Gezondheid alle pijlers

superfoods

27-02-2014 16:46 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb weer een vraagt mbt voeding, zal gerust een domme vraag wezen, maar ik ben graag voorzichtig.

Ik ben zwanger, en heb vandaag gekocht: goji bessen, cocus water, en rauwe cacao poeder.

Ik wilde wat gezonder eten.

Ik bedacht me in ene dat sommige super foods een ontgiftende werking hebben, en dat lijkt me niet slim tijdens een zwangerschap.

Ik zal wel gerust weer overbezorgd zijn, maar ik heb dr geen verstand van, dus zou graag wat hulp willen.

Dank
Ik zei het gewoon om aan te geven dat het bewerkt en onnatuurlijk is, excusez-moi.
Eet gewoon en gevarieerd, scheelt je een hoop geld.

Superfoods zijn op dit moment heel goedkoop bij de Jumbo, vandaag zag ik:

spruitjes

boerenkool

tomaten

tarwezemelen

yoghurt

vis

bosbessen (vriezer)

appels

allemaal super
quote:linette308 schreef op 27 februari 2014 @ 18:57:

Ik zei het gewoon om aan te geven dat het bewerkt en onnatuurlijk is, excusez-moi.

Maar boter is ook onnatuurlijk tegenwoordig. Er kan antibiotica in zitten van de koe. En 15-50% van de koeien krijgt vruchtbaarheids hormonen om langer melk te geven , omdat een koe normaal gesproken nooit zo lang melk geeft. volgens Radar.

Kortom, als je kritisch bent kun je eigenlijk niks meer eten. Ik geloof toch dat ik dan liever bona eet dan boter
Jaaaa nou ik kan het niet missen om chocola te maken want met kokosolie is het niet te (vr)eten. Dan kies ik voor struisvogelpolitiek .
In Trouw van vandaag staat een aardig artikel over superfoods.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... arom-ze-niet-werken.dhtml
verba volant, scripta manent.
Ik ben gek op de moerbij ze zijn lekker zoet en goede bite lekker om te snoepen als je trek hebt in zoetigheid en door de yogurt
quote:single-lady schreef op 27 februari 2014 @ 20:51:

[...]

Maar boter is ook onnatuurlijk tegenwoordig. Er kan antibiotica in zitten van de koe. En 15-50% van de koeien krijgt vruchtbaarheids hormonen om langer melk te geven , omdat een koe normaal gesproken nooit zo lang melk geeft. volgens Radar.

Kortom, als je kritisch bent kun je eigenlijk niks meer eten. Ik geloof toch dat ik dan liever bona eet dan boter Taj, Radar. Ster in het spuien van halve waarheden. Een vrouw die 2 jaar borstvoeding geeft gebruikt toch ook een hormonen? Net als bij een vrouw wordt ook de melkproductie van een koe minder. De meeste boeren geven echt geen hormonen om die productie te stimuleren. Melk wordt hier ook op gecontroleerd, de melkcontroles in Nederland zijn heel streng.
Nouja, deze producten zijn prima als aanvulling, maar je moet ze niet zien als vervanging voor groente, dat slaat nergens op. Als je gezonder wil zijn moet je een gezond basisdieet eten (MET groente) een beetje cocoswater of rauwe cacao erbij is een prima aanvulling en dus echt voor erbij.

Nog een aanvulling met echte groente zijn groente/fruit sapjes of smoothies. Gebruik groente, maar ook 1 of 2 stuks fruit om het iets zoeter te maken, zo kan je misschien beginnen met meer groente gebruiken.
quote:Dahlia74 schreef op 28 februari 2014 @ 11:06:

[...]

Melk wordt hier ook op gecontroleerd, de melkcontroles in Nederland zijn heel streng.Melk wordt wel steekproefgewijs gecontroleerd op groeihormonen, niet op vruchtbaarheidshormonen.
Die koeien krijgen geen hormonen ingespoten om langer melk te geven, maar om tochtig te worden("tochtig spuiten").

Dat kan een medische reden hebben, maar er zijn ook boeren die het gebruiken om de koe na het afkalven weer sneller drachtig te krijgen.

In die tussentijd blijft de koe wel gewoon melk geven, twee maanden voor de bevalling wordt ze "droog gezet" zoals dat heet, dan wordt ze niet gemolken. Elke koe geeft dus 10 van de 12 maanden melk, hormonen of niet.
quote:manoislief schreef op 28 februari 2014 @ 08:13:

Ik ben gek op de moerbij ze zijn lekker zoet en goede bite lekker om te snoepen als je trek hebt in zoetigheid en door de yogurtinsecten zijn inderdaad ook heel gezond. Bijen weet ik niet, maar wormen en krekels zitten boordevol eiwit
quote:single-lady schreef op 27 februari 2014 @ 20:51:

[...]

Kortom, als je kritisch bent kun je eigenlijk niks meer eten. Ik geloof toch dat ik dan liever bona eet dan boter Dit is echt zo'n enorm broodje aap. In nederlandse zuivel zit geen AB, daar wordt streng op gecontroleerd voor verwerking. Als een partij besmet is gaat zonder pardon de hele tank het riool in.
quote:single-lady schreef op 28 februari 2014 @ 17:19:

[...]

Melk wordt wel steekproefgewijs gecontroleerd op groeihormonen, niet op vruchtbaarheidshormonen.

wederom onzin. Weet je dat er in het drinkwater oestrogeen en progesteron zit? Weet je dat soja producten ook oestrogeen bevatten, bedoel je dat met vruchtbaarheidshormonen?

Melk is het meest gecontroleerde product in Nederland, na de dioxine schandalen. Melk in Nl. veilig, elk voedsel dat in nl. geproduceerd wordt is veilig.

Dat valt overigens nog maar te betwijfelen met die gojibessen en het chiuawawa zaad, eerder bleken daar partijen met zware metalen tussen te zitten.
Voedsel in NL veilig? Ligt eraan wat jouw definitie van veilig is. Btw wie controleert dat? Was laatst in het nieuws dat de verantwoordelijke autoriteit niet goed functioneert: http://www.ftm.nl/exclusi ... dsel-en-waren-autoriteit/

Het voedingscentrum is achterhaald.
http://www.trosradar.nl/u ... -2014/uitgemolken-koeien/
Ik ben toch maar weer wat blij met een biologische boer hier in de buurt:

Verse rauwe melk, rauwmelkse roomboter, rauwmelkse kaas en lekker vlees van deze grasgevoerde lieve dames.
Pieremachochel
Het is heel onverstandig om je dieet zomaar om te gooien, zeker als je zwanger bent want je lichaam is aan zijn normale voedingsstoffen gewend en je moet langzaam je lichaam laten wennen aan een andere levensstijl. Je kunt er verstopt van raken, zelfs psychisch uit balans raken kan het gevolg zijn omdat je hele lijf er anders op reageert. Als je gewoon gezond eet dan heb je die superfoods niet nodig, ik denk dat mensen die opgroeien met chia zaden en choi bessen het daar geweldig op doen, maar je kunt het beste gezonde streek producten gebruiken.
quote:linette308 schreef op 28 februari 2014 @ 21:18:

Voedsel in NL veilig? Ligt eraan wat jouw definitie van veilig is. Btw wie controleert dat? Was laatst in het nieuws dat de verantwoordelijke autoriteit niet goed functioneert: http://www.ftm.nl/exclusi ... dsel-en-waren-autoriteit/

Het voedingscentrum is achterhaald.Wie heeft er over het voedingscentrum, je moet in Nl aan ontzettend veel eisen voldoen als je voedsel produceert. Niet van het voedingscentrum maar gewoon van het ministerie.
quote:noglangnietjarig schreef op 01 maart 2014 @ 23:09:

Ik ben toch maar weer wat blij met een biologische boer hier in de buurt:

Verse rauwe melk, rauwmelkse roomboter, rauwmelkse kaas en lekker vlees van deze grasgevoerde lieve dames.lekker!
Eh iemand noemde hier het voedingscentrum.

Ja leuk joh al die regels en gelukkig volgt iedereen die . En veilig is niet hetzelfde als gezond. Jarenlang had NL het hoogste antibioticaverbruik in de veeteelt. Overal zitten e-nummers in, getest op muizen die 1 e-nummer per keer krijgen. Dus niet in de hoeveelheden en combinaties die wij halen uit verwerkt voedsel uit de supermarkt. En wat dacht je van de miljarden lobby van de suikerindustrie? Iedereen is doodsbang voor vet (zelfs de gezonde!) maar wel suiker eten wat zelfs in theezakjes zit..
quote:linette308 schreef op 02 maart 2014 @ 00:34:

Eh iemand noemde hier het voedingscentrum.

Ja leuk joh al die regels en gelukkig volgt iedereen die . En veilig is niet hetzelfde als gezond. Jarenlang had NL het hoogste antibioticaverbruik in de veeteelt. Overal zitten e-nummers in, getest op muizen die 1 e-nummer per keer krijgen. Dus niet in de hoeveelheden en combinaties die wij halen uit verwerkt voedsel uit de supermarkt. En wat dacht je van de miljarden lobby van de suikerindustrie? Iedereen is doodsbang voor vet (zelfs de gezonde!) maar wel suiker eten wat zelfs in theezakjes zit..

het is gewoon niet waar, NL het hoogste AB gehalte in de veeteelt? Hoe kom je daar nu bij? Overigens is AB bij veeteelt iets anders dan AB in melk. E nummers zijn gewoon veilig, worden al decennia gebruikt en de mens wordt nog steeds ouder.

Datzelfde geldt voor suiker, er is niks mis met suiker, behalve dat je van teveel suiker dik wordt.

Niet zo hysterisch doen mensen.
Niet zo hysterisch doen? Suiker heb je niet eens nodig, suiker jaagt je suikerspiegel onnodig omhoog.

En met de komst van megastallen, zal er alleen maar meer antibiotica in die dieren gepompt worden, omdat ze te vatbaar worden voor ziektes op deze concetratiekampachtige wijze van houden van dieren.

Eet smakelijk.
Pieremachochel
sabbaticalmeds: je bent wel kritisch op het forum maar niet in de echte wereld.

Van roken en drinken val je ook niet direct om, drugs ook niet. Hartstikke veilig!

Waar ik dat AB verhaal vandaan haal? Dat is toch bijna algemene kennis..
quote:noglangnietjarig schreef op 02 maart 2014 @ 10:27:

Niet zo hysterisch doen? Suiker heb je niet eens nodig, suiker jaagt je suikerspiegel onnodig omhoog.

En met de komst van megastallen, zal er alleen maar meer antibiotica in die dieren gepompt worden, omdat ze te vatbaar worden voor ziektes op deze concetratiekampachtige wijze van houden van dieren.

Eet smakelijk.

welnee,suiker heb je wel nodig, in de vorm van koolhydraten bijvoorbeeld, als je lichaam geen suiker krijgt maakt het zelf suiker. Teveel suiker heb je niet nodig.

Ik ben tegen bioindustrie, maar voor gebruik van AB in de veehouderij, je wilt niet dieren ziek laten zijn omdat je bang bent dat je een spoortje AB in het vlees aantreft, wat overigens niet of weinig voorkomt, tenzij je orgaanvlees eet. AB weghouden bij vee heeft niks met dierenwelzijn te maken.
quote:linette308 schreef op 02 maart 2014 @ 10:59:

sabbaticalmeds: je bent wel kritisch op het forum maar niet in de echte wereld.

Van roken en drinken val je ook niet direct om, drugs ook niet. Hartstikke veilig!

Waar ik dat AB verhaal vandaan haal? Dat is toch bijna algemene kennis..Onzin, het is niet waar. En dat je niet met bewijzen kan komen zegt genoeg. IN melk in nederland zit geen enkel spoor antibiotica. Geen enkel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven