Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Dat dacht ik dus ook maar vriend is hier de grotere romanticus dan ik geloof ik.
.
@paddle, donormelk? Krijg je dat als je geen medische indicatie hebt?
Ik geef ook niet zoveel om Valentijnsdag, omdat je ook zonder die datum leuke, lieve en romantische dingen voor elkaar kunt doen. Maar het is toch best leuk dat vriend iets voorbereid heeft, de romanticus . Ik denk dat ik een dagje met hem ergens naartoe wil gaan.
@hier, schoonmoeder hetzelfde helaas, vriends werk zaar k.u.t.
Oh ja wijn nogmaals gefeliciteerd!

Wij zijn zo onromantisch als een natte dweil, gelukkig beide even erg.
@ Carnaval, ik woon niet in het zuiden, maar ook in het oosten wordt het groots gevierd. Zelf ben ik niet zo'n carnaval fan. Mijn zusje wel, loopt ook mee in de optochten en zit bij een vereniging.

@ Wijn, wat fijn! Super zeg!

@ Bagheera, welkom terug:)

@ Valentijn, doen we niet aan. Gaat echt totaal aan ons voorbij. We hebben net ons jubileum gevierd, dus we kunnen er wel even tegenaan -;)

@ borstvoeding, lukt het dan is het mooi, maar ik ga niet alles uit de kast halen voor bv. Voor mij is het niet zo heilig Ik ben zelf een fv kind, broertje en zusje ook en we zijn prima groot geworden.

@ wintersport en missen.. Daar denk ik gewoon nog niet aan :P En ik hoop dat het zo te plannen is dat ik gewoon zo min mogelijk mis van het skieen -;). En anders ga ik wel op stpa met mijn moeder, wandelen en genieten van de mooie omgeving. Moet vriend dit jaar ook doen helaas.

@ paddle, spannend hoor! Komt nu snel dichtbij

@ hier, goed gesprek gehad met leidinggevende over kinderen en minder werken. Fijn gevoel aan overgehouden.

Nu weer verder met het volgen van de olympische spelen, mag gelukkig onder werktijd:)
@valentijn. Niets voor ons. Ik vind het een commercieel iets waar ik maar al te graag NIET aan meedoe. Ik hecht er ook veel meer waarde aan als we spontaan iets voor elkaar doen of spontaan uitgebreid eten thuis. Valentijnsdag is zo opgelegd..

@studie: ik ben dolblij dat ik straks van de studie af ben. Eindelijk aan het werk (ja, ik ga het studeren vast wel eens missen. Maar het lijkt me heerlijk om na het werk thuis te komen en ook echt thuis te zijn zonder met het werk bezig te hoeven. Met school was ik nooit klaar)

@paddle: ik snap dat je er zin in hebt! Natuurlijk! Ik ben echt stikjaloers hoor, maar vind het super leuk voor je! Komt vast helemaal goed.
Mijn rammels zijn trouwens al ruim 2 weken WEG. Voor 90% ofzo. Hellooooo where aaare youuuu?
@valentijn Doen wij ook niets aan. Wij vieren wel altijd ons jubileum en doen regelmatig iets leuks/romantisch voor elkaar, maar op zo'n verplichte dag hoeft het niet voor ons.

@carnaval Ik ben behoorlijk alleen in mijn carnavalsliefde hier, merk ik ;). Prima hoor, ik feest er niet minder om haha.

@rammels Ik zit op hetzelfde niveau als jij matroesjka: bijna helemaal rammelvrij momenteel. Sinds dat gesprek met 'gelijkgestemden' richt ik nu even al mijn energie en gedachten aan/op vakanties, feestjes, concerten enz. We denken eraan naar een muziekfestival te gaan en kijken nog steeds veel rond voor onze grote reis in september.

Bovendien is mijn man net begonnen aan een nieuwe baan en een studie dus daar hebben we het ook veel over. Minder tijd voor babygezwijmel :P.

@zandvos Leuke verrassing van je vriend voor vrijdag, ben benieuwd wat voor cadeau hij voor je heeft.

@donormelk Daar heb ik nog nooit van gehoord, hoe werkt dat?
1 keer is genoeg.
Als je wil mag je mijn rammels wel hebben, Matroesjka.

Ik ben ook benieuwd, Eva. Ik probeer te raden wat het is, maar natuurlijk zegt hij overal nee op .

Ik denk dat ik met hem een dagje naar het strand ga, lekker uitwaaien en daarna uit eten.

Donormelk hoor ik nu ook voor het eerst, ben wel benieuwd.
Donormelk kende ik wel, maar vooral in de context van prematuur geboren of zieke baby's waarvan de moeder om wat voor reden dan ook geen BV kan geven. En van baby's van wie de moeder geen (werkende) borsten meer heeft door borstkanker oid.
@Matt: Jammer van het werk van je vriend zeg. Zicht op verbetering?

Donormelk bestaat wel hoor voor gezonde babytjes, hoe dat precies werkt weet ik niet, dat ga ik eventueel uitzoeken als het zover komt (in theorie kan je zelfs gewoon melk van de buurvrouw ofzo gebruiken).

Benieuwd hoe lang de rammels op een laag pitje blijven staan, ik heb ook weleens zo gevoeld, alsof mijn lichaam de strijd had opgegeven. Wel heerlijk rustig vond ik.

@Wijn: Ik hoop oprecht dat het moment er vlug mag komen voor je! Ik kijk wel een klein beetje tegen de stress van een nieuwe studie (wat jij zegt), maar vind het wel belangrijk om aan de toekomst te denken terwijl ik 'thuis zit' zeg maar.

@Chan: Fijn van dat goede gesprek, leuk dat je van te voren al weet dat er mogelijkheden zijn.

@Eva: Dat is moedermelk van een andere moeder die je dan aan je eigen baby kan geven.
@ Wijn, gefeliciteerd!

@Carnaval, hier nooit een spoortje van te ontdekken. Ik heb er ook helemaal niks mee.

@Bagheraa, welkom

@Valentijn, wij gaan naar de sisters of soul in de ziggo dome, heel toevallig normaal doen we niks.
oh, ik loop weer flink achter hier! druk, druk druk..

Wijn goed van je!

@Bv, ik wil graag bv geven, maar niet ten koste van alles. Maar bedacht me ook wel dat ik dan alle voedingen zelf moet doen en vriend kan nooit een flesje geven ofzo. Afkolven en dan geven in een flesje is de eerste tijd nog geen optie ivm tepel-speen verwarring.

@valentijn, doen we hier niet aan. Vind het een beetje commercieel.

@chan, fijn dat gesprek met je werkgever! toch heel verhelderend!

@Mat, dat is fijn! even geen rammels..
@donormelk Goh, weer wat geleerd. Ik ben inderdaad wel nieuwsgierig hoe je daar dan 'aan zou komen', practisch gezien. Zijn er veel vrouwen die vrijwillig grote hoeveelheden borstmelk zitten af te kolven?

@chocolatechip Veel plezier in de Ziggo Dome vrijdag

@paddle Ik ben ook benieuwd hoe lang mijn rammels op een laag pitje blijven. Vast niet lang. Toen ik net een foto van mijn babyneefje kreeg doorgestuurd begon er toch ver weg wel weer wat te borrelen haha.
@Paddle, is nogal afhankelijk van of de markt echt gaat aantrekken. Of dat gebeurt, of vriend is binnenkort werkloos door faillissement werkgever. Maar de sfeer is daar sowieso tot een dieptepunt gedaald omdat alle bonussen, vergoedingen etc geschrapt zijn en dan ga je opeens in inkomen een aantal honderd euro achteruit. Maar de baas gaat wel op vakantie Dus ook als het weer aantrekt gaat vriend solliciteren als ik een baan heb.

@sealight, dat vind ik ook een nadeel van BV. Omdat ik kolf-afkeer heb (nu dan) betekent BV geven wel dat ik nooit een voeding zou kunnen uitbesteden.
Oh Eva, jij ook nog geen rammels gelukkig! Dan moet je niet te veel schattige baby's zien nee!

precies mat, allebei heeft z'n voor- en nadelen. Ook als je weer aan het werk moet. En ja kolven lijkt me ook niet het fijnste idee. Maar als het kan dan zou ik het wel doen. Zit me alleen af te vragen hoe dat moet als ik weer aan het werk ben. Er is geen gelegenheid om te kolven. Maar dat zien we dan wel weer..
@ Wijn: Gefeliciteerd! Dat zijn leuke berichten.

@ Valentijnsdag: Ik vind dat dus echt grote onzin en vriend ook. Ik kook wel op een andere dag wat uitgebreider ofzo. Wat me wel aan het denken heeft gezet was een vraag van een kennis afgelopen weekend. We hadden het over de bruiloft en toe vroeg ze of ik mijn vriend nog ergens mee ging verrassen tijdens de bruiloft. Daar had ik nog niet over na gedacht. Het lijkt mij wel leuk, maar ja ik heb nog geen idee wat. Mijn romantische gebaren bestaan meestal uit lieve briefjes, bloemen, uitgebreid koken of iets spannends aantrekken. Daar moet ik dus nog maar verder over na denken.

@ Chantilly: Dat vind ik zo grappig van carnaval. Iets naar het zuiden word het geviert en iets noord en oost van ons ook, maar hier dan net niet. Ik dacht voor ik hier ging wonen dat het echt alleen in het zuiden was.

@ Eva: Dan moet jij het maar voor de rest van ons vieren .

@ kolven: Dat lijkt mij ook niet heel fijn. Ik zou op mijn werk wel een plekje kunnen vinden om het te doen. Ik moet dan alleen even goed afspreken met een collega wanneer ik dat hok kan gebruiken. Een rooster opstellen ofzo. Hij bid daar namelijk tussendoor en dat kan natuurlijk niet tegelijk. Maar ik weet nog niet of ik dat wel ga doen. Dat zie ik dan wel.

Gisteren werd ik nog door mijn nichtje gebeld. Ze moest mij even vertellen dat ze van de tafel was gevallen (geen idee wat er nou precies was gebeurt). Ze heeft geloof ik erg de smaak te paken met mensen bellen . Ze word wel erg snel groot. 3 jaar geleden was ze gewoon nog maar net geboren. Ik ben dus al minstens 3,5 jaar aan het rammelen. Nou ja nog een half jaar volhouden als alles goed gaat. Morgen heeft vriend weer een gesprek. Ik zal zo blij zijn als hij gewoon aan het werk kan.
@Paddle: Lief dat je het zo voor me hoopt

Ja, ik kan er wel in komen dat je daar tegenop kijkt. Wel slim dat je tijdens het thuis zitten wel een opleiding gaat doen. Denk dat dat wel voordelig is voor als je later als de kids groter zijn, op zoek gaat naar een baan. Dan heb je in de tussentijd niet stilgezeten.

@BV: had ook van donormelk gehoord en als mijn BV echt niet op gang komt wil ik daar ook voor gaan. Altijd beter dan kunstvoeding, vind ik. Hier trouwens totaal geen problemen met het feit dat je de voeding niet uit kunt besteden. Lijkt me een heerlijk moment samen met de baby. En op een gegeven moment (zoals het nu staat blijf ik werken) zal ik toch moeten gaan kolven en dan kan manlief zich uitleven met het voeden als ik aan het werk ben. Kolven lijkt me ook niet fijn, maar dat de baby BV krijgt vind ik belangrijker dan het vervelende van kolven. Sea, je moet als moeder de mogelijkheid hebben om te kunnen kolven op je werk, volgens mij is dat wettelijk vastgelegd! Dus er zal vast iets gecreëerd worden voor je als je wil kolven.

@rammels: Die zijn hier nog steeds wel ernstig aanwezig. Ik heb wel weer een iets realistischer blik op hoe de situatie eruit moet zien voor we beginnen. Vooral door zwangeren in mijn omgeving die het veeeel minder hebben dan wij en de haren die bij mij dan recht overeind komen te staan. Maar goed, ik heb nog steeds het liefst dat ik zo snel mogelijk een baan heb, zodat we kunnen beginnen. Vandaag weer een brief de deur uit gedaan.. Ben benieuwd.
@wijn: wat fijn!! Bijna helemaal klaar!!

@bv: ik wil ook graag bv gaan geven, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Lijkt me een heerlijk intiem momentje samen trouwens. Ik weet ook nog niet wat ik wil doen als ik weer ga werken. Kolven is met mijn werk wat lastig, of het moet allemaal wel heel mooi uitkomen.

@donormelk: ik ken wel iemand die gedoneerd heeft, maar weet idd eigenlijk ook niet naar wie dat dan toegaat en waarom. Nog best een idee om uit te zoeken als het bij mezelf niks wordt.

@valentijnsdag: commerciële onzin. Doen wij dus niet aan mee.
Even up... we waren weer naar pagina 3 gezakt!

@borstvoeding Het is inderdaad wettelijk verplicht dat een werkgever een ruimte aanbiedt om te kunnen kolven Sealight. Maar ik weet ook niet of ik dat op mijn werk zou zien zitten. Er is hier wel een ruimte beschikbaar maar die is bizar ver lopen (groot gebouw) en het lijkt me steeds zo'n onderbreking van je werk... maar goed, dat zien we dan wel weer.

Veel vriendinnen van mij doen de borstvoeding na hun verlof alleen nog 's ochtends en 's avonds, dat lijkt me wel een handige tussenoplossing.

@tara Ik ga zeker feesten voor 10 met carnaval ;).

Wat schattig dat je nichtje je zo opbelde.

Je vriend verrassen tijdens de bruiloft? Heb ik eigenlijk ook nog nooit gehoord, hoeft toch ook niet per se? Waarschijnlijk zijn er al genoeg verrassingen op jullie bruiloft.
Oh ik heb nog nieuws:

Ik ben door naar de tweede voor die sollicitatie laatst! Is helaas pas over vier weken. Ik weet niet eens of er wel een andere kandidaat is.
Goed nieuws Hoppala! Waarom is het pas over 4 weken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven