Bevalling begonnen?
zondag 9 februari 2014 om 19:34
Oke, jullie kunnen dit niet door jullie computer zien
, dat snap ik maar ik hoop dat iemand dit herkent.
Ik ben de 40 weken inmiddels ruim gepasseerd. Slijmprop verloren een dag of wat geleden, had vorige week 2 cm ontsluiting (niks van gemerkt overigens).
Nu voel ik om de 10 minuten een soort samentrekking in mijn buik richting mijn vagina. Een irritant, onbekend gevoel voor mij. Het zijn geen harde buiken, dat voelde anders.
Ik op internet zoeken of dit nu weeen zijn maar daar lees ik overal dat je het echt weet als je bevalling begonnen is omdat je dan zoveel pijn hebt. Maar dit doet bij mij nu (nog?) geen pijn. Dus ik twijfel aan mijn oordeel.
Twijfelden jullie toen de bevalling begonnen was? Wanneer wist je het zeker?
SPANNEND!

Ik ben de 40 weken inmiddels ruim gepasseerd. Slijmprop verloren een dag of wat geleden, had vorige week 2 cm ontsluiting (niks van gemerkt overigens).
Nu voel ik om de 10 minuten een soort samentrekking in mijn buik richting mijn vagina. Een irritant, onbekend gevoel voor mij. Het zijn geen harde buiken, dat voelde anders.
Ik op internet zoeken of dit nu weeen zijn maar daar lees ik overal dat je het echt weet als je bevalling begonnen is omdat je dan zoveel pijn hebt. Maar dit doet bij mij nu (nog?) geen pijn. Dus ik twijfel aan mijn oordeel.
Twijfelden jullie toen de bevalling begonnen was? Wanneer wist je het zeker?
SPANNEND!
zondag 9 februari 2014 om 21:41
Damas is nu zo stil! Ze is flink bezig denk ik (of de badkamer aan het soppen haha).
Als het nu 'echt' is, en je dit missch tussen het puffen door nog leest: heeeeeeel veel succes!! Hopelijk verloopt alles voorspoedig voor jou en de kleine en valt het mee met de weeen.
En voor als het tegenvalt dan nu vast een dooddoener maar die wel echt klopt: als het kleintje op je borst wordt gelegd ben je alles alweer op slag vergeten!
Als het nu 'echt' is, en je dit missch tussen het puffen door nog leest: heeeeeeel veel succes!! Hopelijk verloopt alles voorspoedig voor jou en de kleine en valt het mee met de weeen.
En voor als het tegenvalt dan nu vast een dooddoener maar die wel echt klopt: als het kleintje op je borst wordt gelegd ben je alles alweer op slag vergeten!

zondag 9 februari 2014 om 21:44

zondag 9 februari 2014 om 21:44
quote:Olifantje36 schreef op 09 februari 2014 @ 21:41:
Damas is nu zo stil! Ze is flink bezig denk ik (of de badkamer aan het soppen haha).
En voor als het tegenvalt dan nu vast een dooddoener maar die wel echt klopt: als het kleintje op je borst wordt gelegd ben je alles alweer op slag vergeten!Ik vind bevallen zoooo leuk. Ik zou zo graag nog een keertje willen, maar we willen maar twee kinderen dus dat zal hier niet gebeuren. Maar het harde werken, het persen... toch ook de pijn en dan zo'n mooi wezentje op je borst. Zo mooi....
En voor als het tegenvalt dan nu vast een dooddoener maar die wel echt klopt: als het kleintje op je borst wordt gelegd ben je alles alweer op slag vergeten!Ik vind bevallen zoooo leuk. Ik zou zo graag nog een keertje willen, maar we willen maar twee kinderen dus dat zal hier niet gebeuren. Maar het harde werken, het persen... toch ook de pijn en dan zo'n mooi wezentje op je borst. Zo mooi....
zondag 9 februari 2014 om 23:01
Leuk een Olympisch kindje. Hier eeuwen geleden ook gewoon thuis bevallen (was wel erg koud maar geen verwarming) hele avond vage buikpijnklachten, buikgriepje. Man was het helemaal zat en heeft de vroedvrouw gebeld. Ach, zal wel meevallen toch? Ze heeft geen heftige krampen is niet regelmatig, toen kwam er een lichtje eigenlijk het idee dat ik elke vier a vijf minuten naar het toilet moest. Bleek ik al behoorlijk bezig te zijn.
Koud boven, drie dubbel sokken en toe begon het het gemiep van man die aan me zat met me mee pufte hij heeft de hele nacht ijshockey gezien heb vreselijk op hem gescholden (jou schuld, blijf van me af, had me toen maar niet aangekomen).
En ja deze week moeten (gaan) we bij haar op haar verjaardag en moet ze het verhaal weer aanhoren, met een beetje mazzel is er een ijshockeywedstrijd voor met het orgelmuziekje.
Succes vannacht en ik ga jullie gewoon alvast feliciteren.
Koud boven, drie dubbel sokken en toe begon het het gemiep van man die aan me zat met me mee pufte hij heeft de hele nacht ijshockey gezien heb vreselijk op hem gescholden (jou schuld, blijf van me af, had me toen maar niet aangekomen).
En ja deze week moeten (gaan) we bij haar op haar verjaardag en moet ze het verhaal weer aanhoren, met een beetje mazzel is er een ijshockeywedstrijd voor met het orgelmuziekje.
Succes vannacht en ik ga jullie gewoon alvast feliciteren.
maandag 10 februari 2014 om 07:27
Hier nog nooit regelmatige weeën gehad, volgens verpleegkundige en gyn had ik dus geen weeën.
En toch na een paar uur volledige ontsluiting.
Ik herkende het begin echt niet als weeën, dat kwam pas later.
Hopelijk is TO al een behoorlijk eind op streek inmiddels.
Djoels, gefeliciteerd.
En toch na een paar uur volledige ontsluiting.
Ik herkende het begin echt niet als weeën, dat kwam pas later.
Hopelijk is TO al een behoorlijk eind op streek inmiddels.
Djoels, gefeliciteerd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 10 februari 2014 om 09:07
Ik werd om 00.30 uur wakker van wat kramp. Ik had geen pijn. De weeen hielden ook maar 30 seconden aan, dus ik zat ondertussen fijn door het huis te drentelen, de Viva te lezen (ideale bevallingslectuur ) en een beetje te niksen. Om 6u 's ochtends heb ik de verloskundige maar eens gebeld. Mijn weeen waren te zwak, zei de verloskundige toen ze aan mijn buik voelde, dus het zou wel niet doorzetten, maar voor mijn plezier wilde ze wel even toucheren. Ik had 9cm ontsluiting. Een half uur later werd mijn dochter geboren.
Ik wens je een fijne, vlotte bevalling Damas!
Ik wens je een fijne, vlotte bevalling Damas!