ik word gek- ongeval?

27-02-2014 09:38 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend de kids naar school gebracht en ik stap in de auto, reed innieminie stukje achteruit want ik stond bijna klem tussen twee auto's, en ineens hoorde ik een kleine 'klap'?

En meneer stond te gebaren van wat doe je mi?

Raampje open en enige wat ik vroeg was: is het erg? Aan z'n hoofd te zien wel, stukkie vooruit gereden... Tadaa niks ergs, de auto waar ik in reed ook helemaal niks,, geen krasje geen streep niks, dus de eigenaar van de 'aangereden' auto kwam eraan,,, staat ze te kijken of het erg was (ze wil gewoon geld zien)

Maar de man die erbij stond stond te bemiddelen ze spreken beide Turks en ik niet wist niet waar t gesprek over ging dus, ik heb haar m'n nummer gegeven en ze wilt erover praten. Dus geld vangen van mij. Het ergste komt nog, de auto is van mijn ex en als hij het hoort gaat hij mij weet ik wat aandoen (verzekering is al heel hoog) geen idee wat nu? Wat nu? Pfff helemaal van de kaart hier.
Schadeformulier invullen en contact op nemen met tegenpartij om ook hun helft in te vullen. Jou verhaal op de achterkant en het gewoon vua de verzekering laten lopen als ze wat willen claimen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ga zeker als de politie hier niks mee kan naar de verzekering, er is nergens iets te zien van schade, dus dan loopt het allemaal los, maar voordat ik naar de verzekering stap, mevrouw nog eens vragen dat we samen iets kunnen zonder de verzekering.
Jij rijdt achteruit en je hoort zelf een klap.

Al heeft de tegenpartij maar een kleine kras dan willen ze dat natuurlijk ook gewoon gemaakt zien.

Zelfs een klein deukje of klein krasje kan al aardig in de papieren lopen dus logisch dat ze dat wel vergoed willen hebben.

Je schrijft dat ze vast geld willen zien. Dat lijkt mij ook wel logisch als jij schade aan hun auto hebt veroorzaakt waarom zouden ze zelf voor de reparatiekosten moeten opdraaien.
Een tip: vraag vervolgens in zo'n geval of ze Nederlands willen spreken, zodat je mee kunt overleggen. Kan me voorstellen dat ze je nummer wil hebben voor het geval er toch (onzichtbare) schade zou zijn. Omdat je het niet verstaan hebt, concludeer je nu dat ze geld wil zien. Allemaal onnodige stress misschien.

(Ik vind het zelf niet zo beleefd als mensen in hun eigen taal spreken als ik erbij sta. Maar als je het op een normale manier vraagt, zeggen ze meestal gewoon Oh, sorry...)
Als er wel schade blijkt te zijn en vergis je niet in de kosten van een klein krasje, en je schakelt de verzekeringsmaatschappij in, licht je ex dan in, want het kost hem zijn no claim, valt terug in schadevrije jaren en zijn premie gaat omhoog.
quote:muismuis schreef op 27 februari 2014 @ 09:59:

Begin eerst eens met een cursus Nederlands, schrijf dan een nieuw topic, dan kijken we verder. Tenenkrommend dit.

Wat ben jij arrogant zeg..

Als je niks kunt toevoegen dan ga je toch lekker weg..!!

Dit is echt reageren om het reageren, Bah.

Kijk mij eens van de taalpolitie zijn brrr
quote:muismuis schreef op 27 februari 2014 @ 10:06:

Ik denk dat TO zeker iets kan hebben aan een cursus Nederlands.Anders ga je zelf even een LOI cursus doen, Huismus!!
Tja wat doe je dan. Foto maken - evt. politie bellen - tel. nummers uitwisselen - Europees schadeformulier samen invullen.
Ik kan me overigens de emoties van alle betrokkenen wel voorstellen - zo moeilijk is dat niet. Er schijnt behalve een taalpolitie ook een correcte-emotiepolitie te surveilleren op dit topic.

Koel blijven is altijd het beste.
Waarom een schadeformulier invullen als er geen schade is? Ik zou daar echt niet aan meewerken.

Als er schade is, dan had dat of tijdens de aanrijding duidelijk moeten zijn, of een paar uur daarna. Als ze vanmiddag nog geen schade heeft, en morgen wel, dan lijkt het me dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent. Laat haar maar eens bewijzen dat die schade door jou komt. Ze heeft niet zo slim gehandeld door het plaats van de aanrijding te verlaten voordat er definitief was vastgesteld of er schade was of niet. Wie eist bewijst.
Waarom reageer je zo overspannen? Hebben die vrouw of die getuige gezegd dat er schade was? Dat ze geld van je wilden zien?

Ben ook wel eens bij het achteruitrijden tegen iemand aangereden. Briefje achtergelaten voor de zekerheid (er was niks te zien), omdat het kan dat er achteraf toch schade blijkt te zien (loszittende bumper ofzo). Jij bent wel degene die de fout heeft gemaakt dus is het dan wel zo netjes om de tegenpartij nog de kans te geven even rustig te kijken of er echt geen schade is.

Heb zelf al 2 keer gehad dat iemand mijn bumper losreed zonder iets te zeggen.
je hele stukje staat vol rare aannames "ze wil gewoon geld zien", "dus geld vangen van mij" - waar baseer je die vooroordelen eigenlijk op?
Je had beter een foto kunnen maken. Ook vanonder de bumper. Ze kunnen nu de bumper halflosschroeven of rukken en claimen dat dat van de aanrijding is gekomen.

Mijn moeder is een flink oor aangenaaid op een parkeerplaats. Turkse meneer reed ineens achteruit tegen moeder aan die daar rustig reed. Beide uitgestapt, tien seconden later kwam er een toevallige voorbijganger langs, ook Turks. Die had alles gezien en schetste een hele andere situatie, uhuh...

Bij moeder op de auto duidelijke schade te zien, bij aanrijdende auto niet. Beide Turkse mannen zwaar over de zeik (waarom die toevallige voorbijganger ook is natuurlijk een raadsel). Schadeformulier ingevuld, er kwam nog allerlei tussenliggend gezeik waar ik nu even het fijne niet van weet maar uiteindelijk heeft moeder aangifte gedaan bij politiebureau en moeder werd door politieagent er op attent gemaakt met deze bevolkingsgroep erg goed uit te kijken want vaak doen ze het er om. Woorden van agent die dit soort zaken vaker aan de hand heeft gehad.

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat dat in dit geval ook zo is. Je hebt namelijk zelf de aanrijding gevoeld dus er is zeker wat gebeurd maar hopelijk kom je niet in een situate waar mijn moeder in heeft gezeten met bedreiging en verzekeringsfraude.

Krijg nu vast het halve forum over me heen nu...
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 27 februari 2014 @ 11:58:

Je had beter een foto kunnen maken. Ook vanonder de bumper. Ze kunnen nu de bumper halflosschroeven of rukken en claimen dat dat van de aanrijding is gekomen.

Mijn moeder is een flink oor aangenaaid op een parkeerplaats. Turkse meneer reed ineens achteruit tegen moeder aan die daar rustig reed. Beide uitgestapt, tien seconden later kwam er een toevallige voorbijganger langs, ook Turks. Die had alles gezien en schetste een hele andere situatie, uhuh...

Bij moeder op de auto duidelijke schade te zien, bij aanrijdende auto niet. Beide Turkse mannen zwaar over de zeik (waarom die toevallige voorbijganger ook is natuurlijk een raadsel). Schadeformulier ingevuld, er kwam nog allerlei tussenliggend gezeik waar ik nu even het fijne niet van weet maar uiteindelijk heeft moeder aangifte gedaan bij politiebureau en moeder werd door politieagent er op attent gemaakt met deze bevolkingsgroep erg goed uit te kijken want vaak doen ze het er om. Woorden van agent die dit soort zaken vaker aan de hand heeft gehad.

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat dat in dit geval ook zo is. Je hebt namelijk zelf de aanrijding gevoeld dus er is zeker wat gebeurd maar hopelijk kom je niet in een situate waar mijn moeder in heeft gezeten met bedreiging en verzekeringsfraude.

Krijg nu vast het halve forum over me heen nu...

Heel fout van de politie om zoiets te zeggen. Met: "mensen doen dit weleens" was wel goed genoeg.

Alsof fraude plegen alleen aan buitenlanders is besteed zeg.

Ik vind To een beetje overdreven met haar uitlatingen.
quote:Anthonius schreef op 27 februari 2014 @ 10:58:

[...]

Anders ga je zelf even een LOI cursus doen, Huismus!!Huismuis ;)
To ik denk dat ze dan als er wat is bij je ex komen. Hij heeft toch de verzekering op zijn naam ? Het lijkt mij een vervelende situatie.

Sterkte.
quote:louise1 schreef op 27 februari 2014 @ 11:58:

Krijg nu vast het halve forum over me heen nu...Hier ook ervaring, precies hetzelfde verhaal. En nee het is niet iets wat alleen Turken doen, maar het is wel een klassieke oplichtingstruc (raar woord eigenlijk). Bottom line, altijd meteen schadeformulier invullen en niet afwachten. Een goede schade expert kan (meestal) aan de schade zien of het is veroorzaakt door deze aanrijding of niet.

Begin eerst eens met een cursus Nederlands, schrijf dan een nieuw topic, dan kijken we verder. Tenenkrommend dit.Jij bent een BETWETER. Als jij het niet begrijpt ligt het dus aan jou....Bovendien is niet iedereen Neerlandicus, dus bemoei je er niet mee als je er verder niets zinnigs aan kan toevoegen!
quote:kreeft87 schreef op 27 februari 2014 @ 09:49:

Nee geen schaderapport, niks. Maar juist omdat ze mijn nummer wou hebben, bekruipt mij het gevoel dat ze wel een slaatje eruit wilt slaan.Ik had mijn nummer niet gegeven, dan nog eerder een vals nummer opgeschreven. Als er geen schade is hoeft er verder ook niet over gebakkeleid te worden. Maak je niet te druk. En als ze bellen neem je gewoon niet op. Je adres hebben ze niet.
quote:kreeft87 schreef op 27 februari 2014 @ 10:03:

[...]

Ik maak me druk omdat sommige er wel een slaatje uit willen slaan, mooie kans toch. En omdat de auto niet van mij is, van mijn ex en die wordt wel heel boos, als hij maar iets merk dat ik iets gedaan heb waarop ik gepakt kan worden, ben ik gewoonweg de pineutJa, sommige mensen proberen dat; die verhalen dan een schade die er al zat als een nieuwe schade. Nogmaals; als jij zeker weet dat die ander geen schade had, en zij alleen jouw nummer hebben, laat het dan gaan.

Begin eerst eens met een cursus Nederlands, schrijf dan een nieuw topic, dan kijken we verder. Tenenkrommend dit.We??? Spreek niet voor mij, dat kan ik zelf wel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het is een moeder van school, begrijp ik? Dan lijkt de kans me niet zo groot dat ze je een oor wil aannaaien. Dat doe je bij een anonieme voorbijganger, niet iemand die je dagelijks tegenkomt.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Kreeft, volgende keer in dit soort gevallen áltijd foto's maken. Vraagt zij jouw nummer, vraag jij die van haar. En, indien mogelijk, gelijk het schadeformulier invullen. Daar kun je precies de situatie uitleggen en jouw snelheid aangeven. Dat geeft veel minder kans op fraude.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja, hallo. Je pakt toch je telefoon, maakt foto's, vult een formulier in en bij moeilijk gedoe bel je de politie. Je bent toch verzekerd?

Raar gedrag zeg. Van jou.
Waar ik woon is dit soort akkefietjes dagelijkse kost (grote stad, heel weinig parkeerplaatsen). Iedereen flippert van bumper naar bumper om in een klein plekje te parkeren. Je moet echt behoorlijk hard op een andere auto stuiteren voor er schade ontstaaat. Gisteren toevallig zelf mijn achterligger gebumperd, maar daar zaten mensen in. Die werden een beetje boos en begonnen te gebaren maar er was verder niks aan de hand. Man heeft ook wel eens iemand gehad die beweerde dat hij schade had veroorzaakt (was niet waar). Nou prima, formulier opgemaakt, nooit meer wat van gehoord. Ik kijk zelf ook altijd even heel goed als ik het bij mijn auto zie gebeuren. Ik vind het niet zo gek dat ze voor de zekerheid je contactgegevens vraagt, als je een knal hoorde was het niet heel zachtjes hè.

Kortom, ik denk dat het allemaal wel meevalt. Relax en ga desnoods straks op het schoolplein zelf even naar haar toe om je goodwill te tonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven