Kat vermist, tips?

02-03-2014 11:01 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben vorige week een oude(re) kat uit het asiel gehaald. Hartstikke lief beesie. Er werd ons verteld dat ie wel naar buiten moet kunnen, geen probleem, we hebben een tuin. Maar omdat ie nieuw is bij ons en aan ons moet wennen wilde we hem de eerste paar weken binnen houden. Nu is ie helaas gisteren naar buiten geglipt

Hij is gechipt en staat op onze naam. Ik heb Amivedi ingelicht, heb de dierenambulance gemaild en een landelijke site van de dierenbescherming. Ook het asiel waar ie uit vandaan komt heb ik gemaild.

Morgen willen we gaan flyeren, hebben al een poster gemaakt maar onze printer is stuk dus we moeten tot morgen wachten.

Gisteren hebben we al continu in de buurt lopen zoeken maar tot op heden helaas zonder resultaat. Wie heeft er nog tips die er toe kunnen leiden dat we onze kat terug vinden?

Hij is hier pas een week maar we missen 'em!!!
Bel met het asiel en vraag waar de kat oorspronkelijk vandaag komt,grote kans dat hij die kant op getrokken is. Wat ontzettend stom om hem naar buiten te laten glippen.
Och jee, dit is kut. Was het al een zwerverig type of een goed aan mensen gewende huiskat?
Mogelijke acties: in buurt bij mensen aanbellen. In het donker zoeken en rammelen met brokjes.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 maart 2014 @ 11:12:

Bel met het asiel en vraag waar de kat oorspronkelijk vandaag komt,grote kans dat hij die kant op getrokken is. Wat ontzettend stom om hem naar buiten te laten glippen.

Jij denkt dat ze de kat expres hebben laten glippen? Heb je wel een idee van hoe snel katten zijn?

TO wat naar, je maakt je natuurlijk enorm veel zorgen! Buiten alles wat je al hebt opgenoemd kan ik niet zoveel verzinnen wat je nog kunt doen. Misschien ook even melden bij de dierenarts bij jou in de buurt.
Wat vervelend!

Laat je kat registreren als vermist in die databank waar zijn/haar chip in staat.

En als je morgen de postbode/kranten-/folderbezorger ziet vragen of die je kat heeft gezien.

Hoop dat jullie hem/haar heel snel weer terug zien!
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 maart 2014 @ 11:12:

Meds, ja ik heb mijn kat expres laten ontsnappen. Want stiekem wil ik helemaal geen kat, daarom haal ik een oudere kat uit het asiel.

Vind je 't zelf ook jammer? Reageer gewoon niet als je niks zinnigs weet te melden!

Hij was wel aan mensen gewend MilaDila, hij is ook heel knuffelig. Maar hij heeft bijna een jaar in het asiel gezeten, of ie daar ook echt heel veel aandacht kreeg durf ik te betwijfelen, hij was niet de enige kat die daar zat ....

Gisteren al bij mensen aangebeld, iedereen heeft gezegd dat ze het voor me in de gaten zullen houden..

Theamuts, da informeren is een goeie, ga ik doen!

Chirpy, databank informeren: check, ga ik ook doen. Bedankt voor het meedenken!
Volgens mij heb ik een hele zinnige tip gegeven, een cruciale zelfs. Maar blijkbaar wil jij je liever aangevallen voelen dan zinnige tips lezen om je kat te vinden
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 maart 2014 @ 11:26:

Volgens mij heb ik een hele zinnige tip gegeven, een cruciale zelfs. Maar blijkbaar wil jij je liever aangevallen voelen dan zinnige tips lezen om je kat te vindenNatuurlijk heb jij een goeie tip gegeven. Maar om dan ook nog te moeten vermelden dat het stom was om die kat te laten ontsnappen is onnodig. Denk je dat ze dat zelf niet vindt?
Wat triest

Heb het zelf ook weleens gehad met een blauwe pers.

Wij gingen in de buurt zoeken, gewapend met een pak kattenbrokjes.

Er zat een blok verderop een oudere vrouw (zij was psychisch niet helemaal in orde) buiten te breien.

Ik vroeg aan haar of ze onze kat gezien had, en ze zei toen: ''die zit hier''.

Had ze dat arme beest als het ware gewoon opgesloten tussen wat stenen.

Als ik het haar niet gevraagd had, had ze onze kat dus gewoon zelf gehouden.

Als ik jullie was, zou ik vandaag in de buurt bij mensen aanbellen, en vragen of ze even in de garage/schuur willen kijken.

Katten hebben nogal de neiging om zich daar te verstoppen.

Heel veel succes, hoop dat jullie hem/haar vinden
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:sadeceben schreef op 02 maart 2014 @ 11:01:

We hebben vorige week een oude(re) kat uit het asiel gehaald. Hartstikke lief beesie. Er werd ons verteld dat ie wel naar buiten moet kunnen, geen probleem, we hebben een tuin. Maar omdat ie nieuw is bij ons en aan ons moet wennen wilde we hem de eerste paar weken binnen houden. Nu is ie helaas gisteren naar buiten geglipt

Hij is gechipt en staat op onze naam. Ik heb Amivedi ingelicht, heb de dierenambulance gemaild en een landelijke site van de dierenbescherming. Ook het asiel waar ie uit vandaan komt heb ik gemaild.

Morgen willen we gaan flyeren, hebben al een poster gemaakt maar onze printer is stuk dus we moeten tot morgen wachten.

Gisteren hebben we al continu in de buurt lopen zoeken maar tot op heden helaas zonder resultaat. Wie heeft er nog tips die er toe kunnen leiden dat we onze kat terug vinden?

Hij is hier pas een week maar we missen 'em!!!Best moeilijk hè Meds, lezen.
quote:sadeceben schreef op 02 maart 2014 @ 11:31:

[...]

Best moeilijk hè Meds, lezen.je hebt gemaild? waarom niet gebeld? je moet antwoord hebben op de vraag waar de kat vandaan komt omdat je dan ook weet waar je moet gaan zoeken
quote:theamuts schreef op 02 maart 2014 @ 11:28:

[...]

Natuurlijk heb jij een goeie tip gegeven. Maar om dan ook nog te moeten vermelden dat het stom was om die kat te laten ontsnappen is onnodig. Denk je dat ze dat zelf niet vindt?Het is gewoon stom. Ze hebben blijkbaar niet goed opgelet. Ik zeg niet dat ze dit expres hebben gedaan, maar neemt niet weg dat het wel stom is
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 maart 2014 @ 11:34:

[...]

Het is gewoon stom. Ze hebben blijkbaar niet goed opgelet. Ik zeg niet dat ze dit expres hebben gedaan, maar neemt niet weg dat het wel stom isEn jij denkt dat ze dat zelf niet weet?
Omdat lieve Meds, ze niet telefonisch bereikbaar zijn op zondag. Had je wellicht zelf kunnen bedenken??? En nee ze weten niet waar ie vandaan komt want hij is als vondeling binnen gebracht.

En tuurlijk is het stom, dat heb ik zelf ook al bedacht. Maar gelukkig is daar de onfeilbare Meds die het nog even inwrijft. Want stel je toch voor dat ik me nog niet schuldig genoeg voel!

Ik lees jou vaker en jij hebt, in mijn optiek, altijd van die achterlijke nare reacties.
waar is hij gevonden? dat staat geregistreerd, en ook op zondag zijn er mensen in het asiel, de honden moeten uit, de dieren moeten eten en de kattenbakken moeten schoon. Dus bellen of langsgaan
quote:theamuts schreef op 02 maart 2014 @ 11:40:

[...]

En jij denkt dat ze dat zelf niet weet?Dat weet ik niet, het gaat erom dat ik het stom vind.
quote:sadeceben schreef op 02 maart 2014 @ 11:40:

Omdat lieve Meds, ze niet telefonisch bereikbaar zijn op zondag. Had je wellicht zelf kunnen bedenken??? En nee ze weten niet waar ie vandaan komt want hij is als vondeling binnen gebracht.

En tuurlijk is het stom, dat heb ik zelf ook al bedacht. Maar gelukkig is daar de onfeilbare Meds die het nog even inwrijft. Want stel je toch voor dat ik me nog niet schuldig genoeg voel!

Ik lees jou vaker en jij hebt, in mijn optiek, altijd van die achterlijke nare reacties.Ik geloof oprecht dat Meds het goed bedoeld. Het komt er alleen zo rot uit.....
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 maart 2014 @ 11:44:

[...]

Dat weet ik niet, het gaat erom dat ik het stom vind.Dat mag, maar had je niet hoeven zeggen.
quote:theamuts schreef op 02 maart 2014 @ 11:47:

[...]

Dat mag, maar had je niet hoeven zeggen.waarom niet, het is een openbaar forum. Ik mag zeggen wat ik vind.
Heb je je gegevens ook ingevuld op de site van het merk chip? In de database dus?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als vondeling binnengekomen? Dat is wel lastig, zwervers vallen vaak in oude gewoonte terug :( Voordeel is dat hij zich waarschijnlijk kan redden buiten.
Tip van de dag: een kat is een huisdier, die moet je dus binnen houden....
Weet je Meds, zoek het lekker uit met alles wat je beter weet.

Als iemand nog andere tips heeft dan hoor ik het graag.
zoek het vooral zelf uit (je kat dus)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven