tuintopic 2014
maandag 3 maart 2014 om 13:16
Wie o wie is er ook dol op zijn tuin?
Van 1m2 op het balkon tot flinke lappen grond met moestuin.
Wat verbouw jij? Wat staat er al in bloei? Wat ben je aan het zaaien waar je deze zomer van wil genieten?
Wie doet er mee met tuinieren en wil hier evt met foto's haar juweeltjes showen, tips & tricks uitwisselen en genieten?
Van 1m2 op het balkon tot flinke lappen grond met moestuin.
Wat verbouw jij? Wat staat er al in bloei? Wat ben je aan het zaaien waar je deze zomer van wil genieten?
Wie doet er mee met tuinieren en wil hier evt met foto's haar juweeltjes showen, tips & tricks uitwisselen en genieten?
Been there, done that, got the T-shirt.
maandag 3 maart 2014 om 13:20
Ik hen zelf een tuin van 11 x 12 achter het huis, een voortuin en nog een strookje langs de zijkant.
Ik hoop dit jaar wel wat kersen tepakken te krijgen voor dat de merels dit doen. Verder hebben we een druif en een braam en veel meter borders met vaste planten.
Er komen al veel bollen op, vooral tulpen, de krokussen staan al in bloei en de eerste keizerskronen zijn al zichtbaar.
Ik hoop dit jaar wel wat kersen tepakken te krijgen voor dat de merels dit doen. Verder hebben we een druif en een braam en veel meter borders met vaste planten.
Er komen al veel bollen op, vooral tulpen, de krokussen staan al in bloei en de eerste keizerskronen zijn al zichtbaar.
Been there, done that, got the T-shirt.
maandag 3 maart 2014 om 13:23
maandag 3 maart 2014 om 13:25
Leuk, Apatura, ik ben ook dol op mijn tuin en kan niet wachten totdat er weer wat gaat bloeien. Nu zijn het alleen nog maar wat krokusjes maar de Horensia krijgt weer nieuw blad en ik ben dit jaar erg benieuwd of mijn krentenboompje voor het eerst gaat bloeien
*googled snel naar Keizerskronen*
Keizerskronen zijn echt prachtig! Kan ik die nog planten?
*googled snel naar Keizerskronen*
Keizerskronen zijn echt prachtig! Kan ik die nog planten?
maandag 3 maart 2014 om 13:27
maandag 3 maart 2014 om 13:30
Oh wat leuk, kijken of meeschrijven ook daadwerkelijk tot actie leidt
ik heb een tuin van 17,5 x 6 ofzo. Voornamelijk betegeld, maar langs de randen groen. Er staan vooral kleine boompjes in, die klein moeten blijven omdat het ooit topbonsai gaan worden De stamdikte hebben de meesten al wel, inmiddels. Een Lariks is zó groot geworden, dat ik 'm graag in een (grote) pot zou zetten, maar ik ben bang dat ik 'm er niet meer uit krijg. Daarom ben ik 'm nu al zo'n beetje aan 't snoeien.
Dan staat er nog een dode vlinderstruik. Die is al een paar jaar dood, maar trekt zwermen met musjes aan en daarom vind ik 't zonde om te verwijderen. Natuurlijk kan ik 'm beter vervangen door een lévende vlinderstruik, dat snap ik ook wel
Mijn 'tuingrond' bestaat voornamelijk uit harde natte klei, wat het tuinieren niet veraangenaamd, zeg maar. Tel daarbij op een niet zo goed werkend lijf.. Bijhouden is dé remedie. Vroeg beginnen helemaal.
Eergisteren heb ik bij de Aldi een bakje met zonnebloemzaden gekocht. Gisteren heb ik ze in het bakje uitgezaaid, over een maandje zouden ze de tuin in moeten kunnen. Zou leuk zijn als ik dan een leeg plekje voor ze heb.
Mijn tuin ligt trouwens op het zuidwesten. Er staat een schutting omheen, die in oktober helaas omgewaaid is. Er staat een nieuwe, die weer scheef gewaaid is. Hierdoor kan ik de planten, die ertegen op behoren te groeien, nog niet echt vastzetten. Schutting is werk van man en buurman, maar die ondernemen momenteel niet echt actie. Tuin is verder voor mij, want man wilde beslist geen tuin. IK zou het werk doen, en dat kon ik 20 jaar terug ook nog wel. Hij helpt wel met zware dingen hoor, maar probeert mij wel te stimuleren zelf zoveel mogelijk te doen.
Duss
ik heb een tuin van 17,5 x 6 ofzo. Voornamelijk betegeld, maar langs de randen groen. Er staan vooral kleine boompjes in, die klein moeten blijven omdat het ooit topbonsai gaan worden De stamdikte hebben de meesten al wel, inmiddels. Een Lariks is zó groot geworden, dat ik 'm graag in een (grote) pot zou zetten, maar ik ben bang dat ik 'm er niet meer uit krijg. Daarom ben ik 'm nu al zo'n beetje aan 't snoeien.
