Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Eva . Het is helemaal niet erg dat je nu jaloers bent, zolang je maar voor ogen houdt waarom je wacht. Fijn dat je er met je man over hebt kunnen praten. En ik denk dat iedereen hier wel eens jaloers is geweest en zou willen dat ze de startdatum naar voren kunnen schuiven (ik in ieder geval wel). Je weet waarvoor je wacht, dus je doet het gewoon goed.

Nu hebben we besloten nog langer te wachten, dus hier gaat het ook wat minder .
@zandvos Dank voor de geruststellende woorden .

Tja, rationeel weten we waarom we wachten maar mijn gevoel zegt (roept) helaas iets anders.

Waarom hebben jullie ook weer besloten nog langer te wachten?

Overigens: wijziging voor de tabel: man en ik zijn beiden inmiddels 32 (god ik voel me een ouwe tang). Ik las gisteren nog iets over dalende vruchtbaarheid vanaf midden 30. Heel erg fijn .
Maar goed dat je je hart even gelucht hebt Eva. En jullie weten waarom jullie nog even wachten!

En hé! 32 is nog geen midden 30 he En ook geldt dat niet voor iedereen!

Zandvos waarom gaan jullie nog langer wachten?
Ja joh, ik hou maar in gedachten dat ik nog làng geen midden 30 ben ...
Herkenbaar hoor dat rationele vs. gevoel, Eva. Ik ben er van overtuigd dat op de lange termijn het rationele veel meer loont, maar ik denk dat jij dat ook wel weet ;) .

De planning was eerst studie, reizen en daarna beginnen met kinderen. Maar het lijkt mij verstandiger om na het reizen eerst een jaar, misschien 2 te werken zonder zwanger te zijn, omdat ik dan meer kans maak om ergens aangenomen te worden. Ook is sparen niet geheel onverstandig. Mijn vriend is al een jaar aan het werk wanneer ik in het laatste jaar van mijn studie zit, dus hij begint al met het zorgen voor een inkomen, maar ik wil absoluut niet dat hij daar alleen voor moet zorgen. Bovendien ben ik dan afgestudeerd voor een beroep waar ik een passie voor heb, dus is het zonde dat ik gelijk na mijn studie een gat in mijn cv kan creëeren door een zwangerschap. Het is gewoon erg lastig, het liefste heb ik het beste van beide werelden (werk & gezin), maar ik denk dat het verstandiger is als ik eerst wat werkervaring heb opgedaan en zo ook een buffer spaar voor ons en ons kind.

Dit betekent dat ik zo'n 3 of 4 jaar moet wachten. Niet zo heel veel, maar het is al meer dan die 2 jaar waar ik mij op ingesteld had.
@ EvaViva: Ik voel me soms ook oud. Vriend is net 32 geworden en ik word over een paar maanden 32. Maar zo oud is dat helemaal nog niet.

Gisteren een leuk jurkje uitgezocht voor mijn jongste nichtje. Dat was niet makkelijk. Veel te veel schattige kleertjes. Voorlopig moet ik maar niet meer in de H&M komen, want dat is niet goed voor de rammels .

Vanmiddag dus bij het verjaardagsfeestje van mijn nichtjes geweest. De oudste vond haar fietsmandje leuk. Vriend was weer super schattig met mijn jongste nichtje. Ze kan zich nu optrekken aan de salontafel, maar toen viel ze natuurlijk met haar kin op tafel. Maar als je dan getroost word door je lieve oom is het gelukkig al snel weer vergeten.

Vriend rammelt dus ook enorm hier. Afgelopen week droomde ik dat ik zwanger was. Toen ik dat zei tegen vriend toen ik wakker werd, zei hij dat ik over een tijdje echt wel zwanger zal zijn. Daar zou hij wel voor zorgen. Een dag later hadden we het er nog over. Hij was dus niet wakker toen hij dat zei . Vanmiddag gingen we ook nog even langs de ikea. Bij de kinder afdeling wilde hij snel doorlopen. Niet van wegen mij, maar omdat hij zelf aan het rammelen was. Hij zag allemaal leuke dingen.

We hebben besloten dat het kleinste kamertje de toekomstige babykamer word. De andere slaapkamer word werkkamer (staat nu vol zooi) en de zolder word washok (wat het nu al half is). Plannen genoeg dus om ons nog even bezig te houden.
@tara Hey mede-ouwetje .

Schattig, met je nichtjes!

Wat leuk zeg, samen met je vriend wegdromen en plannen maken voor een kindje. Wij hebben het ook al eens gehad over de inrichting of keuze van de kinderkamer. Wij hebben twee kamers 'over'; de ene is nu studeerkamer en de ander een soort van grote inloopkast. Man wil de studeerkamer niet opgeven maar ik de garderobe niet haha, dus dat wordt nog een kleine discussie. Zien we dan wel!

@zandvos Het klinkt als een doordachte plan(ning) wat je hebt . Ik snap wel wat je bedoelt met je afstuderen en werken en eventueel CV-gat. Het enige wat ik niet snap is dat je schrijft "het lijkt me beter om 2 jaar te werken omdat ik dan meer kans maak ergens aangenomen te worden". Als je eenmaal ergens een baan hebt, kun je toch best zwanger worden? Daarna kom je toch gewoon terug? Of wil je stoppen met werken?
@ EvaViva: Wij hebben inderdaad ook 2 kamertjes over die nu beide rommelhok zijn. De computer staat nu op zolder, maar dat is niet zo handig. Dus we gaan schuiven en dan kan alle zooi die bewaard moet blijven naar zolder. Het kleine kamertje is prima als babykamer. Op een gegeven moment zullen we wel weer moeten gaan schuiven en moet de computer misschien weer naar zolder, maar dat zien we dan wel weer.

Kun je trouwens de kleding kast niet gewoon in de studeerkamer zetten?
.
@tara Onze kleding/inloopkast is echt gigantisch, die gaat niet erbij passen in de studeerkamer helaas. Dus we zullen toch een keuze moeten maken. Maar daar komen we vast wel uit .

@paddle Dank je

Wat bedoel jij met "dan begint het spannende gedeelte"?
Officiele start vanaf dan . Ik had misschien beter 'daarna' geschreven.
@paddle, het is ook een beetje zuur hoor, ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Bedankt voor je knuffel .

@eva, het staat er inderdaad een beetje krom zie ik, haha. Ik bedoel dus dat ik niet snel aangenomen zal worden wanneer ik zwanger ben. Ook wil ik een paar jaar werkervaring opdoen en sparen.

@tara, wat klinken je nichtjes schattig!
@zandvos Ah zo, dat je niet snel aangenomen zal worden als je zwanger bent bedoelde je. Sparen en werkervaring opdoen klinkt wel als een goed plan inderdaad!

@paddle Dat is inderdaad spannend :D
@ Zandvos, ik heb echt respect voor je instelling! Dat je toch je kinderwens wat langer uitstelt zodat je het beter doet op de arbeidsmarkt en het kindje vanzelfsprekend meer kan bieden.

Ik weet niet of ik dat zo goed had gekund als ik al eerder rammelende eierstokken had. nou ja, ik heb ze ook al vanaf dat we samenwonen, meer dan twee jaar dus.

@Paddle, spannend zeg! dat is echt nog maar heel kort wachten voor jou

@Tara, wat lief van je vriend dat hij dus eigenlijk in zijn slaap zei dat hij er wel voor zou zorgen dat je zwanger zou worden. Hoop dat jullie ook niet meer al te lang hoeven te wachten!
@sealight Ik wou net zeggen, jij bent toch ook al langer aan het rammelen haha. Jij kan het ook (net als zandvos) .

We kunnen het allemaal hier!
quote:EvaViva schreef op 17 februari 2014 @ 16:19:

@sealight Ik wou net zeggen, jij bent toch ook al langer aan het rammelen haha. Jij kan het ook (net als zandvos) .

We kunnen het allemaal hier! klopt voor ons allemaal dan
Zwaai, ben even niet zo actief. Voel me enorm belabberd. Middenoorontsteking en al vier dagen antibiotica maar het helpt niks en ik kom mijn bed niet uit. Ik hoop de komende dagen weer wat actiever mee te schrijven
Chocolatechip, wat vervelend dat je je zo belabberd voel, helemaal omdat de antibiotica niet werkt. Beterschap.

Sealight, dankjewel voor het mooie compliment . Ik hoop echt dat ik na mijn studie er nog zo stellig over ben als nu. Gelukkig heb ik een vriend die het met me eens is en achter me staat. Als hij nou ook zo ongeduldig was als ik, had ik het een stuk moeilijker gehad.

Nu even wat positiefs: ik had een positief functioneringsgesprek op werk. Ze zijn erg blij met me . Ze vroegen nog voorzichtig of ik doorgroeimogelijkheden zag in de winkel, maar de studie wil ik niet van tafel vegen. Maar het is altijd fijn om te horen dat je je werk goed doet
Beterschap Choco! Oorontsteking is heel naar.. :s

Zandvos, fijn dat je functioneringsgesprek positief was! En idd zonde om je studie daarvoor te laten. Altijd leuk om te horen dat je iets goed doet idd :-)
@chocolatechip Veel beterschap!

@zandvos Heel fijn dat ze zo tevreden zijn over je zijn op je werk! En het is dus maar een bijbaan eigenlijk, begrijp ik?
Chocolate, beterschap

Zandvos, stom om uit te morten stellen. Maar volgens mij sta je er wel 100% achter

Hier, vriend begon vandaag opeens over "wat nou als het dit jaar niet loopt zoals wij hopen". Conclusie: dan gaan we herevalueren. Niet per se onze kinderwens nog langer uitstellen (afhankelijk van de situatie natuurlijk).

En 1mrt is onze nieuwe stoppen met roken datum en ik ga woensdag voor het eerst hardlopen met evy.
Oh trouwens, na dat gesprekje: hallo rammels! Grrr...
Zulke gesprekjes zijn niet goed voor je rammels nee!

Goed dat je gaat stoppen met roken en gaat hardlopen! Go Mat
@matroesjka Gaan jullie allebei stoppen met roken? Wat goed!

En beginnen met hardlopen, super! Ik ben ook ooit begonnen met dat programma van Evy, echt ideaal hoor. (Nu ren ik 5 tot 6 km.) Veel succes & plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven