Wat tegen littekens?
zondag 23 februari 2014 om 12:05
Mijn dochter van twee heeft erge ontstoken waterpokken gehad en nu heeft ze best wel 'kraters' in haar gezichtje.
Wat te doen aan de littekens? Ik weet dat er dure crèmes voor zijn maar is er ook iets huis-tuin-en-keuken achtigs dat helpt?
Wat te doen aan de littekens? Ik weet dat er dure crèmes voor zijn maar is er ook iets huis-tuin-en-keuken achtigs dat helpt?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zondag 23 februari 2014 om 12:26
Mijn litteken (na operatie...) heb ik geruime tijd met Bio oil ingesmeerd, hij gaat er zeker niet van weg, maar ze zeggen wel dat door het masseren er minder makkelijk littekenweefsel aangemaakt word... geen idee hoe hij eruit gezien zou hebben natuurlijk als ik het niet gesmeerd had, maar volgens mij valt dat wel onder een geval 'baad het niet dan schaad het niet'.
Er schijnen wel bepaalde pleisters te bestaan, dat zou je eens met je huisarts te kunnen overleggen als ze er echt 'last' van heeft.
En in de zon goed smeren idd, eerste jaar heb ik factor 50 gesmeerd... Als een litteken verbrand word het lelijker...
Er schijnen wel bepaalde pleisters te bestaan, dat zou je eens met je huisarts te kunnen overleggen als ze er echt 'last' van heeft.
En in de zon goed smeren idd, eerste jaar heb ik factor 50 gesmeerd... Als een litteken verbrand word het lelijker...
zondag 23 februari 2014 om 12:49
zondag 23 februari 2014 om 13:26

zondag 23 februari 2014 om 14:39
Een litteken bestaat nu eenmaal uit ander materiaal dan de omringende huid.quote:Er zijn verschillende methodes om iets aan ongewenste littekens te doen. Invasieve methodes zijn onder andere (cosmetische) operaties, steroïdeninjecties, radiotherapie, cryotherapie, of lasertherapie. Er zijn ook non-invasieve methodes, zoals siliconentherapie (gel of sheets) of druk-/compressietherapie.http://nl.wikipedia.org/wiki/Litteken_%28lichaam%29
En als het vuur gedoofd is komen er wolven