Bevalling begonnen?

09-02-2014 19:34 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, jullie kunnen dit niet door jullie computer zien :-), dat snap ik maar ik hoop dat iemand dit herkent.

Ik ben de 40 weken inmiddels ruim gepasseerd. Slijmprop verloren een dag of wat geleden, had vorige week 2 cm ontsluiting (niks van gemerkt overigens).

Nu voel ik om de 10 minuten een soort samentrekking in mijn buik richting mijn vagina. Een irritant, onbekend gevoel voor mij. Het zijn geen harde buiken, dat voelde anders.

Ik op internet zoeken of dit nu weeen zijn maar daar lees ik overal dat je het echt weet als je bevalling begonnen is omdat je dan zoveel pijn hebt. Maar dit doet bij mij nu (nog?) geen pijn. Dus ik twijfel aan mijn oordeel.

Twijfelden jullie toen de bevalling begonnen was? Wanneer wist je het zeker?

SPANNEND!
Oh ja wat voel ik wel: een irritant soort samentrekkingsgevoel. Ik heb dit niet eerder gevoeld.
Heel eerlijk... als het geen pijn doet zijn het ook nog geen weeen. Het kunnen wel contracties zijn, dus samentrekkingen van je baarmoeder, maar ze doen waarschijnlijk nog niets. Lekker rustig aan doen, ontspannen en het een beetje los proberen te laten (gemakkelijker gezegd dan gedaan hè? ) Soms kan even douchen of in bad ook lekker zijn om te ontspannen. En bij twijfel je verloskundige bellen.

Succes!
Bij mij is het in het begin ook altijd heel vaag, wat mij helpt te ontdekken of het wat is, is douchen. Trekt het weg, loos alarm. Blijft het en wordt het zelfs erger, werk aan de winkel.
Zijn ze al regelmatig?

Dit is idd heel lastig beoordelen zo maar als het echt de bevalling is komen de samentrekkingen straks wat sneller op elkaar... Gewoon blijven timen.

Ow en in een warm bad of kruik tegen je buik houden, als het oefenweeen zijn zullen ze minder worden door de warmte

Hou ons op de hoogte!!

En succes!
Klinkt wel zo... spannend!!!

In het begin doet het helemaal niet zo zeer. Gewoon wat irritante krampjes om de zoveel minuten, ze worden vanzelf pijnlijker.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Samentrekking van de spieren lijkt mij wel een wee. Maar geen ervaring verder ik ben nu 23 weken zwanger

Ik weet wel van een collega van mij dat ze op een monitor de weeën moesten aflezen omdat zij ze nauwelijks voelde. En ze dacht dat ze naar de wc moest toen ze het hoofdje tussen haar benen voelde. Dus niet iedereen vergaat van de pijn. (Ik hoop op haar versie )
Ja ik denk dat het zover is! Jeetje, spannend!! Bij mij begon het ook zo, rustig aan de eerste twee, drie uurtjes. Goed te doen! Daarna drie heftige uurtjes en toen was ze er!

Heel veel sterkte en succes!!!!

Laat je nog even weten of het inderdaad begonnen is en of t n jongetje of meisje is?

Als je weeën krijgt weet je gelijk dat dat weeën zijn. Al die vage krampjes en steken zijn oefenwerk. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat je over een uurtje echt gaat beginnen. Of morgen. Of volgende week.

Ik heb zelf wel 10 keer gedacht dat het begonnen was, en ben zelfs een keer met vals alarm naar het ziekenhuis gegaan.

Succes met wachten en hopelijk gaat het snel beginnen!
Succes trouwens!
Ik denk van wel! Zet hem op!
quote:betjebig schreef op 09 februari 2014 @ 19:40:

Als je weeën krijgt weet je gelijk dat dat weeën zijn. Al die vage krampjes en steken zijn oefenwerk. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat je over een uurtje echt gaat beginnen. Of morgen. Of volgende week.

Ik heb zelf wel 10 keer gedacht dat het begonnen was, en ben zelfs een keer met vals alarm naar het ziekenhuis gegaan.

Succes met wachten en hopelijk gaat het snel beginnen!Niet voor iedereen dus, zie mijn verhaal.
N87 en betjebig dat kan wel hoor. Ik heb het 3x gehad, geen pijn maar wel bevalling gestart. Over 3 bevallingen heb ik 6 uur in totaal gedaan... (Incl vaag gevoel)
Ik zeg ga nog even slapen. Enne, succes!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dank voor de snelle reacties! Het was de eerste 3 kwartier om de 10 minuten. Nu al een halfuur en telkens een paar seconden korter op elkaar. Zit nu op 8,5 minuut.

Ga nog ff snel stofzuigen en dan maar onder de douche.

Ohhh ik vind dit echt spannend.

Bedankt ook voor de succeswensen :D
Bij mijn tweede kindje had ik 2cm ontsluiting op dinsdag, gestript door de VK. Donderdag de gehele slijmprop verloren en 's avonds braken mijn vliezen. Vrijdagavond na een CTG waar niets op te zien was, ineens weeën om de 3 min, 3 kwartier later in het zkh 9cm ontsluiting, dus ik heb die donderdagnacht en vrijdag de gehele dag ook gewoon weeën gehad en er niets tot weinig van gevoeld. dus het kan zeker begonnen zijn hoor!! Veel succes alvast, en probeer er niet teveel aan te denken, en lekker ontspannen te zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan, i know
Succes!
Bij mij begon het bij de jongste ook zo en 1,5 uur later was ze er :-). Anders gewoon even de verloskundige bellen.
Mijn moeder beviel twee keer bijna in de keuken, weeën deden bij haar niet zoveel pijn en ze dacht dus dat het nog niet zo ver was, oa omdat iedereen zei dat je het wel zou voelen. Menstruatiekrampen voel je volgens haar honderd keer beter.
Ik ben volgens mij redelijk ontspannen. Heb er zin in zelfs, haha! Zal straks wel overgaan
Ik herkende de weeën ook niet. Toen ik eindelijk belde had ik al 8 cm ontsluiting (en nog steeds geen pijnlijke weeën). Dus ik zou verloskundige zo maar eens bellen
Als het onder de douche erger wordt is het bingooo!
Hier ook elke keer een vaag begin. Was zelf overtuigd dat het het niet kon zijn, daarna weeenstorm en beide keren baby binnen een uur in mijn armen. Succes en straks genieten van je kindje!
Zet 'm op meid, je kunt het!!
Het kan dus alle kanten op. Bij mijn tweede had ik steeds pijnlijke weeën die om de 10 minuten kwamen, maar dat werd niet frequenter. Dan viel ik in slaap en de volgende dag was het weer over. En dat nachten achtereen. Ik ben uiteindelijk gestript, had toen 4 cm. ontsluiting, en nóg zette het niet door. Bij de inleiding was het uiteindelijk wel binnen 2 uur gepiept

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven