carnavalskostuum

21-02-2014 13:56 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar voor het eerst carnaval vieren, in NB.

Maar echt geen idee wat ik aan moet!

Ik dacht aan hippie, jaren '80 of cowgirl ofzo maar echt orgineel is dat denk ik.

Wie heeft er leuke ideeen?
quote:nlies schreef op 21 februari 2014 @ 16:16:

Doe gewoon een "Royke huispak "aan harde krullen in het haar, en klaar

Dat is nog lekker warm ook!

Als ik ooit carnaval ga vieren - en dat zal waarschijnlijk vast een keer moeten gaan gebeuren - dan wil ik als Indiaan.

Wat ik niet begrijp: mensen die vrijwillig prins(es) willen worden. Op 12-jarige leeftijd. In een witte panty met zwarte lakschoenen eronder. Maar in dit dorp is het geloof ik best een eer. :-)
Ik vond het altijd leuk om me te verkleden als Morticia Addams.
quote:Derpina schreef op 21 februari 2014 @ 16:09:

Hoezo? Ik zal een paar punten opsommen.

-Mensen van boven de sloten snappen carnaval gewoon niet.

-Het is iets Brabants/Limburgs niets verschrikkelijkers om in een een accent van boven de sloten te horen.

-Zaterdag avond is de meest verschrikkelijke avond in de stad i.v.m het bezoek van mensen van boven de sloten.

-De meeste vechtpartijen en mensen die opgepakt worden komen altijd van boven de sloten.

-Mannen van boven de sloten zien het vooral als rond neuken. En denken dat alles in eens geoorloofd is met carnaval.

-Je ziet meteen het verschil tussen Brabanders en mensen buiten Brabant door de kleding het gedrag (uitlachen van mensen etc).

En begrijp het niet verkeerd er lopen ook Brabantse dozen bij die het niet snappen hoor

Maar om 1 keer per jaar als "hoer" over straat te gaan hoort niet bij carnaval.

Goed en verder ga ik er niet op in.Zo, ga je lekker? Valt wel mee met die zuiderlijke gastvrijheid en vriendelijkheid dus. Gelukkig ken ik genoeg brabo's die het hartstikke leuk vinden dat ik bij hen carnaval kom vieren en ben ik gewoon welkom. En ik heb er zin in! Hopelijk kom ik niet van die onaardige vijandige "feestvierders" tegen zoals jij.

-Het is iets Brabants/Limburgs niets verschrikkelijkers om in een een accent van boven de sloten te horen.

-Zaterdag avond is de meest verschrikkelijke avond in de stad i.v.m het bezoek van mensen van boven de sloten.

-De meeste vechtpartijen en mensen die opgepakt worden komen altijd van boven de sloten.

-Mannen van boven de sloten zien het vooral als rond neuken. En denken dat alles in eens geoorloofd is met carnaval.

-Je ziet meteen het verschil tussen Brabanders en mensen buiten Brabant door de kleding het gedrag (uitlachen van mensen etc).

En begrijp het niet verkeerd er lopen ook Brabantse dozen bij die het niet snappen hoor

Goed en verder ga ik er niet op in.

Is dat nog steeds zo dan?

Dat mannen/jongens van boven de rivier denken dat je vrij rond kunt neuken met carnaval?

Ik ben een Brabantse en ergerde me vroeger, toen ik nog jong was en fanatiek carnaval vierde, dat niet-Brabanders er echt niets van begrepen.

Ze dachten inderdaad dat het een vrijbrief was om seksueel ongeremd je gang te kunnen gaan.

Nee,dus.

Het maakt ook helemaal niet uit, wat je aantrekt, daar gaat het namelijk ook al niet om. Het is gewoon niksigheid in optima forma.

En misschien moet je ook gewoon in Brabant of Limburg geboren zijn om die verschillen aan te kunnen voelen.
quote:nessemeisje schreef op 21 februari 2014 @ 16:56:

[...]

Zo, ga je lekker? Valt wel mee met die zuiderlijke gastvrijheid en vriendelijkheid dus. Gelukkig ken ik genoeg brabo's die het hartstikke leuk vinden dat ik bij hen carnaval kom vieren en ben ik gewoon welkom. En ik heb er zin in! Hopelijk kom ik niet van die onaardige vijandige "feestvierders" tegen zoals jij.Als je houdt van lol maken om niks, gewoon gaan hoor!
quote:dubbeltje4 schreef op 21 februari 2014 @ 17:01:

[...]

Als je houdt van lol maken om niks, gewoon gaan hoor!Ik ben dól op lolmaken om niks maar woon zelf in een sacherijnige stad, dus kom ik graag echt carnaval vieren, in Tullepetaonestad dit jaar.
quote:Derpina schreef op 21 februari 2014 @ 15:42:

Als je niet uit Brabant komt blijf dan weg met carnaval.Graag.
quote:nessemeisje schreef op 21 februari 2014 @ 17:08:

[...]

Ik ben dól op lolmaken om niks maar woon zelf in een sacherijnige stad, dus kom ik graag echt carnaval vieren, in Tullepetaonestad dit jaar.Komt vast goed: heel veel plezier!
@Derpina:

Ik vind het altijd zo treurig dat brabanders en limburgers het carnaval toeeigenen. Het wordt overal gevierd waar overwegend katholieken wonen. Ook in Zeeland,Gelderland etc.
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
quote:ikbenmedereentje schreef op 21 februari 2014 @ 17:18:

@Derpina:

Ik vind het altijd zo treurig dat brabanders en limburgers het carnaval toeeigenen. Het wordt overal gevierd waar overwegend katholieken wonen. Ook in Zeeland,Gelderland etc.Mensen uit overijssel kunnen ook goed Carnaval vieren hoor! Had de tijd van m'n leven.
Thanks voor de tips allemaal!

Het idee om als walnoot te gaan vond ik erg leuk gevonden :D Helaas geen tijd meer om dat in elkaar te gaan flansen...

Maar jullie hebben wel gelijk, het is moeilijk om orgineel te gaan zkr als ik niet mijn kostuum zelf maak.

Nouja zo erg is dat niet, belangrijk is idd dat ik me er prettig in voel en makkelijk naar de wc kan idd ;)

En Derpina, beetje jammer dat ik niet welkom ben in Brabant. Ik ervaar de Brabanders als gastvrij en gezellig maar blijkbaar liggen jou roots dus ook ergens anders aan je reacties te zien.
quote:NYC schreef op 21 februari 2014 @ 16:40:

Als ik ooit carnaval ga vieren - en dat zal waarschijnlijk vast een keer moeten gaan gebeuren - dan wil ik als Indiaan.

Wat ik niet begrijp: mensen die vrijwillig prins(es) willen worden. Op 12-jarige leeftijd. In een witte panty met zwarte lakschoenen eronder. Maar in dit dorp is het geloof ik best een eer. :-)In ieder dorp of stad is het een eer, maar ook een dure eer heb ik wel eens gehoord
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nessemeisje schreef op 21 februari 2014 @ 17:08:

[...]

Ik ben dól op lolmaken om niks maar woon zelf in een sacherijnige stad, dus kom ik graag echt carnaval vieren, in Tullepetaonestad dit jaar.Welkom dan in onze Tulpetaonestad, en een clownspak is al goed want: 'Tis sirrekus"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 22 februari 2014 @ 01:00:

[...]

In ieder dorp of stad is het een eer, maar ook een dure eer heb ik wel eens gehoord

Jeugdprins zijn kost in mijn dorp niks, alles wordt gesponsord en gedoneerd. De grote prins betaalt vooral cadeaus die hij uitdeelt aan bevriende verenigingen en commissies of mensen die iets doen of organiseren. Het kost wel geld, maar het is in mijn dorp niet zo dat je je titel koopt met een zak geld.

Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er aan prinsen carnaval toch altijd wel een sullig imago kleeft.
Tulpetoanestad

Wat een ziek en zielig feest.
Waarom een ziek en zielig feest?
quote:Derpina schreef op vrijdag 21 februari 2014 16:09 Hoezo? Ik zal een paar punten opsommen.

Eens...

En ik kom zelf van boven de sloten maar ga op zaterdag de stad niet meer in hoor. Irriteer me kapot aan niet Brabanders. (Limburgers komen hier niet ) Het is hun manier van carnavallen. Baal dan ook dat je kunt horen dat ik geen Brabander ben. Associeer me met carnaval liever met de Brabanders nl.

Op vrijdag blijf ik buiten het centrum van de stad en de andere dagen blijf ik in mijn dorp en ga ik in ander dorp grote optocht kijken.
Lees hierboven over gastvrijheid.

Brabanders zijn heel gastvrij maar helaas verpesten er mensen het carnaval vieren die niet hier wonen. En ja, dat is heel erg jammer.

Hoor ik hier een familielid van mijn ex schoon vader?!

Gezellig!

Gezellig hoor. Ben blij dat ik niet bij jou carnaval vier.

Wij van boven de rivieren weten anders heel goed hoe je dat viert. De grootste carnavalsvereniging van Nederland zit in het dorp hier vlak bij. Boven de rivieren dus. Triest dat de mensen onder de rivieren altijd denken dat het hun feest is. Carnaval wordt overal gevierd, het is namelijk een katholiek feest en geen Brabants of Limburgs feest.
Ik laat even heel het geneuzel over of je het wel moet doen aan me voorbijgaan en concentreer me wel even op de vraag in de OP...

Neem iets wat lekker zit en waar je je goed in kan bewegen. Het is een feest. Je kan jezelf wel verkleden als een cupcake omdat het zo origineel is, maar zodra je blaas om aandacht vraagt heb je echt subiet spijt.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven