Leessnelheid

09-02-2014 14:00 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even ter vermaak op een druilerige zondagmiddag:

http://www.readventure.nl/nulmeting.html

Hoe snel lezen jullie?

Ik ben wel benieuwd wat zo het gemiddelde is Zelf zit ik op 1358 woorden per minuut.
376 en ik ben wel een snelle lezer. Geen goede test dus.
Of laat ik het anders stellen. Ik lees en begrijp.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die over de 1000 heeft, weet waar de tekst over gaat. Onmogelijk.
quote:slwhisper schreef op 09 februari 2014 @ 14:54:

[...]

... en kloppen ook niet.

Boven de 1000 scoren maar punt 1 volledig over het hoofd gezien hebben??? Ik denk dat die mensen de tekst 'gescand' hebben maar overduidelijk niet in zich opgenomen...

Dat denk ik ook.

Hier ook een vrij vlotte lezer (ik merk dat als ik met collega's of vriendin dezelfde tekst doorlees wat wel eens gebeurt). Ik kwam op 400 woorden.
384
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
628. Nooit een cursus gedaan, maar ik weet dat ik vrij snel kan lezen.
522 Maar wel op mn telefoon en ik vind t n rottige tekst. Lastig op te nemen.
Been there, done that, got the T-shirt.
239

Ik dacht altijd een gemiddelde leessnelheid te hebben, heb ik volgens de website ook maar niet als ik het met jullie vergelijk
Geen idee of het een goede test. Was meer als vermaak bedoelt

Qua snelheid, ik lees echt alles. In de praktijk komt het neer op gemiddeld 100 pagina's per uur bij Nederlandse literatuur (Tolkien, Isabel Allende). het zijn buitenlandse auteurs maar ik bedoeld de Nederlandse vertaling. Wetenschappelijke artikel voor studie gemiddeld 80 pagina's per uur voor Engelstalige artikelen
Wereldkampioen kan er 4215 pm lezen! Ik maar 504... Ik kan papier sneller lezen dan scherm, hebben jullie dat ook?
226, maar ik weet van mezelf ook dat ik niet snel lees. Helemaal niet als het ook nog eens vrij oninteressant is wat ik moet lezen, zoals dit stuk dus
Ik zal morgen mijn dochter eens te vragen om de test te doen. Zij leest volgens mij sneller dan ik. Het lukt haar om op een dag een boek van 600 blz te lezen, daarvan een boekverslag te maken en daar dan een 9 voor te halen
@betjebig: dat kon ik vroeger ook. Dat heette "copy-paste", al was dat ongeveer 15 jaar geleden hihi

Ik kwam op 624 woorden per minuut uit, maar ik ben halverwege meer gaan scannen... Wat een nare tekst voor zo'n test... Geen goede reclame iig
Adem in, adem uit
quote:Desperate_Housewive schreef op 09 februari 2014 @ 15:57:

226, maar ik weet van mezelf ook dat ik niet snel lees. Helemaal niet als het ook nog eens vrij oninteressant is wat ik moet lezen, zoals dit stuk dus

Hier is het inderdaad ook sterk afhankelijk van...

En spannend boek lees ik in hoog tempo uit, gortdroog cursusmateriaal van mijn werk kom ik dan weer amper doorheen....
323

op mijn tablet, met te kleine letters, want anders paste het niet op het scherm. Ik doe 'm later nog eens met bril ipv leeslens. Moest nu teveel turen.
quote:Gravinnetje schreef op 09 februari 2014 @ 15:43:

Of laat ik het anders stellen. Ik lees en begrijp.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die over de 1000 heeft, weet waar de tekst over gaat. Onmogelijk.Zo werkt dat ja. Ik heb geprobeerd snel doch begrijpend te lezen en kwam op 900 en nogwat. Durfde 't bijna niet te zeggen.
De test een tweede keer doen heeft geen zin, je "kent" de tekst nu al.
Hier een andere: http://www.woutplevier.nl/snelleestest/
quote:redhothead schreef op 09 februari 2014 @ 16:21:

Hier een andere: http://www.woutplevier.nl/snelleestest/

Ik:

Leessnelheid 440 en begrip 58.3%.

Gemiddeld:

Leessnelheid 240 en begrip 50%.

Betere test dit maar ik heb niet mijn best gedaan. Ik kan niet goed lezen van een beeldscherm. En daarnaast heb ik nu mijn bril op die geen goede sterkte heeft.
548 ik kan alles navertellen want gelukkig ook goed geheugen
de eerste test had ik 620.

de tweede 533 (meer scrollen), met 75%.

Ik weet dat ik snel lees en ben bij tentamens en examens altijd als een van de eersten klaar. Boeken gaan er ook in rap tempo doorheen, maar ik lees dan niet elk woord.

Bij studiemateriaal gebruik ik inderdaad een vinger of lineaal, en op de pc scroll ik vaak mee met het lezen.

Van papier leest idd sneller, ook omdat het scrollen vertraagt.
.
Hier nog een:

http://www.effectivitijd.nl/leestest.php
.
Hier 650, maar wel maar 50% goed.

Probleem met die vragen is dat ik bij snellezen alleen goed lees en onthoud wat ik zelf belangrijk vindt.
.
Leuk hoor, nog eentje gevonden:

http://tests.psychologiemagazine.nl/Bre ... 0snellezen

760, met 50% goed.

Al die vragen naar namen had ik vast fout, dan vind ik nl geen belangrijke informatie, dus dat neem ik niet op.
.
quote:Joyce48 schreef op 09 februari 2014 @ 14:07:

Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik weet van mezelf dat ik snel lees en ik kwam op 464 woorden per minuut.485
288... Vond ik best snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven