Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zaterdag 22 februari 2014 om 12:35
oeps sorry Frizz, ik vergeet soms dat de intake ook voor de wachtlijst kan zijn
en ik heb ook nog nooit zoveel termen en afkortingen gegoogeld als hier hoor, zit ook (nog) niet helemaal in de termen hahaha
BIH welkom!
mevrouwr fijn dat de 9maanden beurs leuk was! veel geshopt?
gavia ik denk in plaatjes! spannende tijd! wel een fijn gevoel denk ik dat je alles bijna geregeld hebt
en ik heb ook nog nooit zoveel termen en afkortingen gegoogeld als hier hoor, zit ook (nog) niet helemaal in de termen hahaha
BIH welkom!
mevrouwr fijn dat de 9maanden beurs leuk was! veel geshopt?
gavia ik denk in plaatjes! spannende tijd! wel een fijn gevoel denk ik dat je alles bijna geregeld hebt
zaterdag 22 februari 2014 om 13:36
Rosings, mijn cyclus schommelt tussen 27 en 33 dagen en ik heb vrij korte fase voor mijn eisprong. Meestal word ik op dag 11 of 12 geinsemineerd, maar heb nu bij verschillende pogingen gehad dat ik pas na 18/19 dagen ongesteld word en zels 1x pas na 22 dagen.
Daarom wacht ik of mijn ongesteldheid af en pas op z'n vroegst na dag 20 test ik evt.
Daarom wacht ik of mijn ongesteldheid af en pas op z'n vroegst na dag 20 test ik evt.
zaterdag 22 februari 2014 om 14:24
zaterdag 22 februari 2014 om 14:59
Zojo, ik ga hard voor je duimen!!!
Happy, welkom hier en succes!!
Gavia, de laatste loodjes. Spannend he?
Mijn dochter is nu 4 weken oud, het gaat allemaal heel goed. Wel veel last van krampjes, maar dat hebben eigenlijk alle baby's. Maar echt niet leuk om te zien als je kind pijn heeft.
Ik geniet echt van haar!!
Happy, welkom hier en succes!!
Gavia, de laatste loodjes. Spannend he?
Mijn dochter is nu 4 weken oud, het gaat allemaal heel goed. Wel veel last van krampjes, maar dat hebben eigenlijk alle baby's. Maar echt niet leuk om te zien als je kind pijn heeft.
Ik geniet echt van haar!!
zaterdag 22 februari 2014 om 17:07
zaterdag 22 februari 2014 om 17:17
zaterdag 22 februari 2014 om 17:29
Volgende week Rosings. Soms heb ik goede hoop, gezien de symptomen. Andere momenten geen enkel vertrouwen. Vanwege alle stress.
Zowel zus als vader hebben het contact met mij verbroken. Zij staan niet achter mijn keuze om alleenstaand moeder te worden. Met name vanwege ethische en religieuze overwegingen. Ook vinden zij mij als mens ongeschikt. Mijn vader heeft vorige week alle handen van mij afgetrokken. Mijn zus gisteravond, middels haar man. Motivatie: De keuze die je op dit gebied maakt is onethisch, egoïstisch, en on-Bijbels. Komt bij dat je geen enkele moeite wil doen om je te verantwoorden voor je daden.
Prima, ik kan ook zonder ze. Heb veel steun en liefde, van moeder, vriend en vriendinnen. Maar de manier waarop het gisteravond ging. Zo liefdeloos en zelfgenoegzaam. Daar heb ik veel stress van.
Al heb ik vandaag een heerlijke dag gehad met een vriendin en haar vier kinderen. Daar waar zwager en zus met hun mond belijden christen te zijn, maar in daad volkomen liefdeloos zijn, heeft vriendin, ook christen, door woord en daad laten zien dat het ook anders kan, zonder dat ze haar eigen standpunt (kinderen binnen gezin tussen man en vrouw) hoeft te verloochenen.
Zowel zus als vader hebben het contact met mij verbroken. Zij staan niet achter mijn keuze om alleenstaand moeder te worden. Met name vanwege ethische en religieuze overwegingen. Ook vinden zij mij als mens ongeschikt. Mijn vader heeft vorige week alle handen van mij afgetrokken. Mijn zus gisteravond, middels haar man. Motivatie: De keuze die je op dit gebied maakt is onethisch, egoïstisch, en on-Bijbels. Komt bij dat je geen enkele moeite wil doen om je te verantwoorden voor je daden.
Prima, ik kan ook zonder ze. Heb veel steun en liefde, van moeder, vriend en vriendinnen. Maar de manier waarop het gisteravond ging. Zo liefdeloos en zelfgenoegzaam. Daar heb ik veel stress van.
Al heb ik vandaag een heerlijke dag gehad met een vriendin en haar vier kinderen. Daar waar zwager en zus met hun mond belijden christen te zijn, maar in daad volkomen liefdeloos zijn, heeft vriendin, ook christen, door woord en daad laten zien dat het ook anders kan, zonder dat ze haar eigen standpunt (kinderen binnen gezin tussen man en vrouw) hoeft te verloochenen.
Waar zit de any-key?
zaterdag 22 februari 2014 om 18:15
wow, even een dagje klussen in huis (vast een klein beetje inrichten op wat hopelijk komen gaat ) en wat een activiteit hier!
@ Happy: welkom!! Het is een warm bad hier dus je voelt je vast snel op je gemak. Zo fijn om alle ervaringen te lezen en te delen en voor de benodigde steun in mindere tijden...
@ Houston: hoewel je eerder al aangaf dat de relatie met je zus en vader op z'n zachts gezegd beroerd was, dit is toch wel een klap in je gezicht. Zo niet fair
@ Zojo: heavy dagje voor je geweest gisteren, maar wat je zegt: positive thinking is het beste (en meeste ) wat je nu kunt doen. Ik doe met je mee voor jou
@ Kipje: het gaat beginnen, joehoe!!! Benieuwd hoe de Denen je bevallen
@ Gavia: Zo spannend lijkt me, die laatste dagen/weken, weet je eigenlijk al of het jongetje of meisje wordt? En ach, zo op het einde van de rit mag je erbij zitten zoals je helemaal lekker zelf wilt (anders ook uiteraard, maar nu zeker!! )
En nogmaals voor alle bankzitters: op naar een goede afloop!!
(en nu maar hopen dat ik niemand ben vergeten..... )
@ Happy: welkom!! Het is een warm bad hier dus je voelt je vast snel op je gemak. Zo fijn om alle ervaringen te lezen en te delen en voor de benodigde steun in mindere tijden...
@ Houston: hoewel je eerder al aangaf dat de relatie met je zus en vader op z'n zachts gezegd beroerd was, dit is toch wel een klap in je gezicht. Zo niet fair
@ Zojo: heavy dagje voor je geweest gisteren, maar wat je zegt: positive thinking is het beste (en meeste ) wat je nu kunt doen. Ik doe met je mee voor jou
@ Kipje: het gaat beginnen, joehoe!!! Benieuwd hoe de Denen je bevallen
@ Gavia: Zo spannend lijkt me, die laatste dagen/weken, weet je eigenlijk al of het jongetje of meisje wordt? En ach, zo op het einde van de rit mag je erbij zitten zoals je helemaal lekker zelf wilt (anders ook uiteraard, maar nu zeker!! )
En nogmaals voor alle bankzitters: op naar een goede afloop!!
(en nu maar hopen dat ik niemand ben vergeten..... )
when nothing goes right, go left!
zaterdag 22 februari 2014 om 18:53
quote:smile1975 schreef op 22 februari 2014 @ 18:15:
Jup, een meisje!
Erbij zitten zoals ik wil --> heerlijk, maar die jeuk he, die is zo vervelend... En soms moet ik toch nog even het huis uit, zo met opgerolde kleding is dat niet echt te doen
Jup, een meisje!
Erbij zitten zoals ik wil --> heerlijk, maar die jeuk he, die is zo vervelend... En soms moet ik toch nog even het huis uit, zo met opgerolde kleding is dat niet echt te doen
zaterdag 22 februari 2014 om 18:59
zaterdag 22 februari 2014 om 20:08
Succes met die jeuk Gavia! Koelen inderdaad, en mag je iets van menthol poeder gebruiken? Geen idee of dat mag tijdens zwangerschap.
Op een bepaalde manier voelt het heel vreemd dat de overgang realiteit kan zijn. Op m'n 30e. Af en toe schoot het wel eens door mijn hoofd, maar dat het echt zou kunnen gebeuren? Nee, nooit rekening mee gehouden. Afwachten nu dus. Ben wel heel blij dat ik in Utrecht al in de onderzoeksmolen zit nu; als ik me alleen in Amsterdam had ingeschreven had ik nog niks geweten.
Succes op de achtbanen Houston en ik leef met je mee met wat er nu allemaal gebeurd met je vader en zus. Je weet me te vinden als ik iets voor je kan doen of als je wilt praten. Dikke knuffel!
Op een bepaalde manier voelt het heel vreemd dat de overgang realiteit kan zijn. Op m'n 30e. Af en toe schoot het wel eens door mijn hoofd, maar dat het echt zou kunnen gebeuren? Nee, nooit rekening mee gehouden. Afwachten nu dus. Ben wel heel blij dat ik in Utrecht al in de onderzoeksmolen zit nu; als ik me alleen in Amsterdam had ingeschreven had ik nog niks geweten.
Succes op de achtbanen Houston en ik leef met je mee met wat er nu allemaal gebeurd met je vader en zus. Je weet me te vinden als ik iets voor je kan doen of als je wilt praten. Dikke knuffel!