Gezondheid alle pijlers

superfoods

27-02-2014 16:46 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb weer een vraagt mbt voeding, zal gerust een domme vraag wezen, maar ik ben graag voorzichtig.

Ik ben zwanger, en heb vandaag gekocht: goji bessen, cocus water, en rauwe cacao poeder.

Ik wilde wat gezonder eten.

Ik bedacht me in ene dat sommige super foods een ontgiftende werking hebben, en dat lijkt me niet slim tijdens een zwangerschap.

Ik zal wel gerust weer overbezorgd zijn, maar ik heb dr geen verstand van, dus zou graag wat hulp willen.

Dank
Ik heb werkelijkwaar geen idee.

Ik drink na het heel hard zweten in de bikram yoga weleens kokoswater omdat het isotoon is (schijnt, en mijn topsportende schoonzusje drinkt het daarom ook, dus ik vertrouw het wel enigszins;) en niet zo zoet als AA-drink ofzo en dus wel lekker dorstlessend.

Maar waarom zou je opeens deze dingen gaan eten/ drinken? Alleen omdat het in het lijstje superfoods staat?
Allemaal dodelijk. Net als de nl superfoods zoals boerenkool en broccoli.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Verder zijn superfoods van ver zo slecht voor het

Milieu en de lokale bevolking daar komt tekort aan hun eigen eten omdat hier de hype superfoods is losgebarsten terwijl we lokaal ook veel superfoods hebben.
Weet je superfood is echt een modegril en ik geloof echt wel dat er superfood bestaat, maar deze zijn echter meer voor handen dan je denkt.

Boerenkool, rode bietjes, broccoli, knoflook, uien, gember, pompoen, spinazie, groene bonen, tomaten, zuurkool, bosbessen, granaatappels, avacado’s,  eieren, ongebrande noten en de vette vissoorten sardines, zalm, makreel.

En gewoon te koop in je supermarkt, koop je het biologisch weet je helemaal dat je goed bezig bent.

Eet met mate en vooral wissel het af.

Nu je toch je gojibessen ed hebt, googel er eens op en maak er een lekker gerecht mee, of eet ze als rozijntjes. Een klein handje overdoe het niet.
Het lijkt me enigszins onzin, dat hele superfoods. Eet gewoon alles met mate, dan eet je prima.
Bestel wat rauwe chocolade, erg lekker en snel vol van de smaak. Voor de rest zou ik het lekker overslaan en gewoon gezond eten en daar kunnen best wat superfoods bij zitten, maar zou mij er niet blind op staren.
Gaat mij niet om de hype.

Ik lust helaas niet veel groentes en ik was wel eens nieuwsgierig of dit nu lekker zou zijn, dan zou ik dit voortaan gaan eten.

(Tis trouwens niet lekker, alle drie de producten niet)
quote:rover37 schreef op 27 februari 2014 @ 17:11:

Gaat mij niet om de hype.

Ik lust helaas niet veel groentes en ik was wel eens nieuwsgierig of dit nu lekker zou zijn, dan zou ik dit voortaan gaan eten.

(Tis trouwens niet lekker, alle drie de producten niet)

Maar hoe kun je nou groente willen vervangen door kokoswater? Dat is gewoon een dorstlessend drankje.

Of rauwe cacao? Dat is toch hele anders dan groente?
Wat doe je met rauwe cacao dan? Hoe eet je dat?
Beste rover, ipv geld uitgeven aan al die dure superfoods zou je geld kunnen spenderen aan een goede kookschool en dat je leert groente zo klaar te maken dat je het wel lust.

Ja klinkt heerlijk belerend, ik weet het.

Nog erger: als jij geen groente eet, heb je ook grote kans dat je kind dit niet gaat eten. Goed voorbeeld doet volgen.
Ik doe de bessen door Griekse yoghurt, samen met verse of diepvries blauwe bessen, en chiazaadjes. Even laten staan, dan worden de besjes zachter. De cacao kun je er ook door doen.
Ik zou niet te extreem gaan eten in je zwangerschap. Het is wel belangrijk dat je voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt.
quote:Galadriel schreef op 27 februari 2014 @ 17:17:

Beste rover, ipv geld uitgeven aan al die dure superfoods zou je geld kunnen spenderen aan een goede kookschool en dat je leert groente zo klaar te maken dat je het wel lust.

Ja klinkt heerlijk belerend, ik weet het.

Nog erger: als jij geen groente eet, heb je ook grote kans dat je kind dit niet gaat eten. Goed voorbeeld doet volgen.Maar het is wel waar wat je zegt.
Je nieren en je lever doen al het ontgiftende werk; voedsel is geen orgaan dat werk voor je lichaam kan doen.

Zie ook Orthorexia nervosa
Dan weet je niet hoe je groente klaarmaakt.
Welke groentes lust je wel?

Lust je wel fruit?

Overigens vind ik het ook uitmaken hoe het eten bereid is, zeker voor groentes kan dat behoorlijk uitmaken. Zoek eens wat andere bereidingswijzes, of snaai groente tussendoor.
Dank iedereen, kom er later op terug.

@fame wat ben jij vervelend aan het doen vandaag, vind het prima, maar ik wil je vriendelijk vragen om even niet meer op mijn schrijven te reageren, het voegt voor mij niets toe.
quote:rover37 schreef op donderdag 27 februari 2014 17:52 Dank iedereen, kom er later op terug.

@fame wat ben jij vervelend aan het doen vandaag, vind het prima, maar ik wil je vriendelijk vragen om even niet meer op mijn schrijven te reageren, het voegt voor mij niets toe. Pardon?
Fame heeft gelijk, superfood wat van verre komt is nadelig voor het milieu en de lokale bevolking heeft er totaal geen baat bij.

Ook onderschrijf ik haar gedachte: als je geen groente lust, dan weet je niet goed hoe je ze klaar moet maken.

Kijk alleen eens naar een erwt of broccoli, echt er zijn duizend manieren om die in een gerecht te betrekken, van gewoon gekookt, tot gepureerd tot gefrituurd, echt alles is mogelijk.

En dan heb je ook nog de pech om op een openbaar forum te schrijven, dan mag iedereen reageren. Zelfs de koningin.
Dank je Galadriel.
Dankje Galadriel.
http://www.eetgoedvoeljeg ... gezonde-voeding.html#more

Gewoon gezond eten, rauwe cacao, rauwe honing en amandelmeel is superhanding en lekker (brownies en chocola maken!) maar goji bessen vind ik niks aan net als quinoa.

Ik zou geen kweekzalm eten: http://newsmonkey.be/article/2439 dus niet die zogenaamde wilde zalm voor 2 euro. Verder idd veel groente en fruit (wel 2 x zoveel groente als fruit) en biologische eieren, vlees en ongebrande noten. Vervang chemische Becel en halvarine (bewerkt, chemisch, 1 molecuul verwijderd van plastic) toestanden voor bio room/grasboter, kokosolie en olijfolie. Als je denkt dat de lokale bevolking de kokosolie niet kan missen laat je het gewoon weg.
to +1!

ik vind die gojibessen ook vies! omdat ze zo duur+gezond zijn, zonde om weg te gooien, dus heb dit bedacht: week wat gedroogde gojibessen in heet water (net als rozijnen) en doe ze dan door havermoutpap of muesli (als je ze door muesli doet, eerst weer koud afspoelen).

als ze zacht zijn, is het iets minder vies maar als dit zakje op is, koop ik die taaie zure ondingen nooit meer!

een scheutje kokoswater is wel lekker om er fruitsmoothies wat wateriger mee te maken ipv sinaasappelsap. kokos combineert goed met banaan of bevroren kersen of ananas.
quote:linette308 schreef op 27 februari 2014 @ 18:30:

http://www.eetgoedvoeljeg ... gezonde-voeding.html#more

Vervang chemische Becel en halvarine (bewerkt, chemisch, 1 molecuul verwijderd van plastic) toestanden voor bio room/grasboter, kokosolie en olijfolie.

Een molecuul verwijderd van plastic?

Keukenzout is ook maar één molecuul verwijderd van zoutzuur. NaCl en HCl. Keukenzout is gemaakt van twee atomen, chloor (giftig) en natrium (metaal wat brandt als je het in water doet).

Ik kan nog snappen dat mensen iets hebben tegen margarine en liever boter eten. Moet je zelf weten. Maar gooi niet met scheikundige termen. dat is grote onzin. Grasboter is onzin, dat is boter van de eerste melk als de koeien naar buiten gaan. Die boter is er maar heel weinig want koeien staan altijd binnen. In boter zitten ook weer sporen van de antibiotica die koeien krijgen.

Wat wel waar is, veel biologische producten bevatten veel meer toxinen en schimmels, en kunnen dus gevaarlijk voor je zijn. Biologische kweek kan weliswaar beter zijn voor het milieu, maar niet duurzaam ,want slechte opbrengst per hectare.

Kortom, neem alles met een korreltje zout en eet normaal gezond en gevarieerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven