En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Paella met kip en chorizo.
Sperziebonen, aardappelen en (zelfgemaakte) cevapcici.
Ontdek net dat ik twee open zakken wokgroenten in de vriezer heb liggen, plus een chinese kool in de koelkast. Maak er vanavond een wokschotel met vegreepjes en cashewnoten van, met een fris-zoete boemboe met o.a. salam en superverse gember.

De gember op mijn eigen vensterbank heeft trouwens voor het eerst bloemen! Hele rare mooie, en dat omdat ik jaren geleden een stukje uitgelopen gember niet weggooide, maar in de grond stopte.

leuk he?
Ik doe sunlight na. Door dit topic kom ik erachter dat ik wel vaak paella eet zeg! Maar ik vind het ook erg lekker, vooral met chorizo :p
Vandaag maaltijdsalade Italiaanse kip van de AH
Vandaag uit eten geweest, vooraf gevogelte boullion , hoofdgerecht was biefstuk met rozemarijnjus en rosevalaardappeltjes met salade. Na een kaasplankje.
Kip met kipkruiden en cayennepeper, fijngesneden ui, knoflook, champignon, blikje geconcentreerde chamignonsoep, pakje boursin en stukjes perzik met rijst en verse basilicum.
Lunch was 3 vistacos met tamarinde saus en vanavond twee tamales met kip en tomaat en als toetje een tamale met ananas.
Wat is een tamale???

Vanavond kookt vriend: witlof uit de oven met ham en kaas, aardappels en een runndertartaartje met meegebakken ui en champs.
Een tamale is een typisch mexicaans. Het is maismeel met vulling, bijvoorbeeld kip, mole of groenten, dat gerold in een bananenblad en vervolgens gekookt. Heerlijk.
Gister was ik heerlijk een dag in de sauna en toen hebben we daar wat gegeten. Ik had de tagliatelle met bospaddestoelen, maar vond hem jammer genoeg een beetje smaakloos....

Vandaag hebben we uitgebreid gebrunched bij mijn schoenzus en zwager dus vanavond word het uiensoep met een stokbroodje, versgemaakt door vriendlief. Mmmmmmmmmmmm.
Brocolli, meergranenrijst en zalmmmmmhhh!!
Pasta met knoflook, olijfolie, klein beetje pesto en parmezaan

Parmezaanse kip

Salade van 3 kleuren paprika, mozzarella, pesto, pijnboompitjes, zontomaatjes en rucola

Ananas en meloen toe.
Gisteren uiensoep van de moeder van m'n stagiaire met broodjes van mijn moeder

Erbij nog een chinees tomatensoepje van de Plus (was lekker!).

Vandaag eindelijk weer eens thuis koken: Oosterse vega-stukjes, thaise roerbakmix, teriyakisaus en rijst.
Wauw! Dat is grappig Yette!

Ik had ooit een huisgenoot die uitgelopen aardappelen en uien voor de gein in een pot met aarde stopte
Volkoren elleboogjes-macaroni met rode saus, veel verse groenten, mager rundergehakt en geraspte kaas. En een gebakken eitje erop!
quote:Cherise1981 schreef op 25 juni 2008 @ 17:50:

Vandaag hebben we uitgebreid gebrunched bij mijn schoenzus en zwager dus vanavond word het uiensoep met een stokbroodje, versgemaakt door vriendlief. Mmmmmmmmmmmm.

Wat is dat voor zus? Een gympie, pump, laars, klomp, .... ??

Wij eten vanavond kebab met een pitabroodje en sla. Paar gebakken aardappeltjes erbij.
Gister, na in het zonnetje op terras te hebben gezeten, Thais gehaald, lekker groente met gamba's in oestersaus en witte rijst. Was erg lekker, adresje om te onthouden !

Voor straks weet ik het nog niet...............

Tamales kende ik ook niet.

En wat is dan Tamerinde saus ???????
Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee..

Het wordt waarschijnlijk makkelijk, want ben niet in de mood om te koken.

Als mensen nog goede (makkelijke) ideeen hebben, dan zijn deze erg welkom.
Fajita's met 2 vullingen: Kipfilet, paprika en uien in knoflook/kruidensaus en kipfilet, mais en champignons in bechamelsaus.

geraspte kaas en zure room erbij, was lekker.
Gister tortillas gevuld met surimi, spinazie en cream cheese met een mango / chile dip. Vanavond denk ik iets ´winters´. Het is zulk rotweer hier.
Gisteren vegetarische stamppot met verse spinazie, ietsie knof, kerstomaatjes en brie.

Voor vandaag heb ik een soort van aziatische fusion bij elkaar geraapt uit de vriezer: zelfgemaakte dikke chinese tomaten soep, naan, wontons en garnalen loempiaatjes.
gisteren wilde ik gnocci met gerookte zalm, sperzieboontjes en creme fraiche eten. (heel makkelijk, snel en lekker!). Helaas hadden alle supermarkten geen gnocci :( bij de AH zeiden ze dat er een leveringsprobleem is, al een paar weken.

Dus toen maar gemaakt met aardappelen, in parten gesneden, met schil. En een handje extra diepvriesdoperwten erdoor gedaan (die liggen al eeuwen in de vriezer en moeten op, nemen kostbare ruimte in...). Uiteindelijk was dit ook erg goed te eten!

Vandaag: Tilapiafilet met wortels en peultjes en pommes frites

of Farfalle met milanesesaus en rauwkost (eet weer eens op mijn werk).
Yette, die stamppot klinkt lekker! Ik kan me ongeveer voorstellen hoe je dat maakt, maar heb je voor de zekerheid een recept voor me?

Ik eet vandaag bij m'n ouders. Hoop dat ik flink wat pietamientjes toegestopt krijg, want ben flink verkouden.
Gister reed ik langs de Mac-drive. Groot reclamebord met heerlijke dingen. Ik bestel, moet ik meer betalen dan op het bord stond omdat je een bonnetje daarvoor nodig had. Nou ik ga niet eerst naar huis rijden, hopende dat die bon tussen de reclamefolders zou zitten en dan weer terug. Neu, ik zei ik wil het voor die prijs en laat anders maar zitten. Dus het werd een broodje thuis.

Vandaag weet ik het nog niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven