Gezondheid alle pijlers

Wat tegen littekens?

23-02-2014 12:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van twee heeft erge ontstoken waterpokken gehad en nu heeft ze best wel 'kraters' in haar gezichtje.

Wat te doen aan de littekens? Ik weet dat er dure crèmes voor zijn maar is er ook iets huis-tuin-en-keuken achtigs dat helpt?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Belangrijkste is bescherming tegen de zon! Dus zou haar al vanaf het vroege voorjaar insmeren met zonnecreme met redelijke uv filter.
Er is niets wat helpt, want dat zou dan bindweefsel aan moeten maken. Het trekt met de jaren vanzelf aardig weg. En voor nu goed smeren in de zon.
Mijn litteken (na operatie...) heb ik geruime tijd met Bio oil ingesmeerd, hij gaat er zeker niet van weg, maar ze zeggen wel dat door het masseren er minder makkelijk littekenweefsel aangemaakt word... geen idee hoe hij eruit gezien zou hebben natuurlijk als ik het niet gesmeerd had, maar volgens mij valt dat wel onder een geval 'baad het niet dan schaad het niet'.

Er schijnen wel bepaalde pleisters te bestaan, dat zou je eens met je huisarts te kunnen overleggen als ze er echt 'last' van heeft.

En in de zon goed smeren idd, eerste jaar heb ik factor 50 gesmeerd... Als een litteken verbrand word het lelijker...
Ik gebruik siliconengel (Dermatrix). Voor een ander litteken heb ik wel eens siliconengelstrips/pleisters gebruikt, ik merkte wel echt dat het litteken zichtbaar minder rood werd en ook afvlakte. Het is alleen niet heel goedkoop. Verder hoor ik wel eens mensen praten over bio oil.
Arganolie of vitamine E olie.
Ok, we zullen ze goed insmeren met zonnebrand. De zon schijnt momenteel flink en gaan morgen (in nl) op vakantie, nabij zee en strand.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Boegembalsem heeft mij geweldig geholpen. Is van origine een brandwondenbalsem, maar werkt ook top met andere lidtekens. Mijn chirurg was positief verrast door het resultaat van mijn schouderlidteken.
Adem in, adem uit
Bij de kruidvat verkopen ze litteken crème van eigen merk volgens mij, weet alleen niet of t wat is.
Hier ook positieve ervaringen met Bio Oil.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Een litteken bestaat nu eenmaal uit ander materiaal dan de omringende huid.quote:Er zijn verschillende methodes om iets aan ongewenste littekens te doen. Invasieve methodes zijn onder andere (cosmetische) operaties, steroïdeninjecties, radiotherapie, cryotherapie, of lasertherapie. Er zijn ook non-invasieve methodes, zoals siliconentherapie (gel of sheets) of druk-/compressietherapie.http://nl.wikipedia.org/wiki/Litteken_%28lichaam%29
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gebruik bio-oil en een littekencreme van biodermal. Wordt een litteken heel zacht van en minder rood. Maar of dat ook op kinderhuidjes mag?
Kokosolie werkt ook heel erg goed .
Dermatix is imho het enige dat echt werkt (heb veel dingen geporbeerd). Het legt een laagje op het litteken dat het litteken als het ware indrukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven