Mode & Beauty alle pijlers

Bontjas

21-02-2014 13:11 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het overlijden van mijn oma een aantal bontjassen in handen gekregen. Nou zijn ze, op een na denk ik, allemaal nep. Het gaat mij nu om die ene jas waarvan ik denk dat deze echt is. Ik heb de jas al onderworpen aan meerdere bonttesten. Nu zou ik alleen willen weten wat voor bont het dan is. Kan ik met de jas naar een winkel gaan zodat zij dit kunnen nagaan? Ik ben van plan om de jassen te gaan verkopen, dus het zou wel fijn zijn om dit te weten.
Als ze weer in de mode komen, worden ze volgens mij ook gewoon weer gedragen. Net als nu met die lelijke bontkragen, waarvan het de dragers geen ene moer interesseert wat voor dierenleed erbij hoort. Ik vind dat zó bizar. Iedereen moet ineens zo'n jas, en als je er wat over vraagt, krijg je een glazige blik.
Als jij die bontjas draagt, of hij nou nieuw is of 10e hands, dan draag je uit dat je het oké vindt om bont te dragen.

Bovendien weet een ander niet of hij nieuw gekocht is of niet, dus op die manier werk je mee aan het in stand houden.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 21 februari 2014 @ 15:11:

Als jij die bontjas draagt, of hij nou nieuw is of 10e hands, dan draag je uit dat je het oké vindt om bont te dragen.

Bovendien weet een ander niet of hij nieuw gekocht is of niet, dus op die manier werk je mee aan het in stand houden.

Ben ik het wel mee eens, eigenlijk. Ik zou er voor thuis een apart kussen van maken of zo, of weggooien, maar ik zou hem niet dragen of verkopen.

Ik draag zelf alleen maar overduidelijk nepbont, ook om te voorkomen dat anderen die het leuk vinden een echte gaan kopen (soms heb je echt zulk goed nepbont).

TO gaat hem niet dragen.

iemand gaat hem dragen die het oke vindt, heb liever dat die iemand een ouwetje koopt, dan een nieuwe

Bovendien weet een ander niet of hij nieuw gekocht is of niet, dus op die manier werk je mee aan het in stand houden.Helemaal met je eens.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Melpomene schreef op 21 februari 2014 @ 15:11:

Als ze weer in de mode komen, worden ze volgens mij ook gewoon weer gedragen. Net als nu met die lelijke bontkragen, waarvan het de dragers geen ene moer interesseert wat voor dierenleed erbij hoort. Ik vind dat zó bizar. Iedereen moet ineens zo'n jas, en als je er wat over vraagt, krijg je een glazige blik.Veel van deze bontkraag-dragers weten niet eens dat bont van een dier komt. Die denken ook dat melk en vlees ook in een fabriek gemaakt worden.
De bontjassen van mijn oma (ja, ze had er een aantal) zijn verkocht, maar leverden niet veel op.
Ik hoor best wel fanatieke reacties tegen bont. Ik ben niet tegen bont, wel tegen overmatig onnodig dierenleed en dat hoeft niet altijd samen te gaan. Voor de fanatici, draag je dan ook geen lederen schoenen? of jassen? en je eet zeker ook geen vlees?

En hoe zit het met overmatig onnodig kinderleed? letten jullie daar wel op met kleding dat het niet uit zo'n kinderfabriekje komt?
quote:nina1966 schreef op 21 februari 2014 @ 16:55:

Ik hoor best wel fanatieke reacties tegen bont. Ik ben niet tegen bont, wel tegen overmatig onnodig dierenleed en dat hoeft niet altijd samen te gaan. Voor de fanatici, draag je dan ook geen lederen schoenen? of jassen? en je eet zeker ook geen vlees?

En hoe zit het met overmatig onnodig kinderleed? letten jullie daar wel op met kleding dat het niet uit zo'n kinderfabriekje komt?

Ja hoor, we konden erop wachten. Als je ergens tegen bent, moet je dus meteen tegen alles zijn, want anders klopt het niet?

Fyi, ik draag geen leer, heb ook geen leren tas of dergelijke, ik eet geen vlees en ik let ook zoveel mogelijk op waar ik mijn kleding koop. Moet wel zeggen dat ik liever heb dat een kind in zo'n fabriekje werkt dan dat ze in de prostitutie gebruikt worden.
Cum non tum age
Volgens mij zijn ze er in dierenasiels blij mee, als knuffeldeken voor jonge dieren zonder mama.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 21 februari 2014 @ 20:02:

Volgensmij zijn ze er in dierenasiels blij mee, als knuffeldeken voor jonge dieren zonder mama.

Dat is wel een mooi doel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bah wat een hypocrisie! Een bontjas is het mooiste wat er is, zeker een erfstuk. En degenen die dat veroordelen vreten wel iedere dag een boterham met worst en bakken een kipfiletje op. Wees dan consistent, en dat zijn de meesten niet.

Bah bah en nog eens bah!
een bontjas is walchelijk
quote:nina1966 schreef op 21 februari 2014 @ 16:55:

Bont = dierenleed.

Onnodig dierenleed zelfs
Consistent ???

con·sis·tent (bijvoeglijk naamwoord)

samenhangend, hecht: een consistent betoog
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:scarry schreef op 21 februari 2014 @ 20:14:

Bah wat een hypocrisie! Een bontjas is het mooiste wat er is, zeker een erfstuk. En degenen die dat veroordelen vreten wel iedere dag een boterham met worst en bakken een kipfiletje op. Wees dan consistent, en dat zijn de meesten niet.

Bah bah en nog eens bah!

Lul niet, ik ben niet hypocriet.

Vind je dit echt het mooiste wat er is?
Cum non tum age
Noa wil je die plaatjes weghalen, ik vind ze echt walgelijk
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 februari 2014 @ 20:17:

[...]

Bont = dierenleed.

Onnodig dierenleed zelfsIk weet dat ik er alleen in sta, maar ik vind die vieze, massale vleesconsumptie onnodiger dan een jas waar je zelf 20 jaar mee doet en die wordt overgedragen van dochter tot kleindochter en achterkleindochter etc.
Noa, is dat nodig zonder waarschuwing? Nee, ik draag geen bont, ben anti en wens niet ongevraagd geconfronteerd te worden met zulke beelden.
quote:scarry schreef op 21 februari 2014 @ 20:23:

[...]

Ik weet dat ik er alleen in sta, maar ik vind die vieze, massale vleesconsumptie onnodiger dan een jas waar je zelf 20 jaar mee doet en die wordt overgedragen van dochter tot kleindochter en achterkleindochter etc.het is appels en peren vergelijken. Je kan niet zeggen, ik vind armoede en dakloosheid in Nederland onzin want in Afrika hebben ze pas echt honger. Het 1 maakt niet dat het ander oke is. Bont is gewoon niet oké, of het nu van je oma is geweest of niet.
Ga je ook dit soort plaatjes plaatsen als iemand in de rubriek 'eten' om een recept met vlees vraagt, @Noa?

Ik zou nooit zelf een nieuwe bontjas kopen en daarmee 'vraag' creëren, maar dit is toch een totaal ander verhaal.
Scarry, als iemand begint over dat vlees uit de bioindustrie het lekkerste is wat er is dan evt. wel ja.

Ik vond die opmerking van jou dat bont het mooiste is dat er is echt stuitend. Hoe kun je iets mooi vinden waar zoveel leed achter zit.
Cum non tum age
En voor degenen die ongevraagd met mijn foto's werden geconfronteerd terwijl ze tegen bont zijn: dit was niet mijn bedoeling, was onnadenkend en impulsief.
Cum non tum age
Dank Noa.
quote:scarry schreef op 21 februari 2014 @ 20:26:

Ik zou nooit zelf een nieuwe bontjas kopen en daarmee 'vraag' creëren, maar dit is toch een totaal ander verhaal.Maar uit onderzoek is gebleken dat de tweedehands markt voor goederen doorgaans juist de markt voor nieuwe producten ondersteunt. Verkopers van tweedehands upgraden vaak namelijk naar een nieuw product. Dus in feite is het helemaal niet zo'n ander verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven