Gezondheid alle pijlers

Kinkhoest

27-05-2008 20:06 30 berichten
Ik hoest als een verkrachte zeehond. En dit hoestje is anders dan anders en duurt ook langer dan anders. Sinds gisteren is de manier van hoesten ook veranderd , ik kom nu niet verder dan korte blafjes met een naar pieperig geluid. Vorige week was het een hele vaste hoest, toen kwam het door hoestdrank los, en nu is het een kurkdroge hoest.

Ik heb zitten googlen op kinkhoest, misschien is dat het wel. Maar hoe stelt een huisarts de diagnose kinkhoest? Dat kan ik nergens terug vinden. Is het te horen door longonderzoek? Of via bloedonderzoek?

En als je het dan blijkt te hebben schijn je er geen AB kuur voor te krijgen, maar wat dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij biedt die vaccinatie iets van 12 jaar bescherming, op zijn hoogst!
quote:Clijnemeis schreef op 27 juni 2008 @ 16:37:

Volgens mij biedt die vaccinatie iets van 12 jaar bescherming, op zijn hoogst!Ja dat sowieso maar dan nog steeds niet volledig.
Ik had geen kinkhoest en die blaf was heel snel met AB weg. Ben weer kerngezond ;)
quote:misschicken schreef op 27 mei 2008 @ 20:06:

Ik hoest als een verkrachte zeehond. En dit hoestje is anders dan anders en duurt ook langer dan anders. Sinds gisteren is de manier van hoesten ook veranderd , ik kom nu niet verder dan korte blafjes met een naar pieperig geluid. Vorige week was het een hele vaste hoest, toen kwam het door hoestdrank los, en nu is het een kurkdroge hoest.

Ik heb zitten googlen op kinkhoest, misschien is dat het wel. Maar hoe stelt een huisarts de diagnose kinkhoest? Dat kan ik nergens terug vinden. Is het te horen door longonderzoek? Of via bloedonderzoek?

En als je het dan blijkt te hebben schijn je er geen AB kuur voor te krijgen, maar wat dan wel?

Hoi, ik heb ook kinkhoest gehad, toen ik een jaar of 14/15 was. Ik kan me niet helemaal meer precies herinneren hoe & wat, maar wel dat het verdomd klote was! Ik durfde zelf niet meer mensen op te bellen omdat ik me schaamde voor mijn gehoest. Heb ook een hele tijd heel slecht geslapen vanwege het constante hoesten. Ik denk dat het verstandig is als je je even goed laat onderzoeken (maar waarschijnlijk is dit al gezegd en ben ik mosterd ;))

Veel sterkte ermee!
quote:misschicken schreef op 27 juni 2008 @ 22:16:

Ik had geen kinkhoest en die blaf was heel snel met AB weg. Ben weer kerngezond ;)

Oeps ik ben te laat!

Fijn dat je geen kinkhoest hebt en je je weer goed voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven