Zuurpruimen!

03-02-2014 14:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie die mensen? Mensen die het altijd heel zwaar hebben, overal over klagen en alles negatief benaderen ? Ook op alles commentaar hebben en een oordeel. Echte zuurpruimen dus!

Ik merk dat deze mensen enorm in mijn allergie gaan zitten.

Het beste is om deze mensen uit de weg te gaan maar heb niet altijd deze keuze ( denk aan collega, kassajuffrouw, moeders op schoolplein etc.)

Hoe gaan jullie met deze zuurpruimen om?

Even een toepasselijk filmpje: http://youtu.be/JLNvBvJ-F00
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
quote:chillies schreef op 03 februari 2014 @ 15:21:

Knap als je dat kan, negeren en lachen. Ik wilde dat ik het mij niet zo aantrok!Ik weet niet hoe oud je bent maar hoe ouder ik word, hoe makkelijker het ik het vind om vanalles naast me neer te leggen, te negeren of met een glimlach een valse opmerking te pareren
Je bent zelf een theepot
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 februari 2014 @ 14:37:

In je allergie gaan zitten?O, ik herken dat zó enorm! Maar bij mij hangen ze altijd in mijn aura...
quote:SuzanneSuus schreef op 03 februari 2014 @ 15:49:

[...]

Ik weet niet hoe oud je bent maar hoe ouder ik word, hoe makkelijker het ik het vind om vanalles naast me neer te leggen, te negeren of met een glimlach een valse opmerking te pareren

Grappig, vanmiddag had ik het er nog met mijn man over n.a.v. een aanvaring met een collega. Hij zei dat hij nu hij wat "ouder" is vaak denkt van laat maar waaien terwijl hij vroeger er wel tegen in ging.

Ik denk vaak ook doei zoek het maar uit maar als ik mijn dag niet heb kan ik er beste wel wat van zeggen in de trant van zit niet zo te zeuren.
quote:Conundrum schreef op maandag 03 februari 2014 15:31 Ik ben een zuurpruim, je weet wel, zo eentje waarvan je bek samentrekt. Citroen of limoen in het kwadraat. Doe maar limoen, vandaag is het mijn groene dag.Zou er inderdaad mee gaan koketteren ! Trots zou ik zijn!
quote:SuzanneSuus schreef op maandag 03 februari 2014 15:49 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="chillies in "Zuurpruimen!"" class="messagelink">chillies schreef op 03 februari 2014 @ 15:21</a>:</b>

Knap als je dat kan, negeren en lachen. Ik wilde dat ik het mij niet zo aantrok!</div></blockquote>Ik weet niet hoe oud je bent maar hoe ouder ik word, hoe makkelijker het ik het vind om vanalles naast me neer te leggen, te negeren of met een glimlach een valse opmerking te pareren 40! Is dat oud genoeg?
quote:Melpomene schreef op maandag 03 februari 2014 16:20 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="bootje_op_de_golven in "Zuurpruimen!"" class="messagelink">bootje_op_de_golven schreef op 03 februari 2014 @ 14:37</a>:</b>

In je allergie gaan zitten?</div></blockquote>O, ik herken dat zó enorm! Maar bij mij hangen ze altijd in mijn aura... Lol
quote:paper-clip schreef op maandag 03 februari 2014 16:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="SuzanneSuus in "Zuurpruimen!"" class="messagelink">SuzanneSuus schreef op 03 februari 2014 @ 15:49</a>:</b>

[...]

Ik weet niet hoe oud je bent maar hoe ouder ik word, hoe makkelijker het ik het vind om vanalles naast me neer te leggen, te negeren of met een glimlach een valse opmerking te pareren</div></blockquote>

Grappig, vanmiddag had ik het er nog met mijn man over n.a.v. een aanvaring met een collega. Hij zei dat hij nu hij wat "ouder" is vaak denkt van laat maar waaien terwijl hij vroeger er wel tegen in ging.

Ik denk vaak ook doei zoek het maar uit maar als ik mijn dag niet heb kan ik er beste wel wat van zeggen in de trant van zit niet zo te zeuren. Denk dat ik de laatste tijd vaak mijn dag niet heb! Kijk nou loop ik te zuurpruimen
In iemands allergie zitten ken ik niet. Ik zeg altijd dat er iemand in mijn aura zit! ;). Maar heel vervelend, die zuurpruimen. Personen die in mijn optiek verbittert zijn geraakt tot op het bod. Zonde!!!
Pas zat een cassiere enorm te geeuwen en boos te kijken achter de kassa dus ik vroeg, slecht geslapen ?

Nou zei ze, 2 zieke kinderen de hele nacht op geweest en na ons gesprekje was ze weer over haar boze bui heen. Ik ga meestal voor de vriendelijke aanpak zeg maar. Werkt niet altijd trouwens
quote:paper-clip schreef op maandag 03 februari 2014 16:39 Pas zat een cassiere enorm te geeuwen en boos te kijken achter de kassa dus ik vroeg, slecht geslapen ?

Nou zei ze, 2 zieke kinderen de hele nacht op geweest en na ons gesprekje was ze weer over haar boze bui heen. Ik ga meestal voor de vriendelijke aanpak zeg maar. Werkt niet altijd trouwens Werkt inderdaad bij 1 dag zuurpruimen ... Ik heb het over zuurpruimen karakter! Altijd negatief en overal commentaar op hebben
quote:Dreamer schreef op maandag 03 februari 2014 14:40 In de allergie zitten

Komt van het 'kernkwaliteitenkwadrant'

Toch?

heb ik goed opgelet bij m'n opleiding tot .. eh.. iets? Heel goed opgelet! En als we deze dan gaan vertalen dan betekent dit dat ik in het tegenovergestelde zit.. Dus positief ingesteld. En dat houdt tegelijk in dat ik stiekum een beetje jaloers ben op de zuurpruimen ( kon ik ook maar eens ongegeneerd klagen).
Ik vind dat soort mensen altijd wel vermakelijk.

Juist die mensen die altijd maar positief zijn en in blinde paniek raken bij elke kritische opmerking kan ik slecht velen. Ga dan in de Efteling werken ofzo.
quote:scarry schreef op maandag 03 februari 2014 16:49 Ik vind dat soort mensen altijd wel vermakelijk.

Juist die mensen die altijd maar positief zijn en in blinde paniek raken bij elke kritische opmerking kan ik slecht velen. Ga dan in de Efteling werken ofzo. Oooh sorry...
quote:scarry schreef op 03 februari 2014 @ 16:49:

Ik vind dat soort mensen altijd wel vermakelijk.

Juist die mensen die altijd maar positief zijn en in blinde paniek raken bij elke kritische opmerking kan ik slecht velen. Ga dan in de Efteling werken ofzo.Haha, ja inderdaad. Mensen waarbij je niet mag zeggen dat je het erg koud vindt, buiten, en altijd positief 'moet' zijn ook al voel je je diep ellendig.
quote:chillies schreef op 03 februari 2014 @ 16:29:

[...]

Zou er inderdaad mee gaan koketteren ! Trots zou ik zijn!Wat ben jij een zuurpruim zeg
Ik kan het meestal wel aan, de zuurpruimen. Maar dat is dan van mensen waarvan ik het kan begrijpen dat ze zo reageren.

Maar de zuurpruimen die totaal geen reden hebben? Daar ren ik hard voor weg, sterker ik loop dan snel een andere kant op. Die zeuren zo erg dat het mij energie kost.

Mijn beste vriendin is langzaamaan aan het veranderen in een zuurpruim, ze zeurt en klaagt terwijl er geen reden toe is. Vind dat zo jammer en ik weet dat als dit blijvend is, het onze vriendschap gaat kosten. Iemand nog tips hoe ik dit kan aanpakken?
Denk dat het met verbittering te maken heeft. Verder is klagen soms best fijn, vooral als er echt wat te klagen valt! Maar een klagerige persoonlijkheid....
Ik ben al even gestopt met de zuurpruimen proberen van inzicht te doen veranderen. Och, wat is het leven zwáááár... Ja, zei ik dan, maar je hebt toch dit en dit en dat en zo en...

Diepe zucht, ja mááár....

Inmiddels knik ik ernstig mee en ga helemaal in de bui mee. Wát zwaar, wát erg! Let wel, alleen als het werkelijk geklaag is om niets. Is er wel iets, dan ga ik toch weer proberen iemand over de bui heen te krijgen.

Ach, ik denk altijd aan de vrucht als ik dit hoor.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ja ik heb meerdere collega's die zuurpruimen zijn..

ik luister meestal wel om dat het geen zin heeft de waarheid te zeggen...maar wat zou ik dat graag doen. Voorbeeldje, collega vindt haar armoede zo erg, ze moeten op elke cent letten zij en haar man....met twee auto's voor de deur terwijl ik de mijne al lang geleden heb weg gedaan wegens de kosten...en fietsen gaat niet met chronische vermoeidheid van collega dus moet er wel een auto zijn. en een smartphone.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven