Flater van moderedacteur. Toch?!?
woensdag 26 februari 2014 om 23:55
Volkskrant Magazine van 15 februari. Op de pagina mode&trends vraagt een lezeres kledingadvies voor een bruiloft en is dan zeven maanden zwanger. De reactie:
"Gefeliciteerd. Ook al is een bolle buik geen ideaal mode-accessoire. Probeer er maar eens goed uit te zien met zo'n toeter."
Pardon?!
Om te eindigen met: "pas op met prints, die laten je nog voller lijken. Draag hakken - vooruit, niet te hoog- dat staat eleganter."
Pfff... Vrouwonvriendelijk en duidelijk nog nooit zwanger geweest...
"Gefeliciteerd. Ook al is een bolle buik geen ideaal mode-accessoire. Probeer er maar eens goed uit te zien met zo'n toeter."
Pardon?!
Om te eindigen met: "pas op met prints, die laten je nog voller lijken. Draag hakken - vooruit, niet te hoog- dat staat eleganter."
donderdag 27 februari 2014 om 00:07
quote:merlijne83 schreef op 26 februari 2014 @ 23:55:
Nou ik vind het gequote deel niet perse vrouwonvriendelijk.
Jouw opmerking en conclusie dat ze duidelijk nooit zwanger is geweest vind ik wel erg onaardig.
Nou ik vind het gequote deel niet perse vrouwonvriendelijk.
Jouw opmerking en conclusie dat ze duidelijk nooit zwanger is geweest vind ik wel erg onaardig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 27 februari 2014 om 00:09
donderdag 27 februari 2014 om 00:14
Nee ik ben niet zwanger nu
Ik vind zwangere vrouwen heel erg mooi en heb me zelf ook nog nooit zo mooi gevoeld als toen ik zwanger was. Daarom kan ik me niet voorstellen dat je a) zo onaardig praat over 'de bolle toeter' en b) dat er vrouwen zijn die anderen of zichzelf niet mooi vinden als ze zwanger zijn. Wellicht kortzichtig, maar mij kwam het ongelofelijk bot over.
Ik vind zwangere vrouwen heel erg mooi en heb me zelf ook nog nooit zo mooi gevoeld als toen ik zwanger was. Daarom kan ik me niet voorstellen dat je a) zo onaardig praat over 'de bolle toeter' en b) dat er vrouwen zijn die anderen of zichzelf niet mooi vinden als ze zwanger zijn. Wellicht kortzichtig, maar mij kwam het ongelofelijk bot over.
donderdag 27 februari 2014 om 00:17
Nou ja, ik zou het niet erg hebben gevonden omdat ik mijn ooit dikke buik zelf ook rustig 'bolle toeter' noemde. Maar dat je er dus niet goed uit kan zien als je zwanger bent slaat dan in mijn ogen weer nergens op.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 27 februari 2014 om 00:25
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2014 @ 00:09:
[...]
Daar ga je al .Nouja, ik vind natuurlijk niet alle zwangere vrouwen mooi omdat ik gewoonlijk ook niet alle vrouwen mooi vind. Maar ik vind een zwangere vrouw mooi, juist extra vanwege de buik en omdat een zwangerschap zo speciaal is. Ik zou mezelf echt niet lelijker voelen, behalve als ik bijvoorbeeld heel veel puisten zou krijgen ofzo. Maar niet vanwege de buik.
[...]
Daar ga je al .Nouja, ik vind natuurlijk niet alle zwangere vrouwen mooi omdat ik gewoonlijk ook niet alle vrouwen mooi vind. Maar ik vind een zwangere vrouw mooi, juist extra vanwege de buik en omdat een zwangerschap zo speciaal is. Ik zou mezelf echt niet lelijker voelen, behalve als ik bijvoorbeeld heel veel puisten zou krijgen ofzo. Maar niet vanwege de buik.
12 but mature for my age
donderdag 27 februari 2014 om 00:52
quote:straatmadelief schreef op 27 februari 2014 @ 00:25:
[...]
Nouja, ik vind natuurlijk niet alle zwangere vrouwen mooi omdat ik gewoonlijk ook niet alle vrouwen mooi vind. Maar ik vind een zwangere vrouw mooi, juist extra vanwege de buik en omdat een zwangerschap zo speciaal is. Ik zou mezelf echt niet lelijker voelen, behalve als ik bijvoorbeeld heel veel puisten zou krijgen ofzo. Maar niet vanwege de buik.
Maar je gaat toch niet serieus menen dat je het woord toeter of bolle buik vrouwonvriendelijk vindt?
Wat moet je dan zeggen? Klein kamerolifantje?
-knipoog hoor-
[...]
Nouja, ik vind natuurlijk niet alle zwangere vrouwen mooi omdat ik gewoonlijk ook niet alle vrouwen mooi vind. Maar ik vind een zwangere vrouw mooi, juist extra vanwege de buik en omdat een zwangerschap zo speciaal is. Ik zou mezelf echt niet lelijker voelen, behalve als ik bijvoorbeeld heel veel puisten zou krijgen ofzo. Maar niet vanwege de buik.
Maar je gaat toch niet serieus menen dat je het woord toeter of bolle buik vrouwonvriendelijk vindt?
Wat moet je dan zeggen? Klein kamerolifantje?
-knipoog hoor-
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 27 februari 2014 om 01:08
donderdag 27 februari 2014 om 06:44
Er staat toch nergens dat je er niet mooi uit kan zien als zwangere vrouw? Er staat dat het geen ideaal mode-accessoire is. Dat klopt toch ook gewoon? Met een bolle toeter is het nou eenmaal lastiger om iets fatsoenlijks te vinden, zeker voor een bruiloft. En daar slaat ook de "probeer er maar eens goed uit te zien" op. Niet in het algemeen, maar voor een bruiloft. Je wil
niet te slonzig, elegant, netjes, niet te overdreven etc. Hele opgave om dat allemaal in 1 outfit te vinden. Als je niet zwanger bent is het al moeilijk, te zien aan de vele topics hier over dit onderwerp. Laat staan als je wel zwanger bent
niet te slonzig, elegant, netjes, niet te overdreven etc. Hele opgave om dat allemaal in 1 outfit te vinden. Als je niet zwanger bent is het al moeilijk, te zien aan de vele topics hier over dit onderwerp. Laat staan als je wel zwanger bent
donderdag 27 februari 2014 om 07:27
Mode en mode-advies zijn toch per definitie vrouwonvriendelijk? Het is er namelijk altijd op gericht dat je er beter gaat uitzien. Vanuit het idee dat je dus anders niet goed/mooi/vrouwelijk genoeg bent.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 27 februari 2014 om 07:27