MMZ 3 Hulp
donderdag 6 februari 2014 om 20:51
donderdag 6 februari 2014 om 21:40
Tip: maak activiteiten niet te groot. Je hoeft geen grootse dagjes uit te plannen. Boodschappen doen en een maaltijd koken bv is imo veel waardevoller want daarmee leer je je cliënten zelfstandigheid.
Ik zou het dus vooral zoeken op huishoudelijk vlak.
Overleg ook met je werkbegeleider wat geschikte activiteiten zouden zijn.
Ik zou het dus vooral zoeken op huishoudelijk vlak.
Overleg ook met je werkbegeleider wat geschikte activiteiten zouden zijn.
donderdag 6 februari 2014 om 22:53
Inderdaad wat starshine zeg. Niet te groot doen. En inderdaad koken en boodschappen doen is een mooie activiteit.
Of ga bijvoorbeeld sporten met een client. Naar de markt en daar boodschappen doen, en dan een kop koffie drinken. Er zijn met lvb clienten vele activiteiten die je kan bedenken.
Je zou het trouwens ook aan de client zelf kunnen vragen, wat hun nodig hebben. Waarin ze begeleid willen worden, of wat ze fijn vinden om samen met een begeleiding te doen waar niet altijd de tijd voor is. En dit zou ook al een onderdeel kunnen zijn, van je plan van aanpak. Tenminste als je dit moet maken.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.
Of ga bijvoorbeeld sporten met een client. Naar de markt en daar boodschappen doen, en dan een kop koffie drinken. Er zijn met lvb clienten vele activiteiten die je kan bedenken.
Je zou het trouwens ook aan de client zelf kunnen vragen, wat hun nodig hebben. Waarin ze begeleid willen worden, of wat ze fijn vinden om samen met een begeleiding te doen waar niet altijd de tijd voor is. En dit zou ook al een onderdeel kunnen zijn, van je plan van aanpak. Tenminste als je dit moet maken.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.