Kat vermist, tips?
zondag 2 maart 2014 om 11:01
We hebben vorige week een oude(re) kat uit het asiel gehaald. Hartstikke lief beesie. Er werd ons verteld dat ie wel naar buiten moet kunnen, geen probleem, we hebben een tuin. Maar omdat ie nieuw is bij ons en aan ons moet wennen wilde we hem de eerste paar weken binnen houden. Nu is ie helaas gisteren naar buiten geglipt
Hij is gechipt en staat op onze naam. Ik heb Amivedi ingelicht, heb de dierenambulance gemaild en een landelijke site van de dierenbescherming. Ook het asiel waar ie uit vandaan komt heb ik gemaild.
Morgen willen we gaan flyeren, hebben al een poster gemaakt maar onze printer is stuk dus we moeten tot morgen wachten.
Gisteren hebben we al continu in de buurt lopen zoeken maar tot op heden helaas zonder resultaat. Wie heeft er nog tips die er toe kunnen leiden dat we onze kat terug vinden?
Hij is hier pas een week maar we missen 'em!!!
Hij is gechipt en staat op onze naam. Ik heb Amivedi ingelicht, heb de dierenambulance gemaild en een landelijke site van de dierenbescherming. Ook het asiel waar ie uit vandaan komt heb ik gemaild.
Morgen willen we gaan flyeren, hebben al een poster gemaakt maar onze printer is stuk dus we moeten tot morgen wachten.
Gisteren hebben we al continu in de buurt lopen zoeken maar tot op heden helaas zonder resultaat. Wie heeft er nog tips die er toe kunnen leiden dat we onze kat terug vinden?
Hij is hier pas een week maar we missen 'em!!!
zondag 2 maart 2014 om 11:55
Ga 's avonds laat zoeken als de kat bang geworden is durft hij dan beter te voorschijn te komen. Bovendien hoor jij het beter als hij dan reageert met gemiauw als je roept. Overdag is er meer lawaai en mensen waardoor hij niet durft te komen / jij hem niet hoort. Neem gelijk een mandje mee als je gaat zoeken anders heb je de kat straks gevonden maar kun je hem niet mee naar huis nemen en in de tijd dat jij dan een mandje gaat halen zit hij weer ergens anders.
zondag 2 maart 2014 om 12:09
Zo word weer bevestigd hoe zuur sommige zijn .
Ik zou wel even kijken of er iemand bij het asiel is om te vragen waar ze hem hebben gevonden toen en je kan bv een global pet alert aanmaken.
Brokjes en rammelen en anders in je wijk flyeren?
https://www.globalpetalert.com/web/
Ik zou wel even kijken of er iemand bij het asiel is om te vragen waar ze hem hebben gevonden toen en je kan bv een global pet alert aanmaken.
https://www.globalpetalert.com/web/
zondag 2 maart 2014 om 12:11
quote:Annapalona schreef op 02 maart 2014 @ 12:09:
https://www.globalpetalert.com/web/dat vond TO een stomme tip, want ze had allang gemaild
https://www.globalpetalert.com/web/dat vond TO een stomme tip, want ze had allang gemaild
zondag 2 maart 2014 om 12:18
Onze kat is toen wij gingen verhuizen ook een keer perongeluk naar buiten geglipt, zoeken zoeken zoeken, uit eindelijk lag hij onder de auto van mijn moeder te slapen, nog een keer een andere kat, is naar buiten gegaan (mocht gewoon) die is nooit meer thuis gekomen, gevonden langs de weg, dood zn nekje gebroken. Nu houden wij de katten lekker binnen, dan maar lekker krabben aan de deur, maar ze gaan niet meer naar buiten! Hopelijk is jullie poezenbeest snel terecht, kijk ook in de bosjes ed in jullie buurt, speelhuisjes, containers, katten doen er alles aan om niet gevonden te willen worden!
zondag 2 maart 2014 om 12:22
Heb je al contact gehad met NDG
Marktplaats heeft onder de categorie "dieren" ook een rubriek met gevonden/vermist, waar je de vermissing kan opgeven.
Naar buren/vrienden om gebruik te maken van hun printer voor de flyers.
Flyers op/bij bushaltes, winkels, dierenwinkels ed. hangen en dan niet alleen in de directe omgeving maar iig. bij alle dierenwinkels en DA-praktijken in je stad.
De directe buren in de straat vandaag persoonlijk inlichten.
Marktplaats heeft onder de categorie "dieren" ook een rubriek met gevonden/vermist, waar je de vermissing kan opgeven.
Naar buren/vrienden om gebruik te maken van hun printer voor de flyers.
Flyers op/bij bushaltes, winkels, dierenwinkels ed. hangen en dan niet alleen in de directe omgeving maar iig. bij alle dierenwinkels en DA-praktijken in je stad.
De directe buren in de straat vandaag persoonlijk inlichten.
zondag 2 maart 2014 om 12:59
Het wordt in elk geval een lekker kattig topic zo.
Hoe zinvol.
TO, vandaag zijn veel mensen vrij, ik zou even bij iemand anders gaan printen en dan toch al die flyers ophangen en langs de deuren gaan. Juist vandaag! Het is mooi weer, veel mensen zijn buiten.
Is het asiel bij jou in de buurt? Dan inderdaad ook daarheen.
Hoe zinvol.
TO, vandaag zijn veel mensen vrij, ik zou even bij iemand anders gaan printen en dan toch al die flyers ophangen en langs de deuren gaan. Juist vandaag! Het is mooi weer, veel mensen zijn buiten.
Is het asiel bij jou in de buurt? Dan inderdaad ook daarheen.
zondag 2 maart 2014 om 13:07
Katten zijn het actiefst buiten rond een uur of 4 snachts. Ik zou dus vroeg naar bed en de wekker ff zetten en dan een rondje doen met een stalen bakje met brokjes (het asiel heeft van die stalen bakjes das een specifiek rammel geluid)
En ff stil staan om de paar meter en goed luisteren, misschien is hij ergens opgesloten. Mensen kunnen wel gaan kijken overdag maar de kans dat kat zich stilhoud is groot. Snachts heb je meer kans dat je een geluidje hoort.
En ff stil staan om de paar meter en goed luisteren, misschien is hij ergens opgesloten. Mensen kunnen wel gaan kijken overdag maar de kans dat kat zich stilhoud is groot. Snachts heb je meer kans dat je een geluidje hoort.
zondag 2 maart 2014 om 13:19
Hartelijk dank weer voor alle nuttige tips!
Even op een rijtje wat we er zelf al aan hebben gedaan om de kat te vinden:
- Amivedi ingeschakeld
- Dieren bescherming bericht gestuurd met signalement van de kat, foto meegestuurd, adresgegevens en datum vermissing.
- Via mail contact gehad met het asiel waar hij vandaan komt.
- Gisteren bij buren aangebeld en gevraagd of ze hem gezien hebben en een oogje in het zeil willen houden. Ook de straat voor ons en achter ons mensen benaderd.
- Gisteren tot pakweg 23:00 uur continu buiten gelopen, hem geroepen en met brokjes lopen rammelen. Ook twee lieve buurvrouwen hebben mee gezocht.
- Vanmorgen om half acht liepen we al weer buiten maar tot op heden is ie spoorloos.
Kat is gechipt en onze gegevens staan op de chip. Zodra hij bij een asiel, dierenarts of dierenambulance is zien ze dat dus.
Ik heb hier verschillende goede tips gelezen, nogmaals hartelijk dank daar voor. En wellicht reageer ik niet vriendelijk richting iedereen maar aan opmerkingen dat het stom is om mijn kat te laten ontsnappen heb ik toch niks? Ik ben er zelf ook echt niet blij mee dat ie weg is dus wat is dan de toegevoegde waarde om dat nog even in te wrijven? Voegt werkelijk niks toe.
Even op een rijtje wat we er zelf al aan hebben gedaan om de kat te vinden:
- Amivedi ingeschakeld
- Dieren bescherming bericht gestuurd met signalement van de kat, foto meegestuurd, adresgegevens en datum vermissing.
- Via mail contact gehad met het asiel waar hij vandaan komt.
- Gisteren bij buren aangebeld en gevraagd of ze hem gezien hebben en een oogje in het zeil willen houden. Ook de straat voor ons en achter ons mensen benaderd.
- Gisteren tot pakweg 23:00 uur continu buiten gelopen, hem geroepen en met brokjes lopen rammelen. Ook twee lieve buurvrouwen hebben mee gezocht.
- Vanmorgen om half acht liepen we al weer buiten maar tot op heden is ie spoorloos.
Kat is gechipt en onze gegevens staan op de chip. Zodra hij bij een asiel, dierenarts of dierenambulance is zien ze dat dus.
Ik heb hier verschillende goede tips gelezen, nogmaals hartelijk dank daar voor. En wellicht reageer ik niet vriendelijk richting iedereen maar aan opmerkingen dat het stom is om mijn kat te laten ontsnappen heb ik toch niks? Ik ben er zelf ook echt niet blij mee dat ie weg is dus wat is dan de toegevoegde waarde om dat nog even in te wrijven? Voegt werkelijk niks toe.
zondag 2 maart 2014 om 13:22
quote:sadeceben schreef op 02 maart 2014 @ 13:19:
Begin nou niet weer, richt je op je kat.
De tip over het printen bij een ander noem je niet; dat zou ik wel echt doen vandaag.
Begin nou niet weer, richt je op je kat.
De tip over het printen bij een ander noem je niet; dat zou ik wel echt doen vandaag.
zondag 2 maart 2014 om 14:31
Nog meer tips op een rijtje: http://www.dierenasielams ... ro_asiel_dier_vermist.htm
zondag 2 maart 2014 om 15:07
quote:sadeceben schreef op 02 maart 2014 @ 13:19:
Bij het aflezen van een chip zie je alleen een chipnummer.
De eigenaar moet het betreffende gechipte dier z'n chipnummer ergens hebben laten inschrijven (NDG ligt het meest voor de hand) Als dat niet is gebeurd dan heeft die chip nml. helemaal geen nut, want met het nummer alleen kan men niet zoveel.
Heb je hem al als vermist opgegeven bij Marktplaats?
Bij het aflezen van een chip zie je alleen een chipnummer.
De eigenaar moet het betreffende gechipte dier z'n chipnummer ergens hebben laten inschrijven (NDG ligt het meest voor de hand) Als dat niet is gebeurd dan heeft die chip nml. helemaal geen nut, want met het nummer alleen kan men niet zoveel.
Heb je hem al als vermist opgegeven bij Marktplaats?