Verveling na verhuizing.

05-02-2014 16:02 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 jaar..

Ik ben onlangs ongeveer 3 maanden geleden gaan samenwonen, wel is het meer dan 100 km verderop, dan waar ik eerder woonde.

Ik heb hier een baan van 20 tot 30 uur in de week.

Verder ga ik 2x een uurtje naar de sportschool hier in het dorp.

Voor de rest doe ik het huishouden en heb ik verder niet veel te doen.

Hebben jullie tips of ideeën wat ik kan gaan doen.

Ik woon in een klein dorpje en er zijn niet veel verenigingen of andere clubs voor mijn leeftijd. Heel sportief ben ik niet, en ik wil niet echt vast zitten aan verplichtingen in het weekend, aangezien ik ver weg woon van mijn familie en vrienden ga ik regelmatig een weekendje terug.

Zelf wou ik een hond nemen, lekker wandelen en verwennen gaat veel tijd in zitten.. Maar daar krijg ik hier geen sociaal leven mee en ben ik ook verplicht in het weekend.

Ik ben dus op zoek naar een hobby of iets waar ik een sociaal leven mee kan opbouwen. Allebei is natuurlijk nog beter..

Dus tips en ideeën zijn welkom!
Hond moet je ook niet aan beginnen en de 'paardenmensen' die ik ken gedragen zich echt regelmatig als horken. Niets gezelligs aan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je moet niet op 'n dressuurstal gaan staan idd, dat zijn van die bekakte paardenmeisjestypes. Gewoon stoere springstal en/of recreatiestal waar je gezellige mannen en vrouwen tegenkomt waarmee je ook gezellig kunt borrelen op het terras van de kantine na je rit.
Waarom ga je niet meer werken?
Ik heb het over die vrij stevige paardendames die na het huishouden de trailerT achter hun vaak oude auto ploppen en dan met de paardjes van zichzelf en hun dochter een wedstrijd gaan rijden. Jeweetwel het type 'Lekker kort haar, geen gezeik, en aan de kant want ik heb een paard'. Waar de hond altijd lekker mee naar de manege gaat en vrienden is met de honden van andere dames daar. Ieder ochtend nadat het huishouden klaar is zitten deze dames samen aan de bar op de manege een bakkie te doen en in het weekend zakken ze geregeld samen door. Zo ongelofelijk gezellig!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Meer werken?
Je zat met je dressuur dus mis EN
Blijf vooral heel zorgvuldig je pil slikken.
quote:Amand schreef op 05 februari 2014 @ 19:08:

Blijf vooral heel zorgvuldig je pil slikken.

+1

Het meest nuttige antwoord gegeven in dit topic
quote:elninjoo schreef op 05 februari 2014 @ 18:35:

Koop 'n paard en ga lekker de bossen in!Als je niet kan paardrijden zou ik beginnen met gewoon lessen op een manege. Als je een leuke les hebt is het echt heel gezellig, meestal ook na de les.
Je verveelt je dus zoek een hobby waar jij je goed bij voelt of vergroot je baankansen door een opleiding/cursus of extra werkervaring.

Wat ik zelf leuk vond is vrijwilligerswerk/bardiensten bij een poppodium of en bijbaantje op vrijdag/zaterdag ind e horeca. Zo leer je heel veel mensen kennen.

En twee avonden sporten: als je zin hebt kun je dat ook vaker doen

Heb je je rijbewijs al? Lessen kosten veel tijd (en geld, maar misschien kun je wel wat extra werken hiervoor) dus nu lijkt me ideaal. Kun je ook makkelijker ergens heen.

Dure, langlopende verplichtingen zoals het houden van een paard of zelfs een hond zou ik niet 1,2,3 doen als ik jou was.
Gelukkig heeft Blokjehout het wel zo druk dat ze niet meer in haar eigen topic verschijnt
Vrijwilligers werk had ik zelf ook al naar gekeken, ik dacht zelf aan een asiel ofzo, maar dat is hier helemaal niet in de buurt, dichtstbijzijnde 40 km verderop. Verder wil ik dat natuurlijk wel leuk vinden..

Paardrijden is niets voor mij dus dat word hem niet..

Thuis misschien iets maken, en verkopen vind ik een goede!

Meer werken, ja was dat maar zo makkelijk!

En ja ben wel in bezit van een rijbewijs..

Verder heb ik echt geen spijt van mijn verhuizing en ben ik hartstikke gelukkig met mijn vriend, had ook in mijn oude leventje kunnen blijven maar soms moet je risico's nemen!
Wat je allemaal thuis kunt doen/maken om daarna te verkopen:

- handwerkprojecten (er is hier ook een leuk en gezellig haak-topic, en wie weet is er in de buurt wel ergens een lieve mevrouw die jou wil leren haken/breien/borduren)

- zeepjes, bodyscrub, bodybutter en dergelijke

- soy wax melts/soy wax tarts

- .... in a jar (cookies/brownies/weetikveel, google maar eens)

- snoep/chocola/bonbons/koekjes

Wat verder nog leuk kan zijn:

- bij een toneelgroep of improvisatiegroep

- bij een leesclub (of start er zelf 1)

- bijles aanbieden in bepaalde vakken

- sport zoeken waarbij je alleen door de weeks traint, op een vaste avond (zumba, spinning, vechtsport... die sporten waar je geen wedstrijden in hebt of heel goed moet zijn voor wedstrijden)
Herkenbaar ! Zelf ben ik 1,5 jaar geleden 135 km verderop verhuisd ivm samenwonen,en heb toen via de VIVA oproepjes vriendinnen gezocht, inmiddels heb ik een clubje meiden leren kennen .Misschien een idee om ook een oproep te plaatsen ...?
Overigens, als jouw vriend het ook ziet zitten om een hond te nemen is er toch niks aan de hand? Dan kun jij toch prima regelmatig naar vrienden/familie en dan zorgt hij dat weekend voor jullie hond. Of je neemt de hond af en toe mee. zo doen wij dat ook al jaren. Gezellig hoor zo'n beest in huis, en je hebt inderdaad binnen no-time heel wat contacten met andere hondenbezitters in de omgeving.
Paarden mensen zijn idd aparte lui...ben er zelf ook 1..
Ik zou (toch) proberen meer te gaan werken. Ik snap wel dat je je verveelt. En als je meer werkt, heb je ook meer geld om leuke dingen te doen.
Ga een hobby zoeken. Kan me met verschillende dingen echt uren vermaken. Woon sinds kort ook (weer) in een klein dorp en ken er nog niet veel mensen, maar verveel me bijna nooit.

En vrijwilligerswerk inderdaad.
Bedankt voor jullie tips, ik ga er wat mee doen!

Uhm, mijn vriend komt uit zelfde omgeving als mij, dus die gaat natuurlijk ook mee terug (naar onze oude woonplaats)..

Dus daarom is hond nemen niet zo handig.

Maar over een tijd misschien..
Mag ik vragen in welke provincie je bent gaan wonen TO? ik ben ook een half jaar geleden verhuist, 250 km verder dan ik woonde. Ik herken je topic heel erg.
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
.
Bij mij in de omgeving is een schilderscursus voor een bepaald bedrag per jaar. Dat wordt via een van de vestigingen van de bibliotheek georiganiseerd. Daar is ruimte voor nog meer particulieren initiatieven. Zou je op kunnen gaan zoeken.

Leesgroepjes zijn vaak heel moeilijk op te zetten. Maar misschien heb je geluk? Of zwemmen? Even kijken op de diverse site van de plaatselijke twitter etc.
quote:carpe_diem schreef op 05 februari 2014 @ 18:55:

Waarom ga je niet meer werken?

Dat dacht ik ook... iedereen van die leeftijd wil toch gewoon fulltime werken lijkt mij?

Als je een cursus doet, zoek dan iets uit waarmee je contact maakt, dus bv schilderen, kookcursus, tuinieren

ga geen cursus spaans doen want dan zit iedereen met een koptelefoon op
Ik zou ook graag meer willen werken,

en heb veel gesolliciteerd, en ben al blij dat ik nu 20 tot 30 uur in de week werk.

Natuurlijk zou ik graag 40 uur willen werken, maar dan moet die mogelijkheid er wel zijn.

Verder heb ik me opgegeven voor vrijwilligerswerk, heb contact met personen gehad maar wacht nog op wanneer ik kan beginnen.

En heb het balletje over een hond toch nog maar een keer weer opgegooid..
Als je niet 100% zeker bent van een hond zou je ook kunnen overwegen een opvanghond te nemen.

Dan krijg je een hondje (uit buitenland?) in huis die wacht op een adoptiegezin. In de tussentijd ben jij verantwoordelijk.

Vriendin van me doet dat ook, is best leuk (als je afscheid kan nemen;))

Via google kun je wel het 1 en ander vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven