Mode & Beauty alle pijlers

Bontjas

21-02-2014 13:11 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het overlijden van mijn oma een aantal bontjassen in handen gekregen. Nou zijn ze, op een na denk ik, allemaal nep. Het gaat mij nu om die ene jas waarvan ik denk dat deze echt is. Ik heb de jas al onderworpen aan meerdere bonttesten. Nu zou ik alleen willen weten wat voor bont het dan is. Kan ik met de jas naar een winkel gaan zodat zij dit kunnen nagaan? Ik ben van plan om de jassen te gaan verkopen, dus het zou wel fijn zijn om dit te weten.
Even langs de 'betere' tweedehands (of beter gezegd: vintage winkels? Daar hebben ze er vast wel oog voor ivm hun eigen inkoop beleid.
Wie wil er in deze tijd nog een derdehands bontjas kopen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 februari 2014 @ 13:15:

Wie wil er in deze tijd nog een derdehands bontjas kopen?Begrijp ik ook niet
Waarom niet? De jassen zien er super gaaf uit. Geloof me, er zijn er genoeg die ze willen kopen.
quote:pimkie schreef op 21 februari 2014 @ 13:33:

Waarom niet? De jassen zien er super gaaf uit. Geloof me, er zijn er genoeg die ze willen kopen.Ja zal best.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:pimkie schreef op 21 februari 2014 @ 13:33:

Waarom niet? De jassen zien er super gaaf uit. Geloof me, er zijn er genoeg die ze willen kopen.En dat houd jij in stand.
Mss op de Russische marktplaats proberen.
Echt bont zou verboden moeten worden, maar dat terzijde...

Kan je niet even googelen naar het merk wat erin de jas staat? En als dit niks oplevert zou ik ook even langs een vintage 2dehandswinkel gaan.
De jas een bont voor dieren schenken zodat de jas als voorlichtingsmatriaal gebruikt kan worden.
http://www.youtube.com/watch?v=ODNiOk4vZhc
quote:StoraHuntur schreef op 21 februari 2014 @ 13:37:

Mss op de Russische marktplaats proberen.
Ik denk naar een leerlooier.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een gezeur zeg. TO heeft nou eenmaal die jas van een beest dat wellicht al 50 jaar dood is. Ze doet er niets of niemand kwaad mee als ze het verkoopt. Of er een grote markt voor is betwijfel ik.
Je loopt kans dat een of andere agressieve aso die zijn kans ruikt om ongestraft te terroriseren, verf over je heengooit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:markovic schreef op 21 februari 2014 @ 13:58:

Wat een gezeur zeg. TO heeft nou eenmaal die jas van een beest dat wellicht al 50 jaar dood is. Ze doet er niets of niemand kwaad mee als ze het verkoopt. Of er een grote markt voor is betwijfel ik.

Zeuren? Pffff.

Niemand zegt dat ze iemand kwaad doet. Lé-zen.
Liever één jas 'recyclen' (want zoals al is gezegd, het dier is nu al eenmaal dood) dan een 'nieuwe' jas fabriceren waarvoor een of meerdere dieren gedood worden. Ik zou niet weten hoe ik het in stand zou houden. Als niemand meer zijn tweede, derde of vierde hands bontjas zou verkopen, zal er toch altijd wel bont op de markt verschijnen, tenzij niemand het meer koopt. Ik denk dat die kans niet heel groot is. Dan liever recyclen. Ik ben zelf ook geen bont liefhebber en daarom doe ik de jassen ook weg.
Nou gezien het feit dat het grootste deel van die bont randjes die op jassen zitten die nu zo in zijn van echt bont zijn, zou er best eens een markt voor kunnen zijn.

Helaas.
quote:pimkie schreef op 21 februari 2014 @ 14:39:

Liever één jas 'recyclen' (want zoals al is gezegd, het dier is nu al eenmaal dood) dan een 'nieuwe' jas fabriceren waarvoor een of meerdere dieren gedood worden. Ik zou niet weten hoe ik het in stand zou houden. Als niemand meer zijn tweede, derde of vierde hands bontjas zou verkopen, zal er toch altijd wel bont op de markt verschijnen, tenzij niemand het meer koopt. Ik denk dat die kans niet heel groot is. Dan liever recyclen. Ik ben zelf ook geen bont liefhebber en daarom doe ik de jassen ook weg.Oja, ook zo'n loos excuus "het dier is toch al dood". Dus dan nog maar even recyclen, oftewel nog geld proberen te verdienen aan dat dierenleed. Ik zou die jas weggooien omdat ik echt tegen bont ben of zoals iemand al suggereerde, weggeven als voorlichtingsmateriaal.
Cum non tum age
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 februari 2014 @ 14:36:

[...]

Zeuren? Pffff.

Niemand zegt dat ze iemand kwaad doet. Lé-zen.Nou...ik zag toch al iemand schrijven dat TO het in stand houdt.
quote:noa schreef op 21 februari 2014 @ 14:53:

Oja, ook zo'n loos excuus "het dier is toch al dood". Dus dan nog maar even recyclen, oftewel nog geld proberen te verdienen aan dat dierenleed. Ik zou die jas weggooien omdat ik echt tegen bont ben of zoals iemand al suggereerde, weggeven als voorlichtingsmateriaal.Dit dus.
In de kliko ermee
er zijn nog enkele bontwinkels in Nederland, bijvoorbeeld in Den Haag.

Misschien kunnen zij je verder helpen?
quote:noa schreef op 21 februari 2014 @ 14:53:

[...]

Oja, ook zo'n loos excuus "het dier is toch al dood". Dus dan nog maar even recyclen, oftewel nog geld proberen te verdienen aan dat dierenleed. Ik zou die jas weggooien omdat ik echt tegen bont ben of zoals iemand al suggereerde, weggeven als voorlichtingsmateriaal.

Even daargelaten of je er geld voor moet vragen.

Maar je kunt het ook positief zien. Er is NU iemand in NL die een bontjas wil kopen, die kan beter de 2e handsjas van TO kopen, dan een jas waarvoor een nieuw dier voor geslacht gaat worden.
quote:lilalinda schreef op 21 februari 2014 @ 15:01:

[...]

Even daargelaten of je er geld voor moet vragen.

Maar je kunt het ook positief zien. Er is NU iemand in NL die een bontjas wil kopen, die kan beter de 2e handsjas van TO kopen, dan een jas waarvoor een nieuw dier voor geslacht gaat worden.Precies. Mocht mijn oma bontjassen gehad hebben, zou ik die gewoon dragen. Zelf een nieuwe kopen zou ik dan weer nooit doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven