Bevalling begonnen?
zondag 9 februari 2014 om 19:34
Oke, jullie kunnen dit niet door jullie computer zien
, dat snap ik maar ik hoop dat iemand dit herkent.
Ik ben de 40 weken inmiddels ruim gepasseerd. Slijmprop verloren een dag of wat geleden, had vorige week 2 cm ontsluiting (niks van gemerkt overigens).
Nu voel ik om de 10 minuten een soort samentrekking in mijn buik richting mijn vagina. Een irritant, onbekend gevoel voor mij. Het zijn geen harde buiken, dat voelde anders.
Ik op internet zoeken of dit nu weeen zijn maar daar lees ik overal dat je het echt weet als je bevalling begonnen is omdat je dan zoveel pijn hebt. Maar dit doet bij mij nu (nog?) geen pijn. Dus ik twijfel aan mijn oordeel.
Twijfelden jullie toen de bevalling begonnen was? Wanneer wist je het zeker?
SPANNEND!

Ik ben de 40 weken inmiddels ruim gepasseerd. Slijmprop verloren een dag of wat geleden, had vorige week 2 cm ontsluiting (niks van gemerkt overigens).
Nu voel ik om de 10 minuten een soort samentrekking in mijn buik richting mijn vagina. Een irritant, onbekend gevoel voor mij. Het zijn geen harde buiken, dat voelde anders.
Ik op internet zoeken of dit nu weeen zijn maar daar lees ik overal dat je het echt weet als je bevalling begonnen is omdat je dan zoveel pijn hebt. Maar dit doet bij mij nu (nog?) geen pijn. Dus ik twijfel aan mijn oordeel.
Twijfelden jullie toen de bevalling begonnen was? Wanneer wist je het zeker?
SPANNEND!

zondag 9 februari 2014 om 19:38
Heel eerlijk... als het geen pijn doet zijn het ook nog geen weeen. Het kunnen wel contracties zijn, dus samentrekkingen van je baarmoeder, maar ze doen waarschijnlijk nog niets. Lekker rustig aan doen, ontspannen en het een beetje los proberen te laten (gemakkelijker gezegd dan gedaan hè? ) Soms kan even douchen of in bad ook lekker zijn om te ontspannen. En bij twijfel je verloskundige bellen.
Succes!
Succes!

zondag 9 februari 2014 om 19:39
Zijn ze al regelmatig?
Dit is idd heel lastig beoordelen zo maar als het echt de bevalling is komen de samentrekkingen straks wat sneller op elkaar... Gewoon blijven timen.
Ow en in een warm bad of kruik tegen je buik houden, als het oefenweeen zijn zullen ze minder worden door de warmte
Hou ons op de hoogte!!
En succes!
Dit is idd heel lastig beoordelen zo maar als het echt de bevalling is komen de samentrekkingen straks wat sneller op elkaar... Gewoon blijven timen.
Ow en in een warm bad of kruik tegen je buik houden, als het oefenweeen zijn zullen ze minder worden door de warmte
Hou ons op de hoogte!!
En succes!
Samentrekking van de spieren lijkt mij wel een wee. Maar geen ervaring verder ik ben nu 23 weken zwanger
Ik weet wel van een collega van mij dat ze op een monitor de weeën moesten aflezen omdat zij ze nauwelijks voelde. En ze dacht dat ze naar de wc moest toen ze het hoofdje tussen haar benen voelde. Dus niet iedereen vergaat van de pijn. (Ik hoop op haar versie )
Ik weet wel van een collega van mij dat ze op een monitor de weeën moesten aflezen omdat zij ze nauwelijks voelde. En ze dacht dat ze naar de wc moest toen ze het hoofdje tussen haar benen voelde. Dus niet iedereen vergaat van de pijn. (Ik hoop op haar versie )

zondag 9 februari 2014 om 19:40
Als je weeën krijgt weet je gelijk dat dat weeën zijn. Al die vage krampjes en steken zijn oefenwerk. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat je over een uurtje echt gaat beginnen. Of morgen. Of volgende week.
Ik heb zelf wel 10 keer gedacht dat het begonnen was, en ben zelfs een keer met vals alarm naar het ziekenhuis gegaan.
Succes met wachten en hopelijk gaat het snel beginnen!
Ik heb zelf wel 10 keer gedacht dat het begonnen was, en ben zelfs een keer met vals alarm naar het ziekenhuis gegaan.
Succes met wachten en hopelijk gaat het snel beginnen!
zondag 9 februari 2014 om 19:41
quote:betjebig schreef op 09 februari 2014 @ 19:40:
Als je weeën krijgt weet je gelijk dat dat weeën zijn. Al die vage krampjes en steken zijn oefenwerk. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat je over een uurtje echt gaat beginnen. Of morgen. Of volgende week.
Succes met wachten en hopelijk gaat het snel beginnen!Niet voor iedereen dus, zie mijn verhaal.
Succes met wachten en hopelijk gaat het snel beginnen!Niet voor iedereen dus, zie mijn verhaal.

zondag 9 februari 2014 om 19:42
zondag 9 februari 2014 om 19:42
Bij mijn tweede kindje had ik 2cm ontsluiting op dinsdag, gestript door de VK. Donderdag de gehele slijmprop verloren en 's avonds braken mijn vliezen. Vrijdagavond na een CTG waar niets op te zien was, ineens weeën om de 3 min, 3 kwartier later in het zkh 9cm ontsluiting, dus ik heb die donderdagnacht en vrijdag de gehele dag ook gewoon weeën gehad en er niets tot weinig van gevoeld. dus het kan zeker begonnen zijn hoor!! Veel succes alvast, en probeer er niet teveel aan te denken, en lekker ontspannen te zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan, i know

zondag 9 februari 2014 om 19:46
Het kan dus alle kanten op. Bij mijn tweede had ik steeds pijnlijke weeën die om de 10 minuten kwamen, maar dat werd niet frequenter. Dan viel ik in slaap en de volgende dag was het weer over. En dat nachten achtereen. Ik ben uiteindelijk gestript, had toen 4 cm. ontsluiting, en nóg zette het niet door. Bij de inleiding was het uiteindelijk wel binnen 2 uur gepiept