Dan staat er nog een dode vlinderstruik. Die is al een paar jaar dood, maar trekt zwermen met musjes aan en daarom vind ik 't zonde om te verwijderen. Natuurlijk kan ik 'm beter vervangen door een lévende vlinderstruik, dat snap ik ook wel
Mijn 'tuingrond' bestaat voornamelijk uit harde natte klei, wat het tuinieren niet veraangenaamd, zeg maar. Tel daarbij op een niet zo goed werkend lijf.. Bijhouden is dé remedie. Vroeg beginnen helemaal.
Eergisteren heb ik bij de Aldi een bakje met zonnebloemzaden gekocht. Gisteren heb ik ze in het bakje uitgezaaid, over een maandje zouden ze de tuin in moeten kunnen. Zou leuk zijn als ik dan een leeg plekje voor ze heb.
Mijn tuin ligt trouwens op het zuidwesten. Er staat een schutting omheen, die in oktober helaas omgewaaid is. Er staat een nieuwe, die weer scheef gewaaid is. Hierdoor kan ik de planten, die ertegen op behoren te groeien, nog niet echt vastzetten. Schutting is werk van man en buurman, maar die ondernemen momenteel niet echt actie. Tuin is verder voor mij, want man wilde beslist geen tuin. IK zou het werk doen, en dat kon ik 20 jaar terug ook nog wel. Hij helpt wel met zware dingen hoor, maar probeert mij wel te stimuleren zelf zoveel mogelijk te doen.
Duss
Later is nu
maandag 3 maart 2014 om 13:33
Overigens kwam er een aantal jaren terug spontaan longkruid op in de tuin, die bloeit alweer Voor de rest heb ik veel Azalea's/Rododendrons in de tuin staan, want ik ben gek op die bloemen. Vorig jaar ééntje, die dood leek te gaan, drastisch teruggesnoeid, daar hoef ik geen bloemen van te verwachten dus. Maar weer eens turfmolm bij gaan gooien. Dat is beter voor ze.
Later is nu
maandag 3 maart 2014 om 13:40
Wij hebben een tuin waar we groenten in verbouwen en we hebben een volkstuin waar we groenten en fruit en kruiden in verbouwen.
We zijn net terug van onze volkstuin. Veeeeeeeeel onkruid haha
Afgelopen vrijdag hebben we de groenten en fruit besteld. Zowel zaden als planten.
Verder moeten we nog wat fruitbomen bestellen.
Vorig jaar hadden we 5 kersen, 3 vijgen. Geen appels of peren (niet eens in bloei geweest). Honderden en honderden aardbeien.
We gaan ze ook in de volkstuin planten. Heerlijk aardbeien snacken wanneer we daar aan het werk zijn
Dit hebben we besteld:
1080-5384 - Brassica Extra Early Collection x 48 - Plants
Quantity: 48 Plants (16 of each variety) (broccoli, cabbage and cauliflower)
1080-5704 - Brussels Sprout Clodius
Quantity: 16 Plants
1080-5998 - Climbing French Beans Duo Pack-Plants
Quantity: 12 plants (6 of each variety)
1080-5740 - Courgette Triple Pack x3 plants
Quantity: 3 x Courgette Plants, one of each variety
1080-5968 - Squash Squashkin Plants
Quantity: 3 Plants
1080-5748 - Squash Twinkle Plants x 3
Quantity: 3 x young plants
1080-5966 - Snack Pepper plants Collection
1080-5963 - Melon Outdoor Wonder- Plants
1040-6017 - Onion Set Collection (Heat Prepared)
Quantity: Approx 100 Sets of Each Variety
1020-2351 - Carrot - Sugarsnax-54 Seeds
Quantity: 500 Seeds: Sufficient for 35ft / 10.5m Row
1020-2396 - Carrot - Autumn King 2 Vita Longa Seeds (Large)
Quantity: 4000 Seeds
1020-2534 - Kale - Dwarf Green Curled Seeds
Quantity: Sufficient Seed For A 100ft / 30m Row
1020-2630 - Lettuce - Little Gem Seeds
Quantity: Sufficient Seed For A 50ft / 15m Row
1020-2144 - Lettuce Match Seeds
1030-3050 - Pea Early Onward Seeds
Quantity: Sufficient Seed For A 20ft / 6m Row
1020-2803 - Pumpkin Spellbound Seeds
Quantity: 10 Seeds
1020-2261 - Spinach Amazon-Seeds
Quantity: 50ft/15m row
1020-2860 - Spring Onion Sentry Seeds
Quantity: Sufficient Seeds for 20ft / 6m row
1060-5859 - Strawberry Malwina - Plants
Quantity: 10 Plants
1060-5548 - Gooseberry Bush - Collection
Quantity: 1 Bush of Each Variety
We zijn net terug van onze volkstuin. Veeeeeeeeel onkruid haha
Afgelopen vrijdag hebben we de groenten en fruit besteld. Zowel zaden als planten.
Verder moeten we nog wat fruitbomen bestellen.
Vorig jaar hadden we 5 kersen, 3 vijgen. Geen appels of peren (niet eens in bloei geweest). Honderden en honderden aardbeien.
We gaan ze ook in de volkstuin planten. Heerlijk aardbeien snacken wanneer we daar aan het werk zijn
Dit hebben we besteld:
1080-5384 - Brassica Extra Early Collection x 48 - Plants
Quantity: 48 Plants (16 of each variety) (broccoli, cabbage and cauliflower)
1080-5704 - Brussels Sprout Clodius
Quantity: 16 Plants
1080-5998 - Climbing French Beans Duo Pack-Plants
Quantity: 12 plants (6 of each variety)
1080-5740 - Courgette Triple Pack x3 plants
Quantity: 3 x Courgette Plants, one of each variety
1080-5968 - Squash Squashkin Plants
1080-5748 - Squash Twinkle Plants x 3
Quantity: 3 x young plants
1080-5966 - Snack Pepper plants Collection
1080-5963 - Melon Outdoor Wonder- Plants
1040-6017 - Onion Set Collection (Heat Prepared)
Quantity: Approx 100 Sets of Each Variety
1020-2351 - Carrot - Sugarsnax-54 Seeds
Quantity: 500 Seeds: Sufficient for 35ft / 10.5m Row
1020-2396 - Carrot - Autumn King 2 Vita Longa Seeds (Large)
Quantity: 4000 Seeds
1020-2534 - Kale - Dwarf Green Curled Seeds
Quantity: Sufficient Seed For A 100ft / 30m Row
1020-2630 - Lettuce - Little Gem Seeds
1020-2144 - Lettuce Match Seeds
1030-3050 - Pea Early Onward Seeds
Quantity: Sufficient Seed For A 20ft / 6m Row
1020-2803 - Pumpkin Spellbound Seeds
Quantity: 10 Seeds
1020-2261 - Spinach Amazon-Seeds
Quantity: 50ft/15m row
1020-2860 - Spring Onion Sentry Seeds
Quantity: Sufficient Seeds for 20ft / 6m row
1060-5859 - Strawberry Malwina - Plants
Quantity: 10 Plants
1060-5548 - Gooseberry Bush - Collection
Quantity: 1 Bush of Each Variety
maandag 3 maart 2014 om 13:42
Hoi! Ik heb sinds vorig jaar een groot terras en heb genóten van de tomatenplanten en verse kruiden.
Voor dit jaar heb ik paprika, tomatenmix, minikomkommers om augurkjes van te maken, pompoen en 2 meloensoorten (ben héél benieuwd!).
Ik heb ook weer kruidenzaadjes gekocht.
Ik heb net 5 dagen geleden gezaaid. De bakken staan nu nog binnen maar er komt nog niks op.
Ik heb trouwens ook een bakje aardbeienzaadjes gehaald. Schijnt erg moeilijk te zijn, maar ik ga het proberen!
Verder hebben we nog een citroenboompje (hangen nu 4 citroenen aan en +5 bloemen).
Voor dit jaar heb ik paprika, tomatenmix, minikomkommers om augurkjes van te maken, pompoen en 2 meloensoorten (ben héél benieuwd!).
Ik heb ook weer kruidenzaadjes gekocht.
Ik heb net 5 dagen geleden gezaaid. De bakken staan nu nog binnen maar er komt nog niks op.
Ik heb trouwens ook een bakje aardbeienzaadjes gehaald. Schijnt erg moeilijk te zijn, maar ik ga het proberen!
Verder hebben we nog een citroenboompje (hangen nu 4 citroenen aan en +5 bloemen).
maandag 3 maart 2014 om 13:49
Wauw, gaaf! Wat een werk Scamp!
Ik wil later graag aan de rand van een stad wonen met paard naast de deur. Dan is een moestuin ook mogelijk voor me. Vind ik ook leuk voor "de kinderen" later . Als kind vond ik de schooltuintjes fantastisch. Ik snapte dan ook niet dat niet iedereen met een tuin daar 2 m2 voor apart hield .
Ik wil later graag aan de rand van een stad wonen met paard naast de deur. Dan is een moestuin ook mogelijk voor me. Vind ik ook leuk voor "de kinderen" later . Als kind vond ik de schooltuintjes fantastisch. Ik snapte dan ook niet dat niet iedereen met een tuin daar 2 m2 voor apart hield .
maandag 3 maart 2014 om 13:49
maandag 3 maart 2014 om 13:50
quote:Ephina schreef op 03 maart 2014 @ 13:43:
Oeh scamp, ik ben jaloers!
Ik moet me "behelpen" met bakken op ons terras.. Maar wat jullie hebben is een grote wens van me .
Dat was ook jaren een grote wens van mij en voordat we gingen samenwonen had vriend ons stiekem ingeschreven op de wachtlijst.
Ik woonde er ongeveer een half jaar en toen kwam het nieuws dat we een volkstuin hadden.
Hij is 21m x 7m
Oeh scamp, ik ben jaloers!
Ik moet me "behelpen" met bakken op ons terras.. Maar wat jullie hebben is een grote wens van me .
Dat was ook jaren een grote wens van mij en voordat we gingen samenwonen had vriend ons stiekem ingeschreven op de wachtlijst.
Ik woonde er ongeveer een half jaar en toen kwam het nieuws dat we een volkstuin hadden.
Hij is 21m x 7m
maandag 3 maart 2014 om 13:50
De rozen vorige week gesnoeid, ze liepen toen al behoorlijk uit. Deze week krijgt de tuin de grote voorjaarsbeurt. Alle blad en dode materialen eruit en planten bjisnoeien.
De groentetuin moet nog voor de helft omgespit worden. Ik heb een redelijke grote groentetuin. De kas staat alweer klaar voor gebruik, ga ik deze week sla en rode bieten in zaaien.
De tomaten, komkommers, paprika en meloen heb ik in de vensterbank staan. Vorige week gezaaid, dus begint nu leuk uit te lopen.
Aardbeien heb ik een paar jaar geleden gezaaid, de uitlopers hiervan doen het nog steeds goed.
De tegels dienen nodig met algenreiniger te worden behandeld, ook een leuke klus voor deze week.
Het onkruid tussen de tegels dient ook nog te worden verwijderd. Onkruid groeit alweer weelderig.
En dan het gras nog. Het mos heeft veel plezier gehad met alle regen. Nu het er weer uithalen. Dat vind ik echt de grootste rotklus. Het grasperk in behoorlijk groot.
De groentetuin moet nog voor de helft omgespit worden. Ik heb een redelijke grote groentetuin. De kas staat alweer klaar voor gebruik, ga ik deze week sla en rode bieten in zaaien.
De tomaten, komkommers, paprika en meloen heb ik in de vensterbank staan. Vorige week gezaaid, dus begint nu leuk uit te lopen.
Aardbeien heb ik een paar jaar geleden gezaaid, de uitlopers hiervan doen het nog steeds goed.
De tegels dienen nodig met algenreiniger te worden behandeld, ook een leuke klus voor deze week.
Het onkruid tussen de tegels dient ook nog te worden verwijderd. Onkruid groeit alweer weelderig.
En dan het gras nog. Het mos heeft veel plezier gehad met alle regen. Nu het er weer uithalen. Dat vind ik echt de grootste rotklus. Het grasperk in behoorlijk groot.
maandag 3 maart 2014 om 13:53
quote:Ephina schreef op 03 maart 2014 @ 13:42:
Aardbeien gaan pas in hun derde jaar echt vrucht dragen, voor die tijd zijn het er niet zo veel en vaak niet zo lekker. Daarom haal ik nu flinke planten, dan heb ik wat meer oogst.
Aardbeien gaan pas in hun derde jaar echt vrucht dragen, voor die tijd zijn het er niet zo veel en vaak niet zo lekker. Daarom haal ik nu flinke planten, dan heb ik wat meer oogst.
maandag 3 maart 2014 om 13:53
Ik heb er bewondering voor, dat mensen zó blij kunnen zijn met een tuin. Bij mij in de buurt is een vrouw, die 's morgens voor 7 uur al druk bezig is met de gemeentetuin achter haar huis. Haar eigen grote tuin is een plaatje. Ik loop daar dan dus met de hond, nog slaperig en wat humeurig, omdat ik het nog veel te vroeg vind
Later is nu
maandag 3 maart 2014 om 13:55
Ik heb de tomaten al gezaaid, over twee weken gaat de sla de volle grond in.
Vanavond ga ik naar Ikea voor nieuwe vlondertegels en als dat ligt komt dit rek erop:
Daar komen dan potten met kruiden te staan en planten. En half april (net voor mijn vakantie) ga ik bloemen halen bij Intratuin voor in de bakken.
Vanavond ga ik naar Ikea voor nieuwe vlondertegels en als dat ligt komt dit rek erop:
Daar komen dan potten met kruiden te staan en planten. En half april (net voor mijn vakantie) ga ik bloemen halen bij Intratuin voor in de bakken.