verplicht teamoverleg
zondag 23 februari 2014 om 11:40
Ik zit ergens mee. Misschien denk ik wel te moeilijk en is het heel simpel.
Ik werk in de zorg en sinds een paar weken op een andere afdeling. Alles is nog nieuw en moet er nog in komen en mezelf laten zien.
Eind maart heb ik een belangrijke prive-afspraak ingepland, waarvoor ik een ochtend vrij heb gevraagd. Ik heb die hele dag vrij gekregen uiteindelijk. Omdat het een uur rijden is vanaf huis, heb ik de rest van die dag ingepland met andere afspraken, vrienden en familie.
Nu is er sinds een aantal dagen bekend dat er juist op die dag 's middags een verplicht teamoverleg is. Verder moet ik die week 6 dagen werken.
Wat zouden jullie doen? Alle overige afspraken afzeggen en op mijn enige vrije dag teruggaan naar het werk (wat overigens 1,5 uur rijden is vanaf die afspraak)?
Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik vind mijn werk leuk en doe mijn best ervoor, maar het moet niet ten koste gaan van je vrije tijd en prive leven (is mijn mening).
Ik werk in de zorg en sinds een paar weken op een andere afdeling. Alles is nog nieuw en moet er nog in komen en mezelf laten zien.
Eind maart heb ik een belangrijke prive-afspraak ingepland, waarvoor ik een ochtend vrij heb gevraagd. Ik heb die hele dag vrij gekregen uiteindelijk. Omdat het een uur rijden is vanaf huis, heb ik de rest van die dag ingepland met andere afspraken, vrienden en familie.
Nu is er sinds een aantal dagen bekend dat er juist op die dag 's middags een verplicht teamoverleg is. Verder moet ik die week 6 dagen werken.
Wat zouden jullie doen? Alle overige afspraken afzeggen en op mijn enige vrije dag teruggaan naar het werk (wat overigens 1,5 uur rijden is vanaf die afspraak)?
Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik vind mijn werk leuk en doe mijn best ervoor, maar het moet niet ten koste gaan van je vrije tijd en prive leven (is mijn mening).
zondag 23 februari 2014 om 11:47
quote:PlofKipje84 schreef op zondag 23 februari 2014 11:44 De zorg he?! Ik werk weleens acht of negen dagen achter elkaar en ben daar ook niet blij mee.
Maar als je vrij hebt dan heb je vrij. Of moeten jullie ook in de vakantie terugkomen? Zou het wel ff overleggen met je leidinggevende.
Dit.
Ben wel eens uit mijn bed getrommeld na zes nachtdiensten.
Ga even langs je leidinggevende en vraag het!
Maar als je vrij hebt dan heb je vrij. Of moeten jullie ook in de vakantie terugkomen? Zou het wel ff overleggen met je leidinggevende.
Dit.
Ben wel eens uit mijn bed getrommeld na zes nachtdiensten.
Ga even langs je leidinggevende en vraag het!
zondag 23 februari 2014 om 11:48
Ga eerst eens naar je leidinggevende toe om te vragen wat hier nu de standaard is, gezien jij gewoon akkoord hebt gekregen. Toon daarbij wel direct interesse en vraag of er een soort notule opgesteld wordt zodat je nog terug kan lezen wat er besproken is.
En anders, helaas maar dan zou ik zeker in het begin teamspirit tonen en gewoon gaan.
En anders, helaas maar dan zou ik zeker in het begin teamspirit tonen en gewoon gaan.
zondag 23 februari 2014 om 11:50
Je hebt vrij gevraagd en gekregen. Als je op vakantie was in Griekenland kom je toch ook niet terug voor een teamoverleg.
Vrouwen klagen wel vaak over de inroostering in de zorg maar ze werken er zelf aan mee dat ze van die onmogelijke roosters krijgen die vlak van te voren nog wijzigen omdat ze alles maar pikken.
Als er meer mannen in het beroep zouden werken dan waren die roosters heel anders. Genoeg mannen die in ploegendiensten werken in andere sectoren en daar kan het wel anders.
Vrouwen klagen wel vaak over de inroostering in de zorg maar ze werken er zelf aan mee dat ze van die onmogelijke roosters krijgen die vlak van te voren nog wijzigen omdat ze alles maar pikken.
Als er meer mannen in het beroep zouden werken dan waren die roosters heel anders. Genoeg mannen die in ploegendiensten werken in andere sectoren en daar kan het wel anders.
zondag 23 februari 2014 om 11:52
zondag 23 februari 2014 om 11:52
Tja, dat kan dus wel eens heel verschillend zijn.
Teamoverleg is dus verplicht.
Men verwachtte (eiste) van mij destijds ook rustig dat ik op een vrije dag/middag terug kwam. Niet dat ik dat deed overigens, heb manager wel even duidelijk gemaakt dat ze de spreekwoordelijke pot op kon. Niet van plan om even van een feest terug te komen voor haar overleg.
Teamoverleg is dus verplicht.
Men verwachtte (eiste) van mij destijds ook rustig dat ik op een vrije dag/middag terug kwam. Niet dat ik dat deed overigens, heb manager wel even duidelijk gemaakt dat ze de spreekwoordelijke pot op kon. Niet van plan om even van een feest terug te komen voor haar overleg.
zondag 23 februari 2014 om 11:56
zondag 23 februari 2014 om 11:59
Je hebt vrij gekregen. Als het zo belangrijk was geweest dat je erbij was geweest, hadden ze zelf wel het rooster erbij gepakt toen ze die vergadering inplanden. Of dan hadden ze je wel persoonlijk aangesproken om te overleggen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
zondag 23 februari 2014 om 12:02
Wat vinden jullie van een functioneringsgesprek dat gepland staat op de dag dat ik vrij ben. Ik werk 4 dagen per week en heb voorgesteld om het gesprek op een andere dag dan mijn vrije dag te doen....misschien op zijn vrije vrijdag
. Maar nee hoor, ik moet perse komen, fiets wel even ruim 16 km heen en weer voor een 45 minuten gesprekje terwijl ik 3 dagen per week met hem samenwerk.
zondag 23 februari 2014 om 12:05
Hi Toyaatje,
Een werkgever mag alleen een eerder goedgekeurde vrije dag/middag terugdraaien als het om bedrijfsbelang gaat (in de zorg heet dat vast anders).
Ik zou overleggen met je manager overleggen en die moet met een verdomd goede reden komen. Mocht je er toch echt heen moeten zou ik meteen wat aan die zes dagen doen, dan halen ze daar als compensatie maar wat van af.
Succes!
Een werkgever mag alleen een eerder goedgekeurde vrije dag/middag terugdraaien als het om bedrijfsbelang gaat (in de zorg heet dat vast anders).
Ik zou overleggen met je manager overleggen en die moet met een verdomd goede reden komen. Mocht je er toch echt heen moeten zou ik meteen wat aan die zes dagen doen, dan halen ze daar als compensatie maar wat van af.
Succes!
zondag 23 februari 2014 om 12:07
zondag 23 februari 2014 om 12:11
quote:celine2906 schreef op 23 februari 2014 @ 12:02:
Wat vinden jullie van een functioneringsgesprek dat gepland staat op de dag dat ik vrij ben. Ik werk 4 dagen per week en heb voorgesteld om het gesprek op een andere dag dan mijn vrije dag te doen....misschien op zijn vrije vrijdag
. Maar nee hoor, ik moet perse komen, fiets wel even ruim 16 km heen en weer voor een 45 minuten gesprekje terwijl ik 3 dagen per week met hem samenwerk.Ronduit belachelijk. Als je er net werkt dan is het nu ook de tijd om op je strepen te gaan staan anders blijven ze je dit flikken en dan krijg je het nooit meer teruggedraaid.
zondag 23 februari 2014 om 12:14
. Maar nee hoor, ik moet perse komen, fiets wel even ruim 16 km heen en weer voor een 45 minuten gesprekje terwijl ik 3 dagen per week met hem samenwerk.
Was bij mij ook, heel irritant. Maar daar "kon ze allemaal geen rekening mee houden", lees totale desinteresse in de mensen waar ze het uiteindelijk wèl van moet hebben.
Ik heb km. en de tijd gedeclareerd, doen vele niet maar je hebt er gewoon recht op. Uiteindelijk duurde mijn functioneringsgesprek maar 15 min,. nadat ik 15 min. gewacht had. Ze had het al zo druk en moest ook nog eens al die gesprekken doen (hoezo proberen een schuldgevoel aan te praten..) er waren geen klachten dus ga zo door en gaan kon ik. Het werk in de zorg vind ik fijn, maar de dingen eromheen (rooster/vakantieaanvragen/ruilen enz.) waardeloos.
Was bij mij ook, heel irritant. Maar daar "kon ze allemaal geen rekening mee houden", lees totale desinteresse in de mensen waar ze het uiteindelijk wèl van moet hebben.
Ik heb km. en de tijd gedeclareerd, doen vele niet maar je hebt er gewoon recht op. Uiteindelijk duurde mijn functioneringsgesprek maar 15 min,. nadat ik 15 min. gewacht had. Ze had het al zo druk en moest ook nog eens al die gesprekken doen (hoezo proberen een schuldgevoel aan te praten..) er waren geen klachten dus ga zo door en gaan kon ik. Het werk in de zorg vind ik fijn, maar de dingen eromheen (rooster/vakantieaanvragen/ruilen enz.) waardeloos.
zondag 23 februari 2014 om 12:19
Thanks, dan weet ik bij deze dat ik in ieder geval geen ongelijk heb. Mijn collega heeft in die week een week vakantie en van haar wordt ook verwacht dat ze terug komt. Ze gaat niet op vakantie maar toch.. en is het gesprek nou om 9 uur in de ochtend dan kun je nog denken okee maar haar gesprek staat gepland om 14 uur. Midden op de dag dus.
Ik ga mijn gesprek in ieder geval proberen te verzetten.
Ik ga mijn gesprek in ieder geval proberen te verzetten.
. Maar nee hoor, ik moet perse komen, fiets wel even ruim 16 km heen en weer voor een 45 minuten gesprekje terwijl ik 3 dagen per week met hem samenwerk.Ik zou niet gaan. Hij heeft notabene 4 dagen per week om uit te kiezen, dus dan doet ie 't maar op die dag. Of het moet bij jou uitkomen dat je je parttime wisselt met 'n andere dag die week? Maar op en neer gaan (fietsen nog wel!) never nooit! Als hij jou op je vrije dag wil spreken dan komt ie maar naar jou thuis (mits jij geen afspraken buiten de deur hebt)