Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Voel je verdriet.

Weggaan zou misschien afleiding hebben kunnen geven als je kinderen mee hadden gewild, begrijp jou wel.

Maar dat is dus niet zo.

Wat kan ik zeggen tegen een man die in diepe rouw is?

Tijd heelt.

En dat duurt jaren.

Alle seizoenen moeten er 'overheen' zijn gegaan om het minstens maar een plaats te kunnen geven.

Beste Highlander, houdt je hoofd recht, je hart warm, het komt goed. Ooit. Echt.

Veel liefs. X
Alle reacties Link kopieren
Ano*k sterkte. Kan je er wel over praten met iemand?

Ik ben eruit, bedankt voor het delen van je verhaal. Samenleven met iemand waar je in de toekomst van gaat scheiden heeft me aan het denken gezet. Moeilijk. Wij hebben het er dan niet over gehad maar als ik echt eerlijk ben blijf ik nu ook bij mijn man voor de kinderen.

Highlander
Heidi, klinkt als een geweldige avond met Guus! Is het nog gelukt met de tweede date?

Highlander, heel veel sterkte in deze moeilijke periode!

Polder, weet jouw man al dat je wil scheiden van hem?

Ikbeneruit, weten je kinderen hoe de situatie werkelijk in elkaar steekt en dat er in de toekomst gescheiden gaat worden? Of denken ze dat alles koek en ei is en minnaar gewoon een familievriend is?

Ano, lastig dat afbreken maar je hebt het wel voor jezelf gedaan omdat je dacht dat het beter voor jou was. Hou dat vooral in gedachten ondanks dat je gevoel misschien liever wat anders wil.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de sterkte wensen. Ik heb van de week heel lang contact met BV gehad, hebben heel veel open besproken. Was echt goed voor de communicatie zoals jullie ook al aanraadden. Binnenkort zien we elkaar alleen irl, op neutrale plek , dus dat zal heel fijn zijn. Ik heb er heel veel vertrouwen in dat het goedkomt.

Zijn vrouw/ex heeft aangegeven hem terug te willen. Hij wil niet terug maar vreest wel voor de kinderen en waar hij heen moet en dat breekt hem op, zeker met de slechte financieen. Ik heb aangeboden hem daarmee te helpen zodat hij in ieder geval helder krijgt wat de gevolgen zullen zijn en beter weet wat hij moet doen. Hij heeft geen idee waar te beginnen en zijn hoofd loopt over.

Wat heidi schreef over dat baken zijn, daar lijkt het nu wel op maar het is ook wel fijn om er voor hem te kunnen zijn.
@highlander: eenzame nachten, een leegte in je bed en in je leven. Verlies en pijn, ze zeggen dat het slijt. Tot dan sterkte en ook zachtheid (voor jezelf). Hoe oud zijn je kinderen?

@jufmafkees: ja, de kinderen weten alles. Mijn dochter zei pas dat ze zich nu voor het eerst realiseert dat haar vader en ik uit elkaar gaan, eigenlijk al uit elkaar zijn. Daar werd ze zichtbaar verdrietig van, we hebben er samen over gepraat wat het voor haar betekende. Gelukkig heeft ze een goede band en veel gezelligheid met haar vader, en bij mij kan ze ook terecht, dat weet ze, ook al ben ik nu wel vaker weg. In het begin maakte ze zich vooral zorgen over wat er nu ging gebeuren, of we zouden gaan verhuizen of zo, maar nu ze een jaar lang heeft gezien dat er wat dat betreft voorlopig niets verandert, is ze niet meer ongerust. Misschien dat daarom het verdriet nu naar boven komt. Moeilijk om aan te zien, maar gelukkig kunnen we haar troosten.

Jij trouwens ook sterkte gewenst met je moeilijke situatie! Naar dat zijn vrouw aan je geliefde gaat trekken, dat is een onzekere factor nu hij zo zwalkende is. Hopelijk kun je hem erdoor loodsen.
Juf Mafkees ik heb het wel eens geroepen naar hem. Maar daar is het bij gebleven. Gevoel versus verstand.

Jij sterkte. Dat zijn vrouw straks duidelijk wordt dat hij echt niet bij haar terugkomt kan haar heel boos maken, helemaal als ze van jou bestaan op de hoogte raakt, met alle gevolgen van dien. Hij zal je hard nodig hebben.
Ikbeneruit, zoon van 20, dochter van 19. Mijn vrouw en ik hebben nooit met zoveel woorden uitgelegd aan onze kinderen hoe het precies zat met onze 'huisvrienden' door de jaren heen. De laatste periode hebben we wel een dergelijk gesprek gehad en eigenlijk was het niets nieuws. Ze wisten het al, hadden zelf het rekensommetje gemaakt door wat ze hadden gezien aan onze manier van doen richting die derden. We hadden onze contacten veel eerder bespreekbaar kunnen maken. Goed dat jullie dat wel doen met jullie kinderen.

Jufmafkees, het klinkt als een vechtscheiding in wording. Weet zijn vrouw al van jou? Hoe oud zijn zijn kinderen? Ben je bang dat zij de kinderen gaat inzetten als chantagemiddel?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Dat een vechtscheiding zou worden wat haar betreft, is iets wat altijd meegespeeld heeft in de keuze tot dan toe om te blijven. De kinderen worden compleet opgezet tegen hem en ze heeft nooit geschroomd ze in te zetten als chantagemiddel.

Weet ze van mij. Dat ik besta is vrij duidelijk want kom al jaren over de vloer. Het contact werd gaandeweg veel intensiever. Hij en ik raakten bevriend en dat heeft ze nooit leuk gevonden. Ze heeft nooit concreet keihard overtuigend bewijs gevonden maar ze moet het eigenlijk wel weten inmiddels met alles wat ze wél onderschept heeft. Dus tja... Ik spreek haar vrijwel niet meer.

Heb hem heel recent nog gesproken. Toen hij onlangs de kinderen zag (gelukkig mag dat wel nog dus dat valt heel erg mee), was ze weer compleet in razernij ontstoken waar ze bij waren. Dat teruggaan ook voor de kinderen niet beter is, weet hij dus ook. Hij wil de scheiding doorzetten maar neemt nog even tijd om te wennen aan het idee.

Kinderen zijn tussen de 7-10 jaar.

Ik zal het later even inkorten dus a.u.b. niet citeren.
Lastige situatie JM, maar het begint steeds meer elementen van een soap en dus een vechtscheiding te krijgen. Ik hoop dat ze er toch samen op een nette manier uit weten te komen.

Hier gaat het goed! Gisteren een hele leuke dag gehad met 1,5 en de gezinnen. Ik ben heel blij met hun vriendschap, die goed voelt. Ik kan me voorstellen dat zij na gisteren samen nog wel wat te bespreken hebben, maar dat zal ik los moeten laten, daar heb ik toch geen invloed op. 1,5 gaf aan dat hij nu steeds de veilige keuzes maakt en daar soms mee worstelt omdat hij me waarschijnlijk toch wel wat voelt trekken. Ik heb direct duidelijk gemaakt dat hij die veilige keuzes gewoon moet blijven maken, thuis is zowiezo het belangrijkste, pas als je thuis alles op orde hebt, kun je buiten spelen wat mij betreft.
Zo voelt het soms ook oranje, als een hele slechte soap.

Klinkt goed! Feit dat jullie langzaam weer het contact intensiveren lijkt erop te duiden dat zijn vrouw misschien toch weer hoop krijgt dat het alsnog kan tussen jullie zonder dat ze bang is voor een 'overname' van jou. Of zie ik dat verkeerd?
Die conclusie is nog wat snel denk ik, maar de signalen komen wel meer en meer op groen.
te herkenbaar verhaal
Forbiddenfruit, het is al eerder gezegd; als er in de basis thuis intimiteit ontbreekt voelt een vrouw zich al snel verliefd op een minnaar.

Het lijkt mij sterk dat jij en jouw man exact het oude gevoel terug kunnen roepen, elkaar met nieuwe ogen leren zien lijkt mij wel haalbaar.

Jouw probleem lijkt vooral te zitten in zelf niet lekker in jouw vel zitten dan in jouw relatie met hem.
Hoi allemaal. Ik zit nog steeds in de meeleesmodus en ik heb helaas niet altijd de tijd en mogelijkheid om te reageren. Maar ik leef echt met iedereen mee. Ik heb jullie advies hard nodig. Dat heb ik nodig omdat ik echt moet wennen aan hoe het nu gaat. Ik heb vrijdag enorme ruzie met SV gekregen. Dit komt omdat ik wel gevoelens probeer te delen maar dit niet altijd wil delen. Ik doe dat ook heel selectief. ik praat over mijn gevoel maar nooit over prive. Hij liet mij vrijdag allemaal filmpjes zien van zijn gezin en verwacht dan blijkbaar van mij een leuke reactie. Maar mijn probleem is dat ik dat allemaal helemaal niet wil zien. Eigenlijk wil en kan ik privé zaken helemaal niet delen. Hij begrijpt dat niet en we kregen er ruzie over. Wat mij betreft was het over en uit en ik heb hem meteen van de whatsapp gehaald. Nou ik kreeg een stortvloed aan sms'jes en mails. Hij begreep niet dat ik hem zomaar aan de kant had gezet. Ik vertelde hem dat ik jaloerse gevoelens krijg als hij over zijn gezin en vrouw verteld. Maar dat is toch niet vreemd? Als minnares wil je toch alle aandacht als hij bij je is?? Hij begrijpt op zijn beurt weer niet dat ik jaloers wordt want hoe kan je jaloers worden op iemand die niet van jou is? Maar het moet toch ook leuk zijn en de lol gaat er bij mij snel af als je ruzie met elkaar krijgt. Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat die ruzie mij dan wel weer opwindt en vanuit daar zijn we wel weer in "gesprek" gekomen met elkaar. Maar wat is wijsheid? Concluderen dat een SV met wat diepgang voor mij gewoon niet werkt? Ik wil hem eigenlijk niet kwijt en hem houden maar dan op mijn voorwaarden hij zegt dat hij dat wil proberen maar hij weet niet of hem dat lukt. Mijn voorwaarden zijn geen contact alleen om af te spreken in een hotel. Wat vinden jullie?
Filmpjes van thuis laten zien is toch geen diepgang? Ik zou ook geen filmpjes of foto's hoeven zien van familieuitjes. Hier is dat nooit een punt geweest ook.

Inmiddels delen wij wel meer, maar niet met beeldmateriaal. Wel in verhalen. Diepgang is voor mij veel meer de gevoelens en emoties delen. Wat de ander bezighoudt, maar dan niet qua vakantieplanning met gezin, maar waar hij mee bezig is en wat hij wil doen. En dat beide kanten op.

Maakt ook niet uit waarom je het niet wilt zien, JIJ wilt het niet zien. Punt. Jouw voorwaarden zijn jouw voorwaarden en als hij daar niet mee om kan gaan en jij niet met die van hem, dan houdt het toch op? Dan passen jullie minnaarsgewijs niet bij elkaar, hebben jullie te grote verschillen in hoe jullie de relatie in willen of kunnen invullen. Hij lijkt het iig niet te begrijpen en meer dan uitleggen hoe jij er in staat, kun je niet.

JufM, geen date meer, wel een snelle tussendoorborrel. Die date had ik niet meer verwacht, ik kan weer even teren op dinsdag en woensdag zie ik mijn Hongaar weer .
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Oh, ik vind dat juist wel leuk, filmpjes en foto's zien. Ik heb ze dan ook allemaal gezien, vakantiefoto's, huwelijksfoto's, newborn vader foto's, etc. Ik word er ook totaal niet jaloers van. Waarom zou ik? Ik heb hem toch slechts te leen voor de paar uur dat we samen doorbrengen? Ik ben juist blij dat hij een fijn leven heeft met zijn gezin. En dan vind ik het leuk om te weten hoe hij gaat en staat in het leven. Net als Heeeidi vind ik foto's ook niet echt diepgang in een relatie geven.

Maar als het voor jou niet werkt om iets meer dan seks te delen en voor hem niet werkt om niks te delen, hoe zie je dat dan voor je?
quote:apollonia1974 schreef op 17 februari 2014 @ 19:12: Ik vertelde hem dat ik jaloerse gevoelens krijg als hij over zijn gezin en vrouw verteld. Maar dat is toch niet vreemd? Als minnares wil je toch alle aandacht als hij bij je is??Waarom ben jij afgunstig op zijn vrouw? Als hij bij jou is is hij toch niet opeens een vrijgezelle man of wel dan?

Ik begrijp jou even niet. Pas zei jij dat jij het interessant vond dat zo'n machoman zo open was over zijn gevoelens. Nu zeg jij dat hij niet open mag zijn over zijn gevoelens voor zijn vrouw?
Ik heb ook totaal geen problemen met de dingen die ik van zijn 'Thuis' mee krijg.. ik heb zijn vrouw dan ook een aantal keren ontmoet, Het is deel van hem, en hij kent mijn partner ook.. Wij delen juist dingen met elkaar en worden daar niet jaloers van. Ik zie het ook als onderdeel van geïnteresseerd zijn in iemand, in wie hij is..

Je kunt overstappen naar enkel "SV" dus contact om een date te plannen en de date alleen.. maar is dat nou zo 'leuk'?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Apollonia, ik herken die jaloerse gevoelens wel. Ik schrok me dood toen ik hem met vrouw en kinderen zag op een bijeenkomst waar we beiden waren. Ik zag hoe leuk hij met zijn vrouw en kinderen omging en realiseerde me ineens dat ik me altijd had voorgesteld dat hij het thuis slecht zou hebben, mij leuker vond dan zijn vrouw etc.

Ik heb toen accuut met hem gebroken omdat ik me realiseerde dat ik mijzelf en hem geen plezier zou doen om hier meer door te gaan. Hij zocht seks, ik iets anders. Dat was ongetwijfeld op een drama uitgelopen.
Ik heb er geen moeite mee als hij foto's met me deelt,doe ik ook met hem net als het delen van nieuwtjes en dingetjes van thuis.

Ik vind het fijn om te zien dat hij met hen gelukkig is en als hij bij mij is is alle tijd voor mij en dan deel je waarschijnlijk automatisch wat dingen die je bezig houden.

Ik vind het jaloers worden op de thuispartij wel een issue, dat moet je echt zien te voorkomen, daar maak jij geen deel van uit.

Dan moeten jullie echt bespreken hoe intensief je het contact wel wil maar dan is een echt minnaar contact mischien toch teveel voor je.
quote:kameko schreef op 18 februari 2014 @ 12:04: Ik zag hoe leuk hij met zijn vrouw en kinderen omging en realiseerde me ineens dat ik me altijd had voorgesteld dat hij het thuis slecht zou hebben, mij leuker vond dan zijn vrouw etc.Jij bent echt niet de eerste minnares die toch een gevoelsmatige rechtvaardiging zoekt voor de verhouding en conclusies wil zien die er niet hoeven te zijn.

Een man hoeft het helemaal niet slecht te hebben thuis om toch buiten de deur te kunnen neuken.
quote:highlander schreef op 18 februari 2014 @ 12:20:

[...]

Jij bent echt niet de eerste minnares die toch een gevoelsmatige rechtvaardiging zoekt voor de verhouding en conclusies wil zien die er niet hoeven te zijn.

Een man hoeft het helemaal niet slecht te hebben thuis om toch buiten de deur te kunnen neuken.Dat realiseer ik me wel hoor. Mijn punt was dat ik mijzelf als jaloerse minares niet echt een leuker mens vond. Stoppen was dus beter, hoe leuk en lekker minaar ook was/is.
Snap ik Kameko, op het moment dat je jezelf gaat wijs maken dat het bij hem thuis op is, jij de lekkerste bent en hij eigenlijk van jou houdt terwijl hij gewoon bij zijn vrouw blijft ben je het minnespel alleen voor jezelf aan het moeilijk maken.
Ik snap heel goed dat je geen zin hebt om zijn thuis dingen te zien en dat hoeft ook helemaal niet. Van mij hoeft dat ook niet zo nodig eigenlijk. Ik snap die jaloezie op thuis dan weer helemaal niet. Heb je je afgevraagd, Appollonia, waarom je daar jaloers op bent? In mijn optiek betekend het dat jij graag zijn nummer 1 zou willen zijn.

Je hebt gelijk als je zegt dat hij tijdens jullie date op jou gericht zou mogen zijn en dat mag je ook van hem vragen, hij kan zijn familie filmpjes met de hele wereld delen, dat hoeft hij niet met jou te doen als jij dat niet wilt.

Maar waarom in vredesnaam ben je jaloers op diegene die hij juist bedriegt?
quote:highlander schreef op 18 februari 2014 @ 12:31:

Snap ik Kameko, op het moment dat je jezelf gaat wijs maken dat het bij hem thuis op is, jij de lekkerste bent en hij eigenlijk van jou houdt terwijl hij gewoon bij zijn vrouw blijft ben je het minnespel alleen voor jezelf aan het moeilijk maken.Overigens werkte minnaar dat gevoel ook in de hand. Opmerkingen als 'was ik je maar eerder tegen gekomen' en 'we zijn zo'n leuk stel samen' gecombineerd met 'sinds de kinderen er zijn is mijn vrouw alleen nog maar moeder' zorgen toch voor een bepaald beeld over zijn relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven