Mode & Beauty alle pijlers

Flater van moderedacteur. Toch?!?

26-02-2014 23:55 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volkskrant Magazine van 15 februari. Op de pagina mode&trends vraagt een lezeres kledingadvies voor een bruiloft en is dan zeven maanden zwanger. De reactie:

"Gefeliciteerd. Ook al is een bolle buik geen ideaal mode-accessoire. Probeer er maar eens goed uit te zien met zo'n toeter."

Pardon?!

Om te eindigen met: "pas op met prints, die laten je nog voller lijken. Draag hakken - vooruit, niet te hoog- dat staat eleganter."

Pfff... Vrouwonvriendelijk en duidelijk nog nooit zwanger geweest...
Die zijn net zo goed niet elegant te kleden, zeker niet in een witte bruidsjurk. Dat kleed uberhaupt al niet af. Zie je er in normale kleding nog prima uit met maat 42, moet je toch uitkijken als je zo'n bruidsgewaad aan wil trekken.
EN : volgens mij gaat het niet om de bruid zelf die zwanger is, maar een gast.
quote:tantejo schreef op 27 februari 2014 @ 07:47:

Genoeg vrouwen die zonder dat ze zwanger zijn ook een bolle toeter hebben, hoor. Of bolle kont. Tja.Over die bolle kont gesproken : http://www.telegraaf.nl/v ... kke_kont_is_gezond__.html

Is ie toch nog ergens goed voor
Er zijn best mooie zwangere vrouwen. Maar die waren ook mooi voor ze zwanger werden. Een vrouw die voor de zwangerschap niet mooi was, vind ik echt niet ineens mooi 'omdat' ze zwanger is. Ze is dan nog steeds niet mooi en zwanger.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik vond mezelf zeker niet mooi toen ik zwanger was. Het is natuurlijk prachtig een dikke buik waar een klein mensje in zit, maar dat was meer het idee. Mooi vond ik het niet.

Nee, de spiegel was tijdens mijn zwangerschap niet mijn vriend.

Snap de schrijfster dus wel.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Ik ben zelf 38 weken zwanger en vind die 'toeter' er werkelijk waar niet uitzien! Ook al is de schade bij mij beperkt tot een relatief klein, naar voren staand 'buikje'...

Vind het bij andere vrouwen ook niet mooi overigens. Wat mij betreft heeft ze helemaal gelijk!

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die zwangere vrouwen 'prachtig' vinden... Alles staat grotesk en compleet niet elegant...
Sja doutzen kroes of Heidi klum zwanger vind ik wel mooi. Die hebben alleen een buik en verder zijn ze nog steeds slank.

Maar neem ik mezelf, ik was altijd vreselijk dik, niet alleen mijn buik nam in omvang toe. Ondanks dat ik echt niet teveel at. Dus zie ik vrouwen die net zo zwanger waren als ik, dan vind ik het niet mooi.
Ik vind een zwangere buik ook niet mooi. Dus wat mij betreft heeft de schrijfster gelijk.

Ik heb het idee dat bij zwangerschappen en pasgeboren baby's de termen mooi en bijzonder nogal eens met elkaar verward worden.
I choose happy!
Jeetje, ik vond mezelf prachtig toen ik zwanger was! Rond, zacht, vrouwelijk, vruchtbaar... geweldig. Beter dan die flubberbuik en hangtieten erna

Veel andere vrouwen vind ik zwanger ook mooi. Alleen scheelt het al wel als je daarvóór al mooi was. En een 'lelijke' vrouw wordt door zwanger te zijn niet ineens mooi.
[quote]EssentialBliss schreef op 27 februari 2014 @ 08:45:

Ik vind een zwangere buik ook niet mooi. Dus wat mij betreft heeft de schrijster gelijk.

Ik heb het idee dat bij zwangerschappen en pasgeboren baby's de termen mooi en bijzonder nog al eens met elkaar verward worden.[/quote]

Da's wel waar. Net als dat mensen die ernstig ziek zijn, ineens 'sterk' worden genoemd.
Het komt op mij over alsof je je moet schamen voor je zwangere buik en deze zoveel mogelijk moet camoufleren. Ik ben nu 38 weken zwanger en ik heb een flinke buik. Ik zou vol trots een jurk dragen die mijn buik flatteert, en prints kunnen volgens mij ook prima!

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik verder gewoon een normaal postuur heb.
quote:momodoe schreef op 27 februari 2014 @ 08:43:

Sja doutzen kroes of Heidi klum zwanger vind ik wel mooi. Die hebben alleen een buik en verder zijn ze nog steeds slank.

Dat vind ik zo zonde. Dat zijn vrouwen die niet alleen 'n perfect lijf hebben, maar er ook van moeten leven en die zetten dat allemaal op 't spel voor 'n zwangerschap. Zelfs al blijven ze op 'n blaadje sla leven en sporten zich helemaal suf tijdens de zwangerschap, het laat toch altijd wel sporen na. Stel dat ze 'n keizersnee hadden gehad, dan was dat mooie lingeriereclamebuikje helemaal verpest. Okee, dan is er altijd nog photoshop, maar ik zou het wel knap zonde vinden van zo'n perfect lichaam.
Tsja, mag je van een moderedacteur wel common sense verwachten? Hun idee van mooi bestaat uit de ideale maten, waarschijnlijk vindt deze redacteur dat het gros van de vrouwen voor schut loopt.
Mwah ik vind een dikke buik niet bepaald mooi, dus ik kan me er wel in vinden.
quote:merlijne83 schreef op 26 februari 2014 @ 23:55:

Pfff... Vrouwonvriendelijk en duidelijk nog nooit zwanger geweest... Of juist wel en deelt gewoon jouw mening niet. Ik vond er geen fuck aan aan zwanger zijn en voelde me al helemaal niet op en top vrouw en prachtig en nog meer van dat soort gezemel.
De schrijver is het er blijkbaar wel mee eens dat je zo'n buik lekker moet laten zien.

Hij/zij vervolgt met:

Dus je kunt 'm maar beter laten zien in een strakke zwangerschapsjurk dan in een 'gewone' jurk die een paar maten te groot is. Dat maakt onnodig grof

En verder gaat het over het aanbod aan positiekleding dat tegenwoordig steeds modieuzer is en hij/zij noemt een paar merken...

Ik vind het eigenlijk gewoon en goed advies, niks vrouwonvriendelijks aan in mijn ogen.
flink insnoeren met een korset en het probleem is verholpen.
Als je gewoon stylish gekleed bent dan ziet een zwangere vrouw er super leuk en mooi uit! Ik vond het heerlijk om leuke kleren uit te zoeken toen ik zwanger was. Wat trouwens helemaal niet moeilijk was. Heb trouwens gewoon normale kleding gekocht die mooi leken rond mijn buik. Niks geen zwangersschapskleding. Dat is toch altijd wat minder.
Erg tactisch is het niet gebracht, maar vrouwonvriendelijk zou ik het niet willen noemen, net zo min als ik zou willen stellen dat de schrijver duidelijk nooit zwanger is geweest.

Zwangere vrouwen met een dikke buik (zeker tegen het einde van de zwangerschap) zijn over het algemeen niet elegant.

Die dikke buik verstoord de normale verhoudingen en het waggelen alsof je een kokosnoot tussen je benen hebt zitten is ook niet gracieus.

Allemaal voor een goed doel, maar mooi is het vaak niet te noemen.

Ik denk even terug aan mijn eigen plof-kop, enkels die verdwenen waren door het vasthouden van vocht, schoenen die niet meer pasten etc.

Als je er tijdens je zwangerschap zo uit ziet als ik destijds en je blijft je stug in te krappe en slecht passende kleding en schoenen proppen (natuurlijk wel met een buikband met "grappige" tekst er op), tsja, dan heb je mode-advies nodig
Sommige vrouwen zijn inderdaad prachtig zwanger.

Moet je in ieder geval geen 10 liter vocht vasthouden, pfff

Hakken aan? Ik was blij dat ik de schoenen van mijn vent (2 maten groter) nog aankreeg
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2014 @ 00:52:

[...]

Maar je gaat toch niet serieus menen dat je het woord toeter of bolle buik vrouwonvriendelijk vindt?

Wat moet je dan zeggen? Klein kamerolifantje?

Ik heb hier ooit Zwangerosaurus gelezen en dat vond ik de lading wel dekken.

Overigens ben ik nooit zwanger geweest. Omdat ik dat niet elegant vind.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
In artikeltjes met mode-adviezen worden mensen vaak sowieso wat raar beschreven... appels, peren, zandlopers etc...
quote:merlijne83 schreef op 27 februari 2014 @ 00:14:

Nee ik ben niet zwanger nu

Ik vind zwangere vrouwen heel erg mooi en heb me zelf ook nog nooit zo mooi gevoeld als toen ik zwanger was. Daarom kan ik me niet voorstellen dat je a) zo onaardig praat over 'de bolle toeter' en b) dat er vrouwen zijn die anderen of zichzelf niet mooi vinden als ze zwanger zijn. Wellicht kortzichtig, maar mij kwam het ongelofelijk bot over.

Nou ik kan het me wel voorstellen.

Ik ben nu zwanger, maar nog in het stadium dat het niet te zien is dat ik zwanger ben, dus zie er gewoon dikker uit. Dat is echt wel even wennen met mijn zelfbeeld hoor. Altijd een strakke buik gehad en nu opeens niet. En ik vind ook niet alle zwangere vrouwen mooi. Sommigen zijn gewoon niet mooi zwanger. Nou en?

En ach, die woorden vind ik helemaal niet zo vrouwonvriendelijk. Van mij mag iemand het best over een bolle toeter hebben. Het is toch een bolle toeter?
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 februari 2014 @ 08:01:

[...]

Over die bolle kont gesproken : http://www.telegraaf.nl/v ... kke_kont_is_gezond__.html

Is ie toch nog ergens goed voor Kijk, dat zijn altijd leuke berichten
quote:elninjoo schreef op donderdag 27 februari 2014 08:56 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="momodoe in "Flater van moderedacteur. Toch?!?"" class="messagelink">momodoe schreef op 27 februari 2014 @ 08:43</a>:</b>

</div></blockquote>Dat vind ik zo zonde. Dat zijn vrouwen die niet alleen 'n perfect lijf hebben, maar er ook van moeten leven en die zetten dat allemaal op 't spel voor 'n zwangerschap. Zelfs al blijven ze op 'n blaadje sla leven en sporten zich helemaal suf tijdens de zwangerschap, het laat toch altijd wel sporen na. Stel dat ze 'n keizersnee hadden gehad, dan was dat mooie lingeriereclamebuikje helemaal verpest. Okee, dan is er altijd nog photoshop, maar ik zou het wel knap zonde vinden van zo'n perfect lichaam. Omg wanneer je denkt dat je jezelf niet meer kunt overtreffen in tunnelvisie-denken doe je het toch! Knap hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven