Bevalling begonnen?

09-02-2014 19:34 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, jullie kunnen dit niet door jullie computer zien :-), dat snap ik maar ik hoop dat iemand dit herkent.

Ik ben de 40 weken inmiddels ruim gepasseerd. Slijmprop verloren een dag of wat geleden, had vorige week 2 cm ontsluiting (niks van gemerkt overigens).

Nu voel ik om de 10 minuten een soort samentrekking in mijn buik richting mijn vagina. Een irritant, onbekend gevoel voor mij. Het zijn geen harde buiken, dat voelde anders.

Ik op internet zoeken of dit nu weeen zijn maar daar lees ik overal dat je het echt weet als je bevalling begonnen is omdat je dan zoveel pijn hebt. Maar dit doet bij mij nu (nog?) geen pijn. Dus ik twijfel aan mijn oordeel.

Twijfelden jullie toen de bevalling begonnen was? Wanneer wist je het zeker?

SPANNEND!
Door dat zinnetje "je weet als het echte weeën zijn", durfde ik bijna de VK niet te bellen. Ze waren echt niet zo erg. Terwijl ik met die weeën toch 9 cm had bereikt.
Is gewoon begonnen hoor denk ik!

Bij mij zei iedereen ook: Je voelt het gelijk als het begonnen is! Maar ik heb tot ik 6 cm ontsluiting bleek te hebben ook getwijfeld of dit nou echt weeën waren!

Succes meid, je kan het!!!!!
quote:simoontje89 schreef op 09 februari 2014 @ 20:59:

Het gevoel dat jij beschrijft herken ik wel. Ik ben toen even gaan slapen. Na anderhalf uur wakker geworden. Toen kwamen de weeën om de 4 minuten. In bad .. UIT BAD! Werd helemaal gek in bad. Terug in bed, weeën om de 2,5 minuut. VK gebeld, die kwam (was inmiddels 1 uurtje om) en ik had 7 cm. Mocht eigenlijk niet meer naar het ZH maar heb toen gezegd dat ze me dan maar buiten zouden leggen. Wilde absoluut niet thuis bevallen. Weeën op weg naar ZH helemaal verdwenen. Eenmaal aangekomen, vliezen gebroken en anderhalf uur later is onze zoon geboren ....

Dus ... ik zou eventjes de VK bellen (ligt nu vast nog niet in bed ) en zij kan je wel advies geven. Het kan snel gaan. Succes en we zijn natuurlijk benieuwd !!!

Waarom mocht je eigenlijk niet meer naar het ziekenhuis? Was het ver weg ofzo?

Ik ben met 8cm nog naar het ziekenhuis gegaan, was geen enkel probleem. Was er nog geen half uur en toen was ze er al
@Desperate_Housewive

VK vond het eigenlijk niet verstandig omdat ik binnen no time 7 cm ontsluiting had. Ze was geloof ik bang dat de kleine ergens onderweg in de auto eruit zou vallen. De grens ligt volgens mij bij 6 cm, of die grens hield/houdt mijn vk aan. Er was behalve die ontsluiting niks aan de hand, denk dat ik daarom toch m'n zin heb gekregen
quote:Penelopeia schreef op 09 februari 2014 @ 20:43:

Spannend hoor! Heel veel succes!!

Ik moest trouwens wel even lachen toen je zei dat je nog even ging stofzuigen, dat zou volgens mij bij mij niet opkomen op zo'n moment Zo'n muts was ik ook. Vliezen waren gebroken, verder gebeurde er nog weining. De VK zei dat ik niet moest gaan zitten wachten, ik moest iets gaan doen. Beetje actief, maar liefst wel thuis. Stoffen, zuigen, strijken, wasje draaien, badkamer soppen, het maakte haar niet uit. Ik heb het allemaal gedaan! De buurvrouw kwam nog even de ramen lappen en koffie drinken. Uiteindelijk de volgende dag aan het infuus!
Ik zou toch even bellen. Na de eerste dacht ik dat ik weeën wel zou herkennen... VK kwam bij de tweede net op tijd om kindje nr 2 op te vangen:) had al 2 uur lang een vaag, trekkend gevoel in mijn buik, en belde eigenlijk even om gerustgesteld te worden voor het slapen. Ben blij dat ze even voor de zekerheid langskwam om te checken omdat het sneeuwde en ze zojuist een bevalling in de buurt had gehad. Ze heeft niet eens de tijd gehad om haar handschoenen aan te trekken:)
Bij de eerste zat ik ook zonder noemenswaardige pijnlijke weeen zo op 6 cm. Ik moest toen snel naar de OK, maar ik had echt niet door dat het al zo snel ging.

Bij mijn jongste was het opgewekt en toen had ik echt pijnlijke weeen. Net alsof je buikgriep hebt.

Spannend hoor.. en anders gewoon je vk bellen. Dan weet je even waar je aan toe bent. Niks mis mee.
quote:simoontje89 schreef op 09 februari 2014 @ 21:05:

@Desperate_Housewive

VK vond het eigenlijk niet verstandig omdat ik binnen no time 7 cm ontsluiting had. Ze was geloof ik bang dat de kleine ergens onderweg in de auto eruit zou vallen. De grens ligt volgens mij bij 6 cm, of die grens hield/houdt mijn vk aan. Er was behalve die ontsluiting niks aan de hand, denk dat ik daarom toch m'n zin heb gekregen Ah oke! Ik heb geen idee wat ze hier aan houden wat dat betreft. Ik mocht dus idd nog wel met al 8cm binnen no time. Dochter lag echt bijna in de lift van het ziekenhuis ben naar het bed gewaggeld en mocht meteen persen. Heb daarna wel het ontbijt nog afgewacht daar! Wilde nog wel iets mee krijgen van het ziekenhuis haha!
Ik lag tot 7 cm al 24 uur te creperen van de weeen....Heb vanaf de eerste wee dan ook geen moment getwijfeld.

Succes TO, ik hoop voor je dat het doorzet, je kunt er maar beter zo snel mogelijk vanaf zijn.
Ik zou ook even bellen. Dan kun je eea bespreken en weet ze eventueel ook dat jij aan de beurt bent vannacht.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik had vanaf 38 weken af en toe een paar uur dat ik met enige regelmaat last had van krampen, irritant maar niet pijnlijk. Meer dat je denkt, zeg, zet het door of blijft het zo aankloten?!

Met 40+5 werd ik 's ochtends vroeg wakker met wat kramp, verloor wat slijm bij het naar het toilet gaan, dus dacht toen wel dat het zou beginnen. Met een boekje in bad en even later mijn man maar geroepen, om te komen timen. Om de drie minuten, maar duurden maar een halve minuut. Toch maar even gebeld met de vk. Ze hadden net wisseling van dienst, ze zou met een uurtje wel komen, er was nog een bevalling begonnen en dat was van de derde dus dat zou vast stukken sneller gaan dan bij mij. Ehm...niet dus. Bij aankomst bleek ik 9 cm te hebben. Ik mocht daar trouwens nog gewoon mee naar het ziekenhuis, tien minuten verderop, maar ik wilde zelf niet meer. Ochtendspits, sneeuw. Neuh, laat maar. Kwartier later was dochter er al. Geen centje pijn, behalve....bij de enige hechting die ik kreeg...

Ik dacht ook, ach zal nooit veel zijn qua cm, want weeën doen toch pijn? Niet dus. En "je weet echt wel wanneer het begonnen is" ja, vooral omdat het voorbij de 40 weken voor de hand begint te liggen dat regelmatige krampen wel eens weeën kunnen zijn, niet omdat het zo'n duidelijk gevoel is.

Succes TO, hopelijk zet het door!
quote:Desperate_Housewive schreef op 09 februari 2014 @ 21:15:

[...]

Ah oke! Ik heb geen idee wat ze hier aan houden wat dat betreft. Ik mocht dus idd nog wel met al 8cm binnen no time. Dochter lag echt bijna in de lift van het ziekenhuis ben naar het bed gewaggeld en mocht meteen persen. Heb daarna wel het ontbijt nog afgewacht daar! Wilde nog wel iets mee krijgen van het ziekenhuis haha!

Ik had net een paar uur gepufd.. niet vreselijk lang hoor want vliezen gebroken om 7.00 uur en kind geboren om 12.15 dus erg netjes, maar toen ik eenmaal op 10 cm zat en moest persen had ik echt even zoiets van... gaan we meteen door? Ik lust wel een kopje thee... Was niet de bedoeling haha..
quote:Tuorrebout schreef op 09 februari 2014 @ 21:19:

[...]

Ik had net een paar uur gepufd.. niet vreselijk lang hoor want vliezen gebroken om 7.00 uur en kind geboren om 12.15 dus erg netjes, maar toen ik eenmaal op 10 cm zat en moest persen had ik echt even zoiets van... gaan we meteen door? Ik lust wel een kopje thee... Was niet de bedoeling haha..

Haha! Thee drinken tijdens het persen gaat hem niet worden nee

Mijn man stond met z'n mond vol tanden toen we binnen kwamen en ze hem vroegen naar de kleertjes. Kleertjes? Waarvoor? Eh...je kind hangt er al half uit, daarvoor!
Oeh wordt dit een live bevalling?!!

Vind ik zo'n mooi idee, dat ergens in Nederland een kindje op het punt staat geboren te worden, en dat je dan mee kan leven..

(Jahaa ikben een beetje raar)
@ Desperate_Housewive

Haha ik heb ook een boterham met kaas, kop koffie en glaasje jus gehad! Uiteraard ook beschuit met muisjes Haha, ben uiteindelijk 6 uurtjes weggeweest. Heerlijk met de kleine in bed gelegen, uitgebreid onder de douche, familie gebeld ... Helemaal leuk!!!
Springding dat heb ik ook!!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Toen het bij mij begon dacht ik aan gewone buikpijn of voorweeën. Heb zelfs een Paracetamolletje genomen, omdat we eters hadden. Zat nog ver voor de uitgerekende datum, dus hield nog geen rekening met een bevalling. Succes TO!
Maar TO is nu wel al even stil... Spannend!
volgens mij vinden wel meer mensen een live bevalling spannend, waaronder ikzelf! Ben benieuwd waar dit naar toe gaat, hoelang het duurt en of alles goed verloopt. Succes iig!
quote:SpringDing schreef op zondag 09 februari 2014 21:23 Oeh wordt dit een live bevalling?!!

Vind ik zo'n mooi idee, dat ergens in Nederland een kindje op het punt staat geboren te worden, en dat je dan mee kan leven..

(Jahaa ikben een beetje raar)

Nee hoor heb ik ook!

Zit elke minuut te kijken voor nieuwe reacties!
Ik vind wel dat wij het recht hebben om het als eerste te horen natuurliijk...
Ik vind wel dat wij het recht hebben om het als eerste te horen natuurliijk...
quote:Tuorrebout schreef op 09 februari 2014 @ 21:33:

Ik vind wel dat wij het recht hebben om het als eerste te horen natuurliijk... Hoezo eerst de familie? Natuuuuuurlijk niet, eerst even updaten op het viva-forum
quote:Vl43inder schreef op 09 februari 2014 @ 21:17:

Ik lag tot 7 cm al 24 uur te creperen van de weeen....Heb vanaf de eerste wee dan ook geen moment getwijfeld.

Succes TO, ik hoop voor je dat het doorzet, je kunt er maar beter zo snel mogelijk vanaf zijn.Ik zal TO maar niet vertellen hoe ver ik was na 24 uur weeën.. Laten we het er op houden dat ik de anesthesist erg lief vond daarna en dat er uiteindelijk een baby kwam.
Haha hier nog steeds hetzelfde. 10 minuten een kramp die 40 seconden aanhoudt. VK gebeld, gewoon rustig blijven en als het sneller komt / langer aanhoudt komt ze.

Daarnet was het wel even een halfuur niet. Toen dacht ik, oh toch vals alarm. Net toen ik dat dacht kwam er weer een....

Oh ik vind dit zo spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven