Gezondheid alle pijlers

Oil pulling

27-02-2014 21:10 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een dag of twee begonnen met oil pulling. Kort gezegd, je mond elke ochtend 20 min spoelen met kokos- sesam- of olijfolie. Je huid, mondgezondheid, en algemene gezondheid zou erop vooruit door gaan. Het is een soort detoxmanier. Lijkt ranzig, je mond met een eetlepel olie spoelen, maar dat valt reuze mee. Als je het 20 min hebt gedaan, en je spuugt de olie weer uit heeft de olie een hele hoop bacteriën en tandplak los geweekt en opgenomen, geeft wel een schoon gevoel.

http://mens-en-gezondheid ... ling-ontgiftingskuur.html

Hier wat meer info.

Hebben jullie hier ervaring mee? En wat je resultaat?
quote:himalaya schreef op 27 februari 2014 @ 21:15:quote:Deze manier van ontgiften is door de jaren heen in vergetelheid geraakt. Dr. Fedor Karach een (oncoloog uit Rusland) heeft de ontgiftingskuur weer in de belangstelling gebracht nadat hij door de kuur was genezen van een chronische bloedziekte.

Dr. Fedor Karach beweert dat oil pulling baat heeft bij een heleboel ernstige maar ook minder ernstige kwalen.Als het echt zo goed zou helpen tegen ernstige maar ook minder ernstige kwalen, zouden er natuurlijk ontzettend weinig ernstige en minder ernstige kwalen meer zijn hè?Interessante taalfout, dat
quote:Miffy schreef op 27 februari 2014 @ 21:50:

[...]

Interessante taalfout, dat Mr. Oilpulling is Roessies. Dan krijg je dat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben er recent mee begonnen, omdat ik regelmatig gevoelige tanden heb en snel kapot tandvlees. (En eczeem, maar ik verwacht daar niet zoveel van). Kokosolie schijnt erg goed te zijn voor de tanden, dus met kokosolie gestart. Mijn tandvlees voelt na 2 weken al stukken beter. Veel minder snel stuk. Mijn tanden voelen heel glad en lekker schoon, en lijken ook wat witter.

Ik ben benieuwd wat de tandarts zegt volgende maand. Die 20 minuten red ik meestal niet, ik doe het 10 tot 15 minuutjes.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik had me er vooraf wel aardig in verdiept en ik vond veel artikelen over de positieve werking van kokosolie op het gebit. Anders was ik er ook niet aan begonnen.
Maleficent, ik heb nu sesamolie en zonnebloem olie geprobeerd, en vanaf morgenvroeg aan de kokosolie! Ben eens benieuwd!
http://www.care2.com/gree ... tens-teeth-naturally.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18408265
Wat ik uit mijn omgeving begrijp is dat kokosolie zo ongeveer voor ALLES goed is. Of het nu gaat om je haar mee te wassen, je tanden mee te poetsen, je eten in te bakken of je auto op te laten rijden. Ik ben vooralsnog sceptisch.
Voor mijn haar gebruik ik nog gewoon good old chemische shampoo hoor.
Mijn mondhygiëniste is blij, mijn tanden witter en voor de rest merk ik niks.

Misschien is een N=1 iets voor jou NYC.

Ik gebruik extra vierge kokosolie voor: pulling, tandenpasta (samen met backing soda en pepermuntolie)

Als bodylotion, scheerzeep, scrub (met suiker voor lichaam en backingsoda voor gezicht) Make-up verwijderaar en als bakolie.

Mijn auto rijdt op elektriciteit en benzine, dat dan wel weer
Fijn die artikelen Maleficent! Ga ze even doorspitten!
Male, smeer maar eens kokosolie op de eczeem plekken. ideaal

Je hele huid knapt er van op.
quote:Beeldig schreef op 27 februari 2014 @ 21:19:

Ik doe sinds een week iets vergelijkbaars, maar dan met chocola. Ik merk nog geen effect aan mijn tanden (behalve wat donkerbruine verkleuring), maar in tegenstelling tot oil pulling is dit gelukkig wel lekker.

Wat een ontzettend goed idee, ik doe mee.

Kan bonbonblok ook? Dat heb ik toevallig nog liggen.
Nooit van gehoord maar leuk om te proberen. En ik ben zeer benieuwd naar de resultaten.
Ik dacht n.a.v. dit topic, laat ik het ook eens proberen. Nu valt er na 1x proberen nog niets van te zeggen, behalve dan dat ik overstap op kokosolie. Ik gebruikte olijfolie maar dat wordt op den duur toch bitter (nee niet doorgeslikt).

Tijdens het douchen en aankleden, dan kom je al een heel eind qua de tijd die je ervoor moet nemen.

Ik ben benieuwd, over zoveel tijd of ik verschil ga merken. Had er nog nooit van gehoord nl.
wij slapen nooit.
Hoe komen julie aan koudgeperste vloeibare kokosolie?

Ik ben nl ook begonnen, maar wil graag overstappen naar de kokos.
quote:Vrouwzondernaam schreef op 01 maart 2014 @ 12:33:

Ik ben nl ook begonnen, maar wil graag overstappen naar de kokos.Bij Jumbo, een pot voor ¤ 6,95.
Ik heb het een korte periode gedaan, maar merkte geen enkel resultaat, had gehoopt op iets wittere tanden.
Dank je Giselle
Bij mijn weten is kokosolie niet vloeibaar hoor, dat is vast geen echte! En ¤ 6,95 is te goedkoop voor echte kokosolie.

Verder smelt echte kokosolie wel direct in je mond.

Denk er ook om dat je geen ontgeurde kokosolie kiest, it is veelal rommel (b kwaliteit).
Pieremachochel
quote:noglangnietjarig, 3 minuten geleden

Bij mijn weten is kokosolie niet vloeibaar hoor, dat is vast geen echte! En ¤ 6,95 is te goedkoop voor echte kokosolie.

Verder smelt echte kokosolie wel direct in je mond.

Denk er ook om dat je geen ontgeurde kokosolie kiest, it is veelal rommel (b kwaliteit).Toch is het echte biologische kokosolie van de Jumbo en niet ontgeurd. En bij deze temperatuur is deze olie natuurlijk ook niet vloeibaar. Het is prima kokosolie volgens mij en niet zo Godsgruwelijk duur als bij de Tuinen of andere rechtsgedraaide natuurwinkeltjes.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik zou de Tuinen niet onder rechtsgedraaid willen wegzetten zolang ze daar nog met droge ogen produkten met e621 en e951 aan je verkopen.
Pieremachochel
quote:Vrouwzondernaam schreef op 01 maart 2014 @ 12:33:

Ik ben nl ook begonnen, maar wil graag overstappen naar de kokos.

bij een toko gehaald

Ik heb deze:

500 ml voor 7.95. Vond ik wel meevallen qua prijs, want ik doe er zelf wel lang mee. Ik neem een desertlepel per keer, heb niet zo'n grote mond, haha.
Ik kreeg 'm gisteren niet gevonden in de Jumbo, heb me suf gezocht maar kan zijn dat ze die in mijn buurt niet in het assortiment hebben. Ipv daarvan maar sesam gekocht, klein flesje.
wij slapen nooit.
Yep, ik doe het ook, nu sinds twee maanden ongeveer. Ik merk dat mijn tanden gladder en ietsje witter zijn, en dat mijn tandvlees er veel beter uitziet. Ik gebruik kokosolie overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven