Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Succes Boekenlegger met de beslissing die jullie nemen!!

Ik wilde jullie even laten weten dat ik vandaag, op dag 17, een positieve ovulatietest had!! Ben heeel blij, want de clomid lijkt toch iets te doen voor me... Nu mijn afspraak bij de gyn waarschijnlijk naar voren plaatsen om een nieuw plan van aanpak te maken..
.
Hoi meiden!

@twinklin: geen pcos maar een oestrogeen tekort dus.. Komt dat vaak voor? En wel eem positieve ovulatietest! Hopelijk heb je binnenkort goed nieuws! Het is julkie echt gegund na zon tijd!

@boekenlegger: jullie zijn nog niet actief bezig, maar is het wel welkom als het gebeurd of gebruiken jullie nog condooms?

@paddle: heo gaat het met jou? Nog bezig met een banen/huizenjacht?

#hier: gaat goed! Zoonlief is alweer acht weken! Hij groeit, lacht en kijkt in de rondte! Het kleine is er alweer vanaf, het gaat zo hard! Af en toe is het pittig, maar ik ben voornamelijk aan het genieten! Ik geef borstvoeding, dat ik zo leuk zou vinden had ik niet verwacht.

Hij komt nog 1-2x voor voeding 's nachts, maar ik slaap gewoon uit als het een pittige nacht was :-)

Ik hoef pas in april weer te werken dus ik heb nog twee maandjes vrij, heerlijk!
Had jullie reacties niet meer gezien, sorry.

De clomid heeft uiteindelijk toch goed z'n werk gedaan, want had op dag 17 mijn ovulatie (bevestigd adhv bloedwaardes). Gyn was erg tevreden en ik hoefde 6 mnd niet terug te komen.

Maaar... Ik mag over 2 weken al terug, want had gister een heeeel lichte positieve zwangerschapstest in handen!!!!

We zijn voorzichtig blij, want wil eerst een duidelijkere streep voorbij zien komen, maar een streep is een streep, dus er is sowieso iets gaande. Ben trouwens nu pas 13 dagen na ovulatie, dus nog beetje vroeg...

In mijn groep die vanaf januari is gestart zijn we nu met 5 achter elkaar zwanger, erg leuk!!!

Jomi, wat fijn dat het zo goed gaat zeg! 8 weken alweer, wat gaat dat snel!!!!

Hoe is het met de rest?
.
Dankje Paddle!

Wat een goed nieuws ook van jouw kant! Spannend hoor, om eindelijk te beginnen! Slik je nog wel een pil of heb je een spiraal of was je daar al vanaf? Sorry ben het even kwijt..
Digitale test zegt ook ZWANGER!!!

Nu geloven we het echt :D
Twinklin: Meid, van harte gefeliciteerd! Ohhh, wat gun ik je dit! Eindelijk! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan en jij over een maand of 8 een prachtig mooi jongetje of meisje in je armen hebt Hoe voel je je? Kun je het al bevatten?

Paddle: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Leuk! Hoe gaat het verder met je?

Boekenlegger: hoe gaat het met je en met je vriend? Zijn jullie al 'officieel begonnen' of nog niet?

Jomi: goed te lezen dat het goed met jou en je zoon gaat. Heerlijk he, zo'n klein hummeltje! Je klinkt heerlijk verliefd!

Liebling: hoi!

Italia en Mommy: hoe gaat het met jullie, het werk en jullie kleinste man?

Rest: hoii!

Hier: hier gaat het goed. Zoon groeit goed! Vorige week heeft hij in het zkh gelegen maar daar zijn we totaal niet tevreden over de uitkomst (arts zegt dat hij nergens last van heeft, wij denken van wel. Hij is van de een of andere dag van een tevreden, rustig slapende baby in een ontevreden en zeer onrustige baby die amper meer in slaap kan komen) dus volgende week een second opinion in een ander zkh. Ik moet over 2,5 week alweer aan het werk, totaaaaal nog geen zin in al heb ik wel weer zin in het sociale gedeelte wat het met zich meebrengt ;)
@twinklin: jeeeeej!!! Wat fijn!! Gefeliciteerd! Ik ben zooo blij voor jullie! Ik wens je een hele goede en fijne zwangerschap, en wat veliene al zegt: hopelijk heb je over een maand of 8 een prachtige zoon of dochter! Gek idee wel he?

@veliene: wat gek dat zoon zn gedrag opeens zo veranderde! Wanneer begon dat? Is ie getest op koemelkeiwitallergie? en hoe lang duurt de onrust al?

Zoonlief hier was afgelopen week ook een paar dagen onrustig, en 's avonds viel er geen land mee te bezeilen. Maar het kan dat ze dan een sprong maken in hun ontwikkeling en dat het dan na 1-2 weken weer over is. Hier was dat idd zo.

En al snel weer aan het werk dus. Waarom heb je geen zin? Omdat je zoon moet wegbrengen? De tijd is snel gegaan he..!

@paddle: een huis, gefeliciteerd! En ook bijna beginnen met proberen zwanger te worden, wat gaat dat ook snel ineens! Dat had je vorig jaar nog niet verwacht denk ik? Werk je nog onregelmatig of heb je ook een andere baan?

@italia: ik heb ergens gelezen dat je nog borstvoeding geeft, hoe vind je dat? Word het steeds makkelijker naarmate je kindje ouder word? Hoe gaat het met werk? En hoe doet A het op de opvang?

@mommy: lees je nog weleens mee hier?

Ik heb nog een aantal weken verlof. Ik heb aan de ene kant zin om weer te werken: ik zit al een tijd thuis, ik heb heel erg leuk werk en ik heb zin om mijn collega's weer te zien. Maar het idee dat ik zoonlief dan weg moet brengen (al gaat hij naar mijn moeder dus het is vertrouwd voor ons allebei) staat me nog tegen. Ik vind het toch ook een flinke belasting al zie ik mijn moeder tot nu toe alleen maar genieten :-)

Hoe ervaren de andere mam's dat?
.
Gefeliciteerd Twinklinstar! Heb je het nieuws al aan iemand verteld?
Bedankt!!!

We hebben het gister met de ouders gedeeld, heeeel leuk om te doen. Vond het erg spannend, maar zulke mooie reacties.

Inmiddels kan ik het wel een beetje bevatten, al ben ik nog elke dag bang dat het mis kan gaan. Gelukkig al met 6 weken een echo, zodat we al een kleine blik naar binnen kunnen werpen.

Paddle, dat is fijn dat je direct kan beginnen en je cyclus al kent!! Hopelijk is het snel raak voor jullie!!

Jomi en veliene, gek dat jullie alweer bijna moeten werken. Wat zal dat snel gegaan zijn.

Veliene, wat gek dat het gedrag ineens zo veranderd is. Goed dat jullie je niet zomaar laten afschepen!! Hopelijk is het snel beter.
@veliene

We zijn nog niet officieel begonnen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het nooit het ideale moment zal zijn. Ik wil dingen heel erg plannen altijd. Dat gaat hiermee natuurlijk niet.
@Jomi: wat heerlijk dat je nog even verlof hebt! Ik heb er al 2 weken extra aan vast geplakt en nog een 3e week als optie voor als Zoon nog steeds zo onrustig is. Fijn dat alles goed gaat bij jullie! En nog borstvoeding, heerlijk! Herkenbaar wat je schrijft over dat je het zo fijn vindt. Ik vond dat ook erg fijn en mooi, die intieme momenten maar helaas zoog zoon mijn tepels er zowat af. Mijn hemel. Na een week had ik bloedblaren aan de binnenkant vd tepels en moest ik met de kolf de eerste 10-20 cc afkolven, omdat dat puur bloed was De pijn werd alleen maar erger en zat op een gegeven moment huilend te voeden van de pijn, dus toen ben ik gestopt.

Ik zie er idd tegenop om hem weg te moeten brengen maar ook vind ik het getut met hem zo ontzettend leuk, leuker dan ik had verwacht!

De onrust is nu zo'n 4-5 weken geleden begonnen. We waren toen begonnen met andere voeding (comfort voor krampjes). Inmiddels is hij wel weer terug op normale voeding maar de onrust blijft. Hij schraapt enorm zijn keel, ligt te krioelen/kreunen in bed, heeft pijnkreetjes en pijnlijke gezichtjes, is hees geworden en je hoort voeding omhoog komen. Wij denken verborgen reflux.

Paddle: leuk dat je een thuisstudie wilt gaan doen. Is het heel wat anders dan dat je nu doet? En het is ook heel spannend allemaal, toch een grote stap!

Twinklin: Oh wat leuk dat het al verteld hebt. En binnenkort al spieken dus, leuuuuk! En die angst blijft nog wel even vrees ik. Ik duim voor je!

@Boekenlegger: hahah! Jammer dat een kindje niet te plannen is idd. En hier konden we ook altijd wel een reden bedenken om het nog uit te stellen, van 'we willen nog een reis maken' tot de crisis. Tsja...het ideale moment bestaat niet denk ik.
Veliene, stoere naam, maar de bedoeling dat die hier staat?

Onze ouders wisten dat we bezig waren vanwege de MMM, dus vandaar ook zo vroeg al verteld.

En die onzekerheid zal inderdaad wel blijven tot het eind en dan gaat het over op bezorgdheid haha.

Vervelend zeg dat hij zoveel last heeft. Heeft hij wel elke dag goede ontlasting?

En begrijpelijk dat je met bv gestopt bent, pff lijkt me erg pijnlij wat je beschrijft!
Twinklin: de naam was niet de bedoeling nee! Oeps! Heb het alweer aangepast. Goed dat je het zei

Leuk toch om het zo vroeg te vertellen? Kun je in ieder geval je ei kwijt gedurende deze spannende periode. Heb je al een datum voor de echo?

Zoon heeft elke dag normale ontlasting dus dat is het niet. Vandaag kwam er na het drinken een enorme golf voeding terug. En was vandaag met hem naar de stad geweest dus had hij zo'n 3 uur plat gelegen in de kinderwagen (bedje thuis staat schuin). Toen we bijna thuis waren begon de ellende, krijsen! En hij was ontroostbaar. Denk toch echt dat reflux de oorzaak is....
Veliene, graag gedaan

Reflux klinkt inderdaad wel als aannemelijke oorzaak. Die kleintjes kunnen daar echt veel last van hebben. Heb je al eens nutriTon geprobeerd toe te voegen aan de voeding?

Spuugt hij elke voeding veel? Een pylorushypertrofie kan namelijk ook bij veel spugen, maar dan houden ze echt niets binnen...

Ik krijg 20-2 de eerste echo :D het gaat steeds echter worden hier, het besef komt echt laat.. (Ook beetje zelfbescherming)
Twinklin: Bijna de echo! Spannend! Hoe gaat het met je? Kun je de zenuwen een beetje aan? Ik duim heel hard dat er een mooi hartje klopt en dat alles goed is.

Zoon spuugt helemaal niks, ook nooit gedaan. De slabbetjes liggen nog onaangeroerd op zijn kamertje, al begint hij de laatste dagen af en toe een mondje terug te geven. Nutriton geven we al voor en na de voeding. Door de fles was geen succes.

Hoe gaat het met de rest?
@twinklin: jeej morgen de eerste echo! Zo spannend toch voor jullie! Laat je even weten hoe het was? Wanneer ben je eigenlijk ongeveer uitgerekend?

@veliene: wat sneu voor je zoon als het verborgen reflux is, die kleintjes kunnen daar zoveel last van hebben! Ga je nog terug naar de kinderarts om dit te bespreken? Hopelijk kunnen ze iets voor jou en hem doen.

#hier: zoonlief word rustiger 's avonds. Hij huilt minder en clustert niet meer. Hij gaat nu meestal naar bed na de voeding van ergens tussen 18:00 en 20:00. Ik voed on demand, daardoor vind ik het soms lastig om een ritme te vinden. Overdag helemaal, het enige wat 'vast' is, is dat hij na de ochtendvoeding zo'n anderhalf uur wakker is. Dan speel ik met hem en hij speelt ook even in de box. Daarna slaapt hij een uur en dan wil hij weer voeding. De rest van de dag is een beetje zoeken en kijken naar wat zoonlief aangeeft. Hij slaapt overdag bijna nooit meer dan een uur achter elkaar. Soms als ik hem bij me leg valt bij wel weer in slaap.

Heb jij al een ritme met zoon veliene?

En als ik dat zo lees van twinklin en terugdenk aan toen ik net zwanger was.. Aan de ene kant was het gisteren en aan de andere kant al zo lang geleden. Wat ik wel gek vind: ik voel nog steeds die lichte jaloezie als ik zwanger worden of uitgerekend topics lees. Ik zou echt morgen weer zwanger willen zijn! Alleen wil toch wel wat meer tijd tussen twee kinderen dus ik doe het maar niet :-) (en manlief wil eerst ook even waf 'rust' na alle toestanden)
Wil jullie even laten weten dat ik vandaag een mk heb gehad..
.
Ach lieve Twink Ik hoopte zo dat alles goed zou zijn bij de echo. Ik had het jullie zo gegund na het lange wachten....Sterkte :(
Jomi: heb een second opinion gehad en die kinderarts bevestigde inderdaad ons vermoeden; verborgen reflux.

Wij hadden een ritme voor zoon maar kregen het advies om te gaan voeden op verzoek voor een poosje omdat zij dacht dat Bob honger had. Ik moest soms erg rekken om aan de drinktijden te komen en hij was erg ontevreden soms. Sliep ook niet langer dan 45min/1 uur na een voeding.

We geven hem sinds deze week biologische voeding omdat wij dachten dat nutrilon en friso niet goed bij hem vielen en mede daardoor voeding weer opboerde. Dit in combinatie met het voeden op verzoek geeft ons een veel tevredener baby. De refluxklachten zijn minder (kan idd voedinggerelateerd zijn), hij drinkt meer dan we gaven (al laat hij soms de helft ineens staan om het later weer in te halen) en hij slaapt nu al 3 avonden/ nachten op rij een ruk van 9 a 10 uur. Dus we willen wel proberen de laatste fles rond een vaste tijd te gaan geven zodat we allemaal de nachten kunnen doorslapen. Hij heeft weer rust in zijn lijfje en is weer zoals we hem kennen!

Achteraf is het heel snel gegaan he, de zwangerschap. De wens voor een tweede is er zeker weten, en als ik wist dat de volgende zwangerschap een eitje zou worden zou ik gelijk wel weer willen. Maar ben toch ook wel bang voor herhaling en vond het zwanger zijn an sich echt niet leuk dus ga eerst van zoon genieten zonder pijn en gedoe
Hoe voel je je nu Twink?
Ah nee twinklin. Wat een vreselijk verdrietig nieuws. Ik las hier eindelijk weer eens bij en las eerst dat je zwanger was en nu dit. Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven