Geld & Recht alle pijlers

Bijverdiensten belasting

24-02-2014 10:52 28 berichten
Ik heb vorig jaar 700 euro verdiend als nevendiensten. Dit kan ik als nevendiensten opgeven bij de Belasting?

Ik vroeg me af of iemand weet hoeveel belasting je hierover betaald? Dit kun je wel compenseren met andere banen waarvan je iets terug krijgt?

Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de site van de belastingdienst al gecheckt?

En nee, dat kun je niet opgeven, je moet het opgeven...
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ja al gechecked maar vind geen definitief antwood. En zeker geef ik het op.
Als je aangifte doet geef je het op bij "overig inkomen". Je moet er idd belasting over betalen. Hoeveel het is hangt af van je inkomen.
Als je het 'wit' hebt bijverdiend, is er een grote kans dat de belastingdienst die gegevens al heeft ingevuld bij de voor-ingevulde-aangifte en dan hoef je alleen maar te checken of de al ingevulde gegevens wel kloppen.

Anders ff checken op de site of via de belastingtelefoon.
En al gegoogled?

http://plazilla.com/moet- ... xead-enqutes-invullen-enz
Ja was wit. Maar ik denk niet dat deze online instanties dit doorgeven aan de Belastingdienst, dus doe ik zelf.

Maar hoeveel procent Belasting betaal je over circa 700 euro het hele jaar door.
Dus percentage ligt eraan hoeveel ik verdiend heb met mijn dagbaan?
Hoeveel inkomstenbelasting je betaalt hangt af van je totale inkomen over 2013.

Zie bijvoorbeeld deze link

http://financieel.infonu. ... tarieven-en-schijven.html
quote:anoniem2014 schreef op 24 februari 2014 @ 11:02:

Dus percentage ligt eraan hoeveel ik verdiend heb met mijn dagbaan?Juist..
Als je aangifte doet kun je die extra inkomsten invullen onder het kopje "overige inkomsten" (dan ga ik er vanuit dat daar nog geen belasting over afgedragen is, is dat wel het geval dan heb je daar een jaaropgave van gekregen)

zie deze link: Inkomsten overige werkzaamheden

In totaal betaal je belasting over alle inkomsten die je hebt in een jaar. Eerst wordt er gekeken hoeveel belasting je moet betalen, dan hoeveel je al betaald hebt via de loonbelasting. Ook wordt er gekeken of er al rekening is gehouden met de verschillende heffingskortingen.

Dan blijft er een bedrag over wat je zou moeten betalen of wat je terug krijgt.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ah dus ik kan wel eventueel wat ik moet betalen over de bijverdiensen, compenseren met mijn normale baan?
Bij de Belastingdienst kun je wel altijd in termijnen terug betalen als dit nodig is?
Mja misschien maak ik me zorgen om niks als ik met mijn andere baan kan compenseren.
Over de eerste ¤19.645,-- euro betaal je 37% belasting. Daarboven betaal je 42% belasting.

Zou je met die ¤700 over de grens van ¤19.645 gaan, dan betaal je over dat bedrag 42% belasting.

Bekijk nu eerst eens of je over die grens van ¤19.645,-- komt dan weet je waar je het over hebt en of het terecht is dat je je zorgen maakt.

Ik dacht dat je aangaf dat er al belasting over ingehouden is, dus in het ongunstigste geval hebben ze 37% ingehouden terwijl je 42% moest betalen. Dan moet je over die ¤700 nog 5% bij betalen, en dat komt neer op een bedrag van ¤35 euro.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Jij noemt het compenseren, maar dat is eigenlijk niet zo.

Heb je reeds belasting betaald over die 700 Euro? Je weet je totale inkomen over 2013, dan weet je ook in welke belastingschijf je valt (zie eerder genoemde link) en hoeveel belasting je dient te betalen over je totale inkomen.
quote:jojanneke66 schreef op 24 februari 2014 @ 11:33:

Over de eerste ¤19.645,-- euro betaal je 37% belasting. Daarboven betaal je 42% belasting.

Zou je met die ¤700 over de grens van ¤19.645 gaan, dan betaal je over dat bedrag 42% belasting.

Bekijk nu eerst eens of je over die grens van ¤19.645,-- komt dan weet je waar je het over hebt en of het terecht is dat je je zorgen maakt.

Ik dacht dat je aangaf dat er al belasting over ingehouden is, dus in het ongunstigste geval hebben ze 37% ingehouden terwijl je 42% moest betalen. Dan moet je over die ¤700 nog 5% bij betalen, en dat komt neer op een bedrag van ¤35 euro.

Ik kom over de 19645. En nee 1 bedrijf stond bij dat ze BTW vrij waren vanwegen een artikel. Bij beiden facturen staat niks over loonheffing ofzo.

Maar stel ik zou 300 Euro terug moeten betalen, kan dit in termijnen?
quote:Dahlia74 schreef op 24 februari 2014 @ 11:38:

Jij noemt het compenseren, maar dat is eigenlijk niet zo.

Heb je reeds belasting betaald over die 700 Euro? Je weet je totale inkomen over 2013, dan weet je ook in welke belastingschijf je valt (zie eerder genoemde link) en hoeveel belasting je dient te betalen over je totale inkomen.Ja maar kan het niet zijn dat je wat terugkrijgt van je vaste baan?
BTW is heel wat anders, daar heb je als particulier niets mee te maken mbt je belastingaangifte. Het gaat over loonheffing e.d. Als die niet is ingehouden, moet dit alsnog betalen.

Wij kunnen niet weten of jij iets terug krijgt van je vaste baan. Vul het inkomstenaangifte programma van de belasting in, dan heb je antwoord op al je vragen.

In termijnen terugbetalen kan, mits je voldoet aan de voorwaarden. die vind je op de site van de belastingdienst.

Maar vul nu eerst dat programma eens in alvorens je zorgen te maken over terugbetalen.
quote:Dahlia74 schreef op 24 februari 2014 @ 11:53:

BTW is heel wat anders, daar heb je als particulier niets mee te maken mbt je belastingaangifte. Het gaat over loonheffing e.d. Als die niet is ingehouden, moet dit alsnog betalen.

Wij kunnen niet weten of jij iets terug krijgt van je vaste baan. Vul het inkomstenaangifte programma van de belasting in, dan heb je antwoord op al je vragen.

In termijnen terugbetalen kan, mits je voldoet aan de voorwaarden. die vind je op de site van de belastingdienst.

Maar vul nu eerst dat programma eens in alvorens je zorgen te maken over terugbetalen.Ik ga het proberen, helaas is nu nog niks ingevuld door de BD zelf. Maar hoef het ja niet op te sturen.
quote:anoniem2014 schreef op 24 februari 2014 @ 11:47:

[...]

Ik kom over de 19645. En nee 1 bedrijf stond bij dat ze BTW vrij waren vanwegen een artikel. Bij beiden facturen staat niks over loonheffing ofzo.

Maar stel ik zou 300 Euro terug moeten betalen, kan dit in termijnen?Heb jij fakturen verstuurd?
quote:anoniem2014 schreef op 24 februari 2014 @ 11:59:

[...]

Ik ga het proberen, helaas is nu nog niks ingevuld door de BD zelf. Maar hoef het ja niet op te sturen.Ik zou 380 EURO terug moeten betalen waarschijnlijk. :(
quote:Sense-1970 schreef op 24 februari 2014 @ 12:03:

[...]

Heb jij fakturen verstuurd?Verstuurd? Nee?
quote:Dahlia74 schreef op 24 februari 2014 @ 11:53:

Maar vul nu eerst dat programma eens in alvorens je zorgen te maken over terugbetalen.Waar kan ik die voorwaarden zien? Sorry dat ik je vraag, maar word er beetje gek van.
Zelf heb ik 2 banen. eentje overdag ( ik maak kamers schoon in een hotel) En een bijbaantje in de avond uren. ( bij een groothandel) De diensten bij de groothandel zijn de nevendiensten t.o.v. het hotel. Het hotel bied me tussen de 25 en 30 uur en de groothandel tussen de 3 en de 7en half. Dus uren die ik draai overdag daar zit de heffingskorting op en de uren die ik s avonds werk worden volledig belast met 52 % . Ik hoop ook nog iets terug te krijgen van de belasting dienst maar ik reken nergens op. Ik blijf overigens wel mijn avond werk doen want ik heb bij de groothandel een vast contract en bij het hotel moet ik na 3 jaar weer plaats maken voor nieuwe mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven