Waterverbruik

14-02-2014 16:13 23 berichten
Zojuist de watermeterstanden ingevuld. Het viel mee, in een jaar en 3 weken hebben we 99 kuub verbruikt (1 volw., 2 kinderen). Vorig jaar was het in eenzelfde periode precies 100 kuub. Volgens het waterbedrijf is het gemiddelde verbruik 50 kuub per persoon per jaar, dus daar zit ik flink onder, terwijl ik toch niet het idee heb dat we zo weinig douchen. Zou kunnen dat ik iets minder dan gemiddeld een emmertje water om schoon te maken tap

Wat is jullie waterverbruik en zit je boven of onder het gemiddelde?
Hier met 2 personen al jaren rond de 100 kuub. Klopt dus inderdaad, dat gemiddelde van 50PP
Alle reacties Link kopieren
Rond de 85 met 2 pers waarvan ik de laatste drie maanden van het jaar alleen was.
Wij hadden dit jaar 90 kuub voor 2 personen. (in een jaar min 3 dagen)

Ik heb het nog even nagezocht en net wat ik dacht ons verbruik verschilt wel per jaar. Ander jaar was het 70 kuub. (in een jaar min 1 week)

Geen idee wat we anders doen.
Wij verbruiken met z'n tweeën gemiddeld zo'n 60 m3 per jaar. Dat is dan wel weinig, begrijp ik?
Geen flauw idee, ik let er nooit op.
verba volant, scripta manent.
Hier met zijn zessen op 49 m3 zaten jaren op 58 M3 dus weer wat bespaard
Wij gebruiken samen 40m3 per jaar.
Wij 43 m3 afgelopen jaar, met z'n drieën.
127, twee Kinderen en twee volwassenen.
89 m3, twee volwassenen, twee kinderen.
82 m3. Ik heb het net vorige week op moeten meten om jaarlijks door te geven via internet. We zijn met 4 personen, 2 volwassene en 2 tieners.
Nagenoeg iedereen zit onder het gemiddelde, apart.
quote:slobberbone schreef op 14 februari 2014 @ 17:47:

Hier met zijn zessen op 49 m3 zaten jaren op 58 M3 dus weer wat bespaard

Serieus?? Hoe dan?

Wij hadden 118m3 met 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.

Waarbij wij iedere dag douchen en de kinderen om de dag met zijn 2-en in bad gaan.
30 kuub in 1 jaar voor 1 persoon.

ik heb een vaatwasser die ik 2-3 keer per week aanzet. ik douch twee keer per dag en doe de was 1 keer per week.

naar mijn idee dus niet zo heel erg zuinig.
Ik had ook veel meer verwacht, wij letten er echt niet op, dochter is afgelopen jaar zindelijk geworden dus dat waren veel extra wassen en veel extra toilet doorspoelen, man doucht altijd lang, vaatwasser, zwembad in de zomer...ik snap er niks van dat het maar 43 m3 was!
Mijn waterverbruik van de afgelopen jaren:

33

46

38

43

en meest recent 39 m3.

Ik zit tot nu toe nog ieder jaar onder het gemiddelde voor een eenpersoonshuishouden, ook met m'n elektriciteits- en gasverbruik.
Ik heb geen idee, maar ik heb de laatste keer dat ik het moest doorgeven maar even gebeld omdat mijn gebruik zó onder het gemiddelde lag en de helft van het jaar daarvoor, dat ik het niet helemaal vertrouwde, terwijl ik naar mijn mening niet heel erg zuinig met water bent.

Ik heb het even opgezocht: 5 m3 (ja echt, niet een nulletje vergeten ofzo).
quote:Mevrouw75 schreef op 14 februari 2014 @ 18:40:

Ik heb geen idee, maar ik heb de laatste keer dat ik het moest doorgeven maar even gebeld omdat mijn gebruik zó onder het gemiddelde lag en de helft van het jaar daarvoor, dat ik het niet helemaal vertrouwde, terwijl ik naar mijn mening niet heel erg zuinig met water bent.

Ik heb het even opgezocht: 5 m3 (ja echt, niet een nulletje vergeten ofzo).

huuh??

douche je niet elke dag? doe je de was 1 keer in de maand? ben je vaker bij je vriend?? vertel?
quote:_nut_ schreef op 14 februari 2014 @ 18:30:

[...]

Serieus?? Hoe dan?

Wij hadden 118m3 met 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.

Waarbij wij iedere dag douchen en de kinderen om de dag met zijn 2-en in bad gaan.

Douchen hier om de dag de kids ook maar gaan in bad. Let er wel op van 15 minuten douchen wordt ik niet schoner dan binnen 2 minuten.

Wat is grootste verspilling drinkwater door de wc dus iedere plasje wordt hier niet gespoeld dit gaat je dus duizenden liters schelen.

En het kan nog zuiniger want onze vaat/wasmachine stammen nog uit de tijd dat er veel water werd verbruikt.
Met 2 volwassenen zitten wij op de 140 kub per jaar. Ik was wel heel veel, is een tik van mij maar onze kleren gaan eind van de dag in de wasmand en ik heb 2 vijvers waar 3000 liter in zit (in totaal) en we hebben deze afgelopen zomer beiden een keer of 4 moeten legen en opnieuw moeten vullen vanwege een bacterie die we er niet uit kregen. Zonde hoor want toen zag ik toch voor mijn gevoel bijna letterlijk mijn centjes door het (riool) putje verdwijnen.

ik vind het gemiddelde wat ik hieronder lees wel heel erg weing. Het gemiddelde per jaar pp is ca 50 kub per jaar heb ik me laten vertellen.
quote:sjeri schreef op 14 februari 2014 @ 18:47:

[...]

huuh??

douche je niet elke dag? doe je de was 1 keer in de maand? ben je vaker bij je vriend?? vertel?nee ik douche 2x per week, maar dan wel 20 minuten ofzo en als ik me was dan staat de kraan gewoon open. Laatste kwartaal douchte ik wel regelmatig op de sportclub, wegens zulke transpiratie dat ik zo niet eens naar huis wilde fietsen. En ja ik douche ook weleens bij mijn vriend, maar hij gaat weleens bij mij in bad (!). Ik was 2x pw ofzo, maar dan wel de eco of korte was en ik heb een waterbesparende douchkop. Maar ik heb ook al een jaar een lekkende verwarming en een hele oude wc, die met ruim water spoelt.
90 kuub, 2 volwassenen, 2 kleine kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven