Wasmiddel Formil van de Lidl......

12-02-2014 10:41 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb een vraag. Ik gebruik altijd Robijntje voor de was omdat ik het zo ontzettend lekker vind ruiken. Maar, ik moet op de kleintjes letten en dus twijfel ik om over te stappen op Formil van de Lidl. Maar voordat ik mijn geld ga uitgeven: is 't wat? Ruikt je was dan ook zo lekker? Wie heeft er ervaring met Formil?

Alvast bedankt!

M
Hier een trouwe Formil-gebruiker. En ik ben ook helemaal van de wasverzachter van de Lidl, die ruikt heerlijk! Ik baal echt als ik 'm vergeten ben, niet alleen omdat de handdoeken dan zo hard zijn (geen droger) maar omdat ze ook lang niet zo lekker ruiken.

Heb serieus eens overwogen om de was opnieuw te doen, maar het is nou ook weer geen hobby van me. (daarom snap ik ook werkelijk niet hoe iemand met 4 personen 2 wassen per dag kan doen? Vroegah, thuis met z'n vieren, stond dat ding 1 keer in de week aan, twee of drie wassen ofzo).
Voor wat betreft de wasverzachter; ik mocht het van m'n kraamverzorgster niet gebruiken voor kleertjes en beddengoed etc. van de baby. Sindsdien gebruik ik het niet meer.
Mijn opmerking hiervoor over de wasverzachter was bedoeld voor Derpina. Weet nog niet helemaal hoe quoten gaat op de app...
Gebruik nu Ariel in combinatie met morgenfris van robijn... Zooo lekker.

Zat er aan te gaan denken ook formil te gaan gebruiken maar nog wel met Robijn wasverzachter... Iemand ervaring mee, dan ruikt het toch nog wel lekker? En het reinigt ook goed?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 12 februari 2014 @ 13:01:

[...]

Da's wel zo fijn voor een kapotte eczeemhuid. Mijn moeder heeft speciaal een flesje gekregen van mij omdat ze zachte handdoeken wilde hebben voor als wij komen. En het ruikt lekker.Grappig, ik gebruik juist geen wasverzachter vanwege eczeem; ik ben bang dat het eczeem erger wordt door de wasverzachter.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:ClaudeFiolle schreef op 12 februari 2014 @ 12:09:

[...]

Meer kans op wasluis, vooral in combinatie met lage temperaturen.Kun je dat voorkomen door af en toe een lege 90 graden met azijn en soda te draaien?
Net als jij ben ik ook enorme fan van de "robijn-geur". Ik heb zelf meerdere malen goedkoper wasmiddel gehad maar toch ruikt het lang niet zo lekker. Nu moet ik eerlijk zeggen, ook de gewone Omo vloeibaar vind ik geen sterke geur afgeven dus het zal echt niet altijd aan a of b merk liggen. Vraag me trouwens wel af of Omo poeder anders ruikt dan Omo vloeibaar. Maar dat terzijde.

Ik zou zelf gaan letten op de aanbiedingen, 1+1 gratis, laatst had je bij de kruidvat 3 robijn klein en krachtig voor 10 euro. Dat soort dingen. Goed aan de dosering houden (ik giet nogal graag teveel) dan ben je echt niet duurder uti dan met een goedkoop wasmiddel.
Ik koop het waar ik op dat moment ben als ik het nodig heb. Dat kan hema zijn, lidl, a-merk bij de supermarkt.

Heb nu een pak Ariel color giga xl van 8,4kg. Was 20 euro bij de mediamarkt laatst. Aardige aanbieding vond ik zo en heb een pak sunil staan voor de witte. Voor de donkere was heb ik nu hema. Helaas is er voor donker geen poeder te krijgen.

Wasverzachter heb ik altijd van Lenor en koop ik in Duitsland. Hier kost 1,2L bij de jumbo 4,49. In Duitsland betaal ik nog geen 2 euro voor een fles.
quote:divarg schreef op 13 februari 2014 @ 11:10:

[...]

Kun je dat voorkomen door af en toe een lege 90 graden met azijn en soda te draaien?Zou niet beide tegelijk doen, soda is goed voor schoonmaken en azijn kun je bv ook gebruiken als vervanging voor wasverzachter.
quote:Biebeliee schreef op 12 februari 2014 @ 10:44:

Ik gebruik het soms en je ruikt het goed.

Of je het een lekkere geur vind is heel persoonlijk denk ik maar je kunt in de winkel natuurlijk even de dop opendraaien en ruiken voor je koopt.

Mijn moeder gebruikt Formil en ik vind het persoonlijk heel vies ruiken. Een heel aanwezig luchtje.

Ik gebruik altijd parfumvrij wasmiddel. Als ik ergens naar wil ruiken spuit ik mijn eigen parfum wel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven