Wie kent Breukelen?

12-02-2014 16:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik wil misschien verhuizen naar Breukelen en ben me daarom aan het oriënteren op het wonen daar. Kent iemand Breukelen?

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen. Is het leuk? Staan de mensen daar open voor 'import', kom je er wel tussen? Is er veel sociale controle of valt het mee? Zijn er leuke kroegjes? Hoe zit het met files? En met bussen en treinen? Welke wijken zijn leuk? Zijn er wijken waar je echt níet moet gaat wonen? Etc.

Nog iets over mij: ik woon nu in een stad, maar ik wil dichter bij werk wonen en wat meer ruimte. Ik zou hier alleen gaan wonen voor dit moment, maar ik zou in principe geen jaren meer willen wachten met samenwonen en kinderen.

Groetjes
Waar moet je heen vanuit Breukelen met de auto?

Bekijk eens een paar weken achter elkaar (verschillende dagen, weersomstandigheden) etc de filekaart bij bijvoorbeeld de ANWB.

En bussen en treinen van Breukelen naar plaats X kun je natuurlijk vinden op www.9292OV.nl
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ken breukelen alleen omdat ik weet dat Brooklyn ervan afkomstig is.
quote:himalaya schreef op 12 februari 2014 @ 16:44:

Waar moet je heen vanuit Breukelen met de auto?

Bekijk eens een paar weken achter elkaar (verschillende dagen, weersomstandigheden) etc de filekaart bij bijvoorbeeld de ANWB.

En bussen en treinen van Breukelen naar plaats X kun je natuurlijk vinden op www.9292OV.nl

Ik moet naar Amsterdam. Goed idee die filekaart. Die ga ik volgen.

Op 9292 heb ik al gekeken, maar ik ben ook benieuwd of het een traject is die altijd veel vertraging heeft of waarvan de treinen altijd zo vol zijn dat je niet meer kan zitten; dat soort ervaringsinformatie.
quote:zomerjurkje_x schreef op 12 februari 2014 @ 16:50:

Ik ken breukelen alleen omdat ik weet dat Brooklyn ervan afkomstig is. Dat wist ik nog niet.. dus toch nuttig ;)
quote:vandaagiswoensdag schreef op 12 februari 2014 @ 16:26:

Is het leuk?

Ja, dat vind ik wel. Het is een voor de omgeving groter dorp dat als voorziening voor de kleinere dorpjes/buurtgemeenschappen fungeert. Er is bijvoorbeeld een Kruidvat, grote Albert Heijn, een zwembad, een sportschool, etc.

De oude dorpskern is een vierkant marktplein waaraan ook de winkels zitten. Op vrijdagmiddag is er een markt en in de zomer zijn er op dat plein meerdere terrassen. Er is een snackbar, er zijn een aantal restaurants (4 of meer), een boekenwinkel, elektra winkel etc.

Staan de mensen daar open voor 'import', kom je er wel tussen?

Volgens mij is half Broeckland import.

Is er veel sociale controle of valt het mee?

Het is een dorp dus er is sowieso sociale controle aan jou wat je ermee doet toch?

Zijn er leuke kroegjes?

Ja, een stuk of drie vier (dacht ik)

Ja dus:

Taveerne De Danne, Het Regthuijs, Taveerne 't Olde Sierhuys en V.O.F. de Breukelaer

Hoe zit het met files?

Bij Breukelen kunnen files staan het ligt aan de A2 maar sinds de enorme verbreding van de die snelweg heb ik de indruk dat het wel wat minder is geworden.

En met bussen en treinen?

Goede verbindingen met de trein naar Adam en Utrecht en rijden (zover ik me herinner ieder kwartier treinen)

Welke wijken zijn leuk?

Broeckland en het dorp tot de Heycoplaan. Vanaf de Heycooplaan staan veel flats en gewoon rijtjeshuizen. Niets mis mee hoor en het is maar een dorp. Maar die buurt oogt wel anders dan de rest van Breukelen. Hier wonen dacht ik ook wat meer Nederlanders van Indonesische afkomst. Het zwembad en theater (oid) staan ook in die buurt.

Zijn er wijken waar je echt níet moet gaat wonen? Etc.

Nja.... weet je ga er zelf kijken. Er zullen vast mensen zijn die in voorgenoemde wijk heel fijn wonen. Ik kom niet uit Breukelen, ik ken het alleen goed.

Van oudsher wordt er wel gezegd dat 'het rode dorp' (over de brug en voor het station) geen aanrader is. Geen idee , ik ken dat deel niet.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dat pleintje ziet er gezellig uit, Enn!
Hè,

Ik ken Breukelen heel goed. Het is een mooi karakteristiek dorpje. Veel toerisme in de zomer. Veel water, vecht enzo...... Het Dorp is gezellig.

Het deel over "de hoge" brug (vlakbij de snelweg) is niets. Veel flats enzo.
Wat fijn Enn en roosje! Daar heb ik wat aan.

Ik zou het liefst een beetje in het centrum wonen, dus bij dat pleintje in de buurt. Het ziet er heel sfeervol uit.

Weten jullie ook of de straatweg heel druk is met auto's?
Ja dat is een doorgaande weg voor de regio , Loenen a/d Vecht, Nieuwersluis, Breukelen, Maarssen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja dat is een redelijk drukke weg.

Treinverbinding prima.

Volgens mij is het een beetje een ons kent ons dorp

Abcoude heeft ook een goede verbinding met amsterdam, ook een beetje een ons kent ons dorp en wat minder winkels dan breukelen, maar dichter bij amsterdam
Weesp is ook een optie.
Ja dat zijn ook opties, zijn dat leuke plaatsen?

Ik heb ook binding met Utrecht, vandaar dat ik tussen Amsterdam en Utrecht in zoek.

Het is zo lastig om te bepalen waar je eindelijk gaat wonen!! Volgens mij weet je pas als je er woont of het echt bevalt. Maar dan is het al te laat
Ik ben in die regio geboren maar woon er al heel lang niet meer, dus kan je niet helpen met recente woonervaring.
Toch bedankt citronella!
Ja, de straatweg is verschrikkelijk druk met auto's. Hoewel ik mij kan voorstellen dat sinds de vernieuwde snelweg er ligt de drukte iets is afgenomen.

Ik kom van kinds af aan al in Breukelen en heb er ook een aantal jaren gewoond. Wat ik vooral miste was rust en ruimte en groen, redenen die meespeelden bij mij om te vertrekken.

Dat pleintje lijkt gezellig, maar alleen als het echt goed weer is. Anders is sfeerloos vind ik. De dagelijks benodigde winkels zijn aanwezig, verder ben je met de trein zo in Amsterdam of Utrecht. Ook met de auto trouwens.

Breukelen is een echt forensendorp geworden. Er staan goede middelbare scholen, er is een zwembad en ook wel enige dorpsactiviteit. Maar gezellig? Ik vind van niet, vooral druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven