Klein hondje
donderdag 6 februari 2014 om 15:33
Ruim 1,5 jaar geleden ben ik verhuisd en woon ik samen met mijn lieve vriend. Ik werk 3 dagen in de week en sinds een jaar zijn we bezig met gezinsuitbreiding( wat tot op heden niet lukt helaas) . Nu denken we erover om een klein hondje te nemen, in de 1e plaats omdat we dol zijn op dieren en ik gezelschap mis , maar vooral omdat het een stok achter de deur is om er uit te moeten . Zelf zat ik te denken aan een chihuaha kruizing jack russel . Iemand ervaring met zulke kleine beestje ? Wij hadden vroeger een jack russel kruizing boerenfox.
donderdag 6 februari 2014 om 15:41
Wordt dit jullie eerste hond(je)? Lees je goed in over hun karakters.
De jack russell van mijn tante rent non stop rondjes in huis en heeft een hartslag van 300 Ik noem hem ADHDtje....
Je kan ook een mopshondje nemen. Die zijn veel vriendelijker (ook bij gezinsuitbreiding), rustiger en echte gezelschapshondjes.
De jack russell van mijn tante rent non stop rondjes in huis en heeft een hartslag van 300 Ik noem hem ADHDtje....
Je kan ook een mopshondje nemen. Die zijn veel vriendelijker (ook bij gezinsuitbreiding), rustiger en echte gezelschapshondjes.
donderdag 6 februari 2014 om 15:47
Ik zou persoonlijk niet gaan voor zo'n kruising, buiten dat het een behoorlijk pittig karaktertje kan worden is er geen serieuze fokker die met dit soort kruisingen aan de gang gaat, de kans is zeer klein dat je een hondje krijgt waarvan de ouders getest zijn op ziektes en afwijkingen, ook kom je vaak uit bij de broodfok wat je niet moet willen.
Kies een leuk ras en zorg dat je een betrouwbare fokker uitzoekt die zijn honden test voor er mee te fokken.
En kijk bij het ras dat je uiteindelijk kiest ook naar veel voorkomende afwijkingen, zo kom je niet voor verassingen te staan.
Kies een leuk ras en zorg dat je een betrouwbare fokker uitzoekt die zijn honden test voor er mee te fokken.
En kijk bij het ras dat je uiteindelijk kiest ook naar veel voorkomende afwijkingen, zo kom je niet voor verassingen te staan.
donderdag 6 februari 2014 om 15:49
quote:Doreia schreef op 06 februari 2014 @ 15:41:
Hier ook een ADHD-er, maar dat is een lab (ook leuk hoor).
Heb meerdere jack russell hondjes meegemaakt in omgeving, maar ze waren heel verschillend. De ene lief en rustig, de andere een angsthaas, en heb er ook ooit een meegemaakt die op een gegeven moment opeens aan mijn haar hing terwijl ik niets vermoedend bij iemand op de bank zat
Hier ook een ADHD-er, maar dat is een lab (ook leuk hoor).
Heb meerdere jack russell hondjes meegemaakt in omgeving, maar ze waren heel verschillend. De ene lief en rustig, de andere een angsthaas, en heb er ook ooit een meegemaakt die op een gegeven moment opeens aan mijn haar hing terwijl ik niets vermoedend bij iemand op de bank zat
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
donderdag 6 februari 2014 om 15:56
donderdag 6 februari 2014 om 15:57
Ik wou net zeggen, niet alle Jack russells zijn even irritant. Ik heb wel het idee dat de teefjes wat vriendelijker zijn. Ik ben opgegroeid met een Jack Russell reu btw en er komt vast nog eens eentje bij mij want het zijn de leukste kleine hondjes. Waarom een chi? Die worden niet oud en het is gewoon niet natuurlijk. Ik zou gaan voor een leuke Jack. Ik kom ze regelmatig tegen, jacks en chi's, mijn lab negeert ze stuk voor stuk maar die chi's reageren altijd zo hysterisch. Maltezers ook, die gaan keihard blaffen en in de lijn hangen. Zal wel grotendeels aan opvoeding liggen maar toch .
donderdag 6 februari 2014 om 15:58
donderdag 6 februari 2014 om 15:58
Ik zag laatst bij een kennis van mij een Markies hond. Ook een klein beestje maar echt heel leuk en niet zo'n bekend ras volgens mij (vandaar dat ik hem hier even wilde noemen).
Hij gaat goed samen met de kinderen en de kat. Verder weet ik er niet veel van, maar nomaal hou ik niet echt van honden en vind ik kleine honden vaak van die keffertjes. Daarom vond ik het wel bijzonder dat ik deze juist heel leuk vind.
Hij gaat goed samen met de kinderen en de kat. Verder weet ik er niet veel van, maar nomaal hou ik niet echt van honden en vind ik kleine honden vaak van die keffertjes. Daarom vond ik het wel bijzonder dat ik deze juist heel leuk vind.
donderdag 6 februari 2014 om 16:04
Ik heb een jack russell x boerenfox kruising. Super beestje. Rustig als hij rustig moet zijn en ook nog heerlijk speels. Ben me er ook wel van bewust dat je daar mazzel mee moet hebben. Bij deze onze heeft de boerenfox een beetje de overhand zeg maar waardoor het geen stuiterende ADHD-er is. Die heb ik namelijk al in kind formaat rond lopen en zit niet op nog 1 te wachten
. Ben er wel mee naar cursus geweest zodat hij ook doet wat ik van hem verlang. Hij is nu 2,5 en je merkt dat hij nu alleen maar leuker wordt. De eerste 2 jaar was hij idd wel aan de drukke kant, maar dat zijn alle pups wel. Ik ben heel blij met mijn kruising.
donderdag 6 februari 2014 om 16:07
Wij hebben een cairn terrier, super leuk beest. Geen schoothond, maar komt wel lekker bij je voeten liggen en zoekt je op. Hij rent graag eens door de bossen of achter een balletje aan maar kan zich ook prima zelf vermaken, lekker op de vensterbank een beetje naar buiten kijken. Hij blaft amper. Moet wel vier keer per jaar een trimbeurt hebben maar ik kan hem je echt aanraden. Jack russel lijkt mij ook een stuk drukker.
Of misschien een boomer hondje?
Of misschien een boomer hondje?