Griekse eilanden, ervaringen?

04-02-2014 17:28 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zo ver...

De zomervakantie 'moet' geboekt worden.

Wij, stel van eind 20 begin 30 zonder kinderen, willen dit jaar graag naar een Grieks eiland. Dit omdat we nog niet eerder in Griekenland zijn geweest, de foto's in brochures en op google prachtig vinden, maar hebben verder géén idee.

Natuurlijk al veel rondgekeken bij de verschillende aanbieders, maar overal staat 'prachtige stranden', 'idyllische omgeving', 'typisch Grieks', maar ik lees het liever van mensen die er daadwerkelijk zijn geweest.

Wat we zoeken:

Rustig appartement/hotel, liefst kleinschalig

Zwembad

Strand vlakbij (liefst zandstrand)

Gezellig dorpje

Wat we absoluut niet willen:

Massaal complex waar je kont aan kont aan het zwembad ligt (geld ook voor het strand)

Liefst kindonvriendelijk (we hebben zelf geen kinderen en hebben geen zin om in het geschreeuw van andermans kinderen te zitten)

Jongerenbestemming waar je dus tussen de dronken Engelsen/Nederlanders etc zit.

Wie kan hier iets zinnigs op zeggen?

(Als iemand iets weet, maar dat is niet in Griekenland hoor ik het ook graag!)
Ik ben een jaar of 12 geleden op corfu geweest, appartementen alexandros in kontokali. Is goed bevallen. Rustige ligging, strand dichtbij en dorpje op loopafstand.
Wanneer willen jullie? Midden in in de zomer heb je natuurlijk overal kinderen.

Maar goed, ik zou Samos of Lesbos aanraden als,eiland.

Als je buiten het seizoen om kan: Parga
Santorini, en dan de 'Caldera' kant, daar mogen nl vaak geen kinderen in de hotels komen. Fira, Ioa, Imerovigli, het is allemaal prachtig daar!
Als ik je eisen lees denk ik: Portugal !

Idyllisch, romantische dorpjes, heerlijk weer , lieflijke baaitjes, kleinschalige hotels.

Heerlijk
www.rossholidays.nl

Kleinschalig, geen massatoerisme. Je betaald wel wat meer, maar daar krijg je ook wat voor terug.
Inderdaad Ross Holidays, 3x mee op vakantie eweest en alleen maar positieve ervaringen!
Wij zijn er ook drie keer mee op vakantie geweest. Vond Corfu wel wat minder, Samos is prachtig en het vasteland is ook erg mooi.
Wij zijn op Samos geweest. Vond ik erg mooi.

Ook ooit op Malta geweest. Vond ik nog leuker en mooier. Wij zaten toen bij her plaatsje Mellieha, mooi zandstrand met baai. 's avonds komt de lokale bevolking om te bbq-en op het strand. Heel gezellig.
Samos is leuk, Corfu vind ik minder. Regen gehad zelfs.

Kreta kan ik je ook aanraden, maar niet in cherso dan.

2 x in een kleinschalig complex gezeten, helemaal leuk, maar wel wat verder van het strand.
Samos vond ik juist wat saai, vond corfu vele malen mooier. Smaken verschillen
Inderdaad Samos, en dan het dorpje Kokkari. Aanrader! Geen flat te vinden op het eiland:) Succes met het boeken en veel voorpret gewenst!
Welke periode wil je gaan to? Ik vind mei ideaal!

Succes met zoeken
Bedankt voor de tips tot nu toe!

Helaas zijn wij wegens het werk van man gebonden aan het hoogseizoen. Ik snap dat je dan overal kinderen hebt, maar we willen niet in een appartement/hotel zitten met een speeltuin/zwembad met glijbaan etc.

Ik las inderdaad dat Santorini kindonvriendelijk is, ook wegens alle trappetjes. We zijn wel van plan om zon 10-12 dagen te gaan, ben je dan niet snel uitgekeken op Santorini?

Ik ga eens even kijken op de site van rossholidays.
Wij vonden dit geweldig op Kreta.

http://www.elizawashere.n ... a_ghitonia_hotel__spa.htm
Veruit de leukste Griekenland vakantie (zonder kinderen) heb ik gehad op Kreta (en dan niet Chersonisos of Malia) en op Samos. Kreta is meer te doen want groter maar Samos is in al zijn kleinheid geweldig!

Op Kreta ben ik een keer naar Retymnon geweest, mooi, vrij grote haven maar niet mega-toeristisch
Kreta is mooi, maar dan idd niet Cherso of zoiets. Amoudara is mooi.

Kos is ook super. Hele mooie plekjes als je de bergen in gaat.

Ook leuk maar geen Griekenland: Cyprus. Heerlijk riustig en relaxed. Mooie natuur in de bergen met watervalletjes. Lieflijke baaitjes, supervriendelijke mensen. Wij zaten in Larnaca.

Via elizawashere is altijd ok.

En buiten de kindervakanties gaan.
Het noorden van Corfu! Acharavi is heerlijk. Daar kiezelstrand, maar je kan er 2 zonnebedden en een parasol huren voor ¤6 euro per dag.
Ik ben er al 20 jaar niet meer geweest, hebben ze het riool aangepakt of moet je nog steeds je besmeurde toiletpapier in een emmer doen?
Ben op Kos en Corfu geweest, vond beiden erg leuk. Op Cyprus heb ik een heerlijke ontspan- en slaapvakantie gehad. Miste daar erg de leuke dorpjes en kleine straatjes.

In juni ga ik naar Rhodos tijdens het uitzoeken van de reis heb ik bij Arke veel hotels gezien voor 'couples', daar is de minimum leeftijd. Geen gillende kinderen dus , kan interessant zijn voor TO.
Jullie vakanties lijken op waar wij geweest zijn en weer naar toe gaan.

kefalonia: hotel tesoro blu ( couples only). Is wel wat duurder maar de moeite waard. En het is halfpension. Het strand is zand kiezel. En 5 minuten met de auto heb je een heerlijk zandstrand. 25 min lopen van het stadje erg gexellig, en kefalonia is nog niet heel toeristische en een heel mooi groen eiland. Ook super mooie stranden zijn er te verkennen.

Nu gaan wij naar zakynthos. Ook luxe hotel niet heel erg gericht op kinderen. Lesante luxery en spa. Zandstrand op 100 meter en stad ook op loopafstand. Super...

sowieso kan je vooral bij arke reizen zoeken op couples only hotels. Zijn wel wat duurder, maar voldoet veel aan je eisen.
quote:Gigi- schreef op dinsdag 04 februari 2014 19:55 Ben op Kos en Corfu geweest, vond beiden erg leuk. Op Cyprus heb ik een heerlijke ontspan- en slaapvakantie gehad. Miste daar erg de leuke dorpjes en kleine straatjes.

In juni ga ik naar Rhodos tijdens het uitzoeken van de reis heb ik bij Arke veel hotels gezien voor 'couples', daar is de minimum leeftijd. Geen gillende kinderen dus , kan interessant zijn voor TO. De minimum leeftijd is in de couples hotels 16 (soms 18). Ff ter volledigheid .
quote:valparaiso schreef op dinsdag 04 februari 2014 19:44 Ik ben er al 20 jaar niet meer geweest, hebben ze het riool aangepakt of moet je nog steeds je besmeurde toiletpapier in een emmer doen?Nog steeds.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen Griekenland , maar ook mooi : Madeira.

Geen hordes toeristen, mooie natuur.

Helaas geen zandstranden, maar je kan Madeira ook combineren met het eiland Porto Santo.Daar zijn wel mooie zandstranden.
Mirtos op Zuid-Kreta, helemaal super

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven