Werk & Studie alle pijlers

Mensen onbetrouwbaar?

18-02-2014 22:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_181258 wijzigde dit bericht op 20-08-2017 22:57
99.88% gewijzigd
Ik hoop dat je gewoon pech hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja, alle mensen zijn onbetrouwbaar.

Kom op zeg, je hebt gewoon 2 horken getroffen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niets van je laten horen is het nieuwe " we zien er van af " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Onbetrouwbaar is misschien het juiste woord. De fatsoensnorm is gewoon ontzettend veranderd de afgelopen jaren.
quote:himalaya schreef op 18 februari 2014 @ 22:02:

Ja, alle mensen zijn onbetrouwbaar.

Kom op zeg, je hebt gewoon 2 horken getroffen.Nee bedoel niet iedereen, misschien veel maar niet iedereen.
Straks als je wél mensen hebt die hun kind aan je toevertrouwen, kan het zomaar zijn dat je dan ook al je geduld nodig hebt met de ouders en beleefd moet blijven ondanks dat zij dat wellicht niet tegen jou zijn. Zie dit alvast als praktijkervaring..!

Maar er zijn vast ook wel leuke mensen die zich wel aan hun afspraken houden.

Succes!
Je hebt wel een lekker schoon huis nu!
quote:waranaka schreef op 18 februari 2014 @ 22:10:

Straks als je wél mensen hebt die hun kind aan je toevertrouwen, kan het zomaar zijn dat je dan ook al je geduld nodig hebt met de ouders en beleefd moet blijven ondanks dat zij dat wellicht niet tegen jou zijn. Zie dit alvast als praktijkervaring..!

Maar er zijn vast ook wel leuke mensen die zich wel aan hun afspraken houden.

Succes!

Haha bedankt !

Ik heb nu al twee paar super ouders die altijd hun afspraken na komen dus gelukkig is het er wel

Vind afzeggen ook geen probleem maar de manier waarop
Hahaha ja heerlijk schoon
quote:heartlove schreef op 18 februari 2014 @ 22:12:

[...]

Haha bedankt !

Ik heb nu al twee paar super ouders die altijd hun afspraken na komen dus gelukkig is het er wel

Vind afzeggen ook geen probleem maar de manier waarop

Gelukkig dat je ook leuke ervaringen hebt.

En je hebt gelijk, het was onbeschoft van die mensen. Maar zie het zo: hen had je liever niet als klant gehad joh!
Nee daar heb je gelijk in waranaka
Het niet nakomen maar ook het niet afzeggen van afspraken lijkt inderdaad vaker voor te komen. Bij restaurants wordt niet voor niets naar je naam, adres en telefoonnummer gevraagd, een hotel vraagt je creditcard gegevens, artsen, tandartsen en ziekenhuizen gaan boetes hanteren bij het niet nakomen van afspraken. Ik vind het onbeschoft maar mij overkwam het vorige week ook, ik zet mijn afspraken in mijn telefoon maar nadat ik, na jaren, eindelijk een nieuw exemplaar had aangeschaft bleek mijn agenda niet mee te zijn gekomen met het overzetten. Gelukkig was het een afspraak in de privésfeer maar ik voelde me knap lullig.
verba volant, scripta manent.
Mensen zijn onbeschofter geworden lijkt het.

Ik zou volgende keer vragen of ze op tijd kunnen afzeggen indien ze toch geen gebruik willen maken van je diensten.

Al dan niet via sms?

Netjes is anders en misschien laten ze dan nog steeds niks horen maar misschien sturen ze dan wel een berichtje.
Mogelijk dat de afbellers het moeilijk vonden om af te bellen omdat ze het rot voor je vonden of-weet-ik-veel en daarmee het telefoontje/smsje tot het laatst hebben uitgesteld...

Of inderdaad gewoon onbeschoft.

De tent heb je in ieder geval nu wel steeds mooi schoon, dat is dan weer een positief puntje
Kans bestaat dat de ander toch dacht dit geen vaste, officiële, serieuze afspraak was. Is mij ook weleens overkomen. Die persoon was verlegen, dacht dat het een serieuze, concrete belofte was die ik had gedaan dus verzuimde mij tijdig eraan te herinneren. Totdat hij ineens voor mijn neus stond en ik moest improviseren. Vreemd genoeg is hij altijd een beetje boos daarover gebleven.

Voortaan dus bevestiging vragen en zelf ook nog bevestigen. Daarna nogeens bellen om aan de afspraak te herinneren.
Geen excuses. Deze mensen zijn gewoon ronduit onbeschoft.
Je stuurt die mevrouw een bericht dat je het onbeschoft van haar vind??

Je krijgt toch ook geen smsje van de tandarts als je een afspraak vergeet: wat onbeschoft en een fijne dag verder?

Ik vind dat niet echt professioneel overkomen.

Ik vind het wel onbeschoft dat er zo met je omgegaan word, maar hou het professioneel. En ook niet met "je" en "u" door elkaar gebruiken, dat is ook niet hoe het hoort.

Ik wens je veel succes.
quote:meesmv3 schreef op woensdag 19 februari 2014 10:30 Je stuurt die mevrouw een bericht dat je het onbeschoft van haar vind??

Je krijgt toch ook geen smsje van de tandarts als je een afspraak vergeet: wat onbeschoft en een fijne dag verder?

Ik vind dat niet echt professioneel overkomen.

Ik vind het wel onbeschoft dat er zo met je omgegaan word, maar hou het professioneel. En ook niet met "je" en "u" door elkaar gebruiken, dat is ook niet hoe het hoort.

Ik wens je veel succes.

Nou bedankt

Ze was het niet vergeten, ze zei af voor de 2e keer en de laatste keer een half uur van te voren.. Dat het te ver was terwijl ze mijn adres al een week had... En ja dat vind ik onbeschoft en ik ben niet iemand die snel iets zegt maar nu een keertje wel.

Oh en als ze gewoon de dag er voor af had gezegd of een paar uur daarvoor had ik er geen problemen mee gehad.
@meesmv3,

Ja joh, schuif de schuld bij TO
quote:MarianneDavids schreef op dinsdag 18 februari 2014 22:32 Het niet nakomen maar ook het niet afzeggen van afspraken lijkt inderdaad vaker voor te komen. Bij restaurants wordt niet voor niets naar je naam, adres en telefoonnummer gevraagd, een hotel vraagt je creditcard gegevens, artsen, tandartsen en ziekenhuizen gaan boetes hanteren bij het niet nakomen van afspraken. Ik vind het onbeschoft maar mij overkwam het vorige week ook, ik zet mijn afspraken in mijn telefoon maar nadat ik, na jaren, eindelijk een nieuw exemplaar had aangeschaft bleek mijn agenda niet mee te zijn gekomen met het overzetten. Gelukkig was het een afspraak in de privésfeer maar ik voelde me knap lullig.Ik vind het onbeschoft maar mij overkwam het vorige week ook, ik zet mijn afspraken in mijn telefoon maar nadat ik, na jaren, eindelijk een nieuw exemplaar had aangeschaft bleek mijn agenda niet mee te zijn gekomen met het overzetten. Gelukkig was het een afspraak in de privésfeer maar ik voelde me knap lullig."

Ja ik snap dat je je lullig voelde, ik vergeet ook wel eens iets maar deze mevrouw zei gewoon: ik heb al iemand anders, nou daag !
quote:blommit schreef op woensdag 19 februari 2014 10:20 Kans bestaat dat de ander toch dacht dit geen vaste, officiële, serieuze afspraak was. Is mij ook weleens overkomen. Die persoon was verlegen, dacht dat het een serieuze, concrete belofte was die ik had gedaan dus verzuimde mij tijdig eraan te herinneren. Totdat hij ineens voor mijn neus stond en ik moest improviseren. Vreemd genoeg is hij altijd een beetje boos daarover gebleven.

Voortaan dus bevestiging vragen en zelf ook nog bevestigen. Daarna nogeens bellen om aan de afspraak te herinneren.

Het is natuurlijk een mogelijkheid maar ik denk in dit geval niet dat dat jet was want we hadden afgesproken dat ze het huis kwamen bekijken en mij zouden ontmoeten en vragen stellen.

Maar wie weet
Heel vervelend, sommige mensen hebben helaas niet door hoe onfatsoenlijk ze overkomen. Maar ik denk echt wel dat daar andere wel fatsoenlijke mensen tegenover staan. Komt wel goed toch?
Haha ja komt wel goed hoor !
@heartlove. Ja, ik ben het helemaal dat het onbeschoft is van haar. Dat schreef ik toch al. Ik vind het alleen niet professioneel overkomen als je een sms'je gaat stuurt dat je het onbeschoft vind.

@bettiepage. Lezen! Ik zeg juist dat ik het ook onbeschoft vind van die mevrouw die haar afspraak twee keer afzegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven