Wat een PECH..

24-02-2014 10:37 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames... moet even me kreet kwijt hoor...

Werden gisteravond gebeld, ons huis stond in de brand...

Wij als de donder er heen gereden, 3 brandweer auto's, hele straat vol met toeschouwers.. en heel veel brandweer mannen!

Ik kon wel janken.. hebben de auto midden op de weg 'geparkeerd' en zijn er meteen naar toe gelopen.. ik kon wel janken! Ik heb nog zitten schreeuwen volgens mij... met MIJN HUIS... Zit sowieso al onder de hormonen (zwanger) maar man wat voelde ik me hopeloos zeg... Gelukkig waren ze er op tijd bij! Helemaal geen schade oooo.. wat voelde ik me beroerd gisteren.. kijkend naar je huis die door de brandweer gered werd... wat ben ik wakker geschud zeg.. ben ze zeer dankbaar
Trots!
Ik vraag mij af of het niet gewoon aan de constructie van je schoorsteen ligt ipv aan de zgn beunhaas. Kun jij bewijzen dat de fout bij hem ligt?
Ik zeg, verander de naam in Wat een GELUK.

Maar, fijn dat jullie geen schade hadden.

Ik heb ooit brand gehad naast mijn huis. Wat een ellende heb je als er 14 ramen vervangen moeten worden, maar wat een geluk hadden we dat dubbel glas hadden.
Idd wat een geluk dat jullie niet thuis waren en dat er niet meer schade is. Fijn dat jullie oplettende buren hebben
quote:neave schreef op 24 februari 2014 @ 11:43:

-
quote:neave schreef op maandag 24 februari 2014 11:43 Och wat een pech....even ter relativering: ik heb vorige week te horen gekregen dat ik weer geopereerd ga worden aan mijn onbehandelbare hersentumor.

Dan heb ik liever een schoorsteenbrand

Dit vind ik dan wel weer een beetje zuur en niet nodig..

Wel heel naar en niet te vergelijken natuurlijk, Heel veel sterkte..

Och wat een pech....even ter relativering: ik heb vorige week te horen gekregen dat ik weer geopereerd ga worden aan mijn onbehandelbare hersentumor.

Dan heb ik liever een schoorsteenbrand Da's zwaar kut zeg.
quote:Thordis schreef op 24 februari 2014 @ 11:10:

Je weet wat een beunhaas is?
quote:Bitje93 schreef op 24 februari 2014 @ 11:18:

Ik zou die pijp niet schoon laten maken maar laten vervangen.

Die pijp is aan dermate hoge temperturen bloot gesteld dat je niet weet wat er mee gebeurd is.

Ja, laten we nu ook doen. Ze zijn al bezig. Bedankt voor je oplettendheid.

@daliah, het is geen fout ze hebben alles nagekeken en kwamen tot de conclusie dat het niet goed schoon gemaakt is/was.. wij bewaren gelukkig altijd de afschriften van het schoorsteen bedrijf, dus gelukkig kunnen we het aan de verzerking laten aan tonen dat we om het half jaar een mannetje langskomt. Dus de pijp word vergoed.
Trots!

Och wat een pech....even ter relativering: ik heb vorige week te horen gekregen dat ik weer geopereerd ga worden aan mijn onbehandelbare hersentumor.

Dan heb ik liever een schoorsteenbrand Succes en sterkte!
Trots!
Sorry, was inderdaad niet nodig en mijn eigen oneerlijke frustratie uiten.

Mijn excuses modepop! Ik hoop dat men mijn quotes weg wil halen?
Ik kan mij indenken dat je behoorlijk schrikt als je hoort dat je huis in de brand staat!!

Fijn dat het zo is afgelopen.

@Neave; Misschien niet nodig, maar wel heel begrijpelijk. Sterkte
quote:neave schreef op 24 februari 2014 @ 12:18:

Sorry, was inderdaad niet nodig en mijn eigen oneerlijke frustratie uiten.

Mijn excuses modepop! Ik hoop dat men mijn quotes weg wil halen?Maakt niet uit, logisch dat je zo reageert.. vooral als je het pas te horen hebt gehad.. kun je met je omgeving praten? En is het nog te helpen..?
Trots!
Wat een geluk bij een ongeluk. en wat een fijne buren heb je!

Ik ken mensen die hebben bij een brand bij de buren lekker in de tuin op een stoel zitten toekijken hoe de vlammen uit het dak kwamen.

Totdat de wind ineens draaide en de vlammen hun richting op waaiden ipv de andere buren. Toen was er paniek of 112 was gebeld en de brandweer wel "op tijd" zou komen om te blussen.
Wat een sukkels, Saartje!

Als ik een brandweerauto in de wijk zie/hoor, check ik altijd even of ik geen 'belendend perceel' ben!
quote:modepop- schreef op 24 februari 2014 @ 12:12:

[...]

Ja, laten we nu ook doen. Ze zijn al bezig. Bedankt voor je oplettendheid.

@daliah, het is geen fout ze hebben alles nagekeken en kwamen tot de conclusie dat het niet goed schoon gemaakt is/was.. wij bewaren gelukkig altijd de afschriften van het schoorsteen bedrijf, dus gelukkig kunnen we het aan de verzerking laten aan tonen dat we om het half jaar een mannetje langskomt. Dus de pijp word vergoed. Zulke dingen kun je het best scannen en naar jezelf mailen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vind het ook een geluk en een bloemetje waard voor de buren.

Neave, dat noem ik niet eens pech maar zwaar k*t, veel sterkte!
Cum non tum age
Modepop, wat een geluk heb jij gehad ;)

Wij hebben 4 weken geleden een schoorsteenbrand gehad wat is doorgegaan naar het dak, ontiegelijk veel schade en de verzekering doet ontzettend moeilijk :(.

Waarom moet er gestookt worden hier al dagen ruim 18 graden in huis zelf met de zon er op 21

Blijft gevaarlijk dat houtstoken.
Oh hoelahoep succes!! Hopelijk krijg je alles vergoed! Stel eikels... daar betaal je dan maandelijks voor pff...

@ slobberbone we vinden het gewoon gezellig staan haha...
Trots!
quote:slobberbone schreef op 24 februari 2014 @ 18:53:

Waarom moet er gestookt worden hier al dagen ruim 18 graden in huis zelf met de zon er op 21

Blijft gevaarlijk dat houtstoken.Ik vind 18 graden helemaal niet zo warm. Zelfs met een dik vest hou ik nog koude handen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zag een paar jaar geleden ook een hoop rook uit de schoorsteen komen bij mijn overburen. Dus ik liep even via de keuken bij ze binnen. Ze zaten lekker met een glaasje wijn bij de brandende open haard. Ik vroeg of buurman misschien nat hout aan het stoken was. Hij keek naar buiten, zag de rook en vond het ook vreemd.

We zijn boven gaan kijken, daar was niets te zien, maar we voelden dat een houten schot helemaal warm was. Ook klonken er knisperende geluiden daarachter. Gauw de brandweer gebeld en die was er binnen 7 minuten. Hoog tijd ook want het ging duidelijk fout.

Brandweer gooide de hele open haard naar buiten, zaagde met een motorzaag een gat in de houten trap en ging blussen.

Het bleek dat het stalen rookkanaal te dicht bij de houten draagbalken liep en met te weinig isolatie. Die draagbalken waren uiteindelijk gaan branden (het was dus geen schoorsteenbrand). Flink wat schade maar het huis kon gered worden. Volgens de brandweer hadden ze geen vijf minuten later moeten komen want dan had het huis van boven tot onder in de hens gestaan. Griezelig hoe snel zoiets dan gaat.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven