Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
dinsdag 4 maart 2014 om 19:25
Gavia, nog van harte met je dochter! Hopelijk gaat alles goed en zijn jullie snel aan elkaar gewend.
Emma, hoe gaat het met jou? Alweer ruim een maand is ze nu he? Gaat veel te snel meestal..
Rosings, ik hoop dat het goed nieuws word.
Mammienator, nog van harte met dat je een zoontje krijgt! Lekker alles uitzoeken, geniet ervan!
Zojo, veel succes morgen, ik duim dat het meevalt morgen!!
Member, volgens mij is het onmogelijk om volledig de kosten van de opvang te krijgen, het is nl een tegemoetkoming!
Hier vanmorgen op dag 15 getest en die bleef hartstikke wit, dus nu even afwachten tot start nieuwe cyclus en dan gaan we weer op naar poging 8 van IUI.
Emma, hoe gaat het met jou? Alweer ruim een maand is ze nu he? Gaat veel te snel meestal..
Rosings, ik hoop dat het goed nieuws word.
Mammienator, nog van harte met dat je een zoontje krijgt! Lekker alles uitzoeken, geniet ervan!
Zojo, veel succes morgen, ik duim dat het meevalt morgen!!
Member, volgens mij is het onmogelijk om volledig de kosten van de opvang te krijgen, het is nl een tegemoetkoming!
Hier vanmorgen op dag 15 getest en die bleef hartstikke wit, dus nu even afwachten tot start nieuwe cyclus en dan gaan we weer op naar poging 8 van IUI.
dinsdag 4 maart 2014 om 19:42
quote:mammienator schreef op 04 maart 2014 @ 19:05:
Ooooooh in je eigen broek loeren. Ik dacht naar de broek van mannen loeren.... Mmmm.... wat zegt dat over mij??? Had misschien beter m'n mond kunnen houden je bent niet de enige hoor... dat was ook het eerste wat ik dacht...
Ooooooh in je eigen broek loeren. Ik dacht naar de broek van mannen loeren.... Mmmm.... wat zegt dat over mij??? Had misschien beter m'n mond kunnen houden je bent niet de enige hoor... dat was ook het eerste wat ik dacht...
when nothing goes right, go left!
dinsdag 4 maart 2014 om 20:28
dinsdag 4 maart 2014 om 20:47
quote:rosings schreef op 04 maart 2014 @ 20:06:
Bij iedere toiletgang in je eigen broek loeren inderdaad
Mannen loeren ga ik ook doen, ik heb vrijdag een 2e date (geen long term -rest van het leven materiaal, maar allebei wel zin in om vrolijk de lente in te gaan )Hahaha, ook even naar z'n broek loeren he
Bij iedere toiletgang in je eigen broek loeren inderdaad
Mannen loeren ga ik ook doen, ik heb vrijdag een 2e date (geen long term -rest van het leven materiaal, maar allebei wel zin in om vrolijk de lente in te gaan )Hahaha, ook even naar z'n broek loeren he
dinsdag 4 maart 2014 om 22:57
woensdag 5 maart 2014 om 10:06
Hi ladies!
Wat een herkenbare verhalen allemaal!
Ik zou graag met jullie meekletsen...
Momenteel ben ik 35 en over 2,5 week word ik 36. In juli 2013 heb ik de knoop doorgehakt en me op de wachtlijst voor KID laten plaatsen bij Rijnstate. Na het mislukken van meerdere relaties en gezien mijn leeftijd heb ik besloten het alleen te doen want ik wil geen spijt hebben op mijn 43ste dat ik het niet gedaan heb. Mijn kinderwens is te groot.
Op 3 december heb ik mijn eerste gesprek gehad met de gynaecoloog en afgelopen 13 februari had ik mijn gesprek met de medisch psycholoog.
Gister was de grote dag - de eerste dinsdag van de maand en dus de team bespreking van alle aanvragen. Ook ik ben daarbij als het goed is aanbod gekomen.
Dus nu is het wachten op de verlossende brief... word ik wel of niet geaccepteerd. Dit zou 2 a 3 weken kunnen duren, maar ik hoop deze natuurlijk eerder te mogen ontvangen en hoop uiteraard op goed nieuws!
Eigenlijk ben ik ook heel benieuwd naar hoe dan verder... donor uitzoeken etc.. en tsja, ook of het lukt of niet. Want soms lees ik verhalen waarbij het na tal van pogingen nogsteeds niet gelukt is. Best verdrietig kan ik daarvan worden.
Maar goed, eerst dus de post afwachten.
Wat een herkenbare verhalen allemaal!
Ik zou graag met jullie meekletsen...
Momenteel ben ik 35 en over 2,5 week word ik 36. In juli 2013 heb ik de knoop doorgehakt en me op de wachtlijst voor KID laten plaatsen bij Rijnstate. Na het mislukken van meerdere relaties en gezien mijn leeftijd heb ik besloten het alleen te doen want ik wil geen spijt hebben op mijn 43ste dat ik het niet gedaan heb. Mijn kinderwens is te groot.
Op 3 december heb ik mijn eerste gesprek gehad met de gynaecoloog en afgelopen 13 februari had ik mijn gesprek met de medisch psycholoog.
Gister was de grote dag - de eerste dinsdag van de maand en dus de team bespreking van alle aanvragen. Ook ik ben daarbij als het goed is aanbod gekomen.
Dus nu is het wachten op de verlossende brief... word ik wel of niet geaccepteerd. Dit zou 2 a 3 weken kunnen duren, maar ik hoop deze natuurlijk eerder te mogen ontvangen en hoop uiteraard op goed nieuws!
Eigenlijk ben ik ook heel benieuwd naar hoe dan verder... donor uitzoeken etc.. en tsja, ook of het lukt of niet. Want soms lees ik verhalen waarbij het na tal van pogingen nogsteeds niet gelukt is. Best verdrietig kan ik daarvan worden.
Maar goed, eerst dus de post afwachten.
woensdag 5 maart 2014 om 17:38
Hallo strawberry!
Snap en herken je verhaal helemaal! Ik denk dat als je kinderwens zó sterk is dat je er helemaal voor moet gaan en niet moet wachten totdat het te laat is en je spijt hebt. Ben nu 40, 4,5 maand zwanger (na 3,5 jaar proberen!), dus probeer ook beetje hoop te putten uit het feit dat het soms lang kan duren, maar dan toch lukt!
Ik ben ook in Arnhem behandeld, dus als je vragen hebt, dan hoor ik het wel!
Snap en herken je verhaal helemaal! Ik denk dat als je kinderwens zó sterk is dat je er helemaal voor moet gaan en niet moet wachten totdat het te laat is en je spijt hebt. Ben nu 40, 4,5 maand zwanger (na 3,5 jaar proberen!), dus probeer ook beetje hoop te putten uit het feit dat het soms lang kan duren, maar dan toch lukt!
Ik ben ook in Arnhem behandeld, dus als je vragen hebt, dan hoor ik het wel!
vrijdag 7 maart 2014 om 12:40
Spannend Rosings!
Hier even wat afstand genomen, het zijn heftige dagen geweest.
Woensdag telefoontje van de gyn en dat was niet echt positief. Gezien de resultaten en de vroege overgang in de familie, is ze van mening dat die al wel gestart is bij mij. Er waren ook echt heel weinig eiblaasjes te zien, 3 maar. Het kwam bij mij heel hard binnen - had er al geen goed gevoel over, maar dat dan zo bevestigd krijgen is heel hard.
De AMH-waarde was nog niet binnen (duurt dat vaker zo lang??). Daar is ze heel benieuwd naar.
En dan kansen... IVF noemde ze 'prognostisch ongunstig' omdat je dan na stimulatie richting 10 eicellen moet komen en ze verwacht dat dat niet haalbaar is. Wel zag ze nog kansen in hormoonstimulatie (met dan denk ik IUI - dat heb ik eigenlijk niet meer gevraagd). Maar ja, die wachtlijst he.. Daar voelde zij zich dan niet comfortabel bij.
Aanvliegroute nu: AMH afwachten (19 maart nieuwe belafspraak). Als die redelijk is, dan wil ze me in het team bespreken en voorstellen af te wijken van beleid en mij voorrang te geven op de wachtlijst en te starten met hormoonbehandeling.
Weer afwachten dus... Maar vreemd genoeg heb ik er nu wel een redelijk positief gevoel over en voelt het bij (positief) spannend dat ik 'opeens' misschien al wel eerder mag gaan starten met een poging wagen...
Hier even wat afstand genomen, het zijn heftige dagen geweest.
Woensdag telefoontje van de gyn en dat was niet echt positief. Gezien de resultaten en de vroege overgang in de familie, is ze van mening dat die al wel gestart is bij mij. Er waren ook echt heel weinig eiblaasjes te zien, 3 maar. Het kwam bij mij heel hard binnen - had er al geen goed gevoel over, maar dat dan zo bevestigd krijgen is heel hard.
De AMH-waarde was nog niet binnen (duurt dat vaker zo lang??). Daar is ze heel benieuwd naar.
En dan kansen... IVF noemde ze 'prognostisch ongunstig' omdat je dan na stimulatie richting 10 eicellen moet komen en ze verwacht dat dat niet haalbaar is. Wel zag ze nog kansen in hormoonstimulatie (met dan denk ik IUI - dat heb ik eigenlijk niet meer gevraagd). Maar ja, die wachtlijst he.. Daar voelde zij zich dan niet comfortabel bij.
Aanvliegroute nu: AMH afwachten (19 maart nieuwe belafspraak). Als die redelijk is, dan wil ze me in het team bespreken en voorstellen af te wijken van beleid en mij voorrang te geven op de wachtlijst en te starten met hormoonbehandeling.
Weer afwachten dus... Maar vreemd genoeg heb ik er nu wel een redelijk positief gevoel over en voelt het bij (positief) spannend dat ik 'opeens' misschien al wel eerder mag gaan starten met een poging wagen...
vrijdag 7 maart 2014 om 15:28
Oh Zojo, wat k.... Helemaal terecht als ze je naar voren halen op de wachtlijst! Ik vroeg me al af hoe star ze met die lijsten omgaan, zou het belachelijk vinden als je in de situatie waarin je zit geen voorrang geven. Iedereen op die lijst wil in principe natuurlijk zo snel mogelijk aan de beurt zijn, op enkele meiden die nog twijfelen of ze het traject in willen gaan na misschien, maar jij kunt medisch gezien gewoon niet wachten en dat lijkt me toch het uitgangspunt. Ik duim ook voor je! Sterkte de komende spannende tijd.
when nothing goes right, go left!