Gezondheid alle pijlers

Migraine

24-02-2014 11:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb al sinds mijn 14de hevige migraine en ben nu 20.

ik heb toen accepunctuur geprobeerd en datveranderden aanvallen van 7 dagen per week naar 1x per maand en later naar 1x in een half jaar, hierbij ben ik ook gestopt met cola en ice tea drinken. na nu 1 slok ice tea of cola heb ik al een zeurende hoofdpijn.

laatst kreeg ik weer 6 dagen per week migraine en ben toen naar de chiropractica gegaan hij vertelde mij dat de oorzaak deels door caffeine kwam en door een stijve en vaste nek. nu heb ik al bijna een maand geen migraine gehad en is mijn hoofdpijn ook heel veel minder geworden.

alleen is mijn vraag is er iemand die ook gestopt is met cola drinken en nu de cocacola decaffeine vrij heeft geprobeerd en hier niet op reageerde? ik vind het lekker om af en toe eens iets anders temoeten drinken dan ranja of spa , dus daarom deze vraag, zou graag weer eens een glaasje cola drinken maar dan zonder caffeine vrij natuurlijk!
anoniem_196119 wijzigde dit bericht op 24-02-2014 11:41
Reden: typ fouten
% gewijzigd
Weet je wat zo vreemd is aan jouw verhaal? Ik lees nergens het woord huisarts
Veel huisartsen kunnen niet zoveel met migraine en hoofdpijn. Neurologen ook niet trouwens.

Migraine/hoofdpijn is geen aandoening maar een symptoom en net als koorts kan het een symptoom zijn van 1001 verschillende dingen.

Of iemand wel of niet migraine terugkreeg na het drinken van cafeïnevrije cola, zegt dan ook helemaal niets over jouw kans op migraine. Enige dat er op zit is het uitproberen, als je dat aandurft.
ik ben vaak zat bij de huisarts geweest. er werd toen gesproken over vermoeidheidssymtonen en b12 te kort. en heb er niet zoveel vertrouwen meer in.

ben dus verder gaan zoeken en ben niet zo van de medicijnen want daar kan ik vaak niet tegen.

ik heb opgezocht wat migraine is , en het is wel een aandoening het is iets waar je nooit meer van af kan komen en er je leven lang last van heb, alleen de keren van een aanval worden minder of meer.

ik vroeg me af of er iemand was die hetzelfde had als mij en juist wel caffeine vrij heeft geprobeerd. ik wacht nu tot het vakantie is en dan ga ik het gewoon proberen.
Ik heb ook migraine. Vroeger dacht men dat bepaalde voedingsmiddelen triggers zijn. Nu denkt men dat het last hebben van bepaalde voedingmiddelen al onderdeel is van de aanval.

Het verklaard voor mij wel waarom bepaalde voedingsmiddelen soms gewoon prima te nuttigen zijn terwijl ik er een andere keer heftig op reageerd.

Regelmatig leven, steeds dezelfde tijden eten en (voldoende) slapen werkt en weinig stress lijken de aanvallen ook te verminderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ja maar dat regelmatig leven is lastig als je onregelmatige opleiding hebt en verschillende tijden klaar bent.. net zoals niet stressen haha.. maar door de chiropractica is me nek los en heb ik ook minder last van hoofdpijn en helemaal geen migraine meer gehad..quote:viva-amber schreef op 24 februari 2014 @ 13:56:

Ik heb ook migraine. Vroeger dacht men dat bepaalde voedingsmiddelen triggers zijn. Nu denkt men dat het last hebben van bepaalde voedingmiddelen al onderdeel is van de aanval.

Het verklaard voor mij wel waarom bepaalde voedingsmiddelen soms gewoon prima te nuttigen zijn terwijl ik er een andere keer heftig op reageerd.

Regelmatig leven, steeds dezelfde tijden eten en (voldoende) slapen werkt en weinig stress lijken de aanvallen ook te verminderen.
Dat werd mij bij de hoofdpijn-poli ook gezegd: je krijgt geen migraine van bijv koffie, maar je hebt zin in koffie als er een migraineaanval op komst is. Zoals dat je neit zwanger wordt van een augurk, maar dat je zin hebt in een augurk als je zwanger bent, om het maar even simpel uit te leggen.

Ik heb dat bijgehouden, en voor mij werkt dat ook echt zo. Ik heb af en toe heeeel veel zin in zoetigheid en MOET dat dan gewoon nemen. En ja hoor, binnen de korste tijd komt er migraine. Dan kun je denken dat ik migraine krijg door de suiker, maar blijkbaar heeft mijn lijf behoefte aan de suiker als er een aanval aankomt (of beter gezegd, dan is die aanval er al, die kan al een tijdje bezig zijn voordat er aura-verschijnselen of hoofdpijn optreden).

Ik heb ook gemerkt dat ik gigantisch emotioneel word (vooral boos), als er een aanval komt. Als je de symptomen leert kennen, weet je al dat je medicijnen kunt nemen (als je iets hebt wat voor jou helpt, dat kan een hele zoektocht zijn), of je gaat gauw naar huis. Maar als je de symptomen kent, kun je er voor de rest van de dag vast rekening mee houden.

Van cola krijg ik ook hoofdpijn. Beter om het niet te drinken. Maar of dat ook zo is als ik caffeïnevrije cola drink, weet ik eigenlijk niet. Ben dan ook erg benieuwd naar de antwoorden die jij hier nog krijgt. Ik lees mee.

Verder heel veel sterkte met je migraine, ik weet heel goed (soms wel 4 aanvallen per week!) hoe beperkend het kan zijn. Sterkte.
Je zult het zelf moeten uitproberen, want iedereen is anders. Verder is er natuurlijk nog veel meer frisdrank dan alleen cola, ranja en spa.
Ik krijg migraine of hoofdpijn als ik plotseling veel minder of helemaal geen koffie ga drinken. Dat wordt nog versterkt bij uitslapen. Op werkdagen krijg ik zelden last van hoofdpijn.

In bed liggen, gordijnen dicht, licht vermijden en Paracetamol nemen is voor mij de beste remedie.

Ik heb een paar keer migraine met aura gehad, dat voor mij een totaal ander verschijnsel lijkt. Afwijkingen in het zien (gekleurde vlekjes die groter worden en dan uit het gezichtsveld wegschuiven) worden gevolgd door lichte zeer kort durende hoofdpijn of helemaal niks.

Koffie is bij mij de boosdoener, en mijn gedrag hoe ik met koffie omga, eigenlijk ook.
World of Warcraft: Legion
apiejapie,

Bedankt voor deze beschrijving. Daar zal ik ook eens op gaan letten, want het zou erg handig zijn als ik van tevoren een waarschuwing zou hebben. Want tegen die tijd dat die aura's er zijn, is het te laat om nog veilig naar huis te kunnen fietsen.

Daar ik een hekel heb aan cola, ijsthee en koffie, heb ik helaas geen ervaringen te bieden wat betreft de invloed van cafeïne.
ik drink nu al een jaar geen cola en ice tea meer.. en sinds dien heb ik er wel veel minder last van.. maar het is niet helemaal weg. het schijnt ook deels vanuit je nek te komen, want ik heb het ook als ik een hele avond in een gebogen en verkeerde houding zit.
Ik weet dat migraine niet te vergelijken is met ''hoofdpijn'', maar tonic wil ook nog wel eens helpen! Valt altijd te proberen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Hans66, zo herkenbaar. Koffie (afwijkende hoeveelheden) drinken, uitslapen... En amper last op werkdagen.

Helaas daarnaast ook nog eens hormoongerelateerd.

Heb al sinds ik me herinner migraine. En toevallig van de week weer eens bij huisarts geweest. Wil eens naar hoofdpijncentra in zkh hier. Eens zien waar zij mee komen.
quote:hans66 schreef op 25 februari 2014 @ 10:15:

Ik krijg migraine of hoofdpijn als ik plotseling veel minder of helemaal geen koffie ga drinken. Dat wordt nog versterkt bij uitslapen. Op werkdagen krijg ik zelden last van hoofdpijn.

.Dus wanneer je in het weekend op tijd op staat en een kop koffie drinkt dan is je probleem opgelost?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
[

Dus wanneer je in het weekend op tijd op staat en een kop koffie drinkt dan is je probleem opgelost?[/quote]

Een vast ritme, structuur, gezond eten en voldoende drinken zijn de basis om migraine onder controle te krijgen. Maar zelfs al doe ik dat netjes, ik blijf er last van houden.

Aura's zijn verschrikkelijk vervelend; inderdaad naar huis fietsen is geen optie, is levensgevaarlijk omdat je een groot deel van je zicht mist. Tenminste, als het gaat om de visuele aura. Die heb ik, maar daarnaast heb ik ook last van een zeer gevoelige huid dan (dan kan ik niet eens over de tafel vegen met mijn arm, dat geeft een verschrikkelijk gevoel), maar ook last van geluid en dingen smaken en ruiken anders. Allemaal heel vervelend, maar allemaal tekenen van een beginnende migraineaanval. Er zijn voor mij ondertussen heel wat symptomen die wijzen op migraine, dat maakt het makkelijker om in te schatten wanneer er weer eentje aankomt. Dus tip: schrijf steeds op na afloop wat er precies aan vooraf ging. Kost veel energie, maar het levert je uiteindelijk wel wat op!

Voor degene die last hebben van hormonale migraine: ik heb een spiraaltje laten zetten om meer evenwicht in mijn hormonen te krijgen. En dat heeft mij enorm geholpen! Wil dan ook niet meer zonder. En ik word neit meer ongesteld, ook een mooi voordeel ;).

Sterkte voor alle mensen met migraine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven