Gezondheid alle pijlers

Verdoving

04-02-2014 18:43 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,

morgen moet ik naar de tandarts ( tand vullen )

mijn vraag is doet een verdoving pijn?

hoe voelt het?

en hebben jullie tips om van de angst af te komen!

xxx thirza

alvast bedankt@

en reageer a.u.b. zo snel mogelijk doei!
Waarom zou je een verdoving krijgen? Ik laat gaatjes gewoon zo vullen, doet verder nooit pijn.
ja maar ik ze moeten ook boren:(

heb je tips?
Nee een verdoving doet in principe geen pijn, maar fijn is anders. Je voelt de prik wel even en later voelt je mond heel vreemd aan alsof je mond zakt ofzo maar dat is binnen een paar uur over. O en eten gaan misschien wat lastiger. Mijn tip, laat het over je heen komen en denk er niet te veel bij na des te sneller is het voorbij.
Vraag om verdovingsspray of zalf, dan voel je 't prikje minder

'T voelt als zo'n naar sneetje van een papiertje
Ik laat gaatjes ook zo vullen. Je voelt het natuurlijk wel maar zou er geen verdoving voor nemen. Het boren is op het einde een beetje pijnlijk. Veel succes morgen
Je voelt een prik van de verdoving, daarna verdoofd het een deel van je mond. Want daar is het ook voor bedoeld. Daarna loop je een tijdje met een dikke, gevoelloze mond/wang/lippen, drinken wordt een zooitje.

Hoe lang je een lam bekkie houdt weet ik niet, als ik een gaatje heb of er moet een vulling vervangen worden, dan laat ik dat zonder verdoving doen.

Ook opgegroeid met de schooltandarts DH?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tips om van de angst af te komen? Bedenk je dat het misschien even vervelend is, maar zo weer over. Hele volksstammen gaan naar de tandarts, zonder daar iets vreselijks aan over te houden (behalve een gezond gebit, maar dat is niet echt vreselijk te noemen).

Zoek wat afleiding, ga je angst niet voeden maar verman je: je bent een grote meid en de tijd van gillen om een klein pijntje is voorbij.

Bedenk ook waar je het voor doet: liever nu even pijn dan in de toekomst een lelijk gebit (en dan pas echt pijnlijke behandelingen moeten ondergaan om dat weer te saneren).

Pijn bij de tandarts is net zoiets als spierpijn na het sporten: even vervelend, maar niet meer dan dat.

Kortom: sterkte en stel je niet aan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Het ligt er erg aan waar ze de prik moeten zetten. Mijn voortand moest een kroon worden, dus moest er vanvoren verdoofd worden. Die prik deed wel echt zeer. Die moest in het harde tandvlees zeg maar.
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
oke,

het is me 1ste keer

mare...

is het niet dat je exstreme pijn voelt met het verdoven?
Je bedoelt het zetten ervan? nee dat is een prikje, een beetje te vergelijken met bloed prikken
Mijn gaatje was onlangs zo vreselijk diep dat de tandarts niet kon boren zonder verdoving, geloof me ik heb het geprobeerd want ik was echt bang voor de verdoving.

De verdoving zelf viel me mee, was bovenin mijn kaak maar daarna was er een tintelend gevoel en ik voelde zelfs pijn door de verdoving heen.
Bedankt, hebben jullie nog tips!

ik zit er echt tegenop
quote:thirza1998 schreef op 04 februari 2014 @ 19:05:

Bedankt, hebben jullie nog tips!

ik zit er echt tegenopVertel de tandarts vantevoren dat je angstig bent, dan kan hij rekening houden daarmee en je wellicht geruststellen. Ik ben zelf ook behoorlijk angstig voor de tandarts (zit ook bij een speciale angsttandarts), maar mijn ervaring tot nu toe is dat het elke keer weer mee valt t.o.v. de angst die ik er vantevoren over had. Verdoving valt trouwens ook reuze mee, is heel eventjes een klein steekje en dan voel je niks meer. Tip: vraag vantevoren om verdovende zalf alvorens ze de prik van de verdoving zetten.
Ga je huiswerk maken, dat geeft wat afleiding. Hoe meer je er nu aan gaat zitten denken, hoe groter en erger het allemaal lijkt.

Tip: bijt je tanden (figuurlijk) stuk op Nederlands, dat komt zowel je gebit als je spelling ten goede. Daar heb je levenslang plezier van.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Probeer je te ontspannen, je voelt de prik dan minder. Echt pijn doet het overigens niet en het is zo voorbij. Zeg eerlijk tegen de tandarts dat je er tegenop ziet. Hij zal daar rekening mee houden en extra voorzichtig prikken. Bij mij is zowat alles geboord en gevuld wat er maar in m'n mond zit en, echt waar, ik heb nooit pijn gehad tijdens de behandeling. Succes
Vertel dat je het eng vind.

Ik (31 jaar) zei het ook tegen mijn tandarts plus dat ik niet ging kijken. En toen zei hij: ik kijk wel als je het niet erg vind. Toen moest ik lachen en dat luchtte al op.

Het is nog altijd niet mijn hobby, sowieso naalden vind ik griezelig, maar je weet: als het eenmaal is gezet, die verdoving, dan is het ook snel weer achter de rug.
Laat je tandarts idd weten dat je bang bent. probeer op je ademhaling te letten. rustig in en uitademen. Door je daar op te focussen valt het echt mee.
quote:Dana schreef op 04 februari 2014 @ 19:11:

Ga je huiswerk maken, dat geeft wat afleiding. Hoe meer je er nu aan gaat zitten denken, hoe groter en erger het allemaal lijkt.

Tip: bijt je tanden (figuurlijk) stuk op Nederlands, dat komt zowel je gebit als je spelling ten goede. Daar heb je levenslang plezier van.Wat een onaardige reactie
quote:Dana schreef op 04 februari 2014 @ 19:11:

Tip: bijt je tanden (figuurlijk) stuk op Nederlands, dat komt zowel je gebit als je spelling ten goede. Daar heb je levenslang plezier van.Tip: ga eens werken aan je menselijkheid. Daar heb je levenslang plezier van.
Het ligt een beetje aan hoe groot het gaatje is (dat kun je even aan de tandarts vragen)

Als het een klein gaatje is, dan is het vaak de moeite van de verdoving niet waard, de tandarts kan je dat prima vertellen en misschien wel goed uitleggen wat je allemaal kan verwachten.

Ik ben zelf ook een angsthaas, mijn tandarts is hiervan op de hoogte en laat me altijd weten hoe lang hij bezig denkt te zijn, als hij zeker is dat het gaatje klein is, zet hij geen verdoving, dan telt hij gewoon af.

Dus bespreek met je tandarts mogen gewoon de beste mogelijkheden voor jou en dan komt het allemaal echt wel goed!
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
Ik heb het een paar keer zonder verdoving gedaan omdat ik dat ook eng vond, tot de tandarts me overhaalde om het een keer te proberen. Met verdoving vond ik veel relaxten, omdat ik na het verdoven veel rustiger zat. En het verdoven zelf duurt maar een paar seconden.

Twee keer diep ademhalen, dan zeg je 'ok', tel tot drie en het verdoven is voorbij. Wat daarna komt is vervelend, maar je hoeft niet meer bang te zijn voor pijn die misschien gaat komen.

Succes, je kan het!
Een verdoving doet even pijn met name wanneer er aan de achterkant wordt geprikt. De pijn duurt maar kort, een ontspane houding en inademen wanneer er wordt geprikt maakt het wat makkelijker. Soms kan de tandarts de plek waar wordt geprikt eerst verdoven met een zalfje dan voel je er bijna niets van (vraag evt of je tandarts dat heeft).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik was ook megabang voor de tandarts. Maar ik heb ontdekt dat ik met een goede verdoving rustig onderuit kan zakken. Inderdaad, geef het aan bij de tandarts. De verdovingsprik stelt echt niks voor, vergeleken bij wat je hoofd er allemaal van maakt. De ene keer is de prik wat venijniger dan de andere keer, maar het is echt zó voorbij. Het is alsof je je nagel in je tandvlees duwt, die beginpijn, zo voelt een verdoving ook. Maar al heel snel voel je het niet meer omdat de verdoving begint te werken.
Occam's razor
Oke, bedankt!

xxx!

heb jullie ook nog tips om de angst weg te halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven