Cavia

12-02-2014 21:55 9 berichten
Ik ben student, en om het weekend ga ik naar m'n ouders. Het andere weekend blijf ik op m'n kamer.

Ik zou heel graag een huisdier willen. Het liefst een konijn, maar dat is zielig; die is beter af in het gras dan in een hok op m'n kamer. Nu dacht ik aan twee cavia's. Maar: om het weekend ben ik dus weg. Kun je een cavia wel een weekend alleen laten? Of niet? Met bijvoorbeeld extra water en voer?
1 cavia is ook zielig
Een beestje kun je nooit onbeheerd alleen laten. Wel voor een dagdeel, maar niet voor een weekend. Je weet nooit wat er gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je op het verkeerde forum zit..

www.caviaforum.nl
Als je zo vaak bij je ouders op bezoek gaat kun je ook overwegen een hok daar neer te zetten. Neem je ze mee.
Some flies are too awesome for the wall
Een nachtje kan sowieso wel. Twee ook nog wel maar dan zitten ze wel echt even zonder eten dus om dat nu om de week te doen is wat sneu misschien.

En koop ze alsjeblieft niet bij de dierenwinkel maar haal er twee bij een asiel of caviaopvang of zoiets. Er zijn al zo veel van die beestjes en die fokkers doen er helaas soms rare dingen mee.
Nee, niet doen. Een weekend is te lang, al helemaal als het regelmatig gebeurt.

Ik heb een hond en wil een cavia, maar neem die laatste niet in huis, omdat dat teveel gedoe is als ik weg ben. Hond neem ik mee of laat ik bij een oppas als ik langer dan een halve dag weg ben. Maar een cavia, die kan je niet zo makkelijk even verplaatsen en ook niet zo lang alleen laten. Ze hebben eten nodig, vers water, activiteit/afleiding en tijd buiten hun hok. Tenzij je echt een grote ren met meerdere cavia's hebt, maar ik neem aan dat je daar geen ruimte voor hebt.

Eventuele optie is samen met huisgenoten de zorg voor een beestje delen. En ik heb een vriendin die een konijn had toen ze op kamers woonde en deze steeds meenam, maar die had wel een auto, dus dan ging dat makkelijk.
Een cavia moet je nooit alleen nemen, altijd minstens 2. Anders vereenzamen ze.

En ze mogen niet langer dan 4 uur zonder eten zitten, anders komen hun darmen stil te liggen en gaan ze kapot.

Ook vitamine c toedienen, dit kunnen ze niet zelf aanmaken / opslaan, dus vitamine c in hun water, of middels paprika oid. Anders krijgen ze schurft.

Ik zou ze niet voor een weekend alleen laten.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik liet ze ook regelmatig een weekend alleen. Ging vrijdagavond weg, zondagmiddag/avond weer thuis. Had 2 cavia's en gooide het hele hok vol met hooi, bakje vol met eten en de waterfles vol. Als ik terug kwam was het eten nog niet helemaal op. Ging hier dus prima. Maar om het weekend is wel vaak, dat zou meer mijn probleem zijn dan dat je ze alleen laat. Ik ging eens in de 1 of 2 maanden ofzo een weekend weg. Dat is toch wel een stuk minder vaak.

Meenemen elke keer levert stress op voor die beestjes. Ik heb ze ook weleens meegenomen op een weekje vakantie, maar de rit erheen vonden ze geen pretje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven