Klein hondje

06-02-2014 15:33 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim 1,5 jaar geleden ben ik verhuisd en woon ik samen met mijn lieve vriend. Ik werk 3 dagen in de week en sinds een jaar zijn we bezig met gezinsuitbreiding( wat tot op heden niet lukt helaas) . Nu denken we erover om een klein hondje te nemen, in de 1e plaats omdat we dol zijn op dieren en ik gezelschap mis , maar vooral omdat het een stok achter de deur is om er uit te moeten . Zelf zat ik te denken aan een chihuaha kruizing jack russel . Iemand ervaring met zulke kleine beestje ? Wij hadden vroeger een jack russel kruizing boerenfox.
Fokkers verkopen vaak 'boomer' hondjes, vaak blijkt het met een heel ander ras gemixt te zijn, ik zou daar niet aan beginnen.

Is misschien een labra-doodle wat? Diegene die ik ken zijn super leuk, enthousiast en goed met kinderen, ze worden ook niet zo heel groot. Plus wat denk ook een zeer groot voordeel is: ze verharen niet -> dus nooit geen plukken haar of van die stekel haartjes door je hele huis heen.
quote:josee84 schreef op 06 februari 2014 @ 15:39:

Ohhh zijn kruisingen niet goed ...?? Maltezer zat ik ook aan te denken.Kruisingen zijn juist wel goed. Zijn meestal sterker, en erg leuk om twee soorten rassen in één hond terug te zien. Alleen zijn de twee rasse die jij noemt nu nét twee enorme rottige rassen

maar goed, keuzes verschillen en smaken ook

Ik vind de gezelschap van een hond erg fijn, erg leuk ook... maar het vergt ook veel tijd, en veel geld.. succes met kiezen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:esther55 schreef op 06 februari 2014 @ 20:11:

Fokkers verkopen vaak 'boomer' hondjes, vaak blijkt het met een heel ander ras gemixt te zijn, ik zou daar niet aan beginnen.

Is misschien een labra-doodle wat? Diegene die ik ken zijn super leuk, enthousiast en goed met kinderen, ze worden ook niet zo heel groot. Plus wat denk ook een zeer groot voordeel is: ze verharen niet -> dus nooit geen plukken haar of van die stekel haartjes door je hele huis heen.

Je mag alles een boomer noemen, het is namelijk niks dus wat bedoel je met een ander ras?

Een labradoodle zou ik niet 123 aanbevelen, we hebben er zelf hier een rondlopen, en punt 1, je moet grof geld hebben en een goede fokker zoeken die australian labradoodle fokt, geen gewone kruising labrador poedel, dan weet je nog niet of hij verhaard en mooie honden komen er vaak niet uit.

Ook hebben ze natuurlijk verschillende karakters, die van ons is helemaal niet "leuk", het is een schat, maar geeft niks om mensen, komt een keer naar je toe als je lang weg ben geweest maar verder niet, is wel weer de meest sociale hond die je ooit hebt gezien, vindt alle andere honden leuk.

O en ze blijven niet allemaal klein, je hebt ze in alle formaten, wij hebben er een van 72 cm schofthoogte en 35 kilo
Meid een chihuahua is super leuk,trouw,lief en grappig hondje. Ze hebben inderdaad een eigen persoonlijkheid en kunnen fel reageren op vreemde mensen en honden maar vaak komt dat ook door de opvoeding!

Veel chi eigenaren vinden het hondje zo schattig en lief,klein en zielig dat ze teveel mogen en niet op worden gevoed zoals dat hoort bij honden. Ons eerste hondje is ook een chihuahua en wij waren in het begin ook te makkelijk waardoor zij echt alle aandacht opeist en claimerig werd en niet wilde spelen met andere hondjes of kroelen met familie. Met geduld, aandacht en consequent zijn heb je echt het leukste hondje van de wereld! Ze is nu minder op ons gefocust en gaat ook haar eigen gang.Ik zou nooit meer een ander ras willen.

Maar neem ajb geen kruising met een jack!
Advies dat ik aan iedereen zou geven die een hond in huis wil nemen:

-kies een hond die qua karakter en energieniveau bij je past

-zorg dat je er tijd en geld voor hebt, ook als er kinderen komen

-denk ook om het dier en neem geen absurd doorgefokt ras, zoals een mopshond. Persoonlijk ervaring mee - wat een ellende. Ziet er inderdaad heel koddig uit maar google eens op "Brachycefaal obstructief syndroom" en bedenk of je dat snurken dan nog zo schattig vindt..
Hier een ouwe sok van 12, kruising jack Russel/ boerenfox.

Niet druk, wel enthousiast, en heel waaks. Maar dat vind ik wel prettig, bezoek komt nooit onaangekondigd zeg maar

Naar puppycursus is altijd een goed idee, daar leren ze heel veel van.

Succes en plezier met het uitzoeken van een hondje!
Always look on the bright side of life
Ik heb een basenji, voordelen, verhaart heel weinig, geen lichaamsgeur,blaft niet(ras kan niet blaffen) is maar 1 keer per jaar loops.

Lief voor kinderen en afstandelijk naar vreemden .

Nadeel/ voordeel zijn, je moet heel consequent zijn, geef je ze 1 vinger dan nemen ze direct jouw hand en arm erbij.

Zoek een goede fokker, kun je vinden bij de Basenjiclub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven