Klagende bovenburen
dinsdag 18 februari 2014 om 21:37
Ik zou hem duidelijk maken dat het jammer is dat er nu buren wonen en dat het dan niet meer zo stil is als toen het huis leeg stond, maar dat je je niet geroepen voelt om normale leefgeluiden te voorkomen.
Deze buren klinken als zeurpieten, hoe komen ze erbij dat ze jou willen verbieden voor 10.00 uur je eigen tuin in te gaan.
Het lijkt me goed als je jouw grenzen goed en duidelijk aangeeft, anders heb je straks geen leven meer.
Deze buren klinken als zeurpieten, hoe komen ze erbij dat ze jou willen verbieden voor 10.00 uur je eigen tuin in te gaan.
Het lijkt me goed als je jouw grenzen goed en duidelijk aangeeft, anders heb je straks geen leven meer.
dinsdag 18 februari 2014 om 21:41
Volgens mij zijn daar hele simpele regels voor en die staan in het regelement van de vereniging van eigenaren.
In je koopcontract staat een verwijzing naar welke regels er gelden. Volgens mij zijn er een paar standaardregelementen waarnaar meestal verwezen wordt. Verder ben je vrij om te doen wat je wil binnen de wettelijke kaders.
Vaak staat er in de APV van je gemeente ook een en ander over.
En op zondagochtend mag je natuurlijk gerust in je tuin zijn.
In je koopcontract staat een verwijzing naar welke regels er gelden. Volgens mij zijn er een paar standaardregelementen waarnaar meestal verwezen wordt. Verder ben je vrij om te doen wat je wil binnen de wettelijke kaders.
Vaak staat er in de APV van je gemeente ook een en ander over.
En op zondagochtend mag je natuurlijk gerust in je tuin zijn.
dinsdag 18 februari 2014 om 21:46
Gewoon niet meer open doen en verder negeren. Dus als de man je aanspreekt op de trap of buiten je omdraaien en weglopen. Laat hem vooral denken dat je asociaal en vreemd bent. Nu denkt hij namelijk dat je na elk klein geluidje behoefte hebt aan een gesprekje met hem.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 18 februari 2014 om 21:46
Wat ik zo lees produceren jullie hele gewone leefgeluiden. deze mensen zijn verwend omdat er zolang geen buren hebben gewoond.
De eerstvolgende keer zou ik dat gewoon zeggen. Dat jullie niet kunnen zweven maar gewoon moeten lopen. Dat jullie gewoon willen praten met elkaar en dat jullie lekker vroeg de tuin in gaan als jullie daar zin in hebben.
Optiefen!
De eerstvolgende keer zou ik dat gewoon zeggen. Dat jullie niet kunnen zweven maar gewoon moeten lopen. Dat jullie gewoon willen praten met elkaar en dat jullie lekker vroeg de tuin in gaan als jullie daar zin in hebben.
Optiefen!
dinsdag 18 februari 2014 om 21:55
Na die opmerking over jouw zwangerschap (weer een 'geluidselement' erbij) was ik er snel klaar mee geweest. Wat een Verchroomde Tokkie-opmerking.
De volgende keer dat hij aan de deur komt gewoon mededelen dat het wat jullie betreft klaar is met zijn gehuil en dat je gezien jouw huidige toestand niet langer meer de energie hebt om enige gesimuleerde empathie of interesse voor zijn ditjes en datjes op te brengen.
De volgende keer dat hij aan de deur komt gewoon mededelen dat het wat jullie betreft klaar is met zijn gehuil en dat je gezien jouw huidige toestand niet langer meer de energie hebt om enige gesimuleerde empathie of interesse voor zijn ditjes en datjes op te brengen.
dinsdag 18 februari 2014 om 22:06
Wat vervelend! Ik zou een gesprek aangaan. Nodig hem eens uit voor een kopje koffie en probeer afspraken te maken waar jullie je ook in kunnen vinden, zoals bijvoorbeeld elkaar even op de hoogte stellen als je een feestje geeft en er na 00:00 enige geluidsoverlast kan zijn. Als je op 'goede voet' met elkaar staat is het soms makkelijker om enige geluidshinder van elkaar te accepteren. Geef aan dit je al erg oplet of jullie hond niet teveel blaft e.d. en dat als hij blaft jij hem meteen corrigeert, maar dat dit wel even een paar seconden duurt.
Ruzie met zulke vervelende/zeurende buren kan namelijk heel lastig gaan worden. Als jullie kindje straks een keer huilt kun je hem ook niet iedere keer aan de deur hebben. Als dit niet werkt heb je genoeg je best gedaan, vind ik.
Ruzie met zulke vervelende/zeurende buren kan namelijk heel lastig gaan worden. Als jullie kindje straks een keer huilt kun je hem ook niet iedere keer aan de deur hebben. Als dit niet werkt heb je genoeg je best gedaan, vind ik.
dinsdag 18 februari 2014 om 22:14
dinsdag 18 februari 2014 om 22:17
Tsja, een hond blaft weleens, de mijne ook. Hier zeurt gelukkig niemand. Als jij 's ochtends om 06.00 in de tuin wilt zitten of lopen is dat jouw zaak, dat je buurman dan nog in zijn vuil ligt moet hij weten maar dat is niet jouw probleem, je gaat naar ik aanneem op dat tijdstip nog geen gras maaien of timmeren. Leefgeluiden moet je accepteren, zeker als je in een oud(er) huis woont. Je kunt van je buren niet verlangen dat ze fluisteren.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 18 februari 2014 om 22:21
Ik zou ook niet heel opgewonden raken van een nieuwe baby beneden me, maar goed, daar kies je indirect voor als je in een appartementencomplex gaat wonen hè?
De buurman is behoorlijk tokkie met zijn opmerkingen. Ik zou ook een gesprek aan gaan.
De buurman is behoorlijk tokkie met zijn opmerkingen. Ik zou ook een gesprek aan gaan.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
dinsdag 18 februari 2014 om 22:34
quote:raa85 schreef op 18 februari 2014 @ 22:24:
De mensen die opmerken dat ze 'zo lekker makkelijk zijn' zijn altijd de ergste
Ik zou ook zeggen dat je dit gezeur niet meer accepteert. Hij gaat maar lekker tegen zijn vrouw zeiken.Precies. Als het nou mensen waren die je zelf nooit zou horen, maar als ze alleen splinters bij anderen zien en niet hun eigen balk dan zou ik daar heel snel klaar mee zijn. Daar helpen volgens mij geen bakkies koffie tegen.
De mensen die opmerken dat ze 'zo lekker makkelijk zijn' zijn altijd de ergste
Ik zou ook zeggen dat je dit gezeur niet meer accepteert. Hij gaat maar lekker tegen zijn vrouw zeiken.Precies. Als het nou mensen waren die je zelf nooit zou horen, maar als ze alleen splinters bij anderen zien en niet hun eigen balk dan zou ik daar heel snel klaar mee zijn. Daar helpen volgens mij geen bakkies koffie tegen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 18 februari 2014 om 22:35
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Ik heb niet zo'n zin om persoonlijk met hem te gaan praten, omdat ik ieder moment kan bevallen (bijna 40 weken zwanger).
Zit te twijfelen of ik een brief zal schrijven en daarmee ook aan te geven dat ik het geklaag met de brief afsluit en ook hem niet meer aan de deur wil (wel op een aardige manier).
@mrrsippie van die worst ben ik ook alert op, dankje! Alhoewel mijn buurman meer het type verwend rijkeluisjongetje is, dan een aso figuur.
Ik heb niet zo'n zin om persoonlijk met hem te gaan praten, omdat ik ieder moment kan bevallen (bijna 40 weken zwanger).
Zit te twijfelen of ik een brief zal schrijven en daarmee ook aan te geven dat ik het geklaag met de brief afsluit en ook hem niet meer aan de deur wil (wel op een aardige manier).
@mrrsippie van die worst ben ik ook alert op, dankje! Alhoewel mijn buurman meer het type verwend rijkeluisjongetje is, dan een aso figuur.
woensdag 19 februari 2014 om 00:31
quote:cocobanana schreef op 18 februari 2014 @ 22:35:
Ik heb niet zo'n zin om persoonlijk met hem te gaan praten
Waar zou je over moeten praten? De mededeling dat je gewoon doet waar je zin in hebt, in je eigen koophuis en in je eigen tuin, lijkt me meer dan voldoende.
Zo te lezen hou je al meer dan voldoende rekening met die zeikerds.
Ik heb niet zo'n zin om persoonlijk met hem te gaan praten
Waar zou je over moeten praten? De mededeling dat je gewoon doet waar je zin in hebt, in je eigen koophuis en in je eigen tuin, lijkt me meer dan voldoende.
Zo te lezen hou je al meer dan voldoende rekening met die zeikerds.
woensdag 19 februari 2014 om 00:45
Blijft lastig, wat de een overlast vind is voor een ander leefgeluiden.
Woon in een rijtjeshuis waar de ene buren zich druk maakten of de hondjes te veel blaften (partner met hondjes ingetrokken). Ja ik hoor ze, soms als ik nog op bed lig soms overdag als ze er niet zijn. Ik houd van het raam open van de slaapkamer dus hoor ik ze nog meer, maar dat hoor ik maar stoort me niet. Sterker als ik ze een tijdje niet hoor denk ik dat er iets is.
Andere kant buren loopt (nou liep) de buurman voor hij naar zijn werk ging op klompen, komt van een boerderij dus is wat wennen. Ook hier, ik hoor het in de ochtend maar dat is het dan. Andere kant van de buren enorme ophef gemaakt, is te vroeg, veel lawaai etc. etc. dus de buurman loopt niet meer op klompen (tenzij hun buren op vakantie zijn)
Omdat partner veel weg is vind ik het wel lekker en geruststellend dat ik de buren hoor, dan kan ik gerust verder slapen of mijn ding doen al er namelijk iets ernstigs is zijn ze er.
Woon in een rijtjeshuis waar de ene buren zich druk maakten of de hondjes te veel blaften (partner met hondjes ingetrokken). Ja ik hoor ze, soms als ik nog op bed lig soms overdag als ze er niet zijn. Ik houd van het raam open van de slaapkamer dus hoor ik ze nog meer, maar dat hoor ik maar stoort me niet. Sterker als ik ze een tijdje niet hoor denk ik dat er iets is.
Andere kant buren loopt (nou liep) de buurman voor hij naar zijn werk ging op klompen, komt van een boerderij dus is wat wennen. Ook hier, ik hoor het in de ochtend maar dat is het dan. Andere kant van de buren enorme ophef gemaakt, is te vroeg, veel lawaai etc. etc. dus de buurman loopt niet meer op klompen (tenzij hun buren op vakantie zijn)
Omdat partner veel weg is vind ik het wel lekker en geruststellend dat ik de buren hoor, dan kan ik gerust verder slapen of mijn ding doen al er namelijk iets ernstigs is zijn ze er.
Doe ik niet aan....
woensdag 19 februari 2014 om 08:21
we zullen er op letten is geen handige reactie geweest. Daarmee suggereer je dat hij gelijk heeft en dat je je best gaat doen je gedrag aan te passen.
Jullie vinden zijn verzoeken echter onredelijk dus dan moet je dat zeggen. Anders krijg je alleen maar meer gedoe en denkt de buurman dat je je niet aan de afspraken houdt of expres tegenwerkt.
Dus volgende keer heel duidelijk zeggen dat je zijn klacht onredelijk vindt omdat het gewone leefgeluiden betreft en dat je er dus NIET op gaat letten maar verwacht dat hij die gewone geluiden
accepteert. Dat hoeft helemaal niet onvriendelijk, maar moet wel duidelijk.
Jullie vinden zijn verzoeken echter onredelijk dus dan moet je dat zeggen. Anders krijg je alleen maar meer gedoe en denkt de buurman dat je je niet aan de afspraken houdt of expres tegenwerkt.
Dus volgende keer heel duidelijk zeggen dat je zijn klacht onredelijk vindt omdat het gewone leefgeluiden betreft en dat je er dus NIET op gaat letten maar verwacht dat hij die gewone geluiden
accepteert. Dat hoeft helemaal niet onvriendelijk, maar moet wel duidelijk.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
woensdag 19 februari 2014 om 13:51
Geheel eens met Lilalinda: laat het niet nu al hoog opspelen. Als je nu door je zwangerschap geen zin hebt in een gesprek met de buren, laat dan desnoods je man bij ze op de koffie gaan. De ervaring leert dat als buren elkaar 'zonder gedoe' hebben gesproken over ditjes en datjes, je meer van buren accepteert. Geef ook zelf aan dat jullie leefgeluiden van allerlei buren horen, en dat jullie daar nu in het nieuwe huis aan moeten wennen: iedere buur is weer anders. Met andere woorden, niet alleen zij moeten aan jullie hondje, etc. wennen maar ook jullie aan hen. Vaak realiseren mensen zich dat niet.
Misschien, ik weet het natuurlijk niet, zien die mensen er wel tegenop dat er een huilende baby naast ze komt wonen, die ook nog eens in de tuin zal spelen en zien ze daar enorm tegenop? Dat ze denken, laten we nu maar heel duidelijk onze grenzen aangeven aan onze nieuwe buren want anders nemen ze een loopje met ons?
Misschien, ik weet het natuurlijk niet, zien die mensen er wel tegenop dat er een huilende baby naast ze komt wonen, die ook nog eens in de tuin zal spelen en zien ze daar enorm tegenop? Dat ze denken, laten we nu maar heel duidelijk onze grenzen aangeven aan onze nieuwe buren want anders nemen ze een loopje met ons?