Ouder = saaier?

25-02-2014 11:50 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik, mijn man en onze vrienden worden langzamerhand allemaal een beetje ouder, we zitten een beetje rondom de veertig. De meesten hebben kinderen en een koophuis, zijn gesetteld en werken. Dat is op zich natuurlijk al best saai, maar het lijkt soms wel steeds erger te worden. Feestjes zijn vaak niet feestelijk meer. Tegenwoordig word er vooral gekookt en wijn geproefd. De gesprekken gaan over carrières, politiek, kinderen of gezondheid. Het eten moet bij voorkeur biologisch en gezond zijn en de wijn exclusief en duur. De muziek is uit of staat zacht. Ik begin me steeds meer te vervelen tijdens de samenkomsten. Waar is de lol gebleven, de gekke verhalen, de grappen, de muziek, de dans en de aangeschoten gezelligheid. Volgens mij hebben zelfs onze ouders wildere feestjes

Ik stel nog wel eens voor om weer eens gezellig te gaan stappen of iets anders te gaan doen maar niemand vind dat nodig. Waarom zou je dat doen als je gezellig thuis een etentje kunt houden? Nou, gewoon om er eens uit te zijn misschien? Gewoon omdat het kan?

Wat ik me afvraag: Zijn er meer circa 40-ers die dit ervaren? Ben ik zelf voortijdig aan het midlifecrisis-sen? Wat kan ik doen om wat meer leven in de brouwerij te brengen? Moet ik alle oude vrienden in de ban doen en op zoek gaan naar wat levendigere types? Is het slechts een fase en worden we straks als we de vijftig aan gaan tikken weer alive and kicking?
Voor de mensen met kind(eren); is dat dan niet hartstikke leuk? Ik kijk er naar uit om een kind te hebben, voor mij wordt het leven dan minder saai (zowel pos. als neg.) denk ik.
Waarschijnlijk ben ik enorm saai en in sommige opzichten bne ik dat altijd al geweest. Ik lees graag, los cryptogrammen op, zing in een koor, mijn hobbies zijn geschiedenis en kunst. 's Avonds kan ik vaak mijn ogen niet openhouden en ik ga dus graag vroeg slapen.

Ik luister graag naar muziek, maar niet naar trance/dance en niet naar hiphop of jankerige R&B. Wél naar Eagles, Stones, Coldplay, The Who etc. etc.

Heb geen zin om ontberingen te lijden of sta-kramp te krijgen op een koud openluchtfestival. Maar ik ga wel graag naar popconcerten, maar uitsluitend met een zitplaats.

Verder ga ik graag naar de bioscoop, maar naar spannende films, geen sentimentele troep/ladiesnight.

Drinken doe ik nauwelijks, maar een lekker biertje van het vat drink ik graag, liever dan wijn of sterke drank. Dronken ben ik nog nooit geweest, wel aangeschoten, maar dat is jaren geleden.

Het kan me geen mallemoer schelen of ik saai ben. Heerlijk toch, dat je juist kan doen wat je zélf het leukste vindt en je je niet hoeft te spiegelen aan een ander ?
Ik vind het alleen maar leuker worden. Jaar of 10 terug belandde ik ook nog wel eens op verjaardagen waar echt alleen maar over de kinderen werd gepraat (ik heb geen kinderen) en daar werd ik gék van!

Dus nee, ouder= saaier klopt niet!

Misschien is het een goed idee om wat nieuwe contacten erbij te zoeken. Meiden met wie je lekker de tent kunt afbreken? Of ga eens samen met je man naar een spannend feest, doen wij ook, en leer daar nieuwe mensen kennen. Er is zoveel leuks te beleven! X Veel plezier!!
quote:amarna schreef op 25 februari 2014 @ 13:02:

Het kan me geen mallemoer schelen of ik saai ben. Heerlijk toch, dat je juist kan doen wat je zélf het leukste vindt en je je niet hoeft te spiegelen aan een ander ?

Dat is ook zo.

Overigens, ik houd ook niet van trance/dance, hiphop of jankerige R&B en festivals zijn me al jaren te oncomfortabel maar ik drink nog erg graag een biertje in een kroeg. Het gaat dan niet om het zuipen, maar de sfeer, de mensen en de muziek.
@tzippa: mijn leven is echt vele malen saaier geworden sinds ik een kind heb. Dit heeft ook wel te maken met de leeftijd van mijn kind natuurlijk. En dan bedoel ik niet saai als in dat er nooit wat gebeurt: altijd rommel, neus of handen afvegen, speelgoed verplaatsen, samen spelen, naar buiten, boodschappen doen, etc. Altijd wat te doen, maar wel elke dag precies hetzelfde. Binnen blijven tijdens zomeravonden (hooguit het balkon op), want dochter ligt in bed. "s Middags rekening houden met middagslaap. Sommige mensen hebben een makkelijk kind dat je overal kunt neerzetten, ik heb dat niet. Het is ook echt de moeilijkste niet, maar zeker een met een flinke gebruiksaanwijzing waar je niet alle kanten mee op kunt.
quote:amarna schreef op 25 februari 2014 @ 13:02:

Ik luister graag naar muziek, maar niet naar trance/dance en niet naar hiphop of jankerige R&B. Wél naar Eagles, Stones, Coldplay, The Who etc. etc.

Heb geen zin om ontberingen te lijden of sta-kramp te krijgen op een koud openluchtfestival. Maar ik ga wel graag naar popconcerten, maar uitsluitend met een zitplaats.

Verder ga ik graag naar de bioscoop, maar naar spannende films, geen sentimentele troep/ladiesnight.Misschien ben je dan wel saai, gelukkig ben je wel lekker positief over de smaak van anderen
Ik heb nooit van stappen/nachtbraken gehouden, dus vind het alleen maar fijn dat de meeste volwassen vrienden ook liever op terras zitten, lekker uit eten gaan of op de bank willen hangen met 'n film en 'n fles wijn.
Ik ben ook heel saai denk ik. Ik ben heel wat rustiger geworden in de loop der jaren, en kan een avond tafelen, cabaret, poolen of bios erg waarderen. Zo nu en dan pak ik een festival, dat vind ik heerlijk want het is overdag tot 11 uur 's avonds. Dan heb ik tenminste nog een normale nachtrust. Ik moet er niet meer aan denken om tot half 12 thuis te zitten wachten totdat ik op stap kan. Dan vallen de luiken al ondertussen dicht.
Ik hou overigens dan weer wél van dance/trance muziek, maar geen zin om daar 'n nacht voor op 'n druk festival te moeten staan. Dus dan maar downloaden en keihard op m'n mp3.
Oh, ik dacht dat met festivals de meerdaagse festivals werden bedoeld, zoals Lowlands of Werchter, waar je vijf dagen moet afzien in een tentje.
Ik ben saai geboren...
quote:scriptum schreef op 25 februari 2014 @ 13:19:

Oh, ik dacht dat met festivals de meerdaagse festivals werden bedoeld, zoals Lowlands of Werchter, waar je vijf dagen moet afzien in een tentje.

Dat lijkt me helemaal gruwelijk

Ik heb geen idee of evenementen als Dance Valley festivals genoemd worden eigenlijk.
quote:pieterpad schreef op 25 februari 2014 @ 13:12:

@tzippa: mijn leven is echt vele malen saaier geworden sinds ik een kind heb. Dit heeft ook wel te maken met de leeftijd van mijn kind natuurlijk. En dan bedoel ik niet saai als in dat er nooit wat gebeurt: altijd rommel, neus of handen afvegen, speelgoed verplaatsen, samen spelen, naar buiten, boodschappen doen, etc. Altijd wat te doen, maar wel elke dag precies hetzelfde. Binnen blijven tijdens zomeravonden (hooguit het balkon op), want dochter ligt in bed. "s Middags rekening houden met middagslaap. Sommige mensen hebben een makkelijk kind dat je overal kunt neerzetten, ik heb dat niet. Het is ook echt de moeilijkste niet, maar zeker een met een flinke gebruiksaanwijzing waar je niet alle kanten mee op kunt.

Mijn oma vertelde mij ooit dat ze met 3 kleine kinderen thuis zat en toen echt heeft gedacht "is dit het nu?" Vooral door de sleur (en toen was de WO 2 net voorbij, misschien nam dat ook spanning weg en maakte dat ook e.e.a. saai, geen idee)

Maar.. vertelde ze, dat gaat weer over. De kinderen worden groter, je kunt weer meer dingen doen, zíj gaan meer dingen doen.. en hoewel mijn oma nooit buitenhuis heeft gewerkt, ging de sleur en het 'is dit het nou-gevoel' wel weer weg.

Er is dus hoop
Later is nu
quote:elninjoo schreef op 25 februari 2014 @ 13:29:

[...]

Dat lijkt me helemaal gruwelijk

Ik heb geen idee of evenementen als Dance Valley festivals genoemd worden eigenlijk.Geen idee of dat dat meerdaagse events zijn met een camping erbij. Ken wel mensen die naar dat soort festivals gaan maar die regelen altijd vervoer terug.
Dreamer: mijn vader zegt ook dat de jaren 50 de meest duffe en saaie jaren ooit waren en geloof me: mijn vader is zelf ongeveer de saaiste persoon ooit! Jouw oma zal vooral last hebben gehad van de tijd waarin ze jong was!
quote:moni1973 schreef op 25 februari 2014 @ 13:13:

[...]

Misschien ben je dan wel saai, gelukkig ben je wel lekker positief over de smaak van anderen

Tja, Craig David, R Kelly en Rihanna kunnen me niet bekoren. Dat bedoel ik met jankerig. Ze zingen of ze gaan huilen.

Smaken verschillen nu eenmaal. Mag ik hier niet zeggen dat ik iets niet leuk vind? Daar hoeft niemand zich over aangevallen te voelen. Het gaat om iemands smaak, iets oppervlakkigs, niet om iets wezenlijks. Als ik zeg dat ik aan sommige muzieksoorten of films een hekel heb, beledig ik toch niemand?
Ik ben 45+ en ik vind het steeds leuker worden nu de kinderen groter zijn.

In de tijd van baby-peuters werd er alleen over kinderen gesproken, ik zal me er ook vast schuldig aan gemaakt hebben, gaaaap. Echt booooring die verjaardagen toen. Kinderen die je de ganse tijd storen in je gesprek met hun gedram en snotneuzen. En vooral moeders die ineens snel naar huis moeten voor slaapje of hapje van kind. Of omdat de drukte te druk werd.

Gezellig...

Nu gaan we naar verjaardagen en feestjes waar de kinderen al groot zijn of de deur al uit.

Ha, lekker laat beginnen met etentje of bbq-en en wijn drinken halve nachten. Of naar een concert.

Ik kom weer helemaal tot leven .
Ik hoop het, Dreamer :-) Komt ook omdat ik niet werk. Ben echt hard op zoek, maar de leuke banen zijn moeilijk te krijgen. Ik zit wel in de luxepositie dat ik niet alles hoef aan te nemen om het geld. We houden weinig over, maar redden het wel. Vriend en ik willen allebei niet dat dochter naar een betaald KDV moet terwijl ik bijv. voor een appel en een ei een kantoorpand ga schrobben. Niks mis met schoonmaakwerk, vroeger ook gedaan, maar om daar dochter voor naar een KDV te brengen is niet nodig (tenzij vriend baan kwijtraakt, dan neem ik alles aan).

Dus ik hoop heel hard op een leuke baan en meer afwisseling
quote:moni1973 schreef op 25 februari 2014 @ 13:35:

Dreamer: mijn vader zegt ook dat de jaren 50 de meest duffe en saaie jaren ooit waren en geloof me: mijn vader is zelf ongeveer de saaiste persoon ooit! Jouw oma zal vooral last hebben gehad van de tijd waarin ze jong was!

Mijn oma had het over de specifieke periode met jonge kinderen, vlak na de oorlog. Ze zat gewoon 'vast' thuis, zeg maar. Mijn opa werkte, zij kon geen kant op. Net verhuisd naar de andere kant van het land, geen familie, (nog) geen vrienden en elke dag hetzelfde.. zoiets.

Edit: ze was dus jong vóór de oorlog, zat op een muziekclub, zat bij een natuurclub, had het reuze naar haar zin.
Later is nu
quote:scriptum schreef op 25 februari 2014 @ 13:34:

[...]

Geen idee of dat dat meerdaagse events zijn met een camping erbij. Ken wel mensen die naar dat soort festivals gaan maar die regelen altijd vervoer terug.

Ik ben in 2012 naar Tomorrowland (3 daags festival) geweest waarbij je ook op een camping kon staan, maar ik zeg eerlijk daar ben ik te verwend voor en we hadden gewoon een hotel in de buurt geboekt.

Maar na die 3 dagen had ik wel een hele week nodig om bij te tanken
Wat al een goede stap is ook al heeft iedereen nog heul kleine kinderen:

zelf weer verjaardag gaan vieren en dan ná 20 uur 'savonds. Dus beginnen met borrel of fris. En hapjes.

Dus geen koffie/gebak en VERBODEN voor kinderen!! Ook niet in campingbedje....

Wel ruim van te voren berichtje doen, zodat oppas voor hun kroost kunnen regelen.
Met kinderen kan je toch ook nog wel leuke dingen doen? Mijn ouders namen mij gewoon mee naar festivals en concerten.
quote:boerderijgeit028 schreef op 25 februari 2014 @ 13:51:

[...]

Ik ben in 2012 naar Tomorrowland (3 daags festival) geweest waarbij je ook op een camping kon staan, maar ik zeg eerlijk daar ben ik te verwend voor en we hadden gewoon een hotel in de buurt geboekt.

Maar na die 3 dagen had ik wel een hele week nodig om bij te tanken Op Facebook lees ik wel eens berichten dat mensen er een week vakantie voor opnemen: vier/vijf dagen festival vieren en daarna bijkomen.
quote:amarna schreef op 25 februari 2014 @ 13:42:

[...]

Tja, Craig David, R Kelly en Rihanna kunnen me niet bekoren. Dat bedoel ik met jankerig. Ze zingen of ze gaan huilen.

Smaken verschillen nu eenmaal. Mag ik hier niet zeggen dat ik iets niet leuk vind? Daar hoeft niemand zich over aangevallen te voelen. Het gaat om iemands smaak, iets oppervlakkigs, niet om iets wezenlijks. Als ik zeg dat ik aan sommige muzieksoorten of films een hekel heb, beledig ik toch niemand?Heb je mijn smiley over het hoofd gezien? Ik moest er om lachen.
quote:scriptum schreef op 25 februari 2014 @ 14:07:

[...]

Op Facebook lees ik wel eens berichten dat mensen er een week vakantie voor opnemen: vier/vijf dagen festival vieren en daarna bijkomen. Hoe ouder, hoe langer het herstel merk ik. Vroeger ging ik op vrijdag stappen, zaterdag werken en 's avonds weer op stap, nergens last van. Nu een avondje doorzakken en de volgende dag lig ik als een doodvogeltje op de bank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven