Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Rosings, Tammy en Onbekende: succes met jullie pogingen!!!

Frizz, spannende ontwikkeling, ken jij die man al of moet je hem nog leren kennen/ontmoeten?
quote:Frizz schreef op 09 februari 2014 @ 12:02:

Een vriendin van mij heeft een goede homoseksuele vriend die graag een kindje wil krijgen. Geen co-ouderschap, geen rechten, alleen af en toe komen knuffelen en wellicht eens een dierentuinbezoekje.

Geen idee of zo'n constructie iets voor mij is, maar ik heb gezegd dat ze wel over mij mag vertellen. Wat raar dit! Leuk Frizz. Zou natuurlijk zo maar kunnen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Frizz schreef op 09 februari 2014 @ 12:02:

Een vriendin van mij heeft een goede homoseksuele vriend die graag een kindje wil krijgen. Geen co-ouderschap, geen rechten, alleen af en toe komen knuffelen en wellicht eens een dierentuinbezoekje.

Geen idee of zo'n constructie iets voor mij is, maar ik heb gezegd dat ze wel over mij mag vertellen. Wat raar dit!

Dit wordt wel een lastige constructie denk ik. Want zo te zien wil hij geen gewoon donor zijn maar wil hij een kindje krijgen. Als hij een kindje wil krijgen, is hij dus ook vader. En bij alles wat niet donorschap is, horen rechten en plichten volgens de wet.

Goed in verdiepen hoor!!

Maar spannend!
Oh ik weet helemáál niet of ik dit wil hoor, maar ik ga het natuurlijk niet zomaar van te voren af laten ketsen. Ik ken deze man niet, alleen van naam en verhalen. Mijn vriendin vertelde dat hij al ongeveer een jaar op zoek is.

Vinyl deze man wil geen enkele verantwoordelijkheid en zou dus ook gewoon een donorcontract tekenen. Dat is voor mij sowieso een voorwaarde. Maar zoals ik er nu naar kijk zou ik het wel een fijn idee vinden als ik de donor (wie het dan ook zou zijn) ook kan ontmoeten, en dat hij er op afstand eventueel wil zijn voor mijn kindje.

De reden dat ik deze weg nog helemaal niet geëxploreerd heb is omdat ikzelf in mijn omgeving helemaal niemand ken die zou openstaan voor zoiets. Althans, voor zover ik weet.
Wat ik heel grappig vond trouwens, betreffende vriendin is één van mijn langste vriendschappen, we zien elkaar alleen weinig. Nooit gesproken over alleenstaand moederschap of iets dergelijks, maar gister voor ze de deur uitging naar mij zei ze tegen haar man: "Frizz gaat me vertellen dat ze moeder wil worden, en dat ze er alleen voor gaat". Het is maar één simpel zinnetje, maar het voelt zo steunend dat mijn omgeving zo naar mij en mijn plannen kijkt.
Frizz, in ieder geval moet dat je een fijn gevoel geven! Dat je vriendin je zo steunt! Dat is heel waardevol. En wat betreft die vriend, dat moet je natuurlijk heel goed uitzoeken en alles heel goed vastleggen. Ik zou me er al in verdiepen voor je hem eventueel spreekt. Dan weet je al wat meer als je hem spreekt. Wel spannend hoor!

Hier ga ik volgende week maar units reserveren in Denemarken. Dan weet ik zeker dat ik met dezelfde donor nog een tijdje door kan. Belangrijk voor mijn immuunsysteem, niet teveel wisselingen. Zijn er mensen die ervaring hebben met Cryos en het reserveren en opslaan daar?
Hallo Dames,

23 januari heb ik mijn eerste poging gehad.

Zondag 26 januari ben ik daarna gelijk een week op vakantie gegaan. Heerlijke vakantie gehad.

Op de ene laatste dag, zaterdag had ik begin van de middag steken onderin mijn buik, mhh…eind van de middag had ik last van mijn rechter hand. Zondags vlogen wij terug en werd mijn hand steeds dikker en roder, en door het vliegen pijnlijker.

Toch de beslissing genomen om af te wachten tot maandag, en dan eventueel naar de huisarts te gaan.

Maandag van de huisarts met spoed doorgestuurd naar de reumatoloog, omdat ik een auto-immunziekte heb was de kans op gewrichtsontsteking groot. En….als ik zwanger zou zijn dan mocht ik niet de medicijnen van de huisarts (corticosteroïden of NSAIDs). Tja… De reumatoloog was het met de diagnose van de huisarts eens, maar scheef daarachter ook de diagnose: anders….. Dit snapte ik niet, maar nu wrs wel….namelijk dat hormonen hier invloed op kunnen hebben?, want:

Met name voor de dames die al heel lang bezig zijn en aan wie ik zoveel heb gehad met het maken van mijn beslissing, vind ik het moeilijk om het volgende te vertellen…….

Ik had totaal niet rekening gehouden dat het in een keer raak zou kunnen zijn, maar: het kan! Ik ben zwanger.

Heel spannend hoe de komende tijd alles gaat.…

24 februari de echo om te kijken of er een hartje klopt.
Muppet, van harte gefeliciteerd hoor! Gewoon melden hoor, geen terughoudendheid. Het is jouw zwangerschap en je gegund! Lekker genieten en houd je reumatoloog bij de hand. Auto immuunziekten en zwangerschap kunnen tricky zijn.
Van harte Muppet! Wat fijn zeg!
wow muppet! Congrats!!!
when nothing goes right, go left!
Gefeliciteerd muppet!!
Go Muppet go! Gaaaaaf!
@frizz: Dat is precies het soort constructie waar ik met mijn donor op uit kom, geen rechten, geen plichten, wel betrokkenheid.

Gefeliciteerd muppet!
Gefeliciteerd muppet!!

Emma, is het bedrag eenmalig? Dan is dat het wel waard denk ik? Of anders zelf stoeien met de voorlopige teruggaaf via de site van de bd (of ze bellen voor advies)?

Tammy, geen ervaring mee nog, maar deel je het hier als je het weet?

Ik mag de 21ste voor m'n intake!
Wauw muppet, wat fijn voor je! Gefeliciteerd, spannend en leuk 24 februari.
Dank jullie wel!

Nog zo onwerkelijk...
Dames, het is zo ver... Ik heb over 2 weken mijn intake bij het AMC. Ik ben hyper maar ook zenuwachtig. Welke vragen kan ik verwachten, gaan ze moeilijk doen over mijn PCOS of, gaan ze moeilijk doen over mijn overgewicht....? Ik heb een BMI van hoger dan 35... :(

Iemand tips over de intake?
Gefeliciteerd, Muppet32!! Geweldig nieuws, na de eerste poging! Ik wens je een goede zwangerschap toe.
Gefeliciteerd, Muppet!!! Spannend allemaal.

Frizz, succes! Ik ben benieuwd wat die man nu precies wil. Op zich wel mooi als de donor bekend is.

Kipje, succes de 21e!
spannend f1978! mag ik vragen wanneer jij je hebt ingeschreven voor Amc? Kan ik beetje inschatten wanneer ik aan de beurt ben
when nothing goes right, go left!
quote:f1978 schreef op 11 februari 2014 @ 22:59:

Dames, het is zo ver... Ik heb over 2 weken mijn intake bij het AMC. Ik ben hyper maar ook zenuwachtig. Welke vragen kan ik verwachten, gaan ze moeilijk doen over mijn PCOS of, gaan ze moeilijk doen over mijn overgewicht....? Ik heb een BMI van hoger dan 35... :(

Iemand tips over de intake?

Spannend hoor! Weet niet hoe het bij het AMC gaat, dus dat weet ik niet. Mijn intake was in Arnhem en ik kreeg vragen over mijn opvoeding, mijn leven en mijn sociale leven. Ook hoe mijn vrienden en familie denken over mijn keuze. Ik had niks voorbereid, maar had voor mezelf bedacht dat ik gewoon mezelf wilde zijn. Ik ben wie ik ben en dat mochten ze zien. Het feit dat wij er überhaupt al over nadenken en dan ook nog de keuze maken, zegt genoeg over onze kracht! Daar heb ik dus erg op vertrouwd.

En verder je BMI; ik ben ook te zwaar en in Arnhem houden ze een maximale BMI van 30 aan. Ik heb via verschillende kanten gehoord dat je vaak eerst moet afvallen voordat je mag beginnen. Maar weet dus niet hoe dat in het AMC is.

In ieder geval succes!
Smile1975: ik heb me in december 2012 ingeschreven en kon afgelopen september terecht. Door omstandigheden heb ik het uitgesteld en zou ik in januari een afspraak hebben maar dat is uiteindelijk februari geworden (dit komt omdat het KID centrum nu van het AMC is) In principe dus 9 maanden wachttijd maar ik zag gisteren op de website dat de teller nu op 11 maanden staat.

Mammienator: ik zat te denken om even snel een crash dieet te volgen maar dat is ook niet goed voor me...ik zal ook aangeven dat ik nu gezond aan het eten ben etc, maar dat dat niet zo snel gaat. Ik vind dit eigenlijk het meest spannende gedeelte... ;-(
Gefeliciteerd Muppet!!!
@f1978 ja snap dat je dit spannend vindt! Crash dieet is inderdaad geen goed idee lijkt me en hou je niet vol (mijn ervaring). Het is nu zoals het is, wacht af wat ze zeggen en als ze erover beginnen vertellen wat je er nu aan doet . Meer kan je niet doen denk ik.... Succes!
Ik zal het inderdaad gewoon afwachten. Ik krijg het toch niet voor elkaar om binnen 1,5 week 23kg af te vallen

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte. Maandag 25/2 is het zo ver... :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven