Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie schrijft er mee?

27-12-2013 18:35 285 berichten
Goede voornemens, ik heb er eigenlijk nooit iets mee gehad. Maar ik wil eigenlijk heel graag stoppen met roken en ik vind dat januari daar een mooi moment voor is. In juni heb ik een mislukte poging gedaan, maar ik wil het echt niet meer. Helaas rookt mijn vriend wel (moeilijk) en mijn compagnon ook, maar ik wil er nu echt van af.

Dus wie wil er ook stoppen met roken en schrijft er mee? Om elkaar te steunen en om alle goede momenten te delen?

Om het overzichtelijk te houden, een tabel.

Naam Leeftijd Rookt sinds? Poging Methode Reden om te stoppen Bijzonderh. Elke2614eDrie Geen (tot nu toe) Heb er genoeg vanDoor verbroken relatie even uitgesteld, maar gaat nu echt stoppens.y.s.3116eVier Geen wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind-Geit3014e2 champix Ben het zat om afhankelijk te zijn van een stokje.-Sam-rookt 11 jaar2, voorheen 1 jaar gestopt - --Spininhoek2615e3 Geen Roken slaat nergens op-Melbrw2516twee accupunctuur -
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal!

Heb die nare momentjes vooral tijdens werk...

Het continue op mijn plek blijven zitten terwijl ik normaal wel even 2 a 3 rookmomentjes had over de dag..rond die tijden denk ik er aan...

Verder eigenlijk weinig.

Ik slaap snachts voor mijn eigen gevoel ook heel lekker juist...beter als dan ik rook..

Maar toch word ik overdag zo moe...misschien van het verzetten tegen het roken..

Wat is iedereen hier ook heeeel goed bezig zeg!

Echt complimenten:)!

Ik heb de vorige x het meeste moeite gehad met het lichamelijk ontwennen...ik houd me dus maar vast aan de 3/4 dagen dat dat duurt.
@dreamglasses champix tabletten helpen heel goed, ik denk dat ik zonder niet kan. 1 nadeel ik wordt er soms misselijk van en je moet het echt wel 3 maanden slikken de tabletten stop je eerder. dan kun je een terugval krijgen.

succes iedereen vandaag weer!!!

samen kunnen we het!
Ik ben gestopt door eerst een maand elektrisch te roken. na een week smaakte een sigaret al echt vies. Door steeds iets minder vaak elektrisch te roken en te mengen met 0 mg nicotine vond ik het na een maand teveel gedoe dat elektrisch roken en ben ik gestopt. Zonder problemen tot mijn verbazing. Ik had een setje bij Rookdamp gekocht en nu heb ik die aan een collega gegeven.
ik zit nu op dag 4,

ontzettend honger,

moe

en misselijk!!!

herkennen jullie dit ook??
Hoe gaat het nu Marloes? Nog steeds zo moe?

Misselijkheid ken ik niet zo eigenlijk.

Probeer je ook voldoende afleiding te zoeken?

Erwinn, heerlijk weer zulke succesverhalen! Het KAN dus gewoon!

april, wat kan ik zeggen over je werk: je moet er gewoon doorheen en dat doe je tot nu toe heel goed. Op een gegeven moment voel je jezelf wel stoer dat jij niet meer zwicht voor die peuk! Ga zo door!
Only dead fish go with the flow
Ik ben nieuw hier op dit forum en dit is mijn 1e bericht.

Ik moet ook stoppen met roken! Of beter gezegd ik WIL het ook haha. Ik rook sinds mijn 14e en ben nu 23. Ik rook zo'n 25 sigaretten per dag... zit op het randje van kettingroken

Mijn vriend rookt ook en die heeft zoiets van aach joh je hoeft toch niet te stoppen maarja...

Ben me nu mentaal een beetje aan het voorbereiden haha want heb steeds het gevoel van "maar roken hoort bij mij! Wat ben ik zonder roken??" Zo stom haha.

Ik heb nog 4 sigaretten in mijn pakje hier en daarna ben ik in ieder geval van plan om alleen nog eroll te roken! Om de echte sigaret alvast af te wennen.

Super goed wat jullie hier al bereikt hebben ben benieuwd hoe het mij af zal gaan als ik die esigaret ook laat liggen!! Ik ga jullie in ieder geval alvast volgen voor extra motivatie!!

Succes voor iedereen met het niet roken!
If you can dream it you can do it
Lovidovie zonder roken is loviedovie met meer energie en meer geld voor dingen die loviedovie leuk vind :-)
Nou extra geld over is natuurlijk nooit mis en die energie kan ik zeker gebruiken! Haha pffff wat ben ik af en toe lamlendig zeg en dan vooral als ik met een sigaretje op de bank zit
dreamglasses, het gaat wel iets beter gelukkig. het schijnt ook van de mediactie te kunnen komen.

loviedovie, wat goed dat je ook gaat stoppen.

ik vind deze forum heel fijn. als je er even doorheen zit kijk ik gewoon hier op. helpt bij mij in ieder geval goed.

ga je zo stoppen of met een hulpmiddel??
He marloes ja dat lijkt mij ook fijn idd!

Oke EDIT!

Ik heb vanmiddag het boek van allen carr gelezen en zit nu mijn allerlaatste sigaretje te roken om er daarna nooooit meer een op te steken haha.
Hmmm heb het er toch met vlagen vrij zwaar mee... Zou er zo graag eeeentje opsteken maarja eentje bestaat niet he

Nou ik probeer vol te houden!

Wat is het stil hier eigenlijk hoe gaat het met jullie allemaal??
ja het is hier niet zo actief!

hier gaat het goed.

vanmorgen heerlijk hardgelopen, gewoon minder benauwd als toen ik nog rookte heerlijk.

ben vandaag op dag 8! ben toch wel een beetje trots op mezelf!

@loviedove hier moet je even doorheen, ze zeggen dat het maar een paar dagen duurt. probeer afleiding te zoeken.

succes!
Het is hier erg rustig idd! Nouja wij zijn er nog haha.

Fijn dat het goed gaat! Dag 8 al? Ja je mag ook zeker trots zijn!!

Dat is ook fijn ja gewoon hardlopen zonder buiten adem te raken

Nou dit is voor mij dus pas dag 2 en ik voel me een beetje raar haha. Ben de hele dag klam, aan het transpireren net als wanneer je bijv. koorts hebt en heb een dof gevoel in mijn hoofd kan het niet zo goed uitleggen maar het is VERVELEND en dan tel ik de constante zin in een sigaret en de vermoeidheid enz nog niet mee haha. Hoop dat die afkickverschijnselen heel gauw over zijn!
Vanmorgen opgestaan wetende dat mijn sigaretten op waren vanmorgen om 10.15 1 sigaret gerookt van een collega.

Op weg naar huis een zak lollies gehaald......

Nu aan de koffie zonder sigaret!

Ik ben het zat en het is geldverslindend.

3 jaar terug na een zware griep 3 maanden gestopt. Nu dus de laatste keer.

Rook vanaf mijn 13e, bijna 30 jaar

Ik zet door (neem nog een lollie
Goede keuze, waaromdan! Tuurlijk kun je dit! Je moet gewoon de eerste week (met hulp va de lollies) door zijn!

marloes! Wat een heerlijk gevoel die mijlpaal! Hou vol!

lovidovie, zoek afleiding. De eerste week is het allermoeilijkst, dus wees ook niet te streng voor jezelf en gun jezelf wat lekkers oid.

Of misschien met lollies zoals waaromdan..?

En april88?

melbrw, hoe gaat het momenteel met jou? Hou je het een beetje vol in je nieuwe situatie?

Geit, wanneer kom je weer terug?

Hoe gaat het met de rest?

Ik merk hier dat ik - ondanks de weinige behoefte - nog steeds wel eens als een verslaafde kan denken. Zo twijfel ik wel eens of de zwangerschap me nu tegenhoudt om te roken of dat ik het zonder zwangerschap ook nog had volgehouden.

Zeker is wel dat ik in 10 jaar nog niet zo lang van de peuken af ben geweest, dus ik maak een goede kans om het echt te gaan maken als niet-roker. Laten we daar maar op blijven hopen dan.

Geniet allen van een mooie dag vandaag!
Gelukkig vandaag werken, dan rookte ik niet zoveel hooguit 2 sigaretten.

Zit n met een tandenstoker in mijn mond en heb een lolly bij me.

Met nog wel op zoek naar andere lollies want deze zwart/wit knotsen gevenmijn verhemelte een schraal gevoel.

Heb er, nog, niet echt moeite mee. Vind "koffietijden" het lastigste.

Vanaf volgende week ga ik kijken f ik het "rookgeld" in een potje kan stoppen.

Ga zo het topic nog even goed doorlezen.

Succes allemaal
hey Waaromdan, ik snap je problemen met het koffiemoment. Ik heb het op een gegeven moment vervangen door thee. Toen bleek ik minder zin te hebben in een peuk.

Het psychologische effect was erg groot bij mij!

Goed idee van het rookgeld! Zo heeft melbrw een hele mooie jurk voor haarzelf bij elkaar gespaard heb ik gelezen.
@Dreamglasses

Ja ik ga vandaag de hele dag afleiding zoeken! Ben vannacht helaas toch voor de bijl gegaan.... heb er 5!!! gerookt! En ze waren VIES!! Grrr teleurgesteld in mezelf maarja gelukkig was het al na 1 dag en weet ik nu dat die sigaretten het echt niet waard zijn, dus ik ga vandaag vol goede moed verder! laat me er niet onder krijgen haha

Ja lollies zal ik ook eens gaan kopen, ik mag sowieso altijd alles eten van mezelf want ben vrij dun dus voor mij zijn wat extra kilotjes niet ongewenst gelukkig

Wat ben jij goed bezig trouwens zolang al gestopt! Een zwangerschap is natuurlijk extra reden om het vol te houden maar als je zo lang gestopt bent kun je het vast ook blijven!

En na je zwangerschap, dan heb je dat kleine hummeltje om verliefd op te zijn en heb je niet eens tijd meer om aan sigaretten te denken haha
Na 3 maanden heb ik weer een pakje gekocht na "afentoe" 1tje mee te roken met vrienden

Baal Als een stekker dat ik zo zwak ben maar wil het pakje wel opmaken (hoe Dom)

Stoppen is een must aangezien ik niet mag roken Als ik aan het ivf project start. (Daarom was ik ook gestopt)

Vraag me af of je steun mag/kan vragen aan je arts hierbij... Zucht waar is mijn kracht
Balen titato. ja je kunt hulp krijgen. Champix is een middel die vaak wordt voorgeschreven bij stoppen met roken, maar ik weet niet of dat mag icm je ivf traject.

Misschien kun je in overleg de eerste tijd nicotinepleisters gebruiken. Het beste is nog cold-turkey afkicken. Dan moet je 2 weken door een zure appel heen, maar ben je wel een stuk verder en je kunt safe zwanger raken.

Ik denk dat het willen stoppen voor je ivf traject je niet gaat helpen. Het beste is om redenen te hebben voor jezelf. Bijvoorbeeld niet meer kortademig of andere fysieke klachten. geld overhouden, dat soort dingen.

Maar goed, ik zou het zeker bespreken met je arts of begeleider bij jullie vruchtbaarheidstraject.

Zij hebben dit echt wel vaker bij de hand gehad. Juist in zo'n stressvol traject is het moeilijk om te stoppen met roken. Maar zeker niet onmogelijk! Succes!
Ja wellicht is dat het dreamglasses.

Net in de pauze gewoon bij mijn rokende collega's gestaan, met mijn lolly!

Buiten mijn kinderen en mijn collega's weet eigenlijk niemand het nog. Vind het een blamage als ik zwicht (voor mezelf dan)

pppfff nog ff aan het werk

Titato, zet hem op hoor!!!
ik zit vandaag op dag 9 en voel me ellendig, bah ik ben zo bang dat ik aankom, moet eigenlijk 10 kg af. ik ga het toch proberen vanaf vandaag gezonder te eten en veel water/groene thee te drinken. hopelijk gaat met dit lukken. of is dit onmogelijk?

wat denken jullie?

@loviedovie goed van je dat je toch weer de draad heb opgepakt

@waaromdan succes!

@titato heel veel succes
quote:loviedovie schreef op 18 februari 2014 @ 12:28:

@Dreamglasses

Ja ik ga vandaag de hele dag afleiding zoeken! Ben vannacht helaas toch voor de bijl gegaan.... heb er 5!!! gerookt! En ze waren VIES!! Grrr teleurgesteld in mezelf maarja gelukkig was het al na 1 dag en weet ik nu dat die sigaretten het echt niet waard zijn, dus ik ga vandaag vol goede moed verder! laat me er niet onder krijgen haha

Ja lollies zal ik ook eens gaan kopen, ik mag sowieso altijd alles eten van mezelf want ben vrij dun dus voor mij zijn wat extra kilotjes niet ongewenst gelukkig

Wat ben jij goed bezig trouwens zolang al gestopt! Een zwangerschap is natuurlijk extra reden om het vol te houden maar als je zo lang gestopt bent kun je het vast ook blijven!

En na je zwangerschap, dan heb je dat kleine hummeltje om verliefd op te zijn en heb je niet eens tijd meer om aan sigaretten te denken haha

Ik hoop dat je gelijk hebt betreft na de zwangerschap.

Vanaf vandaag ga je het gewoon volhouden. Kom op! Je bent sterker dan die peuken, hoor!
quote:marloes1987 schreef op 18 februari 2014 @ 13:35:

ik zit vandaag op dag 9 en voel me ellendig, bah ik ben zo bang dat ik aankom, moet eigenlijk 10 kg af. ik ga het toch proberen vanaf vandaag gezonder te eten en veel water/groene thee te drinken. hopelijk gaat met dit lukken. of is dit onmogelijk?

wat denken jullie?

@loviedovie goed van je dat je toch weer de draad heb opgepakt

@waaromdan succes!

@titato heel veel succes

Marloes, heb je al aan (extra) sporten gedacht? NU je niet meer rookt, ben je veel minder snel buiten adem.

En de meeste mensen komen gemiddeld 2 tot 3 kilo aan, dat is echt heel weinig. Scheelt nog niet eens een kledingmaat.

Na verloop van tijd verdwijnen die kilo's weer en als je gaat sporten kom je waarschijnlijk helemaal niet aan!
@Dreamglasses & Marloes

Ja ik moet zeggen dat het me vandaag goed af gaat!! durf het bijna niet te zeggen maar ben zelfs een beetje blij dat ik toch weer gerookt heb vannacht haha want ze waren zoo vies ineens dat ik vandaag nergens last van heb! Terwijl ik me gisteren zo beroerd voelde haha. Ik heb nu zoiets van ik ben definitief gestopt ik rook niet meer en het is goed zo en heb al de hele dag nul behoefte dus heel fijn! Een positieve en zekere mindset maakt zoveel verschil!!

Marloes niet al te streng zijn voor jezelf he, wat dreamglasses al zei lekker sporten en als je toch wil snoepen zoek je wat dingen met weinig calorieen uit of veel drinken heb ik ook wat over gelezen kan dat?

Nou veel succes in ieder geval maar het zal vast wel lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven