Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 17 februari 2014 om 12:11
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geschreven heb, maar lees en leef wel mee hoor!
Begin januari ben ik begonnen met de deal-ivf via GG, punctie viel 100% mee en 5 dagen later was er een verse terugplaatsing. Helaas bleek toen dat ik overstimulatie (de aangeprikte vullen zich dan weer met vocht en je kan vocht gaan lekken in de buikholte) had, met behoorlijk wat vrij vocht in mijn buik.
Toch besloten om de top-embryo terug te plaatsen, met de strikte voorwaarden dat ik bankrust zou nemen, veel moest drinken en na 3 dagen voor controle moest komen. Op die echo bleek dat het beter ging.
Ik voelde mij ook beter. Tot een ruime week na de terugplaatsing de klachten in hevigheid toenamen. Er was mij al verteld dat overstimulatie flink toe kon nemen als je zwanger was... Ik dus getest en jawel, zwanger!!
Helaas dus ook forse toename van de overstimulatie, waarbij ik om de dag voor echo moest. Na ongeveer 1,5 week was het omslagpunt bereikt, het vocht nam af ipv toe. Ik voelde mij ook opknappen.
En nu, nu ben ik ruim 7 weken zwanger en heb ik afgelopen vrijdag een prachtig hartje zien kloppen.
Mijn klachten van de overstimualtie zijn naadloos overgegaan in zwangerschapskwalen, 24/7 misselijk en regelmatig spugen. Het is voor een goed doel en het hoort er allemaal bij, maar uitputtend is het wel. Gister had ik een betere dag, vandaag weer minder. Nou ja, zolang het een beetje blijft afwisselen is het allemaal wel vol te houden!!
Voor in de openingspost.
uitgerekend oktober 2014
Begin januari ben ik begonnen met de deal-ivf via GG, punctie viel 100% mee en 5 dagen later was er een verse terugplaatsing. Helaas bleek toen dat ik overstimulatie (de aangeprikte vullen zich dan weer met vocht en je kan vocht gaan lekken in de buikholte) had, met behoorlijk wat vrij vocht in mijn buik.
Toch besloten om de top-embryo terug te plaatsen, met de strikte voorwaarden dat ik bankrust zou nemen, veel moest drinken en na 3 dagen voor controle moest komen. Op die echo bleek dat het beter ging.
Ik voelde mij ook beter. Tot een ruime week na de terugplaatsing de klachten in hevigheid toenamen. Er was mij al verteld dat overstimulatie flink toe kon nemen als je zwanger was... Ik dus getest en jawel, zwanger!!
Helaas dus ook forse toename van de overstimulatie, waarbij ik om de dag voor echo moest. Na ongeveer 1,5 week was het omslagpunt bereikt, het vocht nam af ipv toe. Ik voelde mij ook opknappen.
En nu, nu ben ik ruim 7 weken zwanger en heb ik afgelopen vrijdag een prachtig hartje zien kloppen.
Mijn klachten van de overstimualtie zijn naadloos overgegaan in zwangerschapskwalen, 24/7 misselijk en regelmatig spugen. Het is voor een goed doel en het hoort er allemaal bij, maar uitputtend is het wel. Gister had ik een betere dag, vandaag weer minder. Nou ja, zolang het een beetje blijft afwisselen is het allemaal wel vol te houden!!
Voor in de openingspost.
uitgerekend oktober 2014
woensdag 19 februari 2014 om 20:41
Wat ik mij eigenlijk afvraag.. ik sta zowel in Utrecht als Adam ingeschreven, ik hoop eigenlijk via Utrecht te kunnen starten omdat daar alle gesprekken al geweest zijn. Maar wat als Adam belt tegen de zomer dat ik aan de beurt ben, hoe lang zouden die gesprekken dan nog duren en kun je dan heel makkelijk aangeven dat je dus van 1 van de 2 afziet? Hebben Uppies in de andere fases hier ervaring mee gehad?
woensdag 19 februari 2014 om 20:59
Zuster, gefeliciteerd en duim voor jullie allemaal bankzitters!!
Sunshine, zoals je weet, ik heb geen ervaring zelf (alleen bij Amc ingeschreven), maar ik zou het lekker parallel laten lopen tot het moment dat je daadwerkelijk ergens start of wanneer je daar echt meer zicht op hebt gekregen vanuit dan wel Utrecht dan wel Amc. Ik vind dat persoonlijk niet a-sociaal of zo, zodra je aangeeft niet door te willen, valt er direct een plek vrij en schuift iedereen vanzelf op op de wachtlijst toch? Amc geeft trouwens nu ook voorlichtingsbijeenkomsten en pas daarna intake, dus wie weet wordt je daar ook al iets wijzer over 'doorlooptijd" .
Sunshine, zoals je weet, ik heb geen ervaring zelf (alleen bij Amc ingeschreven), maar ik zou het lekker parallel laten lopen tot het moment dat je daadwerkelijk ergens start of wanneer je daar echt meer zicht op hebt gekregen vanuit dan wel Utrecht dan wel Amc. Ik vind dat persoonlijk niet a-sociaal of zo, zodra je aangeeft niet door te willen, valt er direct een plek vrij en schuift iedereen vanzelf op op de wachtlijst toch? Amc geeft trouwens nu ook voorlichtingsbijeenkomsten en pas daarna intake, dus wie weet wordt je daar ook al iets wijzer over 'doorlooptijd" .
when nothing goes right, go left!
woensdag 19 februari 2014 om 21:24
Frizzl, mooi nieuws! Bekijken ze in Utrecht standaard hoe je eileiders eruit zien of had dat met je gezondheidssituatie te maken? In Amc doen ze dat volgens mij niet bij eerste 6 pogingen. Pas daarna. Toch best wel raar eigenlijk he, dat al die klinieken er zo hun eigen werkwijze op na houden..
when nothing goes right, go left!
woensdag 19 februari 2014 om 21:33
heb ik ook gehad in UMC, dan kijken ze je of je voldoende ei blaasjes hebt en of het er normaal uit ziet. Dit is inderdaad standaard.
Heel gek dat het zo afwijkt allemaal. Dat vind ik het fijne van Utrecht, je hebt alles al gehad en dan ga je de wachtlijst op. Als je dan aan de beurt bent, ga je ook gelijk starten.
Heel gek dat het zo afwijkt allemaal. Dat vind ik het fijne van Utrecht, je hebt alles al gehad en dan ga je de wachtlijst op. Als je dan aan de beurt bent, ga je ook gelijk starten.
donderdag 20 februari 2014 om 06:52
Fijn Frizz!
Bij mij vrijdag vervolgonderzoeken naar aanleiding van die echo in UMC. Na maanden regelmatig nu opeens een hele korte cyclus van 19 dagen (eerst 25) dus gisteren gebeld dat nieuwe cyclus is gestart. Vrijdag krijg ik een nieuwe echo (AFC onderzoek) en bloedprikken op FSH en AMH - en nog CMV virus, want dat was nog niet gebeurd. En dan 5 maart de uitslag van die onderzoeken.
Wordt nu wel weer even spannend
Bij mij vrijdag vervolgonderzoeken naar aanleiding van die echo in UMC. Na maanden regelmatig nu opeens een hele korte cyclus van 19 dagen (eerst 25) dus gisteren gebeld dat nieuwe cyclus is gestart. Vrijdag krijg ik een nieuwe echo (AFC onderzoek) en bloedprikken op FSH en AMH - en nog CMV virus, want dat was nog niet gebeurd. En dan 5 maart de uitslag van die onderzoeken.
Wordt nu wel weer even spannend