Heb ik mijn auto nu vernield...?

10-02-2014 19:39 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er net achter dat ik 146 km met de handrem op heb gereden met onze nieuwe (tweedehands) auto.... Keihard over de snelweg gescheurd maar niet veel gemerkt, heb ook lang geen auto meer gereden.

Heb ik de auto nu gesloopt?
zou even langs garage gaan en laten checken.
Het zal wel meevallen. Je remblokjes zullen alleen wel gesleten zijn.
Oei, dat lijkt me serieus niet goed, inderdaad. Morgen even naar de garage, zou ik zelf denken.
knap
Ik zou even naar de garage rijden morgen. Je auto is niet vernield maar de remschoenen kunnen niet meer helemaal lekker zijn. Heb je het lampje niet gezien? Stonk je auto niet vreselijk met uitstappen?
Kan je echt keihard scheuren met je handrem er nog op, zonder dat je het merkt?

Hoe goed was de handrem dan, vraag ik mij af.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Heb ik ook wel eens gedaan, ongeveer 40 km lang.... Maak je niet te druk en rij langs garage voor een check!
Ging er geen lampje branden dan?
Cum non tum age
Serieus, hoe kan je nou 146 km niet op je dashboard kijken? Je ziét dat lampje toch branden?
Keihard over de snelweg rijden terwijl je al heel lang niet gereden hebt, ik vind het echt onverantwoord want je hebt totaal geen benul van hoe je auto reageert! Nieuwe auto en tijden niet gereden....
- De remblokjes kunnen oververhit geraakt zijn, hetgeen de kwaliteit ervan niet ten goede komt.

- De remschijven/trommels kunnen oververhit zijn geraakt, hetgeen het metaal geen goed doet

- De remvloeistof kan mogelijk tot koken gekomen zijn

Theoretisch zou het ook nog kunnen, dat je de volgende keer dat je wilt wegrijden niet meer van z'n plek komt. Die remblokjes en schijven zijn dan waarschijnlijk zo loeiheet geworden dat ze aan elkaar vast gesmolten zijn.

Ik zou dus zeker bij een garage langsgaan. Goede kans dat je je remmen beiderzijds volledig kan vervangen. Met remmen zou ik zelf echt geen risico's nemen...
In jou situatie zou ik mij niet afvragen of ik de auto heb vernield ik zou mij afvragen of die handrem naar behoren werkt...
Wat Honda zegt... Met mijn auto kan ik echt geen 140 rijden met de handrem er op.
Dit zou ik ook zomaar kunnen doen...geen 146km,maar toch...

Ik hoop dat je geen schade hebt
quote:Suze02 schreef op 10 februari 2014 @ 20:27:

Wat Honda zegt... Met mijn auto kan ik echt geen 140 rijden met de handrem er op.Sterker nog; ik kom geen meter vooruit.
quote:Suze02 schreef op 10 februari 2014 @ 20:27:

Wat Honda zegt... Met mijn auto kan ik echt geen 140 rijden met de handrem er op.Ze reed geen 140, ze heeft 140 km gereden.
Euh.. serieus? Misschien na het bezoek aan de garage een opfriscursus autorijden doen?

(waarom zitten er eigenlijk lampjes in het dashboard en wat moet ik doen als er een rode brandt?)
Morgen naar de garage om te checken.

En ivm wat tof zegt: parkeer je auto in de versnelling en niet op de handrem anders heb je inderdaad een kans dat je morgen niet meer weg komt.
Dit zegt de anwb op een ander forum:

ANWBAutoteam

na 30 km op de handrem gereden te hebben is een visuele controle van de remvoering/blokjes noodzakelijk.

Door oververhitting kunnen niet alleen de voeringen verglazen doordat het bindmiddel naar de oppervlakte komt maar ook de lijm van de voering kan los laten met alle gevolgen van dien.^lr

Dus ik zou toch maar effe bellen met de garage. of als je lid bent van de ANWB even een telefoontje naar daar. ze komen aan huis.

Succes ermee!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:.Ratatouille schreef op 10 februari 2014 @ 20:37:

[...]

Sterker nog; ik kom geen meter vooruit. Hahah inderdaad! Mijn motor slaat af als ik toch probeer te vertrekken.
Ik kan wel wegrijden, maar mijn auto is nu eenmaal 20 jaar oud en de handrem is niet meer helemaal je-dat, maar dan moet ik een enorme berg gas geven. Dat zou je toch echt moeten voelen, TO!
Tuurlijk heeft ze niet met de handrem volledig erop gereden Ze heeft waarschijnlijk de handrem er niet helemaal goed afgehaald en dan kun je dus gewoon rijden.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven