Zwanger

alle pijlers

Zwanger

alle pijlers 

Kind in je Uppie (deel 5)

dinsdag 11 juni 2013 om 22:24

Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
                    Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.

zondag 2 maart 2014 om 13:55

quote:mammienator schreef op 01 maart 2014 @ 21:04:
Hallo dames,
Ik krijg soms de opmerking dat mensen de donor van mijn kindje "vader" of "papa" noemen. Ik ben er nogal stellig in dat hij (onbekende donor overigens) dat niet is, want het is de donor, meer nietr. Dan krijg ik de reactie:"biologisch gezien is het wel de vader". Ben ik nu gewoon moeilijk of zijn er hier meer die het zo zien als ik...?
Dat krijg ik ook vaak te horen. Heeft zijn vader ook bruine ogen?
Het is een donor. Ja maar....
Ik ben er maar mee opgehouden het te verdraaien. Straks gaat uk zelf wel aangeven dat hij geen vader heeft, denk ik dan maar.
                    Hallo dames,
Ik krijg soms de opmerking dat mensen de donor van mijn kindje "vader" of "papa" noemen. Ik ben er nogal stellig in dat hij (onbekende donor overigens) dat niet is, want het is de donor, meer nietr. Dan krijg ik de reactie:"biologisch gezien is het wel de vader". Ben ik nu gewoon moeilijk of zijn er hier meer die het zo zien als ik...?
Dat krijg ik ook vaak te horen. Heeft zijn vader ook bruine ogen?
Het is een donor. Ja maar....
Ik ben er maar mee opgehouden het te verdraaien. Straks gaat uk zelf wel aangeven dat hij geen vader heeft, denk ik dan maar.

zondag 2 maart 2014 om 13:56

Ja, ik snap dat als je het in je uppie doet dat je dan wellicht meer de behoefte kunt hebben om het wel te delen. Het komt bij mij misschien ook nog eens omdat ik mij als het ware een beetje buitenspel voelde staan. Mijn vrouw zwanger, zoon is dus genetisch verwant aan haar en de donor. Door vragen over de donor te stellen voelde ik mij heel erg ongemakkelijk, vooral wanneer deze vragen kwamen van de kant (familie, vrienden, collega's) van mijn vrouw. Denk dat dat ook wel meespeelt. 
Hoewel ik ook ten opzichte van eigen vrienden niet heel erg open ben, maar dat ligt er een beetje aan wie het is/zijn.
Veel plezier met je pretecho!!! En dan lekker losgaan met de kleertjes? (Deden wij tenminste wel!)
                    Hoewel ik ook ten opzichte van eigen vrienden niet heel erg open ben, maar dat ligt er een beetje aan wie het is/zijn.
Veel plezier met je pretecho!!! En dan lekker losgaan met de kleertjes? (Deden wij tenminste wel!)

zondag 2 maart 2014 om 13:59

Mochten jullie het trouwens leuk vinden (anoniem ben ik hier toch niet meer geloof ik): ik sta in Vrouw met mijn (korte) verhaal.
De glossy versie, dus voorlopig nog ter inzage in de winkel!
Ik ben ook eerder benaderd door Flair. Ook hier heb ik mijn verhaal gedaan. Hoe meer er bekendheid aan gegeven wordt, hoe beter, vind ik. Hoe makkelijker het later voor uk is tenslotte.
                    De glossy versie, dus voorlopig nog ter inzage in de winkel!
Ik ben ook eerder benaderd door Flair. Ook hier heb ik mijn verhaal gedaan. Hoe meer er bekendheid aan gegeven wordt, hoe beter, vind ik. Hoe makkelijker het later voor uk is tenslotte.

zondag 2 maart 2014 om 14:01

quote:NYC schreef op 02 maart 2014 @ 13:58:
De stomste vraag (vind ik zelf dan) die wij gekregen hebben: "En? Heeft zijn vader hem erkend?"
*zucht*
Vermoeiend he?
Of mensen die het raar vinden dat de vader niet langs is geweest.
Ik: Hij is de donor.
Zij: Ja, maar het is toch zijn kind?
Ik: Nee, we hebben een zakelijke overeenkomst.
                    De stomste vraag (vind ik zelf dan) die wij gekregen hebben: "En? Heeft zijn vader hem erkend?"
*zucht*
Vermoeiend he?

zondag 2 maart 2014 om 14:09

quote:NYC schreef op 02 maart 2014 @ 13:56:
Ja, ik snap dat als je het in je uppie doet dat je dan wellicht meer de behoefte kunt hebben om het wel te delen. Het komt bij mij misschien ook nog eens omdat ik mij als het ware een beetje buitenspel voelde staan. Mijn vrouw zwanger, zoon is dus genetisch verwant aan haar en de donor. Door vragen over de donor te stellen voelde ik mij heel erg ongemakkelijk, vooral wanneer deze vragen kwamen van de kant (familie, vrienden, collega's) van mijn vrouw. Denk dat dat ook wel meespeelt.
Ah, snap dat het dan gevoeliger kan liggen. Bij mij ligt het ook extra gevoelig omdat ik vroeger m'n vader een hele tijd niet gezien heb en me dat zoveel pijn deed, dat ik hem geen papa meer noemde, maar gewoon bij z'n voornaam. Ik vond dat hij het recht om papa genoemd te worden verspeeld had. Dus ook bij mij extra gevoeligheidje...
En ja, dan kan ik los met de kleertjes! Ik heb 4 zakken vol staan, dus daar ga ik vanavond meteen induiken om alles uit te zoeken en morgen eens fijn naar de HEMA. Maar vooral ook leuke breipatronen uitzoeken, want ik brei al jaaaaaaaaaren voor andermans baby en mag nu eindelijk voor mijn eigen baby breien. YEAH!!!!
En inderdaad, wat een oerdomme vraag. Zucht....
Ah, snap dat het dan gevoeliger kan liggen. Bij mij ligt het ook extra gevoelig omdat ik vroeger m'n vader een hele tijd niet gezien heb en me dat zoveel pijn deed, dat ik hem geen papa meer noemde, maar gewoon bij z'n voornaam. Ik vond dat hij het recht om papa genoemd te worden verspeeld had. Dus ook bij mij extra gevoeligheidje...
En ja, dan kan ik los met de kleertjes! Ik heb 4 zakken vol staan, dus daar ga ik vanavond meteen induiken om alles uit te zoeken en morgen eens fijn naar de HEMA. Maar vooral ook leuke breipatronen uitzoeken, want ik brei al jaaaaaaaaaren voor andermans baby en mag nu eindelijk voor mijn eigen baby breien. YEAH!!!!

En inderdaad, wat een oerdomme vraag. Zucht....

zondag 2 maart 2014 om 14:12

quote:Vinyl schreef op 02 maart 2014 @ 14:01:
[...]
*zucht*
Vermoeiend he?
Tja, misschien moeten we ook niet verwachten dat mensen het snappen; zij zitten niet in deze situatie en dan kán je het misschien ook. Iet snappen?
En dat van die juridische term vind ik een super opmerking van je!!!! Vader/papa heeft rechten en plichten, een (voor mij anonieme) donor heeft niks van dit al! Die ga ik gebruiken. Tnx!
                    [...]
*zucht*
Vermoeiend he?
Tja, misschien moeten we ook niet verwachten dat mensen het snappen; zij zitten niet in deze situatie en dan kán je het misschien ook. Iet snappen?
En dat van die juridische term vind ik een super opmerking van je!!!! Vader/papa heeft rechten en plichten, een (voor mij anonieme) donor heeft niks van dit al! Die ga ik gebruiken. Tnx!

zondag 2 maart 2014 om 14:15

quote:mammienator schreef op 02 maart 2014 @ 14:12:
[...]
Dat maakt misschien duidelijker ja. Ik gooi het er nu ook wel eens in. Zakelijke overeenkomst vs. alimentatie en omgangsregeling.
Mijn buurvrouw vertelde het haar kinderen vergelijkbaar met het doneren van een nier of een hart. Iets wat je zelf niet hebt en dus van een ander kunt gebruiken. Dat verklaart ook het zakelijke. Iemand van wie je een nier krijgt (als het geen familie is) hoeft ook niet gelijk op je verjaardag te komen
                    [...]
Dat maakt misschien duidelijker ja. Ik gooi het er nu ook wel eens in. Zakelijke overeenkomst vs. alimentatie en omgangsregeling.
Mijn buurvrouw vertelde het haar kinderen vergelijkbaar met het doneren van een nier of een hart. Iets wat je zelf niet hebt en dus van een ander kunt gebruiken. Dat verklaart ook het zakelijke. Iemand van wie je een nier krijgt (als het geen familie is) hoeft ook niet gelijk op je verjaardag te komen

zondag 2 maart 2014 om 14:26

Ik vergelijk het zelf altijd het liefst met bloeddonor zijn. Sommige mensen kiezen er voor om donor te worden puur uit altruïstische redenen: omdat ze weten dat ze daarmee een ander kunnen helpen zonder dat ze er onder hoeven te lijden. Maar kennelijk vinden veel mensen het echt on-voor-stel-baar dat er mannen zijn die hier voor kiezen (terwijl bloed donoren wel wordt begrepen). 
Of zouden mensen zich ongemakkelijk voelen bij het "seksuele" aspect van het idee?
                    Of zouden mensen zich ongemakkelijk voelen bij het "seksuele" aspect van het idee?

zondag 2 maart 2014 om 14:44

quote:NYC schreef op 02 maart 2014 @ 14:26:
Ik vergelijk het zelf altijd het liefst met bloeddonor zijn. Sommige mensen kiezen er voor om donor te worden puur uit altruïstische redenen: omdat ze weten dat ze daarmee een ander kunnen helpen zonder dat ze er onder hoeven te lijden. Maar kennelijk vinden veel mensen het echt on-voor-stel-baar dat er mannen zijn die hier voor kiezen (terwijl bloed donoren wel wordt begrepen).
Ik denk dat het voorkomt uit het zich moeilijk kunnen verplaatsen in een andere situatie dan die van jezelf. Mensen die van een partner een kind hebben, denken in hun eigen plaatje. Dus als je een kind krijgt, dan is de donor automatisch de vader. Een plaatje dat waarschijnlijk al heel vroeg is begonnen met onstaan. Bij mij heeft het ook een paar jaar gekost om niet meer "op zoek" te gaan naar mijn plaatje (man, kinderen, dieren, huisje) en te accepteren dat ik een heel ander plaatje aan het creëeren ben dan die ik vroeger ooit bedacht had.
En verder besef ik me echt wel dat mijn kindje voor de helft voortkomt uit de donor, het is gewoon de term vader of papa wat niet past.
Wat mij ook helpt is dat een vriendin van me getrouwd is met een vrouw en ze hebben twee kinderen. Dat roept bij mij ook vragen en nieuwsgierigheid op... Het gaat er om wat je met die nieuwsgierigheid doet!
Ik denk dat het voorkomt uit het zich moeilijk kunnen verplaatsen in een andere situatie dan die van jezelf. Mensen die van een partner een kind hebben, denken in hun eigen plaatje. Dus als je een kind krijgt, dan is de donor automatisch de vader. Een plaatje dat waarschijnlijk al heel vroeg is begonnen met onstaan. Bij mij heeft het ook een paar jaar gekost om niet meer "op zoek" te gaan naar mijn plaatje (man, kinderen, dieren, huisje) en te accepteren dat ik een heel ander plaatje aan het creëeren ben dan die ik vroeger ooit bedacht had.
En verder besef ik me echt wel dat mijn kindje voor de helft voortkomt uit de donor, het is gewoon de term vader of papa wat niet past.
Wat mij ook helpt is dat een vriendin van me getrouwd is met een vrouw en ze hebben twee kinderen. Dat roept bij mij ook vragen en nieuwsgierigheid op... Het gaat er om wat je met die nieuwsgierigheid doet!

zondag 2 maart 2014 om 17:06

In de viva-mama van maart/april 2014 (nu in de winkel) staan meerdere interessante interviews: 3x met een nu volwassen kind van een donor. (belangrijkste conclusie: Al vanaf het begin eerlijk zijn tegen het kind is het beste). En 1x met een vrouw wiens vriend donor wordt voor een vriendin. 
Die laatste vond ik dan weer erg interessant
                    Die laatste vond ik dan weer erg interessant

zondag 2 maart 2014 om 17:30

quote:smile1975 schreef op 01 maart 2014 @ 20:20:
Welkom colalight en gina!
Jeetje Gina, dat klinkt inderdaad wel heel erg knullig zo en dan die reactie... . Hopelijk is het toch raak, heb je wel mooi verhaal later voor je kindje Ik sta ook ingeschreven bij het amc, nog op de wachtlijst, had juist indruk dat het door overgang naar amc wat professioneler ging.... Hoe dan ook weer spannend voor je!
En cola, denk ik inderdaad dat het lastig zeggen is hoeveel je moet verdienen om rond te kunnen komen. Ik heb bijvoorbeeld al hoge woonlasten, dus met 1200 netto zou ik persoonlijk echt niet uitkomen.... En wat je terugkrijgt aan opvang en toeslagen ed is ook weer afhankelijk van je inkomsten. Dus: proefrekenen inderdaad!
Hoi Smile1975,
Haha..zo had ik het nog niet bekeken! Ben je al bijna aan de beurt voor gesprekken? Een vriendin van mij heeft zich later ingeschreven dan ik en is sneller opgeroepen dan de wachtlijst aangaf en heeft maar 2 weken op n match hoeven wachten. In die zin is de overstap naar het AMC zeker efficiënter geworden!
                    Welkom colalight en gina!
Jeetje Gina, dat klinkt inderdaad wel heel erg knullig zo en dan die reactie... . Hopelijk is het toch raak, heb je wel mooi verhaal later voor je kindje Ik sta ook ingeschreven bij het amc, nog op de wachtlijst, had juist indruk dat het door overgang naar amc wat professioneler ging.... Hoe dan ook weer spannend voor je!
En cola, denk ik inderdaad dat het lastig zeggen is hoeveel je moet verdienen om rond te kunnen komen. Ik heb bijvoorbeeld al hoge woonlasten, dus met 1200 netto zou ik persoonlijk echt niet uitkomen.... En wat je terugkrijgt aan opvang en toeslagen ed is ook weer afhankelijk van je inkomsten. Dus: proefrekenen inderdaad!
Hoi Smile1975,
Haha..zo had ik het nog niet bekeken! Ben je al bijna aan de beurt voor gesprekken? Een vriendin van mij heeft zich later ingeschreven dan ik en is sneller opgeroepen dan de wachtlijst aangaf en heeft maar 2 weken op n match hoeven wachten. In die zin is de overstap naar het AMC zeker efficiënter geworden!

zondag 2 maart 2014 om 18:04

spannend zo meteen mammienator!!! Hopelijk laat die kleine zijn of haar ware aard zien   
Kijk Gina, dat zijn de betere berichten van het Amc Dat geeft de burger moed! Maar voor de zekerheid ga ik toch nog maar even uit van het worst case scenario qua wachten... En dat zou betekenen dat ik pas ergens in juni of juli aan de beurt ben voor de intake.
                    Kijk Gina, dat zijn de betere berichten van het Amc Dat geeft de burger moed! Maar voor de zekerheid ga ik toch nog maar even uit van het worst case scenario qua wachten... En dat zou betekenen dat ik pas ergens in juni of juli aan de beurt ben voor de intake.
                                    when nothing goes right, go left!

zondag 2 maart 2014 om 18:23

Leuk dat er nu meer aandacht is voor uppies in de bladen! Ik ga zeker even kijken naar de vrouw en viva! 
Mammienator ik woon niet in de regio en wacht eerst even de 13e en daarna het onderzoek af, maar er is hier vast iemand die je er blij mee kan maken.
Gina, lekker knullig van het amc, maar idd stel dat het wel raak is...
Hoeveel eerder was je vriendin aan de beurt en wanneer had ze zich ingeschreven? Zou zeker wel goed nieuws zijn voor de amc'ers hier als ze iets in gaan lopen!
                    Mammienator ik woon niet in de regio en wacht eerst even de 13e en daarna het onderzoek af, maar er is hier vast iemand die je er blij mee kan maken.
Gina, lekker knullig van het amc, maar idd stel dat het wel raak is...
Hoeveel eerder was je vriendin aan de beurt en wanneer had ze zich ingeschreven? Zou zeker wel goed nieuws zijn voor de amc'ers hier als ze iets in gaan lopen!

zondag 2 maart 2014 om 20:38

Hoi,
Er is een boekje wat je kan helpen tegen de tijd dat je kindje vragen gaat stellen, ik plak de info even hieronder:
Titel Een wereldwondertje KID ma-ma
Uitgeverij MvS Creations
Website http://www.mvscreations.nl/boeken.html
Email wereldwondertje@mvscreations.nl
Auteur M van Seggelen
Jaar 2007
Inhoud Een boekje gemaakt voor kindjes die door middel van KID zijn geboren in een gezin met 1 of 2 mama ('s)
De serie Een wereldwondertje is een serie boekjes met liefde en vol enthousiasme geschreven door hun trotse ouders die zich realiseerden dat er voor jonge kinderen geen Nederlandstalige boekjes op de markt waren waarmee zij hun kind hun bijzondere manier van ontstaan duidelijk kunnen maken.
Een Wereldwondertje is een kinderboek voor kinderen vanaf circa 3 jaar dat in eerste instantie kan worden voorgelezen maar op latere leeftijd ook makkelijk zelf te lezen is. Het is het verhaaltje van een jongetje en een meisje dat op eenvoudige en kinderlijke wijze hun ontstaan beschrijft door middel van KID in een mama gezin. Door kleurrijke pakkende tekeningen wordt het geheel opgevrolijkt en visueel gemaakt.
                    Er is een boekje wat je kan helpen tegen de tijd dat je kindje vragen gaat stellen, ik plak de info even hieronder:
Titel Een wereldwondertje KID ma-ma
Uitgeverij MvS Creations
Website http://www.mvscreations.nl/boeken.html
Email wereldwondertje@mvscreations.nl
Auteur M van Seggelen
Jaar 2007
Inhoud Een boekje gemaakt voor kindjes die door middel van KID zijn geboren in een gezin met 1 of 2 mama ('s)
De serie Een wereldwondertje is een serie boekjes met liefde en vol enthousiasme geschreven door hun trotse ouders die zich realiseerden dat er voor jonge kinderen geen Nederlandstalige boekjes op de markt waren waarmee zij hun kind hun bijzondere manier van ontstaan duidelijk kunnen maken.
Een Wereldwondertje is een kinderboek voor kinderen vanaf circa 3 jaar dat in eerste instantie kan worden voorgelezen maar op latere leeftijd ook makkelijk zelf te lezen is. Het is het verhaaltje van een jongetje en een meisje dat op eenvoudige en kinderlijke wijze hun ontstaan beschrijft door middel van KID in een mama gezin. Door kleurrijke pakkende tekeningen wordt het geheel opgevrolijkt en visueel gemaakt.

zondag 2 maart 2014 om 22:05

Hallo dames, 
Ik krijg een zoon!!!!!!
Een nu al beweeglijk mannetje, dus dat belooft wat. Ben er helemaal hyper van haha. Maar vooral dat de echoscopist alles wat hij zag er goed uit vond zien, was eigenlijk nóg fijner. Is natuurlijk geen medische echo, maar ga nu wel iets rustiger de 20 weken echo in denk ik.
                    Ik krijg een zoon!!!!!!
Een nu al beweeglijk mannetje, dus dat belooft wat. Ben er helemaal hyper van haha. Maar vooral dat de echoscopist alles wat hij zag er goed uit vond zien, was eigenlijk nóg fijner. Is natuurlijk geen medische echo, maar ga nu wel iets rustiger de 20 weken echo in denk ik.