Verveling na verhuizing.
woensdag 5 februari 2014 om 16:02
Ik ben 22 jaar..
Ik ben onlangs ongeveer 3 maanden geleden gaan samenwonen, wel is het meer dan 100 km verderop, dan waar ik eerder woonde.
Ik heb hier een baan van 20 tot 30 uur in de week.
Verder ga ik 2x een uurtje naar de sportschool hier in het dorp.
Voor de rest doe ik het huishouden en heb ik verder niet veel te doen.
Hebben jullie tips of ideeën wat ik kan gaan doen.
Ik woon in een klein dorpje en er zijn niet veel verenigingen of andere clubs voor mijn leeftijd. Heel sportief ben ik niet, en ik wil niet echt vast zitten aan verplichtingen in het weekend, aangezien ik ver weg woon van mijn familie en vrienden ga ik regelmatig een weekendje terug.
Zelf wou ik een hond nemen, lekker wandelen en verwennen gaat veel tijd in zitten.. Maar daar krijg ik hier geen sociaal leven mee en ben ik ook verplicht in het weekend.
Ik ben dus op zoek naar een hobby of iets waar ik een sociaal leven mee kan opbouwen. Allebei is natuurlijk nog beter..
Dus tips en ideeën zijn welkom!
Ik ben onlangs ongeveer 3 maanden geleden gaan samenwonen, wel is het meer dan 100 km verderop, dan waar ik eerder woonde.
Ik heb hier een baan van 20 tot 30 uur in de week.
Verder ga ik 2x een uurtje naar de sportschool hier in het dorp.
Voor de rest doe ik het huishouden en heb ik verder niet veel te doen.
Hebben jullie tips of ideeën wat ik kan gaan doen.
Ik woon in een klein dorpje en er zijn niet veel verenigingen of andere clubs voor mijn leeftijd. Heel sportief ben ik niet, en ik wil niet echt vast zitten aan verplichtingen in het weekend, aangezien ik ver weg woon van mijn familie en vrienden ga ik regelmatig een weekendje terug.
Zelf wou ik een hond nemen, lekker wandelen en verwennen gaat veel tijd in zitten.. Maar daar krijg ik hier geen sociaal leven mee en ben ik ook verplicht in het weekend.
Ik ben dus op zoek naar een hobby of iets waar ik een sociaal leven mee kan opbouwen. Allebei is natuurlijk nog beter..
Dus tips en ideeën zijn welkom!
woensdag 5 februari 2014 om 16:16
Vrijwilligerswerk inderdaad.
- Een cursus volgen.
- Lid worden van een vereniging (bijvoorbeeld creatief, muziek, sport, activiteiten), club, partij, kerk of wat ook maar bij je past.
- Thuis iets gaan maken dat je kunt verkopen of tentoonstellen o.i.d.
- Aansluiten bij zo'n "ruil"-organisatie, waar klusjes e.d. worden geruild door mensen
- Een cursus volgen.
- Lid worden van een vereniging (bijvoorbeeld creatief, muziek, sport, activiteiten), club, partij, kerk of wat ook maar bij je past.
- Thuis iets gaan maken dat je kunt verkopen of tentoonstellen o.i.d.
- Aansluiten bij zo'n "ruil"-organisatie, waar klusjes e.d. worden geruild door mensen
woensdag 5 februari 2014 om 16:51
woensdag 5 februari 2014 om 17:01
woensdag 5 februari 2014 om 17:08
quote:whoppa schreef op 05 februari 2014 @ 16:09:
Ga muziek maken. In een dorp is vast wel een harmonie of fanfare waar je je bij aan kan sluiten of die opleidings orkesten hebben.
Muziek is voor alle leeftijden!
Bestaat dat nog?
Vroeger kwamen ze nog weleens op zondagmorgen door het dorp getoeterd, al drummend iedereen wakker maken
Ga muziek maken. In een dorp is vast wel een harmonie of fanfare waar je je bij aan kan sluiten of die opleidings orkesten hebben.
Muziek is voor alle leeftijden!
Bestaat dat nog?
Vroeger kwamen ze nog weleens op zondagmorgen door het dorp getoeterd, al drummend iedereen wakker maken
Ja en?
woensdag 5 februari 2014 om 17:26
woensdag 5 februari 2014 om 17:27
woensdag 5 februari 2014 om 18:28
Eigenlijk ben ik best jaloers op je.
Ik werk 40 uur (nu met zwangerschapsverlof) en ben iemand met 100 hobby's en interesses...
Wat ik zou doen als ik alle tijd had;
- creatieve cursus, schilderen of naaien
- meubels van de kringloop opknappen
- paardrijden
- teamsport
- vaker met mijn hond naar het bos/strand ipv gewoon hier in de buurt, maar voor bos/strand meot ik de auto pakken
- vaker lunchen met vriendinnen
- vrijwilligerswerk in een bejaardenhuis lijkt mij ook heel dankbaar. Lekker wandelen met mensen in een rolstoel. Zij lekker naar buiten en ik ook; win-win.
- tv series kijken
- boeken lezen
Heerlijk! Ik verveel me dus nooit.
Ik werk 40 uur (nu met zwangerschapsverlof) en ben iemand met 100 hobby's en interesses...
Wat ik zou doen als ik alle tijd had;
- creatieve cursus, schilderen of naaien
- meubels van de kringloop opknappen
- paardrijden
- teamsport
- vaker met mijn hond naar het bos/strand ipv gewoon hier in de buurt, maar voor bos/strand meot ik de auto pakken
- vaker lunchen met vriendinnen
- vrijwilligerswerk in een bejaardenhuis lijkt mij ook heel dankbaar. Lekker wandelen met mensen in een rolstoel. Zij lekker naar buiten en ik ook; win-win.
- tv series kijken
- boeken lezen
Heerlijk! Ik verveel me dus nooit.
woensdag 5 februari 2014 om 18:30
quote:snoopylynn schreef op 05 februari 2014 @ 17:08:
[...]
Bestaat dat nog?
Vroeger kwamen ze nog weleens op zondagmorgen door het dorp getoeterd, al drummend iedereen wakker makenJa natuurlijk bestaat dat nog.
[...]
Bestaat dat nog?
Vroeger kwamen ze nog weleens op zondagmorgen door het dorp getoeterd, al drummend iedereen wakker makenJa natuurlijk bestaat dat nog.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 5 februari 2014 om 18:33
woensdag 5 februari 2014 om 18:33
Ik zou me alsnog aansluiten bij een club van het één of ander in dit dorp dan wel een ander dorp wat dichtbij ligt. Ook zou ik bij de plaatselijke supermarkt de advertenties even langs gaan en misschien hangen er wel kaartjes waarop cursussen (yoga, dansmariekes, ballet, tekenen/schilderen, creatief met kurk) worden aangeboden van thuishobbyisten
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 5 februari 2014 om 18:38
Het plaatselijke sufferdje even napluizen op kleine advertenties over misschien wel leuke hobby's. En aan paarden/paardrijden zou ik niet beginnen want paarden stinken en het is een levensgevaarlijke sport.
woensdag 5 februari 2014 om 18:44
Ben het ergens wel eens met Elninjoo. 100 km verhuizen voor een man is niet niks. Maar goed.
Probeer idd 1 van de tips die hierboven staan, zit vast wel wat voor je tussen. Geniet van je tijd ipv je te vervelen en uiteindelijk te klagen erover. Als er niks is waar je je tijd mee kunt vullen probeer dan ft te gaan werken.
Behalve dat van die honden en paarden;)
Probeer idd 1 van de tips die hierboven staan, zit vast wel wat voor je tussen. Geniet van je tijd ipv je te vervelen en uiteindelijk te klagen erover. Als er niks is waar je je tijd mee kunt vullen probeer dan ft te gaan werken.
Behalve dat van die honden en paarden;)
anoniem_191023 wijzigde dit bericht op 05-02-2014 18:45
Reden: edit
Reden: edit
% gewijzigd