Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@hippie: Wat wij hier gaan doen is in ieder geval wasbare luiers en draagdoeken. We willen het eigenlijk zonder kinderwagen gaan doen. Verder minimaal een co-sleeper en misschien wel helemaal samen slapen (kindje bij ons in bed). We willen zoveel mogelijk onvoorwaardelijk opvoeden zonder straffen en belonen en qua vaccinaties gaan we het misschien ook anders doen dan gangbaar.

@hier: ik ben vandaag echt heeeeerlijk in huis bezig. Het weer was toch bagger, dus een eind lopen enzo zat er niet in. De logeerkamer stond vol met troep en dat heb ik allemaal lekker opgeruimd. Ben nog niet klaar, maar vind dat ik het wel verdiend heb om even te zitten, haha! Wat een heerlijke dag zo. Morgen weer verder. (misschien straks ook nog een stukje) Dat is toch wel een voordeel van geen baan hebben. Ik heb hier nu nog tijd voor!!
@hippie-opvoeding/luiers Hmm nee dat spreekt me niet zo aan. Ik denk dat ik een heel gewone moeder word die met alle standaard dingen gaat mee doen . Mijn man is ook wat... bewuster in zijn ideeën. Hij zegt ook wel eens: absoluut geen tablet, telefoon en weinig tv voor ons kind. Ik heb daar allemaal niet zoveel problemen mee, maar goed, natuurlijk is 'zelf spelen' veel beter voor de ontwikkeling van een kind.

Verder heb ik eigenlijk over veel zaken die hier genoemd worden nog niet echt nagedacht. Opvoedmethode? Draagzak? Borstvoeding? Geen idee nog .

@j22 Beterschap!

@aliceanna Succes met je gastvrouw spelen ;). Veel plezier met je bezoek.

@chocolatechip en sealight Is het een beetje gezellig op dat 'Zwanger worden in het najaar' topic? Ik denk dat ik over een tijdje ook maar eens join. Als ik er nòg meer over wil praten naarmate het najaar dichterbij komt zeg maar haha.
Goed bezig Wijnkonijn! Ik heb wel drie kwartier in de regen en modder gewandeld met de hond. Maar dat moet even.

Co sleeper wil ik eigenlijk ook graag! En ik wil de baby dragen zodat ik mijn handen vrij heb bij het uitlaten van de hond. Maar weet nog niet of dat geschikt is zo. Ga namelijk ook veel naar het bos enzo. Dat is niet handig met kinderwagen.

Alice, vervelend dat dat zo lang duurt. Hopelijk hebben jullie dan duidelijkheid ruim voor jullie willen beginnen.

Eva, ja het is wel gezellig daar. Maar hier is zo'n hecht clubje al, dus schrijf toch het meeste hier. Heb me ook pas net aangemeld hoor
Het najaar is ook nog wel erg ver weg voor mijn gevoel. Maar toen ik de titel zag was ik ff enthousiast en heb ik me aangemeld.
@Paddle: Ja, ik lees veel mee op het dragen en voeden forum, heb ook een account, maar schrijf eigenlijk nooit mee. Wanneer ik zwanger ben ga ik denk ik een nieuw account aanmaken ;). Ik voel me daar nu nog niet op mijn plaats als meeschrijver, want iedereen heeft al kinderen! Maar er staat inderdaad super veel informatie op!
Oh ja dragen en voeden is zo fijn, ik lees ook vaak op de duitse variant. Ik ben voor oostenrijkse begrippen helemaal niet zo'n hippie hoor, dat is hier toch wat anders. Kinderen slapen bij de ouders, krijgen een jaar bv en een draagdoek is ook heel normaal.

Ik heb al helemaal zin om wollen broekjes te maken enzo.

Maar ik ben sowieso een hippie, ik ben nu bijv helemaal over op zelfgemaakte cosmetica! zo fijn!
Jaaa, ik heb ook zin om wollen broekjes te maken! En jumpsuitjes te naaien! Daar kijk ik echt naar uit. En inderdaad lang aan de borst.

Ik wil nu zelf tandpasta maken, want onze tandpasta is bijna op. Ik moet alleen de ingrediënten halen! En ik wil toch ook maar zelf haarshampoo maken, want ik kreeg toch in mijn omgeving te horen dat mijn haar er niet meer helemaal verzorgd uitzag na een half jaar mijn haar alleen maar met water wassen. Ik vind het met gewone shampoo alleen super futloos. En als mijn deo op is ga ik jouw deo recept proberen!

Bij Kassa Groen heeft Lana een onderdeel van het programma over huishoudelijke dingen. Staan ook super interessante dingen tussen! Lana zit ook op het dragen en voeden forum en geeft daar ook veel tips over het huishouden enzo.
Hè heerlijk ik heb toch zo'n fijne avond gehad gisteren! Dit was fantastisch tegen mijn rammels.

Ik had een verjaardagsfeestje van een vriendin waar net weer allemaal andere mensen aanwezig waren dan die ik normaal zie. Heel leuk gekletst met iedereen en voor de verandering waren dit nu eens allemaal mensen van mijn leeftijd die nog NIET bezig zijn met kinderen! Heerlijk uitgebreid gepraat over verre reizen, festivals,theater, feestjes enz. Ik leefde er helemaal van op; dacht he ja het is toch wel heerlijk die vrijheid die we nu nog hebben. Ook plannen gemaakt om met een hele groep op stap te gaan met carnaval. Heb er helemaal zin in om nog eens flink te feesten! Misschien 'kan' dat volgend jaar al niet meer!

Echt fijn om ook weer eens te horen dat er ook nog mensen van mijn leeftijd zijn die het niet over zwangerschappen en baby's hebben maar meer over de zaken waar man & ik nu ook mee bezig zijn (reizen, uitgaan etc.) :D.

Dus de rammels zijn even helemaal stop gezet haha! Eens kijken voor hoe lang!
Leuk vooruitzicht, EvaViva! Zo zie je maar hoe erg je omgeving invloed kan hebben op je rammels. En in plaats van googelen op kinderspullen en zwangerschapsverhalen kun je nu googelen op carnavalskleding .
@Evaviva; Wat leuk! Het kan inderdaad heel verfrissend zijn om mensen zonder kinderen om je heen te hebben; er is meer in het leven Wij waren vorige week ook bij vrienden zonder kids (die ook klaagden over de babyboom in hun vriendenkring) en hebben lekker een avond spellen gespeeld daar en het over hun verbouwing gehad.

Daarnaast heb ik in mijn vriendenkring ook een hoop 'outdoor-mensen' die waarschijnlijk helemaal niet aan kinderen gaan beginnen, wel een fijne tegenhanger naast de gezinnen met kids, haha.

@Wijnkonijn: goed bezig! , lekker is dat opruimen he. Ik ben nu natuurlijk ook druk bezig met inpakken/opruimen en denk steeds: goh, dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen: een hoop spullen zijn eigenlijk maar overbodig. Het weer is er trouwens ook wel naar om gewoon maar lekker thuis te rommelen en op te ruimen. Ik ga weer aan de slag!
@Wijn en hop: Ah, ik ben jaloers, ik ben echt zo a-creatief als het maar kan. Nou is er wel veel te koop maar goeie prikvrije wollen kleding is echt duur, dat vind ik wel jammer.

Ik hoop een jaartje of twee op z'n minst borstvoeding te geven, en zoals ik het nu zie zou ik tandemmen ook niet erg vinden.

Is die deo met baking soda, want die gebruik ik al en is echt zalig goed. Vriend is er helaas gevoelig aan dus die moet weer zijn oude gebruiken.

@Eva: wat een vrolijk bericht, ik kan me voorstellen dat het voor de verandering eens aangenaam was om met mensen te spreken die op dezelfde plaats zijn in hun leven. Sowieso verstandig om nog te genieten van het 'vrije' leven zolang jullie kunnen!
Babyboom, onze vrienden hebben nog geen kinderen en veel ook geen relatie. Wij zijn getrouwd en bijna niemand van onze vrienden groep is getrouwd, we krijgen regelmatig te horen dat we zo jong waren (27, nu 28). Het zal de regio wel zijn.

Wel zijn man en ik allebei nakomertjes. Toen we 20 waren werden we oom en tante en dat vond ik best lastig. Alle uitjes, feestdagen, verjaardagen en vakanties. draaien alleen nog maar om de kinderen. Nu zijn we daar wel aan gewend en vinden we het ook niet erg meer.
@paddle en ukkie Ja ik voel me ook echt vrolijk en klaar om de komende maanden nog optimaal te genieten van ons vrije leven! Heel erg verfrissend inderdaad om te merken dat niet letterlijk iedereen om mij heen/van onze leeftijd (al) met kinderen bezig is.

Dat idee krijg ik de laatste tijd heel erg vaak omdat onze directe vrienden eigenlijk wel allemaal volop 'in de baby's zitten'.

@zandvos Een mooi carnavalspakje heb ik nog van vorig jaar .

Gaat hier nog iemand carnaval vieren of ben ik de enige van onder de rivieren? :P
@Paddle: ja dat is met baking soda, lijkt me erg prettig werken! En zo creatief ben ik nu ook weer niet hoor. Net begonnen met de nieuwe hobby: naaien, haha, dus dat is afwachten hoe dat uitpakt. En breien vind ik heerlijk, gewoon verstand op nul en breien!

Ik heb net mijn haar zelf geknipt. Dat vond ik wel eng, maar ik moet zeggen dat het best goed gelukt is. Scheelt weer een ritje naar de kapper.

@Eva: wat lekker dat je rammels dan wat minder zijn! En wat klink je inderdaad vrolijk! Carnaval? Wat is dat? ;) Hier in het noorden word geen carnaval gevierd. En anders had ik het denk ik ook niet meegevierd. Ben sinds een paar jaar echt een burgertrut wat dat aan gaat.
@wijnkonijn (en ev. andere geïnteresseerden ) Als je zin hebt om een keer carnaval te komen vieren hier in het zuiden, ben je van harte welkom om met me mee te gaan . Het is zo leuk & gezellig! Echt een fantastisch feest, ik kijk er ieder jaar naar uit.

Wat goed dat je zelf je haar hebt geknipt zeg, zou ik nooit durven haha. Ik sta al te gillen als mijn man zelf met de tondeuse over zijn hoofd gaat (doet hij soms als hij geen zin heeft in de kapper)!

Wat brei je allemaal? Heb ik niet meer gedaan sinds de basisschool...
@Haar knippen: ik zag op youtube een manier om laagjes te knippen en dat stond me wel aan. Dus ik dacht ik trek de stoute schoenen aan en ik pak de schaar. Manlief vond mijn haar mooi zitten en zag niet dat er iets veranderd was. Kijk, dan valt het in ieder geval niet op dat ik het zelf geknipt heb en is het dus niet schots en scheef.

@Carnaval: sorry, niets voor mij. Ben echt geen feestbeest meer.

@breien: Ik heb vorig jaar een trui gebreid en verder veel sjaals gebreid. Ik heb nog in een boek twee hele mooie vesten staan (een kabelvest en een andere die iets makkelijker is), maar daar moet ik eerst mooie wol voor kopen en ik ben eerst nog met een heerlijke sjaal bezig. En ik wil nog een muts breien en sokken lijken me ook een uitdaging. Later wil ik truitjes en broekjes voor mijn kinderen breien. Ik vind het heerlijk om te doen tijdens het tv kijken, kijk alleen niet zo vaak tv.

@schoonmaken en opruimen: de zolder, slaapkamer en logeerkamer zijn weer netjes. En dat was echt een karwei. Ik heb best veel weggegooid en ben erachter gekomen dat we nog van alles hebben waar ik het bestaan niet van wist. Best leuk. Wat is het heerlijk om na zo'n dag even voldaan achter de laptop te kruipen.

Vanavond op verjaardag (met twee zwangeren 14 en 22 weken, waarvan één de vriendin van de jarige en de andere haar zus). Wish me luck, want je kunt raden wat het gespreksonderwerp gaat worden.
Wijn, hop en Paddle, wat goed dat jullie allemaal alternatieve dingen willen proberen :-)

Eva, fijn dat de rammels even weg waren! Lekker genieten van jullie vrije leventje nu! Ik heb jaren carnaval gevierd!

Mijn ouders zijn doorgewinterde carnaval vierders, dus ben ermee opgegroeid.

Maar woon nu niet meer echt in de buurt van waar het gevierd wordt. We zijn 2 jaar geleden geweest voor het laatst met vrienden. Dit jaar moet ik op de meest gezellige avond van carnaval werken..
@eva: lijkt me erg verfrissend, zo'n avond! Fijn dat je weer zin hebt om nog even leuke dingen te doen. Ik kom oorspronkelijk ook uit een carnavalsgebied, maar vond er nooit iets aan. Ben dus blij dat ik daar weg ben.

@paddle: nog gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie bijna gaan beginnen.

@tafelkleed: jammer van de pleegzorg, maar wat een fijn nieuws over eiceldonatie! Gaan jullie dan ook binnenkort met dat traject beginnen of hoe werkt dat?

@hippie: hier totaal niet hippie. Ik voelde me al hippie toen ik laatst zelf mueslirepen ging maken. Hoewel ik die zelfgemaakt deo en shampoo wel interessant vind klinken. M.b.t. baby's wil ik wel graag bv gaan geven en naast de wagen een drager, maar geen cosleeper oid. Wasbare luiers vind ik misschien nog wel een optie, moet ik me tegen die tijd maar eens in verdiepen.
@carnaval Ok, duidelijk geen andere carnavalsfans hier. Ik fiets wel extra voor jullie allemaal ;).

@wijnkonijn Creabea hoor, dat breien en dingen maken! Ik kan nog geen knoop aannaaien. Ik ben wel heel goed bevriend met de mevrouw van het naaiatelier in het dorp
@wijnkonijn, wat leuk dat je aan het breien bent! Ik kan alleen maar een sjaal breien (recht en averecht), maar ik vind het wel heel leuk om te doen. Lekker zonder nadenken enzo, inderdaad tijdens het televisie kijken of met een muziekje op de achtergrond.

Meeting en logeerpartij was hier erg gezellig! Vandaag lekker naar de olympische spelen kijken en lekker rustig aandoen. Ik vind het wel helemaal super dat ons huis helemaal mooi schoon en opgeruimd is, voel ik me toch meteen een stuk rustiger.

@voeden&dragenforum: ik zal daar eens een account maken om eens wat te lezen. Het klinkt interessant en wat meer kennis opdoen is nooit weg.
Oh ik schreef 'fiets' maar bedoelde natuurlijk 'feest'!
@j22: beterschap! Snap dat je af en toe ook geen zin hebt om te reageren.Heb ik ook als ik druk heb op werk enz.

@ ukkie; schrikken van je pasgeboren neefje zeg.. Gelukkig valt er goed mee te lezen.

@ carnaval: ik kom niet uit een gebied waar het gevierd wordt. Maar aantal keer wel naar het zuiden afgedaald: erg leuk! Maar vaste prik elk jaar zal het bij mij niet worden.

@ hippie: halve hippie hier. Ik wil graag gaan dragen, co-sleeper lijkt me ideaal en borstvoeden vind ik ook belangrijk en bijzonder. Wasbare luiers en luiervrij: nee mij niet gezien! Over borstvoeding trouwens: las of hoorde laatst ergens dat als je borstvoeding geeft na 1 jaar en dan bijvoorbeeld wil stoppen als het kindje 1,5 of 2 is: nog best moeilijk kan zijn omdat kindjes er dan zo op gefocust kunnen zijn dat stoppen echt een ding kan worden. Weten jullie hier iets van? En nu weet ik dat pure hippies zullen zeggen: voedt totdat het kindje het niet meer wil. Maar denk dat ik na 1,5 -2 jaar er toch wel klaar mee zou zijn. Als het echt zo is dat stoppen na 1 jaar extra moeilijk is, dan zou ik ook overwegen om te stoppen bij 1 jaar...
@bv: klinkt logisch Flora. Maar ik neig zelf heel erg naar: voeden tot het kindje niet meer wil. Zal in de omgeving vast raar aangekeken worden, maar dat zal me echt een worst zijn.
@ Carnaval: Ik ben een randstad meisje wat nu tussen de rivieren woont. Hier word het niet geviert, maar in de plaatsen dicht bij wel. Maar het is niks voor mij. Misschien dat vriend nog wel met zijn vrienden gaat, maar daar was hij nog niet over uit.

@ Ik ben niet echt een hippie. Alleen dragen wil ik gaan doen (er komt wel een kinderwagen). Ik vond dat met de hond wel handig. Alleen die draagzak beviel mij niet. Ik wil wel een draagdoek. Ik denk dat dat voor mijn vriend ook handiger is. Hij is alleen bang dat hij zou vallen en het kind pletten. Ik denk dat hij daar dan even aan zal moeten wennen, maar dat komt vast wel goed.

@ breien en naaien: Ik kan alleen haken. Ik ben nu aan een deken bezig en ga binnen kort als ik de wol heb een omslagdoek maken voor mijn moeder. De vriendin van mijn vader wil vrolijke kussens voor op de bank, dus dat is wel een leuk project voor daarna. Als ik zwanger ben komen er vast wel genoeg projecten bij.

Het weekend was wel gezellig. Veel gepraat met mijn schoonzus. Ze hebben het toch wel erg zwaar met de twee meiden. Maar het is ook leuk om te horen dat ondanks alles de jongste een heel vrolijk kind is. Mijn rammels werden wel weer aangewakkerd door de zwangere buiken die daar rond liepen (die waren alleen voor het feest aanwezig en niet voor het wandelen). Van veel mensen gehoord dat ze het leuk vonden dat wij weer mee waren en of we er volgend jaar weer zijn. Ik heb maar geantwoord dat het aan de omstandigheden ligt. Eigenlijk wil ik dan natuurlijk zwanger zijn en niet mee kunnen lopen.
@borstvoeding Ik heb er zelf nog geen specifieke mening over . Maar dames, jullie gaan er allemaal vanuit dat het vanzelf goed zal gaan, borstvoeding? Ik zie toch om me heen bij heel veel vrouwen dat het niet lukt, toch? Of als het wel lukt, dat ze het niet (lang) 'trekken' (aankunnen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven