Verveling na verhuizing.

05-02-2014 16:02 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 jaar..

Ik ben onlangs ongeveer 3 maanden geleden gaan samenwonen, wel is het meer dan 100 km verderop, dan waar ik eerder woonde.

Ik heb hier een baan van 20 tot 30 uur in de week.

Verder ga ik 2x een uurtje naar de sportschool hier in het dorp.

Voor de rest doe ik het huishouden en heb ik verder niet veel te doen.

Hebben jullie tips of ideeën wat ik kan gaan doen.

Ik woon in een klein dorpje en er zijn niet veel verenigingen of andere clubs voor mijn leeftijd. Heel sportief ben ik niet, en ik wil niet echt vast zitten aan verplichtingen in het weekend, aangezien ik ver weg woon van mijn familie en vrienden ga ik regelmatig een weekendje terug.

Zelf wou ik een hond nemen, lekker wandelen en verwennen gaat veel tijd in zitten.. Maar daar krijg ik hier geen sociaal leven mee en ben ik ook verplicht in het weekend.

Ik ben dus op zoek naar een hobby of iets waar ik een sociaal leven mee kan opbouwen. Allebei is natuurlijk nog beter..

Dus tips en ideeën zijn welkom!
Vrijwilligerswerk.
Ga muziek maken. In een dorp is vast wel een harmonie of fanfare waar je je bij aan kan sluiten of die opleidings orkesten hebben.

Muziek is voor alle leeftijden!
Een cursus; een taal of iets creatiefs. Leer je nieuwe mensen kennen en nog leuk ook!

Of vrijwilligerswerk inderdaad!
Vrijwilligerswerk inderdaad.

- Een cursus volgen.

- Lid worden van een vereniging (bijvoorbeeld creatief, muziek, sport, activiteiten), club, partij, kerk of wat ook maar bij je past.

- Thuis iets gaan maken dat je kunt verkopen of tentoonstellen o.i.d.

- Aansluiten bij zo'n "ruil"-organisatie, waar klusjes e.d. worden geruild door mensen
Is het niet gewoon een kwestie van wennen?

Lijkt mij heerlijk, zoveel vrije tijd. Hoorde vanmiddag nog van iemand die een hond heeft, dat je dan in no time contacten hebt. Tijdens het uitlaten kom je veel mensen tegen die ook hun hond uitlaten, en een praatje is dan zo gemaakt.
Is er ook geen grotere stad in de buurt waar meerdere verenigingen te vinden zijn?
Met een hond bouw je juist een sociaal leven op. Ben ook verhuist naar een compleet andere stad en heb nu al een paar vrienden door gewoon met de hond naar het bos te gaan.

Je zit idd aan verplichtingen vast.
What doesn't kill you makes you stronger
quote:whoppa schreef op 05 februari 2014 @ 16:09:

Ga muziek maken. In een dorp is vast wel een harmonie of fanfare waar je je bij aan kan sluiten of die opleidings orkesten hebben.

Muziek is voor alle leeftijden!

Bestaat dat nog?

Vroeger kwamen ze nog weleens op zondagmorgen door het dorp getoeterd, al drummend iedereen wakker maken
Ja en?
Je kan ook nog dansmarieke worden.

Wel een beetje oefenen op de spagaat
Ja en?
Ik gooi hem er maar weer eens in: beweegmaatje.nl

Zoek een sport- of wandelvriendje of vriendinnetje in de buurt.

Na afloop van je activiteit een kopje koffie drinken samen en je hebt een contact gelegd.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

waarom ga je geen fulltime baan zoeken?
Werk je niet? Of volg je geen opleiding?

Ik bedoel je bent 22 jaar, hoe kan je je nou vervelen? Ik zou graag meer vrije tijd hebben, heerlijk lijkt het me! Tijd om voor boeken te lezen, tv series bij houden, lekker tijd om te sporten en rust.
Hond werkt juist prima voor je sociale leven, je leert andere hondenbezitters in de buurt kennen, je kan samen afspreken naar het bos te gaan, leert nieuwe mensen kennen op een puppiecursus..
Niet zo slim he, om voor 'n man te verhuizen. Was gewoon lekker blijven wonen daar waar je je sociaal leven hebt, dan had je je niet verveeld. Zodra je relatie weer voorbij is heb je spijt dat je alles hebt omgegooid en opgegeven voor die vent.
Als jij in je weekenden teruggaat naar je vrienden/familie heb je nog niks aan je relatie en je vriend heeft zo 'n goedkope huishoudster aan jou.
Eigenlijk ben ik best jaloers op je.

Ik werk 40 uur (nu met zwangerschapsverlof) en ben iemand met 100 hobby's en interesses...

Wat ik zou doen als ik alle tijd had;

- creatieve cursus, schilderen of naaien

- meubels van de kringloop opknappen

- paardrijden

- teamsport

- vaker met mijn hond naar het bos/strand ipv gewoon hier in de buurt, maar voor bos/strand meot ik de auto pakken

- vaker lunchen met vriendinnen

- vrijwilligerswerk in een bejaardenhuis lijkt mij ook heel dankbaar. Lekker wandelen met mensen in een rolstoel. Zij lekker naar buiten en ik ook; win-win.

- tv series kijken

- boeken lezen

Heerlijk! Ik verveel me dus nooit.
quote:snoopylynn schreef op 05 februari 2014 @ 17:08:

[...]

Bestaat dat nog?

Vroeger kwamen ze nog weleens op zondagmorgen door het dorp getoeterd, al drummend iedereen wakker makenJa natuurlijk bestaat dat nog.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Goh Elninjoo, wat heerlijk positief! Word je er zelf nooit moe van?

Een hond brengt je juist in contact met anderen! Heb je geen leuke collega's waar je mee kan afspreken? Misschien weten zij nog vrijwilligerswerk, een leuke hobbyclub o.i.d.
Ik zou me alsnog aansluiten bij een club van het één of ander in dit dorp dan wel een ander dorp wat dichtbij ligt. Ook zou ik bij de plaatselijke supermarkt de advertenties even langs gaan en misschien hangen er wel kaartjes waarop cursussen (yoga, dansmariekes, ballet, tekenen/schilderen, creatief met kurk) worden aangeboden van thuishobbyisten
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Koop 'n paard en ga lekker de bossen in!
Start een Stitch 'n Bitch.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het plaatselijke sufferdje even napluizen op kleine advertenties over misschien wel leuke hobby's. En aan paarden/paardrijden zou ik niet beginnen want paarden stinken en het is een levensgevaarlijke sport.
Honden stinken harder en nog in je eigen huis ook!

Gewoon lekker met 'n paard op 'n manege gaan staan, leer je vanzelf veel mensen kennen om mee buiten te gaan rijden en andere huisvrouwenhobby's mee te kunnen beoefenen.
Ben het ergens wel eens met Elninjoo. 100 km verhuizen voor een man is niet niks. Maar goed.

Probeer idd 1 van de tips die hierboven staan, zit vast wel wat voor je tussen. Geniet van je tijd ipv je te vervelen en uiteindelijk te klagen erover. Als er niks is waar je je tijd mee kunt vullen probeer dan ft te gaan werken.

Behalve dat van die honden en paarden;)
anoniem_191023 wijzigde dit bericht op 05-02-2014 18:45
Reden: edit
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven